- Hirdetés -

Együtt erősebbek vagyunk

|

- Hirdetés -

A marketing szakemberek, vezetők szerepe jelentősen megnövekedett a vállalaton belül és az üzleti értékteremtés folyamatában is – mutatott rá Bánhegyi Zsófia. A Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója a szeptember 15-i Marketing Summitot felvezető interjúsorozatban az mmonline.hu-nak elmondta azt is, hogy azért döntöttek az esemény támogatása mellett, mert fontosnak tartják, hogy a szakma szereplői mind a megrendelői, ügynökségi és média oldalon találkozzanak és megosszák a gondolataikat, lekövessék a legújabb trendeket, jópéldákat itthonról és külföldről.

- Az idei Marketing Summit szlogenje a „Hiszünk a marketing erejében”. Te miért hiszel benne?

- Az elmúlt évtized alapvető változást hozott a marketing szakma számára: elindult egy új szervezeti működés kialakítása vállalati szinten, amely az ügyfélutak lemodellezéséből és az ügyfélélmény fókuszba helyezéséből áll. Elmondhatjuk, hogy a hosszú távú ügyfélélmény alakítása mára a marketing terület felelősségévé vált, a rövid távú értékesítési és kereskedelmi szempontokon túllépve. A marketing szakemberek, vezetők szerepe jelentősen megnövekedett a vállalaton belül és az üzleti értékteremtés folyamatában is.

- Miért döntöttetek úgy, hogy szponzorként támogatjátok a rendezvényt?

- A Szerencsejáték Zrt. évek óta támogatja a Marketing Summit létrejöttét, amely a legnagyobb és legmeghatározóbb szakmai edukációs rendezvény a marketing területén. Fontosnak tartjuk, hogy a szakma szereplői mind a megrendelői, ügynökségi és média oldalon találkozzanak és megosszák a gondolataikat, lekövessék a legújabb trendeket, jópéldákat itthonról és külföldről. A gazdasági környezet kiszámíthatatlan alakulása kihívás elé állítja ezt a szektort is, de együtt erősebbek vagyunk ennek kezelésben.

- Milyen hatása, eredménye lehet egy ilyen eseménynek?

- Minden évben többszáz résztvevő találkozik egy nap alatt, és számos olyan előadást, példát hallhatunk, amely katalizálja a munkánkat, új lendületet, inspirációt ad. Évről-évre magasabb színvonalú prezentációk, kerekasztalok várják az érdeklődőket, de a legjobban talán a személyes találkozásokat várjuk mindannyian – én is.

- Véleményed szerint melyek most a „legforróbb” témák a marketingszakmában itthon?

- Az egyik legfontosabb téma a megrendelői tervek alakulása a kiszámíthatatlanabb gazdasági kilátások tükrében, hogyan hat ez majd a hazai ökoszisztéma szereplőire. Vajon folytatódhat-e a marketing erősödése a válságban, meg tudjuk-e mutatni a vállalati felső döntéshozók számára a hozzáadott értékét a növekedési célkitűzések elérésében. És nyilván forró téma a digitális marketing innovációk előretörése a hagyományos eszközökkel szemben, még a kiskereskedelmi, retail szektorban is.

- Mik azok a kihívások, amelyekre nagyobb figyelmet kellene fordítani itthon a marketingszakmának?

- A legnagyobb kihívást abban látom, hogy az ügyfelet helyezzük a középpontba, és adatvezérelt megközelítéssel tervezve, utólagos hatását mérhető módon hajtsuk végre a marketing stratégiát. Sok esetben tapasztalom, hogy a marketing megközelítés inkább a vállalat elképzeléseit tükrözi, mint a ténylegesen elérni kívánt célcsoport igényeit. Nem jó irányú trendnek tartom, hogy egyes marketingszervezetek olyan, kifejezetten „díjra optimalizált” aktivitásokat is megvalósítanak, amelyek lehet, hogy a különböző szakmai versenyeken elhozzák a várt személyes elismerést, de valódi értékesítés- vagy széleskörű reputációtámogató hatásuk nincsen. Hosszútávon ez a megközelítés a marketing üzleterősítő szerepének gyengüléséhez és a költségvetés csökkentéséhez vezethet adott cégnél.

- A Szerencsejáték Zrt. számára jelenleg mi jelenti a legnagyobb kihívást? A marketing miben tudja támogatni a helyzet kezelését?

- Nagy a vállalat felelőssége abban, hogy gazdasági kilátások romlásával egyidőben megtartsa, sőt növelje a közösségi hozzájárulási szintjét, a központi költségvetés második legnagyobb befizetőjeként. A marketing terület szerepe elsősorban így értékesítéstámogatás ebben az időszakban is, amelyet ugyanakkor hazánk legszigorúbb reklámetikai kódexével valósítunk meg. Fókuszált és jól tervezett 360 fokos kampány aktivitásokra összpontosítunk év végéig, és erősen készülünk a 2023-as online sportfogadási piac liberalizációra.

- Hogyan látod, a hazai marketingvezetőknek milyen szerepük/felelősségük van a szakmai közvélemény formálásában? Erre mennyire alkalmas egy olyan konferencia, mint a Marketing Summit?

- Én úgy látom, hogy a hazai marketingvezetői kör kifejezetten szerepet vállal a szakma fejlődésében, a közös hang formálásában. A Magyar Marketing Szövetség jól fogja össze ezt a tevékenységet, és kollegiális, konstruktív, jó hangulatú együttműködés jellemez minden kollegát, ezt a Summit programja is mutatja. A Covid időszak alatt megerősödött az a szakmai kohéziós erő, amely segítheti a pályakezdők oreintációját is a területen.

- A Marketing Summiton a globalizált világ kihívásairól és az azokra adható válaszokról beszélsz majd előadásodban. Miért pont ezt a témát választottad?

- Megtiszteltetés, hogy a konferencia nyitóelőadását tarthatom idén is, így törekszem arra, hogy egyfajta kitekintő felütéssel, a jelenlegi helyzet stratégiaibb szintű jellemzésével kezdjem a programot. A magyar szakmai helyzetkép nem függetleníthető a globális folyamatoktól, gyakran fáziskéséssel ugyan, de minden kihívás, innováció, trend megérkezik Magyarországra is. Remélem, hogy az előadásom alkalmas lesz a tovább gondolásra a résztvevők számára, és esetleg katalizálhatja az új megoldások befogadását. Számomra is élmény az összeállítása, sokat olvasok utána, készülök rá, hogy az a 25 perc emlékezetes lehessen.

- Te miért javasolnád egy marketingesnek, vagy bármely más területről érkező érdeklődőnek, hogy vegyen részt a Marketing Summiton?

- Amiért én is részt veszek: hogy találkozzunk, tanuljunk egymástól, beszélgessünk és közös megoldásokat keressünk.

 

A Marketing Summit-et idén szeptember 15-én rendezik meg, a helyszín a Várkert Bazár lesz. További részletek az eseményről itt érhetők el.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Liluval nyitott új üzletet a Rossmann

Budaörsön nyitott új üzletet a Rossmann. A drogériahálózatnak ez már a harmadik, teljes egészében az új német standard alapján berendezett boltja, amelyben nagyobb teret kapnak a reformélelmiszerek és a dekortermékek, és amelyben szinte a...

Nyári tippek a Google-től

A nyári utazások során gyakran a Google-t hívjuk segítségül. A vállalat szakemberei hasznos tanácsokkal segítenek a nyaralni vágyóknak.Úti célod új szemszögbőlA nyári utazások során nem ritka, hogy a Google-t hívjuk segítségül utazásaink tervezésekor. A...

Tanszergyűjtéssel segít az Auchan

Már elkezdődött kezdődik a Nagycsaládosok Országos Egyesülete (NOE) és az Auchan közös tanszergyűjtési akciója. A már hagyománynak számító gyűjtéssel azoknak a családoknak szeretnének segíteni, akikre a tanévkezdés különösen nagy terhet ró, mivel több gyermeket...

Lelassult a kiskereskedelem

A kiskereskedelem tekintetében havi szinten ismét csökkent a forgalom júniusban, 0,5 százalékkal. Éves összehasonlításban pedig a kiskereskedelem forgalmának volumene naptárhatástól megtisztítva 4,5 százalékkal emelkedett, ami jelentősen elmaradt a 8% körüli elemzői konszenzustól. Az élelmiszer-...

A hazai termékekre koncentrál az Aldi

Kilenc hazai gyártó részvételével idén augusztusban is megrendezik a hazai termékek hónapját. Ennek legfőbb kommunikációs üzenete, hogy a Magyar Termék védjegyek valódi garanciát jelentenek a hazai eredetre és a megbízhatóságra. Az ALDI a magyar...

Mobillal a tökéletes utazásért

A gyakran utazó, rutinos okostelefon-használók egy mobiltelefon segítségével elintézhetnek mindent, ami a tökéletes nyaraláshoz szükséges: szállást foglalnak, repülőgép- vagy vonatjegyet vásárolnak vagy sorban állás nélkül szerzik be belépőjegyüket múzeumba, kiállításra, sporteseményre, színházba vagy a...

Már csak a külföldi munkaerő segíthet a hiányszakmákban

Továbbra is rekordszinten a foglalkoztatás Magyarországon: 2022 júniusában a foglalkoztatottak átlagos létszáma meghaladta a 4,7 millió főt. Ezzel párhuzamosan nagy kihívást jelent a magyarországi cégeknek a munkaerőhiány, ami a gazdaság teljesítőképességét is hátráltatja. A...

Fényűző luxus és vademberek a Spektrum sorozataiban

Néhányan talán még emlékeznek arra az angol párra, akik fényűző életüket hátrahagyva, és az összes megtakarításukat felhasználva egy Somogy megyei településre, Gadácsra költöztek. A pár környezete aggódva szemlélte az eseményeket, Julia és Gareth ugyanis...

Lecsaptak a kandallókra az online vásárlók

Váratlan és érdekes trendeket mutatnak az eMAG 2022. júliusi látogatói és értékesítési adatai: jelentősen megnőtt az érdeklődés a kandallók iránt, különösen a szilárd fűtőanyaggal használható típusok népszerűek. Ezzel párhuzamosan a napelemek/napkollektorok termékkategória forgalma is...

Ismét előrébb lépett a Xiaomi

A Xiaomi Group a 266. helyen végzett a 2022-es Fortune Global 500 listán. A globális technológiai vállalat, amely mostanra a világ harmadik legnagyobb okostelefon-gyártójává nőtte ki magát, sorozatban a negyedik éve lép egyre előrébb...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Hackathont szervez a Kiwi.com

A Kiwi.com utazás-technológiai vállalat UX hackatont szervez Global Travel Jam néven, amelynek célja, hogy javítsa az utazók élményét a foglalás során és az utazás minden szakaszában. Az ügyfélközpontú termék megalkotása során a Kiwi.com és...

Liluval nyitott új üzletet a Rossmann

Budaörsön nyitott új üzletet a Rossmann. A drogériahálózatnak ez már a harmadik, teljes egészében az új német standard alapján berendezett boltja, amelyben nagyobb teret kapnak a reformélelmiszerek és a dekortermékek, és amelyben szinte a...

Nyári tippek a Google-től

A nyári utazások során gyakran a Google-t hívjuk segítségül. A vállalat szakemberei hasznos tanácsokkal segítenek a nyaralni vágyóknak.Úti célod új szemszögbőlA nyári utazások során nem ritka, hogy a Google-t hívjuk segítségül utazásaink tervezésekor. A...

Tanszergyűjtéssel segít az Auchan

Már elkezdődött kezdődik a Nagycsaládosok Országos Egyesülete (NOE) és az Auchan közös tanszergyűjtési akciója. A már hagyománynak számító gyűjtéssel azoknak a családoknak szeretnének segíteni, akikre a tanévkezdés különösen nagy terhet ró, mivel több gyermeket...

Lelassult a kiskereskedelem

A kiskereskedelem tekintetében havi szinten ismét csökkent a forgalom júniusban, 0,5 százalékkal. Éves összehasonlításban pedig a kiskereskedelem forgalmának volumene naptárhatástól megtisztítva 4,5 százalékkal emelkedett, ami jelentősen elmaradt a 8% körüli elemzői konszenzustól. Az élelmiszer-...
- Hirdetés -

Don't Miss

Együtt erősebbek vagyunk

A marketing szakemberek, vezetők szerepe jelentősen megnövekedett a vállalaton belül és az üzleti értékteremtés folyamatában is – mutatott rá Bánhegyi Zsófia. A Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója a szeptember 15-i Marketing Summitot felvezető...

Rekordok éve

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb hazai reklámügynökségek listáját a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan értékelik a múlt évet és mit várnak idén, Biró László, a Mediator...

További növekedés lehet

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb médiaügynökségek rangsorát a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan látják a múlt évet és mire számítanak idén, Novák Péter, a Dentsu Hungary...

Az UX az új arany

A járvány hihetetlenül felpörgette a digitalizációt, a szolgáltatóknak pedig önbizalmat adott. Egyre fontosabb a fel használói élmény tervezése, ám a Z generáció a korábbiakhoz képest sokkal „puritánabb” szolgáltatási portfóliót igényel – mondta el Mondovics...

Tovább erősítik a Jófogást

Cégvezetőként az embereket tartja a legfontosabbnak, mert a csapat a teljesítmény motorja, ezért jelenleg a munkatársak elkötelezettségének növelésére fókuszál – mondta el a lapunknak adott interjúban Artsiom Rabtsevich. Az Adevinta Classified Media Hungary Kft....
- Hirdetés -

SzuperZöld

Litkai Gergellyel indított Zöld podcastot a Bookline

Augusztus harmadikán elindult a Bookline havonta jelentkező podcast-sorozata, a Bookline Zöld. A Könyves Magazinon és a nagyobb streamingszolgáltatón elérhető műsorban Litkai Gergely és vendégei nemcsak a fenntarthatósággal és a környezetvédelemmel kapcsolatos tévhiteket igyekeznek helyre...

A hazai startupok is figyelnek a fenntarthatóságra

A startup szektorban kulcsszerepet kap a fenntarthatóság: a Start it @K&H inkubátorban működő csapatoknak már 90 százaléka figyelmet fordít rá működése és termékeinek fejlesztése során. Ez azonban jelenleg inkább a természeti erőforrások fenntartható kezelését...

Mobilapp mutatja az ivóvízlelőhelyeket

Augusztus van, a papírforma szerint még egy jó időre visszatér a kánikula, ami végül is rendben van, hiszen nyár van. És bár az egészséges életmódnak nemcsak ilyenkor elengedhetetlen része a megfelelő mennyiségű folyadékbevitel, hőség...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....