- Hirdetés -

Élen az X-Faktor, de erősödött a TV2 is

|

Mindhárom fő korosztálynál az X-Faktor volt a múlt hét legnézettebb műsora. Az RTL és a TV2 között viszont a korábbinál szorosabbá vált a verseny.

Egy héttel ezelőtt még arról írtunk, hogy az RTL főműsoridőben, a 18-49 és a 18-59 éveseknél is a TV2 előtt állt. A mögöttünk lévő – október 28. és november 3. közötti – héten viszont már szorosabb volt a verseny az említett két célcsoportnál. A 18-59 éveseknél ugyanis a TV2 az RTL elé verekedte magát, a 18-49 éveseknél pedig ugyan megőrizte a vezető helyét az RTL, de csak fél százalékpontnyi előnnyel. A többi célcsoportnál – szokás szerint – a TV2 nyerte a hetet, azaz teljes napon minden fontos korosztálynál, valamint a főműsoridőben a teljes lakosságnál is.

A komplett csatornaportfóliók terén az RTL Magyarország volt az első a 18-49 és a 18-59 éveseknél, főműsoridőben. Előbbieknél 1,3 százalékpont, utóbbiaknál 0,4 százalékpont volt az előnyük. A többi bontásban a TV2 Csoport bizonyult piacvezetőnek.

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 44. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 13,9 16,9 12,7
RTL 13,6 13 13,2

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 44. hét – Teljes nap

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 10 12 8,9
RTL 8 7,6 7,7

A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 Csoport 23,4 24,2 22,3
RTL Magyarország 19,5 17,1 19,4
AMC Networks 5,8 5,5 6,0
MTVA 5,5 9,4 4,6
Network4 3,4 4,7 2,4
Antenna Entertainment Group 3,0 2,6 2,8
Warner Bros.Discovery 2,8 3,1 2,6
Paramount Global 2,6 2,2 3,3

Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)

TV2
Tények – 14,5% / 11,8% (16,8% / 14%)
Tények Plusz – 11,6% / 9,4% (12,6% / 10,1%)
Séfek séfe – 14,9% / 14% (14,2% / 13,5%)
Kőgazdag fiatalok – 8,6% / 8,1% (8,3% / 7,8%)

RTL
Híradó – 16,5% / 13,6% (17,2% / 14,2%)
Fókusz – 10,6% / 10,1% (10,6% / 9,2%)
Nyerő Páros – 13,9% / 13,4% (13,6% / 13,2%)
Gyertek át – 9,9% / 10,1% (korábbi héten a Házasodna a gazda: 12,3% / 11,4%)

A hírműsorok terén – a kereskedelmi célcsoportnál – jobban jött ki a lépés az RTL Híradónak. A Séfek séfe és a Nyerő Páros nagyon hasonló számokat hozott a 18-49 és a 18-59 éveseknél. Mindkét műsor megugrotta a saját heti főműsoridős csatornaátlagát. A főműsoridő későbbi részében viszont a TV2-s Kőgazdag fiatalok és az RTL-es Gyertek át sem produkált valami kirobbanó eredményt.

Egy apró érdekesség a Duna TV kapcsán: a csatornához képest hétköznapokon feltűnően jól teljesít az Egy csodálatos asszony című török sorozat. A teljes lakosságnál ez volt múlt héten a Duna Tv legnézettebb tartalma, a sorozat share-je nagyjából a duplája volt a csatorna 4+-os heti átlagának. Ami pedig érdekes lehet, hogy ezt a szériát a 2020-as őszi szezonban már leadta az RTL, de náluk megbukott. Emiatt csak az első évadot sugározta az RTL, a Duna Tv viszont le fogja adni a Magyarországon be sem mutatott további két évadot is.

Pénteken az RTL-es Fort Boyard továbbra sem kapott erőre, a 18-49-es share-jük mindössze 8 százalék volt. A szombat esti eredményekkel vigasztalódhatott azért az RTL, hiszen az X-Faktor mind a három célcsoportnál megverte a Dancing with the Stars-t. Az X-Faktor a 18-49 éveseknél 25,6 százalékot, a 18-59 éveseknél 24,7 százalékot, a teljes lakosságnál 20,6 százalékot ért el. A Dancing ugyanezeknél 13,8 százalékot, 13,9 százalékot és 18,8 százalékot produkált.

Vasárnap azonban visszavágott a TV2 a Megasztárral. A Sztárbox két részét egyben nézve ugyanis a Megasztár jobb share-t ért el. A 18-49 éveseknél rezgett a léc, de ott is jobb volt a Megasztár (16,4% vs. 16%). A 18-59-nél és a teljes lakosságnál viszont már egyértelmű a Megasztár előnye (17,3% vs. 15,1%, illetve 19,1% vs. 13,2%).

Ami a hét legnézettebb műsorát illeti, az X-Faktor most megszerezte a mesterhármast, azaz mindhárom nagy célcsoportnál az élen végzett. A 18-49 éveseknél 378 ezer, a 18-59 éveseknél 522 ezer, a teljes lakosságnál 812 ezer nézővel. A TV2 legnézettebb produkciójának a Megasztár számított, ami a 18-49 éveseknél 240 ezer, a 18-59 éveseknél 367 ezer, a teljes lakosságnál 753 ezer nézőt ültetett a képernyők elé.

A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
X-FAKTOR RTL 522 113 24,7
MEGASZTÁR TV2 367 449 17,3
ÁLARCOS ÉNEKES RTL 361 901 15,5
SZTÁRBOX RTL 321 551 15,1
SÉFEK SÉFE TV2 293 567 14,4
HÍRADÓ RTL 292 359 14,0
DANCING WITH THE STARS TV2 291 022 13,9
NYERŐ PÁROS RTL 276 075 14,2
TÉNYEK TV2 269 803 15,0
FORMA-1 FUTAM M4 SPORT 261 501 13,8

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál

  Csatorna AMR (fő) SHR %
X-FAKTOR RTL 812 829 20,6
MEGASZTÁR TV2 753 874 19,1
DANCING WITH THE STARS TV2 740 762 18,8
TÉNYEK TV2 733 793 21,8
HÍRADÓ RTL 671 511 20,4
SÉFEK SÉFE TV2 660 246 17,6
TÉNYEK PLUSZ TV2 649 192 14,9
ÁLARCOS ÉNEKES RTL 613 386 13,6
NYERŐ PÁROS RTL 527 094 13,7
SZTÁRBOX RTL 526 394 13,2

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
X-FAKTOR RTL 378 415 25,6
ÁLARCOS ÉNEKES RTL 258 094 16,1
MEGASZTÁR TV2 240 890 16,4
SZTÁRBOX RTL 234 698 16,0
DANCING WITH THE STARS TV2 200 510 13,8
SÉFEK SÉFE TV2 194 433 15,7
FORMA-1 FUTAM M4 SPORT 182 005 14,4
NYERŐ PÁROS RTL 178 762 14,0
TÉNYEK TV2 167 777 14,2
HÍRADÓ RTL 159 168 11,6

Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.

Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.

Adat: Live+As Live

Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Így alakulhat idén az év végi bónusz

Elsősorban a munkaerő-megtartásra, másodsorban jövőbeli motivációra fókuszálnak az év végi bónusz kiszabásakor a vállalatok. Az év végi bónuszok kérdése minden munkavállalót és munkáltatót élénken foglalkoztat, melynek mértéke és formája nemcsak az alkalmazottak elégedettségére, hanem...

Lassabban nőhet jövőre a gazdaság

A magyar gazdaság teljesítménye idén 0,5 százalékkal, jövőre 2 százalékkal nőhet az Erste előrejelzése szerint. Az infláció 2025-ben várhatóan nem lassul tovább, a pénzromlás éves átlagos üteme a 2024-re várt 3,6 százalékhoz hasonló mértékű...

Jótékony akcióban a SPAR

Adománykártyák értékesítésével indult a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország Adni Öröm! karácsonyi akciója. 2024. december 1-17. között a kijelölt SPAR és INTERSPAR üzletekben, valamint a SPAR online shopban kapható adománykártyák árával élelmiszercsomagok...

A vevőknek kedvez az ingatlanpiac

A piac élénkülése és a fokozott vevői kereslet mellett enyhült az érvényesíthető alku mértéke az ingatlanvásárlás során, azonban még így is a vevők évének számított 2024, ugyanis a tranzakciók jelentős része, 82,2 százaléka a...

Kevés megtakarításuk van a magyaroknak

Bár a középkorúak átlagosan hét hónapra elegendő tartalékkal rendelkeznek, 33 százalékuk csupán egy hónapig tudná fenntartani magát, ha nem lenne bevétele - közölte a K&H a biztos jövő kutatás eredményei alapján, amely az öngondoskodás...

Múltidéző mozikkal erősít a filmcsatorna

A történelmi filmek választ adhatnak a múlt nagy kérdéseire és betekintést nyújtanak az életbe egy másik időszakban. A történelmi filmek amellett, hogy szórakoztatnak, rávilágítanak arra is, hogy a múlt eseményei miként formálták jelenünket. Különösen...

Central is clearly becoming international – interview with Petr Bednar

To maintain our independence, we need to focus on increasing our reach, revenue and profitability - says Petr Bednar. In an interview given to our magazine, the digital and business development director of Central...

A Central egyértelműen nemzetközi céggé válik – interjú Petr Bednarral

Az elérésünk, a bevételeink és a jövedelmezőségünk növelésére kell koncentrálnunk, hogy megőrizzük a függetlenségünket – véli Petr Bednar. A Central Médiacsoport digitális és üzletfejlesztési igazgatója a lapunknak adott interjúban beszélt a cseh és a...

Új trendek a hazai médiapiacon

Legalább három online videós szolgáltatást használ egy adott hónapban a 18-59 éves, internettel rendelkező magyarok 82 százaléka – derül ki az NMHH támogatásával a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME) és a Nielsen által készített...

Az európai utazóknak is fontos a fenntarthatóság

Az európaiak 2025-ben várhatóan gyakrabban fognak utazni és többet is költenek utazásra – derül ki a világ vezető szállodaipari csoportja, az Accor új kutatásából. Az ágazatnak ugyanakkor sürgősen meg kell oldania a növekedésből adódó...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Erős hónapot zárt az ingatlanpiac

2024 novemberében, országosan 11 277 lakóingatlan cserélt tulajdonost, valamint 100 milliárd forint szerződéses összegű lakáscélú jelzáloghitel realizálódott – derül ki a Duna House adataiból.A 2024-es év második legerősebb hónapját zárta novemberben a hazai ingatlanpiac....

Így alakulhat idén az év végi bónusz

Elsősorban a munkaerő-megtartásra, másodsorban jövőbeli motivációra fókuszálnak az év végi bónusz kiszabásakor a vállalatok. Az év végi bónuszok kérdése minden munkavállalót és munkáltatót élénken foglalkoztat, melynek mértéke és formája nemcsak az alkalmazottak elégedettségére, hanem...

Lassabban nőhet jövőre a gazdaság

A magyar gazdaság teljesítménye idén 0,5 százalékkal, jövőre 2 százalékkal nőhet az Erste előrejelzése szerint. Az infláció 2025-ben várhatóan nem lassul tovább, a pénzromlás éves átlagos üteme a 2024-re várt 3,6 százalékhoz hasonló mértékű...

Jótékony akcióban a SPAR

Adománykártyák értékesítésével indult a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország Adni Öröm! karácsonyi akciója. 2024. december 1-17. között a kijelölt SPAR és INTERSPAR üzletekben, valamint a SPAR online shopban kapható adománykártyák árával élelmiszercsomagok...

A vevőknek kedvez az ingatlanpiac

A piac élénkülése és a fokozott vevői kereslet mellett enyhült az érvényesíthető alku mértéke az ingatlanvásárlás során, azonban még így is a vevők évének számított 2024, ugyanis a tranzakciók jelentős része, 82,2 százaléka a...

Don't Miss

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...

Megjelent Ferling József új könyve

Ferling József legújabb könyvében egy különleges világba hívja magával olvasóit: üzletembereket, cégvezetőket, PR, és marketingszakembereket. Mindenkit, aki a hitelességét megőrizve szeretne láthatóságot és reflektorfényt kapni ebben az információkkal telített világban.A hírnév millió apró, egymáshoz...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...