- Hirdetés -

Éles a verseny a globális médiapiacon

|

A világjárvány felgyorsította a már megmutatkozó iparági trendeket és megváltoztatta a szórakozással kapcsolatos magatartásunkat – derül ki a Deloitte legújabb Digital Media Trends felméréséből. A hosszú távú pontos következményeket még a média- és szórakoztatóipari (M&E) vállalatok sem ismerik teljesen, de az már biztosan látható, hogy a digitális média elfogadottsága már az idősebb generáció körében is rendkívüli ütemben emelkedik.

Az online tartalomfogyasztás eddig is felívelő tendenciát mutatott, legyen szó filmnézésről, zenei szolgáltatásokról vagy videójátékról. A pandémia elmúlt, kihívásokkal teli időszakában a digitális média sokaknak az elsődleges szórakozási, információmegosztási és kapcsolattartási platformjává vált. Ezzel párhuzamosan rohamosan nő a kínálat is, ami élesíti a piaci versenyt, miközben a fogyasztói igények fokozódnak.

Növekvő kereslet a digitális médiatartalmak iránt

Nemcsak az előfizetők, hanem az egy főre jutó szolgáltatások száma is fokozatos, globális szintű növekedést mutat, és ennek további emelkedése várható a következő években. Az egyesült államokbeli fogyasztók 84%-a rendelkezik már valamilyen videó streaming előfizetéssel, egy átlagos fogyasztó pedig párhuzamosan négy szolgáltatást vesz igénybe. A válaszadók 82%-a jelezte, hogy használ valamilyen zenei szolgáltatást, ők jellemzően egyszerre kettőre is előfizetnek. Bár a rendszeres videójáték-előfizetők aránya még csak 45%, számuk dinamikusan nő, és átlagosan már ők is három előfizetést tudhatnak magukénak.

Már az idősebb generáció is egyre több médiatartalmat fogyaszt interneten keresztül

Ma már nemcsak a fiatalok, de az idősebb generáció is egyre komfortosabban mozog az online térben. Egyre több digitális tartalmat fogyaszt napi szinten, ezért a hagyományos televíziózás – bár valószínűleg még sokáig velünk marad – fokozatosan veszíti el a szerepét. Az idősebbek azok, akik még elsősorban TV- és filmnézésre használják az online szolgáltatásokat, míg a fiatalabb generáció inkább zenehallgatásra, videójátékra, illetve közösségi média használatára veszi igénybe.

Egyre magasabb a fizetési hajlandóság a prémium szolgáltatásokért, azon belül is főként a magas minőségű tartalmakat részesítik előnyben

A kínálat növekedése és az álhírek terjedése egyre több fogyasztót terel a magas színvonalú videó- és audiótartalmak, valamint a megbízható forrásból származó információk irányába. Ezekért a tartalmakért egyre nagyobb arányban hajlandóak fizetni is, főként, ha biztonságos és kényelmes megoldásokról van szó.

A fogyasztói kereslet mellett a kínálat is folyamatosan növekszik

Nem csupán az over-the-top (OTT) szolgáltatók piacra lépése és ütemes piaci terjeszkedése, de a TMT (technológia, média és telekommunikáció) iparág régebb óta jelen lévő szereplőinek vertikális terjeszkedése is fokozza a piaci versenyt.

„Ma már számos hagyományosan technológiai (például Amazon, Apple), valamint telekommunikációs cég is egyre aktívabb tartalomgyártás, illetve videóstreaming területén. A tartalom és a minőség fejlesztéséhez a jövőben várhatóan a stratégiai felvásárlásokra és fúziókra is sor kerülhet, ahogy azt az AT&T esetében már láthattuk, amely a Time Warner eszközeit integrálta saját médiakínálatába 2018-ban, beleértve az HBO-t is” – mondta el Hosszu Gábor, a Deloitte Magyarország technológiai tanácsadás üzletágának igazgatója.

A megnövekedett kereslet és az ezzel párhuzamosan növekvő választék miatt nőnek a fogyasztók elvárásai is

„A kínálattal párhuzamosan nőnek a fogyasztói elvárások is. A felhasználók ma már a jó minőségű, testre szabható, mégis egyszerűen kezelhető megoldásokat preferálják. Ezen belül kiemelten fontos számukra, hogy a szolgáltatásokhoz való hozzáférés akadozásmentes legyen az otthonaikban ugyanúgy, mint útközben” – véli Márton Alexandra, a Deloitte Magyarország technológiai tanácsadás üzletágának szenior tanácsadója.

A kérdőívet kitöltők 75%-a szintén kifejezte igényét egy aggregált platform iránt, ahol több szolgáltatónál történő előfizetés helyett egy helyen férhetnek hozzá a tartalmakhoz. A fiatalabb generáció körében az interaktivitás és a közösségi felhasználói élmény biztosítása is kiemelt jelentőséggel bír.

A márkahűség egyre kevésbé meghatározó

A kínálat növekedésének következtében az előfizetők egyre könnyebben váltanak szolgáltatót. Az ehhez vezető leggyakoribb okok között az áremelkedést, a kedvenc tartalmuk eltávolítását, valamint egy versenytársnál megjelenő új tartalom felkerülését jelölték meg. A távozás azonban – különösen a fiatalabb generációhoz tartozók esetében – nem feltétlenül végleges, gyakran térnek vissza ugyanahhoz a szolgáltatóhoz, ha számukra érdekes tartalom jelenik meg ott. A felmérésben résztvevők 25%-a jelezte, hogy iratkoztak már vissza egy adott szolgáltatásra egy éven belül.

A célzott hirdetések nagy mértékben növelhetik a reklámozás hatékonyságát

A célzott hirdetések fellendülése egy új bevételi modell, a hirdetés alapú streamelés, azaz az AVOD elterjedését hozhatja magával. Bár már több ázsiai és észak-amerikai országban használt megoldásról van szó, a benne rejlő lehetőségek még többnyire kiaknázatlanok. A nagy fogyasztói érdeklődés ellenére a legtöbb európai országban még nem terjedt el.

A megfelelő adatbiztonság kiemelt szerepet kap

Miközben a legtöbb felhasználó szívesebben látna személyre szabott, számára releváns hirdetést, addig csupán 40%-uk nyilatkozta, hogy ennek érdekében hajlandó lenne több személyes információt is megadni magáról. Sőt, az egyesült államokbeli fogyasztók 73%-a aggódik kifejezetten személyes adatai online megosztása, valamint a személyazonosság ellopásának veszélye miatt. Mindez arra mutat, hogy az adathasználattal kapcsolatos átláthatóságnak és védelemnek nagyobb hangsúlyt kell kapnia a jövőben.

Kulcsfontosságú az új technológiai megoldások követése és a fogyasztói igényekre való gyors reagálás

A technológiai fejlődés, az új szolgáltatások, a változó bevételi modellek és a növekvő fogyasztói igények dinamikus átalakulásokhoz és növekvő piaci versenyhez vezetnek a médiapiacon. Ez az M&E vállalatok számára számos kihívást tartogat: versenyképességük tartós megőrzéséhez elengedhetetlen a piaci változások állandó figyelemmel követése és a hozzájuk való alkalmazkodás.

„Kulcsfontosságú a felhasználói igények mélyebb megértése, és ennek érdekében időt és erőforrást kell fordítaniuk az egyes generációk szórakozási szokásainak megismerésére. Muszáj befektetniük a megfelelő adatelemzési technológiákba, hogy személyre szabott szórakozási és hirdetési lehetőségeket nyújthassanak, miközben figyelemmel vannak a fogyasztók adatvédelem és -biztonság iránti igényeire” – mondta el Gercsák Csilla, a Deloitte Magyarország technológiai tanácsadás üzletágának menedzsere.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...