Elégedettek vagyunk a portfólió eredményeivel – Fischer Gábor interjú

Gundelt én igazoltam, Liptai Claudia új szerződését is már én tárgyaltam, a Ninja Warrior hétfői sugárzása szintén az én ötletem volt – sorolja a nyári kinevezése után hozott első döntéseit Fischer Gábor. A TV2 Csoport programigazgatója a Marketing&Media magazinnak adott interjúban elmondta azt is, hogy miért alakította át a TV2 esti műsorstruktúráját.

 

– Nyár óta már nemcsak a kábelportfólió, hanem a TV2 is hozzád tartozik. A napi munka során ez mennyiben jelent változást?

 

– A legnagyobb változás és egyben kihívás is, hogy a kábelcsatornákra és a főcsatornára készülő nagy mennyiségű saját gyártású műsort és a vásárolt tartalmakat egyben kell kezelni. Eddig is portfólióban gondolkodtam, de most még sokrétűbb a feladat. Választhattam volna a könnyebb utat, hogy a már majdnem kész őszi struktúrán nem változatok, hanem csak a 2018-as tavaszi szezonra koncentrálok. Az eredmények azonban igazolják, hogy érdemes volt módosítani az őszi struktúrán és rövidesen a tavaszi tervek is összeállnak.

 

– A TV2 őszi struktúrájában mi az, ami már a kezed nyomát viseli?

 

– Az én felelősségem, hogy úgy állítsam össze a TV2 programstruktúráját, hogy az a lehető legjobban teljesítsen. Kinevezésem előtt néhány formátumról már született döntés, de akkor még más struktúrában és helyenként más műsorvezetővel szerepeltek a tervekben. Gundelt már én igazoltam, a Sztárban sztár új zsűrijét, valamint Liptai Claudia új szerződését is már én tárgyaltam. Az október 16-tól érvényes új struktúra, azaz a Ninja Warrior hétfői sugárzása szintén az én ötletem alapján alakult.

 

– Eléggé meglepő volt az a bejelentés, hogy hétfő este kerül képernyőre a Ninja Warrior és a hétköznapi műsorok átcsúsznak szombatra is. Miért döntöttetek így?

 

– Egy igazán újító megoldással indítjuk a magyar televíziózás egyik legnagyszabásúbb műsorát, a Ninja Warrior Hungaryt. Amikor megnéztük az első elkészült epizódot, azonnal éreztük a műsorban rejlő potenciált. Kidolgoztunk egy vadonatúj struktúrát – kutatási és nemzetközi példákra alapozva. Fontos megjegyezni, hogy hétfő esténként majdnem annyi néző ül le a képernyők elé, mint szombat esténként, így nézőszámban a napok között nincs jelentős különbség. A TV2 ezentúl hétfőn is event műsorral várja a nézőket, és ezzel átalakítottuk a többi nap műsorrendjét is, mert a hétköznapi struktúra keddtől szombatig lesz látható. A két nagy show-műsor, a Sztárban sztár és Ninja Warrior ezzel keretbe foglalja a többi saját gyártású adást.

 

– Az őszi szezon kezdetétől rövidebb lett a 18 órakor kezdődő Tények műsorideje. Ezt miért kellett meglépni?

 

– Nem a Tények rövidült le, hanem a reklámstruktúra alakult át és a Tények Extra került későbbi időpontra. Ezt két lépcsőben hajtottuk végre, az elsőt nyáron a Pénzt vagy éveket! előtt, a másodikat pedig augusztus 28-tól. Stratégiailag volt fontos, hogy egyszerre induljunk a versenytárs gyártott műsoraival, különben lépéshátrányba kerülünk. A változtatások és az új struktúra meghozta a várt eredményeket.

 

A TV2 Csoport portfóliójában vannak olyan csatornák, amelyeknél az eddigi tapasztalatok szerint várható némi átalakítás, esetleg átpozicionálás?

 

– A tavalyi év elején kidolgoztunk egy stratégiát, hogy portfóliószinten miként tudunk a legrövidebb idő alatt drasztikusan növekedni. Ennek nagyon sok aspektusa volt, természetesen időnként felül kell vizsgálni a terveket. Most már felállt a rendszer és zajlanak a fi nomhangolások, de a portfólió eredményével elégedettek vagyunk, ugyanis 2010 óta nem volt ilyen magas a TV2 Csoport közönségaránya.

 

– Várható még újabb csatornák indítása, vagy felvásárlása?

 

– Bármi lehet, semmit nem zárunk ki. Van egy üzleti modellünk, ami alapján a célunk a piacvezetőség, ezen dolgozunk. Hogy az odavezető út során mi történik, az legyen a jövő zenéje és a piac számára meglepetés.

 

Heszler Róbert

 

Az interjút teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el.