- Hirdetés -

Élen a Toyota

|

- Hirdetés -

A Toyota 11179 új autó értékesítésével, 12 százalékos piaci részesedéssel toronymagasan áll az élen a kivonásokkal tisztított magyarországi újautó piacon: január és október között 15,4 százalékkal növelte hazai értékesítéseit, miközben a piac 20,1 százalékkal esett vissza.

A Toyota 2020-ban mindvégig az élen állt a kivonásokkal tisztított magyarországi újautó piacon, így mára előnye legjobban teljesítő versenytársával szemben nem kevesebb, mint 3438 új autó, ami három havi átlagos idei hazai értékesítésének felel meg. Ezzel az így gyakorlatilag negyed évvel versenytársai előtt járó Toyota 3,7 százalékponttal, 12%-ra emelte magyarországi piaci részesedését. Ez annyit tesz, hogy gyakorlatilag mára minden nyolcadik hazánkban gazdára találó új autót a környezetbarát japán autógyártó adja el (amely egyébiránt Európában értékesített autóinak mintegy 75%-át a kontinensen is gyártja).

A magánvásárlók között a második, a flottapiacon a harmadik, összességében az első

2020 január és október között a magyarországi magánvásárlók körében a Toyota 22,9%-al növelte értékesítéseit, miközben a magán újautó-vásárlások 18%-al maradtak el a tavalyi év azonos időszakához képest: ezzel a Toyota a magánvásárlók piacán 13,5%-os részesedésével (4,5 százalékpontos piaci részesedés növekedést elérve) a második legnépszerűbb márkának számított. Ugyanezen időszakban a Toyota a 21,8%-al visszaeső hazai flottapiacon is komolyan előretört, miután 8,2%-os növekedést elérve a harmadik helyet szerezte meg, 10,7%-os piaci részesedéssel (3 százakékpontos piaci részesedés növekedést elérve). Ezzel a világ legzöldebb autógyártójaként ismert Toyota a teljes hazai kivonásokkal tisztított újautó-piacon a legnépszerűbb márkának bizonyult.

A szegmenseket egyenként vizsgálva is látványos a Toyota előretörése

A fentiek ismeretében vélhetően nem meglepő, hogy a Toyota modelljei kategóriájukban is hihetetlen eredményeket érnek el. A Yaris 25,5%-os részesedéssel (43,5%-os értékesítést növekedést elérve) áll szegmensének első helyén, ami annyit tesz, hogy minden negyedik Magyarországon gazdára találó kisautó Toyota Yaris. A 39,5%-os értékesítés bővülést elérő Corolla 24,1%-os szegmens részesedéssel vezeti kategóriája értékesítéseit (tehát minden negyedik hazánkban eladott alsó-középkategóriás autó Toyota Corolla), a 11,4%-os eladás növekedést elérő RAV4 21%-os részesedéssel áll az első helyen, a Hilux pedig megdöbbentő, 38,9%-os részesedéssel bizonyult az év első tíz hónapjában Magyarország legnépszerűbb pickupjának. Nincs oka szégyenkezésre a 19%-os részesedéssel a második legnépszerűbb hazai miniautónak bizonyuló Aygónak, a 12,3%-al ezüstérmes C-HR-nek, a 18,1%-al szegmens második Proace Versonak, vagy épp a 16,3%-al bronzérmes Land Cruisernek sem.

Szépen teljesített a Lexus is

Jóllehet abszolút értékben nem tudott növekedést felmutatni (erre a TOP10 márkából is egyedül a Toyota volt képes), a Toyota prémium márkája, a mára hazánkban 99%-ban környezetbarát öntöltő hibrid elektromos autókat értékesítő Lexus is jó eredménnyel zárta az elmúlt 10 hónapot. A 20,1%-al visszaeső teljes kivonásokkal tisztított magyarországi újautó piaccal szemben a Lexus értékesítései csupán 7,5%-al maradtak el az előző év azonos időszakához képest, aminek eredményeképp 0,1 százalékponttal, 0,6%-ra tudta növelni piaci részesedését. A kivonásokkal tisztított hazai prémium piacon (ahol egyetlen márka tudott növekedést elkönyvelni) a Lexus így 5,3%-os piaci részesedéssel őrzi ötödik helyét.

A siker kulcsa a környezettudatosság

Az elképesztő siker elsősorban annak köszönhető, hogy a Toyota, és prémium márkája, a Lexus felkészülten várta az idei évet: a két márka együtt a piac legszélesebb, valamennyi fontos személyautó szegmens lefedő öntöltő hibrid elektromos modellportfólióját kínálja. Ennek hála az idén életbe lépő szigorodó európai emissziós normák miatt sem áremelésekre, sem pedig hajtásláncok és modellek megszüntetésére nem kényszerültek, sőt idén is sorban érkeznek a két márka háza tájáról az új modellek, aminek eredményeképp a koronavírus helyzet jelentette piaci visszaesés is jóval enyhébb hatással volt rájuk, mint a piac többi szereplőjére.

Hozzájárulnak az eredményhez a folyamatosan érkező újdonságok is

A Toyota kínálatában vadonatúj szereplőként idén nyáron meg a Proace City kisáruszállító és nagycsaládos autóvásárlási program egyik favoritjának számító Proace City Verso személyszállító, egy hónapja érkezett meg a márkakereskedésekbe a vadonatúj Yaris, amit hamarosan az új 2.0 literes Supra, az új Land Cruiser és az új Hilux követ majd, és valószínűleg még év vége előtt rendelhető lesz az új plug-in hibrid elektromos RAV4 és a vadonatúj Highlander. Eközben a Lexus sem tétlenkedett: immár a márkakereskedésekben az új Lexus LC Convertible luxus kabrió, immáron digitális visszapillantó tükörrel is rendelhető az ES felsőkategóriás limuzin, és immáron rendelhető a megújult LS zászlóshajó is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, mennyit költünk kütyükre karácsonykor

Átlagosan 51 500 Ft-ot költünk karácsonyi ajándékokra, általában 4-7 főnek vásárolunk – derült ki a Dell Technologies Magyarország friss, nem reprezentatív felméréséből1. Minden negyedik válaszadónál elektronikai cikk is kerül a fa alá, átlagosan 44...

Korábbi kollégáikra vadásznak a cégek

A volt alkalmazottak nagyszerű, ám korábban méltatlanul hanyagolt lehetőséget jelentenek a cégek toborzási erőfeszítései számára – mondja Fremda Balázs, a Morgan Stanley budapesti irodájának HR igazgatója. A vállalat 15 éve működő technológiai és analitikai...

Így védekezhetnek a kkv-k a kibertámadások ellen

Az elmúlt két évben felgyorsult digitális átalakulás miatt fokozódó kockázat miatt ma már szinte minden vezetőnek van legalább egy olyan cég az ismeretségi körében, ahol már történt támadás és ellopták a cég adatait vagy...

Jól fogyott a Samsung luxustévéje

A Samsung idén több mint egymillió darab The Frame televíziót értékesített világszinten, ez az első Lifestyle TV modell, amely milliós eladást ért el egy éven belül. A 2017-es bemutatkozása óta Észak-Amerikában és Európában is...

Különleges kisfilmmel kampányol a Pfizer

Verset szavalni sokaknak egyáltalán nem okoz gondot, kivéve, ha van a dologban egy kis csavar. Adott egy vers, és egy igen nehéz feladat: egyetlen levegővel kell végig mondani a strófákat. A Pfizer egy nem...

Izgalmas hajsza a NatGeo új sorozatában

Az amerikai lépfenetámadások 20. évfordulója alkalmából a National Geographic 2021 decemberében műsorára tűzi a biológiai terrorcselekmény és az azt követő izgalmas nyomozás történetét feldolgozó Halálzóna: Antrax című filmsorozatot. A hatrészes széria a Halálzóna című...

Új megoldásokat keresnek a munkavállalók

A dolgozók megéléseiből táplálkozó „nagy felismerés" jelenség következményeként újabb jelentős mozgás indulhat be világszerte a munkaerőpiacokon – mutat rá a Randstad Workmonitor 2021-es második felmérése. A több mint 27,000 dolgozó megkérdezésével 34 piacon, köztük...

Zenélő növényekkel kampányol az E.ON és az ACG

Az ACG Reklámügynökség és az E.ON zenélő mikrooázisokat hozott létre a vállalat klímaváltozás elleni küzdelem fontosságáról szóló kampányának részeként. A különleges installációknak köszönhetően a budapesti Széna- és Szent Gellért téren várakozó utasok nemcsak a...

Erős negyedévet zárt az Allianz

2021-ben az Allianz Csoport a harmadik negyedévben is erős működési teljesítményt mutatott fel az összes üzletágában. Ez azt bizonyítja, hogy az üzleti modellünk jól működik, segítségével ki tudjuk használni a globális gazdasági környezet és...

Eldőlt, viszi a 4iG a DIGI-t

Végleges megállapodást kötött a 4iG Nyrt. a román RCS & RDS csoporttal a médiakonszern magyarországi érdekeltségeinek megvásárlásáról. A tranzakció lezárásával, illetve az elmúlt egy évben az infokommunikációs szektorban végrehajtott akvizícióival a 4iG a legnagyobb...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Digitális lízinggel újít a Péntech

A digitális faktoring úttörője, a Péntech novembertől új szolgáltatással bővíti portfólióját, amelynek köszönhetően most még könnyebb lehet a vállalkozások növekedésének finanszírozása. A digitális lízing megoldásnak köszönhetően a Péntech weboldalán keresztül a piacon egyedülállóan gyorsan...

Kiderült, mennyit költünk kütyükre karácsonykor

Átlagosan 51 500 Ft-ot költünk karácsonyi ajándékokra, általában 4-7 főnek vásárolunk – derült ki a Dell Technologies Magyarország friss, nem reprezentatív felméréséből1. Minden negyedik válaszadónál elektronikai cikk is kerül a fa alá, átlagosan 44...

Korábbi kollégáikra vadásznak a cégek

A volt alkalmazottak nagyszerű, ám korábban méltatlanul hanyagolt lehetőséget jelentenek a cégek toborzási erőfeszítései számára – mondja Fremda Balázs, a Morgan Stanley budapesti irodájának HR igazgatója. A vállalat 15 éve működő technológiai és analitikai...

Így védekezhetnek a kkv-k a kibertámadások ellen

Az elmúlt két évben felgyorsult digitális átalakulás miatt fokozódó kockázat miatt ma már szinte minden vezetőnek van legalább egy olyan cég az ismeretségi körében, ahol már történt támadás és ellopták a cég adatait vagy...

Jól fogyott a Samsung luxustévéje

A Samsung idén több mint egymillió darab The Frame televíziót értékesített világszinten, ez az első Lifestyle TV modell, amely milliós eladást ért el egy éven belül. A 2017-es bemutatkozása óta Észak-Amerikában és Európában is...
- Hirdetés -

CMO

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

Jövő héten jön a Planet Budapest

Egy tökéletes világban minden, ami egészséges, egyben fenntartható is – a valóságban ez azonban távolról sincs így. De vajon hogyan élhetünk egészséges életet úgy, hogy a fenntarthatóságról sem feledkezünk meg? Mit tehetünk, ennek érdekében...

DATA