- Hirdetés -

Élelmiszermentő kampányt indított az Auchan és a Nébih

|

Szemléletformáló kampányt indított az Auchan Magyarország a Nébih Maradék nélkül programjának szakmai támogatásával. Az aktivitás célja, hogy a termékeken lévő fogalmak pontos jelentésével – mint a fogyaszthatósági idő és a minőségmegőrzési idő – mindenki tisztában legyen.

A kettő között ugyanis óriási különbség van, míg az előbbi azt jelzi, hogy meddig lehet biztonsággal elfogyasztani az adott élelmiszert, addig a minőségmegőrzési idő inkább az élvezeti értékre vonatkozik. Az élelmiszermentés jegyében az élelmiszerpazarlás-elleni világnapra időzített kampányban tudatosítani szeretnék azt is, hogy bizonyos élelmiszerek a minőségmegőrzési idő lejárta után még egy ideig fogyaszthatók, így érdemes nekik esélyt adni ahelyett, hogy rögtön kidobjuk őket.

A teljes élelmiszerláncban keletkező élelmiszerhulladék több mint a fele a háztartásokból kerül ki. A hazai háztartások összes élelmiszerpazarlása 247 ezer tonna évente, ebből a mennyiségből 462 ezer ember tudna jóllakni egy évig napi háromszori étkezéssel. A pazarlásnak több okát is azonosította a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) Maradék nélkül programja, amelyek közül a leggyakoribbak, hogy elfeledkezünk róla és megromlik az élelmiszer, túl sokat vásároltunk belőle, illetve túl sokat főztünk, és nem volt kedvünk megenni.

A kidobott mennyiséget szeretné tovább csökkenteni az Auchan Magyarország a Nébih Maradék nélkül program támogatásával indított „Még jó!” szlogenű, szemléletformáló, edukációs kampányával. A szlogen arra utal, hogy bizonyos élelmiszerek, mint például a konzervek, száraztészták, rizs, kávé, tea, kakaó, csoki és még sorolhatnánk, sok esetben a termékcímkén feltüntetett minőségmegőrzési idő után is biztonsággal fogyaszthatók egy ideig, legfeljebb az élvezeti értékükből veszítenek valamennyit. Ezeknek az élelmiszereknek érdemes még egy esélyt adni, mielőtt kidobnánk. A Maradék nélkül a legfrissebb útmutatójában azt is megadja, hogy az egyes élelmiszertípusok körülbelül még meddig használhatók fel a minőségmegőrzési idő lejárta után. Természetesen fontos, hogy a csomagolásuk bontatlan és ép legyen, és az is elengedhetetlen, hogy csak akkor kerüljön a tányérunkra, ha szemre, szagra, állagra is rendben találjuk.

A Még jó! jelmondatot az Auchan felkérésére az előző héten már ismert hazai influencerek népszerűsítették, tegnap pedig, az élelmiszerpazarlás-elleni világnapra időzítve arról is lerántották a leplet, hogy mire vonatkozik a szlogen. Az Auchan áruházakban pedig egy hasznos kis eszközt is kapunk a kezünkbe, mert Még jó! matricákat adnak a blokk mellé néhány napig, amivel arra szeretnék ösztönözni a vásárlókat, hogy hazaérve nézzék át kamrájukat, spájzukat, és jelöljék meg azokat a termékeket, amiket ideje elfogyasztani. Természetesen a matricák ott lesznek a lejáratközeli, akciós termékeket kínáló sarokban is, hogy ezeket a tartós termékeket is fel lehessen címkézni a figyelmeztető „Még jó!” felirattal. A kezdeményezésről még több információt tudhatnak meg a vásárlók az Auchan aloldaláról és az áruházakban kihelyezett plakátokról. A kampányhoz csatlakozik a Magyar Élelmiszerbank Egyesület, a Magyar Vöröskereszt és a Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége is. A szervezetek célja a csatlakozással az üzenet minél szélesebb körű eljuttatása, és az, hogy a nélkülözők is tisztában legyenek azzal, ha minőségmegőrzési idő utáni tartós élelmiszert kapnak adományba, ne tartsanak tőle, azok még biztonsággal felhasználhatók egy ideig.

„A Nébih, hatósági munkája mellett, már megalakulása óta elkötelezett, hogy praktikus információkkal lássa el a lakosságot, a biztonság és minőség kérdései mellett az élelmiszerpazarlás megelőzésével kapcsolatban is. Rendkívül örültünk, hogy az Auchan a Maradék nélkül programunkat kérte fel szakmai partnernek a Még jó! kampányhoz. Az időzítés különösen szerencsés, mivel a kampány egybeesik azzal, hogy frissítettük a minőségmegőrzési idős termékköröket bemutató „Lejárt… Megehetem?” útmutatónkat. Az Auchan kihangosítja azt az üzenetünket, hogy mást jelent a fogyaszthatósági idő, ami az élelmiszerbiztonságra utal, és mást a minőségmegőrzési idő, aminek a lejárta után bizonyos körülmények között még egy ideig adhatunk esélyt az adott élelmiszernek, mielőtt kidobjuk” – hangsúlyozta dr. Nemes Imre, a Nébih elnöke.

„Az élelmiszerpazarlás-elleni küzdelem vállalatunk számára mind nemzetközi, mind hazai szinten kiemelt stratégiai fontosságú. Eddig a belső folyamatainkban törekedtünk arra, hogy jelentősen csökkentsük a pazarlást, a beszerzéstől kezdve a kiárusításon át, a még fogyasztható, de megmaradt élelmiszerek jótékony célú felajánlásáig. A teljes ellátási láncunkra kiterjedő pazarlás ellenes intézkedéseink mellett most a Még jó! szemléletformáló kampánnyal kívánjuk felhívni a vásárlóink és a hazai lakosság figyelmét arra, hogy kevesebb élelmiszer vesszen kárba a háztartásokban is” – emelte ki Lucenko Viktória, az Auchan vezérigazgatója.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Különleges sörökkel készül az ünnepekre a Borsodi

Advent alkalmából idén immár második alkalommal találkozhatnak az érdeklődők a Borsodi Sörgyár szezonális sörkülönlegességeivel a karácsonyi vásárokon. A tavalyi év slágere, a forralt Belle-Vue Kriek mellett idén egy újabb specialitás is elérhető lesz: a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...