- Hirdetés -

Egyre durvábbak a DDoS támadások

|

A tavalyi év utolsó negyedévében jelentős előrelépéseket tapasztalhattunk a DDoS támadások jellemzőiben. A módszerek egyre kifinomultabbak, a botnetté átalakított tömbösített eszköz-használat egyre sokszínűbb, valamint a támadók egyre nagyobb és fontosabb célpontokat kerestek, ezzel is bizonyítva képességeiket. A Kaspersky Lab mindezeket a tapasztalatokat a 2016-os negyedik negyedéves DDoS tanulmányában összesítette.

 

2016 negyedik negyedévében a Kaspersky Lab összegzése szerint immár 80 országban észleltek DDoS támadást, míg az előző negyedévben ez a szám csupán 67 volt. A legnagyobb számú áldozattal járó támadás első 10 országa között is változást figyelhetünk meg: Németország és Kanada váltotta Olaszországot és Hollandiát. A megtámadott első három ország sorrendje az alábbiak szerint alakult:

 

  1. Kína (76,9%)

  2. USA (7,3%)

  3. Dél-Korea (6,3%)

A leghosszabb DDoS támadás rekordideje is megdőlt: 292 órán keresztül tartott, ami 12,2 nap. Szintén a tavalyi évben dőlt meg az egy nap alatt indított támadások száma: november 5-én összesen 1.915 támadást regisztráltak világszerte.

 

Összességében elmondható, hogy az év vége nagyon gazdag volt a DDoS jellegű támadásokban mind a számot, mind az áldozatok típusát tekintve, többek között megemlíthető a Dyn’s Domain Name System ellen, a Deutsche Telekom ellen, avagy Oroszország legnagyobb bankjai ellen indított támadások. Az említett támadások a kibertámadás egy új jellegzetességét is megmutatták, ugyanis a támadásokat olyan IoT eszközökről indították, amelyek nem rendelkeznek megfelelő informatikai védelemmel, mint pl. a Mirai támadás. A Mirai alkotói megalapozták a lehetőséget számos más kártékony programmal fertőzött IoT eszközökből álló botnet támadásokhoz.

 

Az egyre nagyobb számban elkövetett IoT eszközökkel elkövetett támadások csak az egyike volt a fő tendenciáknak. Az év első felében még viszonylag nagyarányú volt a DDoS támadások száma, míg az év második felére csökkenést tapasztalhattunk. Ez köszönhető a védelem hatékonyabbá válásának, valamint a megtámadható szerverek számának csökkenésének.

 

Az elmúlt évben, különösen az év vége felé, a felerősített támadásokat felváltotta az alkalmazásokon keresztül érkező behatolások. Az applikációk mögött megbújó támadások sokkal nagyobb kihívást jelentenek, mert a felhasználók valós tevékenységét utánozzák és ez egyre gyakoribb titkosítással járnak, amelyek növelik a kockázat szintjét. A titkosítások jelentősen megnövelik egy DDoS támadás hatékonyságát, hiszen bonyolítják azok kiszűrését a sok „hamis” és jogos kérelem között, mivel ezeket a folyamatokat dekódolni kell.

 

A Kaspersky Lab szakértői szerint idén sajnos egyre összetettebb DDoS és gyakoribb IoT eszközökből álló botnet támadásokra számíthatunk.

 

„Az IoT eszközök képesek komplex DDoS támadások indítására, beleértve az applikáció álcáját és a titkosított támadásokat. Tudjuk, hogy az IoT eszközök nincsenek kellő informatikai védelemmel ellátva, ezért ésszerűnek tűnik a feltételezés, hogy az ilyen jellegű támadások száma és összetettsége bizonyosan növekedni fog. Ez azt jelenti, hogy a vállalatoknak preventív hozzáállást kell tanúsítaniuk és megfelelő védelemről kell gondoskodniuk, amennyiben el akarják kerülni a DDoS támadásokat. ” – mondta Kirill Ilganaev, a Kaspersky Lab „DDoS Védelem” részlegének vezetője.

 

A Kaspersky DDoS Protection ötvözi a kibertanácsadó cég széles körű szakértelmét a számítógépes fenyegetések elleni küzdelemben és a cég egyedülálló házon belüli fejlesztéseit. A megoldás véd minden típusú DDoS támadások ellen, függetlenül azok bonyolultságát, erősségét vagy időtartamát illetően.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...