- Hirdetés -

Együttműködik a Diageo és a PET Kupa

|

- Hirdetés -

Évente kb. 10.000 tonna hulladék érkezik Ukrajnából és Romániából a Tiszán, amelynek fő oka a megfelelő hulladékkezelési rendszerek hiánya a felvízi országokban. A hulladékmentesítésben élen járó Tiszai PET Kupa és a Diageo, a világ vezető alkoholos italgyártó és forgalmazó vállalata most arra szövetkeztek, hogy Kárpátalján, a probléma forrásánál közösen tegyenek lépéseket. Ezért hívták életre a CALL-Action programot, amelynek keretében hulladékgazdálkodási fejlesztéseket és folyótisztítási akciókat hajtanak végre Kárpátalján.

„A CALL-Action program két évében kárpátaljai vállalkozók bevonásával, legalább 690 tonna szelektív hulladék összegyűjtésével, válogatásával és hasznosításával szeretnénk követendő példát mutatni és legalább 120.000, a Tisza mentén élő ember életfeltételén javítani.” – foglalta össze a két éves projekt főbb célkitűzéseit számokban Bitter Zsuzsanna, a program koordinátora. „A Diageo anyagi támogatást, a PET Kupa gyakorlati szakértelmet és megvalósítást ad a projekthez.” – tette hozzá a szakember

A forrásvidéken szükséges a beavatkozás

Kárpátalján a hulladékszállítás nehézkessége vagy a szétszóródott falvakban ennek teljes hiánya miatt körülbelül hárommillió tonna kezeletlen szemét halmozódott fel, miközben annak jelentős százaléka újrahasznosítható lenne. A hulladék jelentősen szennyezi a mellékfolyókat és a Tiszát, amelynek folyásiránya Magyarországra hozza a szemetet, hazánkban is jelentős természeti károkat okozva.

Hogyan segíti a CALL-Action program a probléma megoldását? A projekt célja, hogy támogassa a szelektív hulladékgyűjtést Kárpátalján, növelje a lakossági szelektív hulladék begyűjtésének arányát, és az újrahasznosítás hatékonyságát. A projekt kétéves periódusban működik, összetett folyamatot takar és három lépcsőből tevődik össze.

A projekt első lépcsőfoka a hulladékgyűjtési kapacitás növelése. Ennek keretében szelektív hulladékgyűjtő pontokat hoznak létre, fejlesztik a szelektív hulladékgyűjtést az iskolákban, köztes hulladékfeldolgozó pontokat hoznak létre és modernizálják a hulladékszállító járműveket. A második lépés a hulladékfeldolgozási kapacitás növelése, amely a már létező telepek infrastruktúrájának és eszközeinek fejlesztését jelenti. A projekt harmadik lépcsőfoka a folyótisztítás, amelynek keretében bevált és innovatív módszerekkel gyűjtik össze a folyókban összegyűlt szemetet a Tisza vízgyűjtő területén. Ilyen módszer például a Borzsa folyón létesített szitka, amelynek hálós rendszere a folyón úszó hulladékot fogja fel, ezt kiemelve megakadályozható, hogy a Tiszába kerüljön. A folyóból kitermelt hulladék jó része PET-palack, amely így újrahasznosításra kerülhet. A régióban ezen túl előadásokkal, oktatási programokkal kívánják felhívni az emberek figyelmét a megfelelő hulladékgyűjtésre és az újrahasznosítás jelentőségére.

A CALL-Action program első lépései

„A CALL-Action programban kulcsszerepet kapnak a PET Kupa ungvári és beregszászi szakmai partnerei, akik Kárpátalján több éve tevékenykednek a lakossági szelektív hulladék begyűjtésében és feldolgozásában. Az általunk biztosított anyagi támogatásából az együttműködés első lépései során bővült az ő eszközparkjuk és immáron egy anyagszállításra alkalmas FORD Transit típusú kisbusz, illetve egy Mercedes-Benz motor is segíti a hulladék nagyobb arányú és szakszerű szállítását.” - emelte ki az első lépéseket Ábrahám Gergely, a Diageo európai partner országok vállalati kapcsolataiért felelős vezetője

A felszereltség bővítése során egy Steinbock Boss NH-20 típusú targonca is beszerzésre került, mely segítségével a bálázott hulladékot már nem kézi erővel, hanem gépesítve lehet mozgatni, ezzel is segítve a begyűjtött hulladék telephelyi logisztikáját.

A Diageo munkatársai is beszálltak a folyótisztításba

Április végén a Diageo és a PET Kupa Dinnyéshát közelében közösen takarítottak ki egy erősen szennyezett ártéri területet: 100 zsáknyi, azaz nagyjából 600 kilogramm hulladék gyűlt össze, melyet még aznap együtt szelektáltak a PET Kupa kiskörei Folyómentő Központjában.

A CALL-Action projektről és az április végi hulladékgyűjtő programról készült videós összefoglaló mindenki számára elérhető.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Liluval nyitott új üzletet a Rossmann

Budaörsön nyitott új üzletet a Rossmann. A drogériahálózatnak ez már a harmadik, teljes egészében az új német standard alapján berendezett boltja, amelyben nagyobb teret kapnak a reformélelmiszerek és a dekortermékek, és amelyben szinte a...

Nyári tippek a Google-től

A nyári utazások során gyakran a Google-t hívjuk segítségül. A vállalat szakemberei hasznos tanácsokkal segítenek a nyaralni vágyóknak.Úti célod új szemszögbőlA nyári utazások során nem ritka, hogy a Google-t hívjuk segítségül utazásaink tervezésekor. A...

Tanszergyűjtéssel segít az Auchan

Már elkezdődött kezdődik a Nagycsaládosok Országos Egyesülete (NOE) és az Auchan közös tanszergyűjtési akciója. A már hagyománynak számító gyűjtéssel azoknak a családoknak szeretnének segíteni, akikre a tanévkezdés különösen nagy terhet ró, mivel több gyermeket...

Lelassult a kiskereskedelem

A kiskereskedelem tekintetében havi szinten ismét csökkent a forgalom júniusban, 0,5 százalékkal. Éves összehasonlításban pedig a kiskereskedelem forgalmának volumene naptárhatástól megtisztítva 4,5 százalékkal emelkedett, ami jelentősen elmaradt a 8% körüli elemzői konszenzustól. Az élelmiszer-...

A hazai termékekre koncentrál az Aldi

Kilenc hazai gyártó részvételével idén augusztusban is megrendezik a hazai termékek hónapját. Ennek legfőbb kommunikációs üzenete, hogy a Magyar Termék védjegyek valódi garanciát jelentenek a hazai eredetre és a megbízhatóságra. Az ALDI a magyar...

Mobillal a tökéletes utazásért

A gyakran utazó, rutinos okostelefon-használók egy mobiltelefon segítségével elintézhetnek mindent, ami a tökéletes nyaraláshoz szükséges: szállást foglalnak, repülőgép- vagy vonatjegyet vásárolnak vagy sorban állás nélkül szerzik be belépőjegyüket múzeumba, kiállításra, sporteseményre, színházba vagy a...

Már csak a külföldi munkaerő segíthet a hiányszakmákban

Továbbra is rekordszinten a foglalkoztatás Magyarországon: 2022 júniusában a foglalkoztatottak átlagos létszáma meghaladta a 4,7 millió főt. Ezzel párhuzamosan nagy kihívást jelent a magyarországi cégeknek a munkaerőhiány, ami a gazdaság teljesítőképességét is hátráltatja. A...

Fényűző luxus és vademberek a Spektrum sorozataiban

Néhányan talán még emlékeznek arra az angol párra, akik fényűző életüket hátrahagyva, és az összes megtakarításukat felhasználva egy Somogy megyei településre, Gadácsra költöztek. A pár környezete aggódva szemlélte az eseményeket, Julia és Gareth ugyanis...

Lecsaptak a kandallókra az online vásárlók

Váratlan és érdekes trendeket mutatnak az eMAG 2022. júliusi látogatói és értékesítési adatai: jelentősen megnőtt az érdeklődés a kandallók iránt, különösen a szilárd fűtőanyaggal használható típusok népszerűek. Ezzel párhuzamosan a napelemek/napkollektorok termékkategória forgalma is...

Ismét előrébb lépett a Xiaomi

A Xiaomi Group a 266. helyen végzett a 2022-es Fortune Global 500 listán. A globális technológiai vállalat, amely mostanra a világ harmadik legnagyobb okostelefon-gyártójává nőtte ki magát, sorozatban a negyedik éve lép egyre előrébb...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Hackathont szervez a Kiwi.com

A Kiwi.com utazás-technológiai vállalat UX hackatont szervez Global Travel Jam néven, amelynek célja, hogy javítsa az utazók élményét a foglalás során és az utazás minden szakaszában. Az ügyfélközpontú termék megalkotása során a Kiwi.com és...

Liluval nyitott új üzletet a Rossmann

Budaörsön nyitott új üzletet a Rossmann. A drogériahálózatnak ez már a harmadik, teljes egészében az új német standard alapján berendezett boltja, amelyben nagyobb teret kapnak a reformélelmiszerek és a dekortermékek, és amelyben szinte a...

Nyári tippek a Google-től

A nyári utazások során gyakran a Google-t hívjuk segítségül. A vállalat szakemberei hasznos tanácsokkal segítenek a nyaralni vágyóknak.Úti célod új szemszögbőlA nyári utazások során nem ritka, hogy a Google-t hívjuk segítségül utazásaink tervezésekor. A...

Tanszergyűjtéssel segít az Auchan

Már elkezdődött kezdődik a Nagycsaládosok Országos Egyesülete (NOE) és az Auchan közös tanszergyűjtési akciója. A már hagyománynak számító gyűjtéssel azoknak a családoknak szeretnének segíteni, akikre a tanévkezdés különösen nagy terhet ró, mivel több gyermeket...

Lelassult a kiskereskedelem

A kiskereskedelem tekintetében havi szinten ismét csökkent a forgalom júniusban, 0,5 százalékkal. Éves összehasonlításban pedig a kiskereskedelem forgalmának volumene naptárhatástól megtisztítva 4,5 százalékkal emelkedett, ami jelentősen elmaradt a 8% körüli elemzői konszenzustól. Az élelmiszer-...
- Hirdetés -

Don't Miss

Együtt erősebbek vagyunk

A marketing szakemberek, vezetők szerepe jelentősen megnövekedett a vállalaton belül és az üzleti értékteremtés folyamatában is – mutatott rá Bánhegyi Zsófia. A Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója a szeptember 15-i Marketing Summitot felvezető...

Rekordok éve

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb hazai reklámügynökségek listáját a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan értékelik a múlt évet és mit várnak idén, Biró László, a Mediator...

További növekedés lehet

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb médiaügynökségek rangsorát a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan látják a múlt évet és mire számítanak idén, Novák Péter, a Dentsu Hungary...

Az UX az új arany

A járvány hihetetlenül felpörgette a digitalizációt, a szolgáltatóknak pedig önbizalmat adott. Egyre fontosabb a fel használói élmény tervezése, ám a Z generáció a korábbiakhoz képest sokkal „puritánabb” szolgáltatási portfóliót igényel – mondta el Mondovics...

Tovább erősítik a Jófogást

Cégvezetőként az embereket tartja a legfontosabbnak, mert a csapat a teljesítmény motorja, ezért jelenleg a munkatársak elkötelezettségének növelésére fókuszál – mondta el a lapunknak adott interjúban Artsiom Rabtsevich. Az Adevinta Classified Media Hungary Kft....
- Hirdetés -

SzuperZöld

Litkai Gergellyel indított Zöld podcastot a Bookline

Augusztus harmadikán elindult a Bookline havonta jelentkező podcast-sorozata, a Bookline Zöld. A Könyves Magazinon és a nagyobb streamingszolgáltatón elérhető műsorban Litkai Gergely és vendégei nemcsak a fenntarthatósággal és a környezetvédelemmel kapcsolatos tévhiteket igyekeznek helyre...

A hazai startupok is figyelnek a fenntarthatóságra

A startup szektorban kulcsszerepet kap a fenntarthatóság: a Start it @K&H inkubátorban működő csapatoknak már 90 százaléka figyelmet fordít rá működése és termékeinek fejlesztése során. Ez azonban jelenleg inkább a természeti erőforrások fenntartható kezelését...

Mobilapp mutatja az ivóvízlelőhelyeket

Augusztus van, a papírforma szerint még egy jó időre visszatér a kánikula, ami végül is rendben van, hiszen nyár van. És bár az egészséges életmódnak nemcsak ilyenkor elengedhetetlen része a megfelelő mennyiségű folyadékbevitel, hőség...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....