- Hirdetés -

Elhoztuk a büdzsék 95 százalékát – interjú Gulyás Jánossal

|

Több mint negyedszázada dolgozom a szakmában, de olyat nem nagyon láttam, ami nekünk összejött, hogy volumenét tekintve a 95 százalékát elhoztuk a büdzséknek, amikért elindultunk – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Gulyás János, a Wavemaker vezérigazgatója. A cégvezető beszélt arról is, hogy milyen stratégiával készülnek a következő évekre

– Mennyire vagy elégedett a tavalyi forgalommal és eredménnyel?

– Teljes mértékben. A Wavemaker csoport tavaly is szépen növekedett. A piaci ügynökségek tekintetében 18 százalék körüli a részesedésünk (RECMA), ami nagyon szép eredmény. Hoztuk a profit céljainkat is, elégedettek voltak a tulajdonosok.

– Mire vagy a legbüszkébb?

– A munkánkra! Sok olyan volt tavaly, aminek köszönhetően az idén rengeteg díjat vettünk át, többek között mi lettünk az év kreatívügynöksége (!) a Hipnózison, Rómában pedig elhoztuk az aranyat a Festival of Media Globalról. Persze nagyon fontos, hogy az ügyfeleink elégedettek a munkánkkal, egyre több területen tudjuk őket segíteni. Nem csak egy jól hangzó mondás a nevünk alatt, hogy média, tartalom, technológia. Nagy büszkeség, hogy tavaly nem „vesztettünk” egy ügyfelet sem, pedig rengeteg partnerünknél volt tender (összesen a forgalmunk 40 százalékán, többek között legnagyobb partnerünknél, a Telekomnál). Emellett nyertünk jó néhány nagy ügyfelet, például a Beiersdorfot, a Molt és a CBA-t. Több mint negyedszázada dolgozom a szakmában, mindig ügynökségi oldalon, de olyat nem nagyon láttam, ami nekünk összejött, hogy volumenét tekintve a 95 százalékát elhoztuk a büdzséknek, amikért elindultunk, legyen szó meglévő vagy újonnan megnyerhető megbízókról. A RECMA nem csupán tavaly, hanem már évek óta minket értékel nemcsak a legnagyobb, hanem minőségi mutatók alapján a legjobb piaci ügynökségnek. Ez is a kollégáimat dicséri.

– Mit vársz az idei évtől?

– Jó év lesz. Dinamikusan bővülünk, köszönhetően egyrészt a fent említett new business sikereknek, másrészt a fogyasztói környezet pozitív hírei is nagyobb költésre sarkallják a hirdetőket.

– Milyen stratégiával lehet megalapozni a következő évet?

– Előre menekülésnek mondanám. Egyrészről a tradicionális feladataink automatizálása a cél, másrészről a magasabb hozzáadott értékű, magasabb tudásigényű és embertől jövő hozzáértést, valamint adatok által vezérelt és inspirált marketing-, illetve kommunikációs kreativitást igénylő feladatok előtérbe helyezése és eladása az ügyfeleknek az, amivel sikeres tud maradni egy nemcsak média-, hanem egyre inkább tanácsadó és kommunikációs ügynökség.

– A munkaerőhiány mennyire érinti az ügynökségeteket?

– Nagyon nehéz jó embereket találni. Mi már lassan 140-en vagyunk a WM csoportban, köszönhetően az elmúlt évek növekedésének, vagyis a HR-kérdés állandóan napirenden van. Olyannyira, hogy folyamatosan képezzük a szakmai utánpótlást a tavaly elindított GroupM Akadémiával.

A teljes interjú a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...