- Hirdetés -

Együtt újít a BMW és a Daimler

|

- Hirdetés -

A közös vállalkozás több mint 1.200 autóipari, számítástechnikai és „IT-science” tervezőmérnököt ültet egy asztalhoz, hogy a közreműködésük mentén kidolgozott forradalmi innovációk már 2024-ben sorozatgyártásba kerülhessenek.

A BMW Group és a Daimler AG automatizált járművezetésre koncentráló partnersége megkezdte működését: a két vállalatcsoport képviselői 2019. július 4-én aláírták a hosszú távú technológiafejlesztési együttműködés részleteit tartalmazó dokumentumokat. A két német prémiumgyártó első körben a vezetést támogató rendszerek, az autópályákon aktiválható vezetésautomatizálás és a különféle parkolási megoldások következő generációjának közös megvalósítására koncentrál, a közeljövőben pedig újabb tárgyalások és szakmai egyeztetések várhatók, amelyek a metropoliszok és a belvárosok forgalmának magasabb szintű automatizálását tűzik ki célul. A közös vállalkozás mindkét fél számára egyértelmű előnyöket tartogat, hiszen a nagymértékben automatizált járműszerkezeti megoldások egyre több modellosztályban lesznek alkalmazhatók, a nem kizárólagos platform kifejlesztésére irányuló együttműködéshez pedig az iparág számos technológiai partnere társulhat.

Az iránymutató partnerség célja, hogy a jövőbe mutató technológiák gyorsan, a tervek szerint már 2024-ben bemutatkozzanak a személyautók sorozatgyártásában. Az együttműködés ellenére a BMW Group és a Daimler AG egymástól függetlenül, saját márkaarculataikhoz igazítva alkalmazza majd a kidolgozott technológiákat, amelyeken az elkövetkező években több mint 1 200 autóipari, számítástechnikai és „IT-science” tervezőmérnök dolgozik majd vállvetve, közös csapatokban, a BMW Group Unterschleißheimben felépített, automatizált járművezetésre szakosodott innovációs központjában, a Mercedes-Benz sindelfingeni járműtechnológiai központjában, valamint a Daimler AG immendingeni teszt- és technológia-központjában. A fejlesztőmunka középpontjában a több modellosztályban is alkalmazható, intelligens vezetést támogató rendszerek érzékelőinek, adattároló, -kezelő és –feldolgozó egységeinek, különböző funkcióinak és szoftveres vezérlésének kifejlesztése áll.

A biztonság mindenek előtt

A BMW Group és a Daimler AG az Aptiv, az Audi, a Baidu, a Continental, a Fiat Chrysler, a HERE, az Infineon, az Intel és a Volkswagen közreműködésével kidolgozott egy „Safety First for Automated Driving” elnevezésű jelentést, amely az automatizált járművezetés korszakában is a biztonságot helyezi mindenek elé. Amellett, hogy a dokumentum részletekbe menően kifejti az automatizált járművezetés 3. és 4. szintjének biztonságtechnikai fejlesztéseit, az egyes alkotóelemek biztonságát és megbízható működését külön-külön, átfogóan is elemzi, amellyel messze túlmutat a technológiafejlesztés azon elsőszámú célján, hogy az intelligens technológiának az átlagos vezetőhöz viszonyítva kiszámíthatóbbnak, megbízhatóbbnak és biztonságosabbnak kell lennie. A jelentést a gyártók 2019. július 2-án mutatták be.

Automatizált járművezetés a BMW Groupnál

A BMW Group 2006 óta dolgozik a nagymértékben automatizált járművezetés kifejlesztésén, sorozatgyártásra érett, nem kizárólagos platformja megvalósításában pedig számos technológiai specialistával, beszállítóval és alvállalkozással működik együtt. 2017 óta a bajor prémiumgyártó az ezen a területen tevékenykedő divíziókat a München melletti Unterschleißheim városában felépített, automatizált járművezetésre szakosodott innovációs központban egyesíti, a technológia tömegtermelésbe és több modellosztályba való integrálását pedig számos partner segíti. Az innovációs központban egy vadonatúj szoftverfejlesztő részleg támogatja az automatizált járművezetésre kifejlesztett platform technológiai felgyorsulását, amely új iparági mércét is jelent. A csúcstechnológia újabbnál újabb innovációit a BMW Group világszerte több mint hetven gépkocsival teszteli közúton, ahol a tervezőmérnökök hétköznapi szimulációk és a legextrémebb vezetési szituációk közben fejlesztik a járművekben dolgozó mesterséges intelligenciát. A vállalatcsoport technológiai zászlóshajója, a BMW iNEXT, amely az automatizált járművezetés 3. szintjét sorozatgyártásban kínálja majd fel a bajor prémiumgyártó ügyfeleinek, 2021-ben érkezik meg a piacra, amikor is a következő, 4. szintet képviselő járműtechnológiai innovációk is már kísérleti projektekként jelennek meg az utakon.

Automatizált járművezetés a Daimler AG-nél

A Daimler AG párhuzamosan dolgozik az automatizált járművezetés több szintjének megvalósításán. Az aktív biztonsági rendszerek hosszú ideje piacvezető gyártójaként a vállalat a kezdetek óta házon belül fejleszti saját technológiáit. 2019-ben a Daimler AG beindítja San José-ban első, a Bosch-sal közösen kidolgozott kísérleti projektjét, amely a nagyvárosok forgatagában teszteli az önmagát vezető járműtechnológia 4. és 5. szintjét. A program útnak indítása mindkét gyártó történetében jelentős mérföldkőnek számít, az iránymutató együttműködés pedig a tervek szerint tovább folytatódik. A következő évtized hajnalán a Daimler nem csupán a nagymértékben, de a teljes mértékben automatizált járművezetés lehetőségét is ügyfelei kezébe kívánja adni. A technológia a tervek szerint minden vezetési szituációban, minden járműkategóriában maximálisan megbízható működésre lesz képes, legyen szó akár gépkocsikról, kisteherautókról, teherautókról vagy buszokról.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A Miele a Mediatort választotta

2022 szeptemberétől a Mediator felel a német prémiumkategóriás háztartásieszköz-gyártó, a Miele teljeskörű magyarországi kommunikációjáért.A határozatlan időre szóló együttműködés során a full service ügynökség feladatai közé tartozik a kreatív tervezés és gyártás, a médiatervezés és...

George Clooney-val kampányol a Nespresso

A George Clooney szereplésével készült The Empty cup kampányban a Nespresso rávilágít a kockázatra, amelyet az éghajlatváltozás jelent a kávétermelő közösségekre, és a márka megerősíti hosszú távú elkötelezettségét a világ legjobb kávéinak megőrzése iránt.A...

Idén négyszer annyit repültek a magyarok, mint 2021-ben

Az idei nyáron a magyarok és a románok repültek a legtöbbet Londonba – derül ki a Kiwi.com adataiból. A csehek és szlovákok szeretnek leginkább előre tervezni, ők több mint egy hónappal az utazás előtt...

Nemzetközi meccsekkel tér vissza az NBA

Utoljára 2020. január 24-én rendeztek NBA-meccset az USA-n és Kanadán kívül, akkor a Milwaukee Bucks és a Charlotte Hornets lépett pályára Párizsban. A COVID megnehezítette az ilyen meccsek szervezését, de több mint 2,5 év...

Idén is díjazták a kutatónőket

Miért nem hatnak minden esetben az antibiotikumok és mi köze ennek a tartósítószerekhez? Hogyan juthat be a gyógyszerek nagymolekulájú hatóanyaga a gondosan védett sejtbe? Mennyivel gyorsítja a mesterséges intelligencia a gyógyszerfejlesztések hosszadalmas tesztelési folyamatait?...

Itthon is terjednek a gyerekeket veszélyeztető online kihívások

„Újabb halálos kihívás terjed a gyerekek között” – gyakori cím a médiában, de sajnos sokan nem is sejtik, hogy miről szól egy-egy virtuális kihívás és mitől veszélyes. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH)...

Így készíthetsz lélegzetelállító őszi fotókat

Vége a nyaralásnak, hűl az idő, és fokozatosan veszi fel a természet is őszi színeit. Az új évszak remek lehetőségeket biztosít arra, hogy kiránduljunk vagy utazzunk, ott pedig egyedi felvételeket készíthessünk. Akár bakancsot húzunk,...

Jobban teljesítenek a magas EQ-val rendelkező márkák

A magasabb érzelmi intelligenciát (EQ) közvetítő márkák gyorsabban nőnek versenytársaiknál, és részvényeik is jelentősen felülteljesítik a tőzsdeindexeket – derül ki a dentsu-hoz tartozó Carat médiaügynökség közelmúltban elvégzett globális kutatásából.A márka EQ-nak (MEQ) a márkák...

Még több sportot nézünk a tévében

Nőtt a sportközvetítések népszerűsége a tévénézők körében, az Altman Solon felmérése során vizsgált 8 ország mindegyikében béővült az ilyen műsorokat is nézők aránya az elmúlt két évben. Az Egyesült Királyságban, Olaszországban és Franciaországban mértek...

Kevesebb a mentalitásában stabil munkavállaló

Csökken a fluktuáció mértéke a munkaszervezetekben. Mielőtt azonban a HR osztályokon pukkanna a pezsgő, fontos látnunk az okokat, mert bár furcsán hangozhat, ez a csökkenés káros is lehet, ennek hátterében pedig a kevéssé őszinte...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Átadták a legrangosabb hazai designdíjakat

Többek között az év magyar designtermékét, az év enteriőrjét és az év márkáját díjazták az ELLE Decoration International Design Awards (EDIDA) Hungary-n. A nívós szakmai elismerést nemzetközi szinten is a design Oscar díjának tartják,...

A Miele a Mediatort választotta

2022 szeptemberétől a Mediator felel a német prémiumkategóriás háztartásieszköz-gyártó, a Miele teljeskörű magyarországi kommunikációjáért.A határozatlan időre szóló együttműködés során a full service ügynökség feladatai közé tartozik a kreatív tervezés és gyártás, a médiatervezés és...

George Clooney-val kampányol a Nespresso

A George Clooney szereplésével készült The Empty cup kampányban a Nespresso rávilágít a kockázatra, amelyet az éghajlatváltozás jelent a kávétermelő közösségekre, és a márka megerősíti hosszú távú elkötelezettségét a világ legjobb kávéinak megőrzése iránt.A...

Idén négyszer annyit repültek a magyarok, mint 2021-ben

Az idei nyáron a magyarok és a románok repültek a legtöbbet Londonba – derül ki a Kiwi.com adataiból. A csehek és szlovákok szeretnek leginkább előre tervezni, ők több mint egy hónappal az utazás előtt...

Nemzetközi meccsekkel tér vissza az NBA

Utoljára 2020. január 24-én rendeztek NBA-meccset az USA-n és Kanadán kívül, akkor a Milwaukee Bucks és a Charlotte Hornets lépett pályára Párizsban. A COVID megnehezítette az ilyen meccsek szervezését, de több mint 2,5 év...
- Hirdetés -

Don't Miss

Kevesebb a mentalitásában stabil munkavállaló

Csökken a fluktuáció mértéke a munkaszervezetekben. Mielőtt azonban a HR osztályokon pukkanna a pezsgő, fontos látnunk az okokat, mert bár furcsán hangozhat, ez a csökkenés káros is lehet, ennek hátterében pedig a kevéssé őszinte...

Felveszik a versenyt a helyi rádióadók

Mennyien hallgatják a helyi rádiókat, milyen lehetőségeik vannak a reklámpiacon ezeknek az adóknak – többek között erről is beszélt Ürge Dezső, a Helyi Rádiók Országos Egyesületének (Heroe) elnöke. - Jelenleg a teljes napi rádiós elérésnek...

Nem szabad leírni a rádiózást

A rádió népszerűsége töretlen és a reklámbevételei is folyamatosan növekedtek. Persze nem olyan ütemben, ahogy a teljes piac nőtt, ezért a teljes piaci share összességében csökkent, de a rádió messze nem a haláltusáját vívja...

Ha szabad a kezünk, vásárolunk

Most már sehol nem húzzák fel a szemöldöküket a boltosok, ha a telefonomat, netalántán az órámat érintem oda a fizetésnél a terminálhoz – mondta el Mondovics Péter az mmonline.hu-nak adott interjúban. A Mastercard marketing...
Samu Tímea

Az out-of-home-nak van egy szuperereje

A mi területünkön kreativitással és innovációval tudunk úrrá lenni a helyzeten, amelyet edukációs funkciónak is ki kell egészítenie, különösen a digitális felületeken – állítja Samu Tímea. A JCDecaux Hungary vezérigazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban...
- Hirdetés -

SzuperZöld

George Clooney-val kampányol a Nespresso

A George Clooney szereplésével készült The Empty cup kampányban a Nespresso rávilágít a kockázatra, amelyet az éghajlatváltozás jelent a kávétermelő közösségekre, és a márka megerősíti hosszú távú elkötelezettségét a világ legjobb kávéinak megőrzése iránt.A...

Díjat nyert a Danone Műanyag Kisokosa

A bolygónk jövője egyre égetőbb kérdés mindennapjainknak. A zöldebb megoldások kapcsán azonban nem csak a különböző szervezetekre kell számítanunk, hanem önmagunkra is, hiszen immár elengedhetetlen, hogy háztartásonként is lépéseket tegyünk a fenntarthatóságért. A Danone...

Tovább zöldült a SPAR

A SPAR Ausztria csoport országaiban (Magyarország, Észak-Olaszország, Szlovénia, Horvátország) jelentős eredményeket sikerült elérni a vállalatcsoport környezeti fenntarthatósági stratégiájának égisze alatt: az utóbbi egy év során negyedével csökkent az üvegházhatású gázkibocsátás a résztvevő országok összesített...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....