- Hirdetés -

Eladná az ingatlanát? Csapjon hozzá egy medencét!

|

- Hirdetés -

A növekvő ingatlanpiaci igényeknek megfelelően egyre többen keresnek családi házat úszómedencével. A ház értékét azonban igazán a beltéri wellness-részleg emeli a luxuskategóriába.

Bár a hidegfront és az esős idő rácáfolni látszik, azért minden kétséget kizáróan közeledik a nyár, amikor a rekkenő hőségben mindenki keresi a felfrissülést, és jól esik megmártózni egy medencében. Egy felfújható gyerekpancsoló bárhol elfér; egy könnyűszerkezetes műanyag medencének már komolyabb a hely- és vízigénye, ám sokan megengedhetik maguknak. Külső medencét is lehet építeni, ha van elegendő hely a kertben. Az igazi luxus a szaunával, masszázsszobával, konditeremmel egybeépített beltéri medence és wellness-részleg – ezt aztán az év bármely szakában lehet használni.

A kertben úgy praktikus elhelyezni a medencét, ahogy azt a telek adottságai lehetővé teszik, és ahol kellemes a benapozottsága. Mivel a magyarországi telkek általában nem túl nagyok, egy átlagos családi ház mellé 5 méterszer 10 méteresnél nagyobb medencét jellemzően nem építenek. Ezeknél ellenáramoltatóra van szükség, ha valaki nem csak csobbanni szeretne, de úszni is. Valódi úszásélményt egy legalább 20 méteres medence ad, de ez a méret ma még nem elterjedt. Szombat Éva, az OTP Ingatlanpont Exclusive irodájának vezetője a legeredetibb, leglátványosabb, és egyben a legritkább megoldásnak az ún. „infinity pool”-t tartja, ahol a medence szélén átbukó víz az ég kékjével, a környező tájjal olvad egybe. Az ingatlanszakértő szerint gyakori, hogy a medence sekélyebb részén gyerekpancsolót alakítanak ki, vagy egy pezsgőfürdőt, miközben a vízfelület egésze összekapcsolódik. Egyre több házban jelennek meg a nem szabályos formájú medencék, amelyek szervesebben kapcsolódnak egy elegáns kerthez, különösen, ha egy félsziget szabdalja partjukat. Új divat a mesterséges tófürdő, amely kialakításában, gépészeti rendszerében hasonló egy hagyományos medencéhez – fürdeni is lehet benne –, de talajszinti kapcsolódása, a partjára telepített növényzet, nádas hasonlatossá teszi egy valódi tóhoz. A tavacska mikro-ökoszisztémát alkot, amely önfenntartó – persze nagyon alapos előkészítést, állandó műszaki felügyeletet és folyamatos törődést igényel.

Nem mindenki szeretne azonban medencét, még ha meg is engedheti magának: a fenntartásával foglalkozni kell, időt, energiát, pénzt visz el – és nem is mindig használják ki. Nagy élmény ugyan egy medence, de sokan csak reprezentációra használják, így a következő házukba már nem igénylik. Olyan is van, aki rájön, hogy egyedül fürdőzni unalmas, igazán közösségben élvezetes, ezért inkább wellness-centrumokba jár. Ha valaki mindenképpen szeretne medencét, de megragadja a fantáziáját egy ház, amelyhez nem tartozik, inkább később megépíti magának, a vásárlásnál általában továbbra is maga az épület a meghatározó.

Szombat Éva tapasztalatai szerint az igényes vásárlók egyre inkább környezettudatosak, igénylik az energiatakarékos fűtési és vegyszermentes tisztítási megoldásokat. Az újonnan telepített medencék zömét ma már alternatív energiaforrásokkal (napenergiával vagy geotermikusan) melegítik, a tisztítást pedig UV-fénnyel, ózonnal, öntisztító rendszerekkel igyekeznek megoldani.

Nincs szabály arra, hogy egy ház forgalmi értékét mennyire befolyásolja egy medence. Kisebb értékű családi háznál arányosan többet számít, akár 5%-kal is növelheti az ingatlan értékét. Egy egyszerűbb kialakítású, olcsóbb medence „jó pont”-nak számít, megkönnyíti az ingatlan értékesítését, de nem sorsdöntő. Aki ilyen házat keres, eleve bekalkulálja a költségeket. Egy több-száz milliós luxusingatlannak viszont már szinte kötelező eleme a beltéri medence és wellness-részleg, melynek kialakítási költségénél a határ a csillagos ég.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Változások az LG-nél

Szervezeti változásokat jelentett be az LG Electronics (LG), amelyeknek köszönhetően a vállalat felkészültebben nézhet szembe a jövő kihívásaival. A szervezeti átalakítás elsődleges célja, hogy felgyorsítsa a jövőbeni növekedést, és továbbra is garantálja, hogy az...

Gyengébb ünnepi szezonra számítanak az e-kereskedők

Megkezdődött az ünnepi vásárlási szezon, amely az elmúlt két év hipernövekedéséhez képest bár visszaesést mutat, azonban lehetőségeket is tartogat a hazai digitális kereskedők számára. A Digitális Kereskedelmi Szövetség alapító tagjai saját adataik és kutatásaik...

Idén is megrendezik a Portfolio Day-t

A Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) a Kreatív Utánpótlás (KRU) projekt keretén belül idei évben is megszervezi a Portfolio Day-t.2019-ben nagy sikerrel megtartott utánpótlás esemény visszatér, december 15-én a Magyar Telekom Székházában újra a...

A sikeres influencer marketing titka

Miként látják az influencer marketinget a márkák? – nehézségek, előnyök és bevált stratégiák. Ezt a témát jártuk körül az InfluenceAIR Podcast legújabb adásában, melyben Szabó Bélát, a Telekom márka és kereskedelmi kommunikációs vezetőjét, valamint...

Nemzetközi kupává bővült a Telekom e-sport versenye

Az elmúlt év rendkívül sikeres hazai eseménye után idén Csehország, Szlovákia és Magyarország legjobbjai mérkőzhettek meg egymással Esport CUP powered by Telekom eseményén. A versenyzők League of Legendsben és Wild Riftben mérték össze erejüket,...

Újabb három évig dr. Molnár Kálmán az ÖRT elnöke

Az ÖRT 2022.évi Közgyűlése megerősítette a szervezet vezetését, így a következő három évben ismét dr. Molnár Kálmán az Unilever Jogi- és Vállalati Kapcsolati Igazgatója lesz az ÖRT elnöke, Mező László (Medicom) és Galavics András...

Idén sem a karácsonyfán spórolnak a magyarok

A kereskedők és szakmai szövetségek által előrejelzett idei 10-15 százalékos áremelkedés ellenére a vevők továbbra sem a fenyőfán terveznek spórolni. 41 százalék azok aránya, akik 10 ezer forintnál is magasabb összegből tervezik beszerezni a...

Nagyot nőtt a Huawei márkaértéke

Tizennyolc százalékkal, 64.887 milliárd euróra nőtt a Huawei Technologies márkaértéke, ezzel már a kilencedik helyen áll az Európai Márkaintézet (European Brand Institute) 2022-es évi TOP100 globális márkákat rangsoroló listáján. A független tanácsadó szervezet által...

Jelentős változások a Totalcarnál

Távozott a Totalcartól az autós portál főszerkesztőjének szeptemberben kinevezett Bittó Ákos, a lap tulajdonosa, az Indamedia Csoport azzal indokolta a döntést, hogy a kiadvány fejlesztése nem haladt az elvárt tempóban. Új lapigazgató és megbízott...

Új szakaszba lép a dezinformáció elleni küzdelem

Új szakasz kezdődik a hamis és félrevezető információk elleni küzdelemben Magyarországon, miután 2023 januárjától kibővített formában működik a Magyar Digitális Média Obszervatórium (HDMO - Hungarian Digital Media Observatory). A projekt első fázisában, 2021-es indulása...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Eredményesen zárult az utolsó hagyományos népszámlálás (x)

Befejeződött a 2022-es népszámlálás, amely az utolsó volt ebben a formában. Az eredmények jövőre lesznek ismertek, a beérkezett kérdőívekben szereplő információk a nemzeti adatvagyon részét képezik. (x) A 2022-es népszámlálás három szakaszból állt, és már...

Változások az LG-nél

Szervezeti változásokat jelentett be az LG Electronics (LG), amelyeknek köszönhetően a vállalat felkészültebben nézhet szembe a jövő kihívásaival. A szervezeti átalakítás elsődleges célja, hogy felgyorsítsa a jövőbeni növekedést, és továbbra is garantálja, hogy az...

Gyengébb ünnepi szezonra számítanak az e-kereskedők

Megkezdődött az ünnepi vásárlási szezon, amely az elmúlt két év hipernövekedéséhez képest bár visszaesést mutat, azonban lehetőségeket is tartogat a hazai digitális kereskedők számára. A Digitális Kereskedelmi Szövetség alapító tagjai saját adataik és kutatásaik...

Idén is megrendezik a Portfolio Day-t

A Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) a Kreatív Utánpótlás (KRU) projekt keretén belül idei évben is megszervezi a Portfolio Day-t.2019-ben nagy sikerrel megtartott utánpótlás esemény visszatér, december 15-én a Magyar Telekom Székházában újra a...

A sikeres influencer marketing titka

Miként látják az influencer marketinget a márkák? – nehézségek, előnyök és bevált stratégiák. Ezt a témát jártuk körül az InfluenceAIR Podcast legújabb adásában, melyben Szabó Bélát, a Telekom márka és kereskedelmi kommunikációs vezetőjét, valamint...
- Hirdetés -

Don't Miss

Kiszámíthatóbb működés

Jelenleg is új műsorokon dolgozik a Partizán csapata, amitől jövőre letisztultabb és kiszámíthatóbb működést várnak – mondta el Gulyás Márton. A Partizán alapító-főszerkesztője elárulta azt is, hogy zajlik a gasztroműsoruk forgatása, amit jövő év...

A technológiai modernizáció elengedhetetlen

Magyarország jövőbeni sikerei nagyon nagy mértékben a digitális gazdaság pályára állításán, a modernizáció felgyorsításán múlnak – hangsúlyozta Vinnai Balázs. Az IVSZ - Szövetség a digitális gazdaságért elnöke beszélt arról is, hogyan hatott a cégek...

Előre aláírtam volna

Nem csak az újságnak kell felkészülnie mindenre, a Telex üzleti modelljét is a gazdasági helyzethez kell alakítani – mondta el Dull Szabolcs. A lap főszerkesztője beszélt arról is, hogy milyen kihívásokat tartogatott a szerkesztőség...

Visszük tovább, amit eddig építettünk

Minden idők legsikeresebb évét tudhatja maga mögött a Szallas Group, de 2022 valószínűleg mégsem emiatt lesz a legemlékezetesebb a cég számára, hanem a tulajdonosváltás miatt. Szigetvári József, a vállalat vezérigazgatója beszélt arról, hogy mit...

Van tér a fejlődésre – interjú Bíró Pállal

Részben a vezetői kultúra miatt is nagyon kishitűek a hazai cégek, nem mernek exportálni, és ezen a helyzeten a szemléletmód átalakítása segíthetne sokat – állítja Bíró Pál, aki első lett idén a legmeghatározóbb hazai...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Krízisálló értéket teremt az ESG

Az üzleti életben a fenntarthatóság túlmutat az önkéntes kezdeményezéseken, és már nem megkerülhető – hangzott el a CBRE szakmai konferenciáján. A tágabban vett gazdaság és a kereskedelmi-ingatlanpiac szereplői egy olyan mérhető és átlátható rendszer...

Piacvezető zöldenergia-szolgáltatóvá válna az E.ON

Több hónapos előkészítő munkát követően megjelent az E.ON Hungária Csoport első fenntarthatósági jelentése. A vállalatcsoport stratégiájának egyik alappillére a fenntarthatóság, ide értve egyebek mellett a környezetre gyakorolt negatív hatások csökkentését, a zöld energiamegoldások és...

Fenntarthatósági ötleteket díjazott a Vodafone

November 26-án, a Vodafone új székházában rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Skool szakmai közreműködésével a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! ötletpályázat döntőjét, ahol a 10 legjobb ötlettel pályázó csapat szakmai mentorok...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....