Elkerülte a Netflix sorsát a Disney+

Miután a Netflix az első negyedévre vonatkozóan az előfizetők számának csökkenéséről számolt be, nagy figyelem kísérte a piacon, hogy mi lesz a The Walt Disney Company streaming szolgáltatásával, a Disney+-al. A cég április 2-án zárult második üzleti negyedéves adatai szerint sikerült elkerülniük a Netflix sorsát, a Disney+ előfizetők száma 7,9 millióval bővült, az összes streaming szolgáltatásuk ügyfeleinek száma pedig átlépte a 200 milliót.

Az április elején zárult második üzleti negyedévében 19,25 milliárd dolláros bevételt ért el a The Walt Disney Company, ez 23 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbit. A társaság nyeresége viszont jelentős mértékben csökkent, míg egy éve 912 millió dollár volt, addig idén 470 millió dollár lett.

A bevétel látványos növekedéséhez nagyban hozzájárult, hogy a cég által működtetett szórakoztatóparkok már komolyabb korlátozások nélkül működhetnek, így Disney Parks, Experiences and Products üzletág forgalma több mint duplájára nőtt az egy évvel korábbihoz képest, elérve a 6,65 milliárd dollárt. A Disney Media and Entertainment Distribution üzletág 13,62 milliárd dolláros bevételt ért el, ez éves összevetésben 9 százalékos növekedést jelentett.

Ezen belül a streaming szolgáltatások 4,9 milliárd dollárt hoztak, ami 23 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbit. A D2C, vagyis Direct to Consumer részlet üzemi szintű vesztesége is nőtt, 0,9 milliárd dollár volt a második üzleti negyedévben. A Disney+ szolgáltatásnak április elején 137,7 millió előfizetője volt, ez 7,9 millióval több, mint az előző negyedévben, éves összevetésben pedig 34 millió pluszt jelent. Az ESPN+ 22,3 millió, míg a Hulu 45,6 millió előfizetővel bírt az üzleti negyedév végén, vagyis a Disney streaming felhasználóinak száma 205,6 volt.