- Hirdetés -

Elektromos töltőhálózatot fejlesztő vállalatba fektet a Toyota

|

Az eddig a Tokyo Electric és a Chubu Electric japán energiaszolgáltatók által alapított e-Mobility Power-ben tulajdoni részesedést szerzett a Japán Fejlesztési Bank, és négy japán autógyártó, köztük Toyota. Az e-Mobility Power töltőhálózat fejlesztő azt az akkumulátoros elektromos és plug-in hibrid elektromos járművek feltöltésére szolgáló hálózatot veszi át és fejleszti tovább, amit eddig a Nippon Energy Service üzemeltetett. A Nippon Energy tulajdonosai között ugyancsak szerepel a Tokyo Electric, a Chubu Electric és a most az e-Mobility Powerben részesedést szerző Japán Fejlesztési Bank és négy autógyártó. Az új vállalat révén felgyorsulhat nem csupán a japán elektromos töltőhálózat infrastruktúra, de a töltési technológia fejlesztése is.

A Japán Fejlesztési Bank, két japán energiaszolgáltató, a Tokyo Electric és a Chubu Electric, valamint négy japán autógyártó, a Toyota, a Honda, a Mistubishi és a Nissan 15 milliárd jen értékben jegyeztek részvényeket az e-Mobility Power elnevezésű töltőhálózat fejlesztő vállalatban. Ezzel a Tokyo Electric és a Chubu Electric növelte meglévő részesedését, míg a négy autógyártó és a Japán Fejlesztési Bank új tulajdonosként jelent meg, kialakítva ezzel az e-Mobility Power új tulajdonosi szerkezetét.

Az e-Mobility Power a Tokyo Electric a Chubu Electric áramszolgáltatási tevékenysége során felhalmozott hálózatépítési, kiszolgálási és karbantartási know-how, illetve a kiépített infrastruktúra felhasználásával, valamint a Toyko Electric által a CHAdeMO Szövetség révén megszerzett fejlesztési és nemzetközi szabványosítási szakértelem alkalmazásával bővíti és fejleszti tovább az Nippon Charge Servicetől átvett, mintegy 21.700 töltőpontból álló országos hálózatot. A CHAdeMO egy globális gyorsfeltöltési szabvány, az ezt a technológiát fejlesztő és minőséget ellenőrző szövetséghez a világ vezető töltőpont gyártói közül több, mint 50 csatlakozott, aminek eredményeképp világszerte mintegy 90 országban több mint 35.600 a CHAdeMO szabvány szerinti gyorstöltő áll az elektromos autók tulajdonosainak rendelkezésére.

Az új együttműködés célja, hogy kényelmesen használható és józan árképzéssel dolgozó feltöltési lehetőséget biztosítsanak a lakossági és céges felhasználók számára az áramszolgáltatók, a négy autógyártó és a Japán Fejlesztési Bank együttműködése révén. A fentiek eredményeként az e-Mobility Power elősegíti az elektromos autók elterjedését, és hozzájárul a karbonsemleges társadalom létrehozásához.

A Toyota, és prémium márkája, a Lexus egyébként világszerte több, mint 50, Európában több, mint 20 külső töltést nem igénylő öntöltő hibrid elektromos autót kínál, a Prius Plug-in Hybrid és a RAV4 Plug-in Hybrid révén ugyanakkor a világ legfejlettebb hálózatra is csatlakoztatható hibrid elektromos autóit is a japán autógyártó jegyzi, amelynek kínálatában hamarosan megjelenik az akkumulátoros elektromos Proace és Proace City áru és személyszállító változata, és idén érkezik az akkumulátoros elektromos Lexus UX is. Az akkumulátoros elektromos hajtást a szilárdtest akkumulátoros révén hamarosan forradalmasító Toyota emellett jövő hétfőre ígért egy fontos, akkumulátoros elektromos autókkal kapcsolatos bejelentést is, de a Toyota a vezető fejlesztője az ugyancsak zéró emissziós, de hálózati töltést nem igénylő hidrogén üzemanyagcellás elektromos hajtásnak is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csúcsot dönt az utasbiztosítások száma

Elkezdtek újra biztosítást kötni a magyarok. A külföldre utazási kedv az idén csúcsra járatja az utasbiztosításokat, és az egészségüket, nyugdíjukat is jóval többen igyekeznek bebiztosítani. Ráadásul megtörtént az is, amire másfél évtizede nem volt...

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...