- Hirdetés -

Előnyt jelenthet az okos adatgazdálkodás

|

- Hirdetés -

Digital Futures Index néven először készült komplex, már létező kutatások tényadatainak elemzésére épülő index arról, hol állnak a közép-kelet-európai régió országai a digitális transzformáció főbb folyamataiban. Az egyik fő megállapítás szerint az ICT-szektor hazai GDP-arányos hozzájárulása a nemzetgazdasági teljesítményhez jelentősen meghaladja a régió átlagát. A digitális versenyképességről és a fejlődési irányokról képet adó index Magyarország adatait is tartalmazza és a Microsoft Power BI segítségével készült. Az eredményeket a Microsoft a régiós országok közül elsőként Magyarországon mutatta be a sajtó munkatársainak.

A Digital Futures Index szerint Magyarország két alapvető ereje a nagy és már jelenleg is a régiós átlagot meghaladóan versenyképes digitális szektorban és fejlett digitális infrastruktúrában keresendő. Ennek egyik fő példája, hogy a magyar ICT-szektor GDP-arányos hozzájárulása alapján valamivel több pontot kapott a Microsoft Digital Futures Indexben, mint a digitalizációban élen járó Svédország. A digitális fejlettséget összességében leíró pontszáma alapján azonban Magyarország a régió átlagának szintjén áll.

Az IDC előrejelzése szerint 2025-re a világ adatainak mennyisége 175 zettabájtra emelkednek – ha ezt a rengeteg adatot BluRay lemezeken tárolnánk, akkor 23-szor is elérne a Holdig! Az előttünk álló időszakban az adatok jelentősége és értéke is folyamatosan nőni fog annak köszönhetően, hogy a legmodernebb technológiák révén minden eddiginél több lehetőségünk van az adatok “okos” elemzésére, köszönhetően a strukturált megoldásoknak és a fejlett digitális adatelemző rendszereknek.

A Digital Futures Index nem más, mint a digitális gazdaság versenyképességét leíró mutató. Többek között, az OECD, az Eurostat, az Euromonitor és a Világbank jelenleg elérhető legfrissebb statisztikai adatait, valamint más, széles szakmai körben irányadónak tekintett felmérések eredményeit vetették össze a Microsoft regionális szakemberei a legmodernebb adatelemző technológiákkal: összesen 55 különféle paramétert tápláltak be a Power BI adatelemző alkalmazásba. A Microsoft közép-kelet-európai országokban dolgozó adatelemzői ezzel a kiterjedt adatbázissal mérték meg a vállalkozások, a munkaerőpiac, a digitális közszolgáltatások és infrastruktúra fejlettségét és a digitális szektor méretét, majd összevetették a régió többi országainak és a digitális átalakulásban élenjáró európai országok számadataival. Az eredmény egy vizuálisan is jól átlátható és rendkívül tanulságos interaktív platform, amelyből kirajzolódnak Magyarország jövőbeli lehetőségei és fejlődési pályája.Digital Futures Index

„A Digital Futures Index azért is hasznos, mert konkrét számadatokkal igazolja, milyen összefüggésben van egymással a versenyképesség, agilitás, tehetségmegtartó-képesség és a digitális érettség. A legmodernebb technológiák minden eddiginél több lehetőséget biztosítanak arra, hogy strukturáltan, logikusan tároljuk a gazdasági életben keletkező adatokat, és olyan módon elemezzük ezeket, amelyekre néhány évvel ezelőtt még nem volt lehetőségünk. Az adatelemzés a gazdaság különböző ágazataiban, a kormányzati munkában, a közszolgáltatások területén is óriási lehetőségeket tartogat számunkra és ez ma már nem utópia, hanem a legtöbb szervezet által elérhető képesség.” – mutatott rá az új felfogású adatelemzés fontosságára Christopher Mattheisen, a Microsoft Magyarország ügyvezető igazgatója.

Az adatok strukturált, megfelelően súlyozott elemzése azt mutatja, hogy amennyiben Magyarország él a digitális gazdaság méretéből, az infrastruktúra fejlettségéből fakadó előnyeivel, az évtized végére valóban egyike lehet Európa 10 legerősebb digitális gazdaságának, ahogy ezt számos gazdaságpolitikai program is megfogalmazza. Ám ennek eléréséhez a gazdaság szereplőinek a jelenleginél több erőforrást kell fordítaniuk a technológia megújítására és alkalmazására – elsősorban a felhőtechnológiára való átállásra –, a munkaerő képzésére, és tovább kell folytatni a közszolgáltatások digitalizációját, mert ez ösztönzőleg hat a változásokra és erősíti a lakosság digitális képességeit. A Digital Futures Index adatai szerint például Finnországban a vállalkozások sokkal nagyobb összegeket fektetnek az ICT, felhő- AI és IoT technológiákba, ennek eredményeképp az Indexben több, mint másfélszer annyi (167) pontot kaptak, mint Magyarország (99). Az észt vállalatok körében pedig jóval elterjedtebbek a IT-képzések, amelyeknek azért nagy a jelentősége, mert a képzett munkaerő képes a legtöbbet kihozni a rendelkezésre álló technológiákból.

„Ahhoz, hogy a technológia valóban áthassa a működést és növelni tudja a versenyképességet, kultúraváltásra is szükség van. A hibrid munkavégzés például ma már olyan elvárás, ami nemcsak egy technológiai felkészültséget feltételez, hanem azt is, hogy jól működik a csapatmunka, a vezetők megbíznak a munkatársaikban és folyamatosan képzik őket. A fiatal tehetségek ezeket a munkahelyeket keresik ma” – mondta el Csanak Gabriella a Digital Futures Index eredményei kapcsán.

Az index fő tanulsága, hogy a digitális átalakulás gyorsaságának a versenyképesség szempontjából nagy jelentősége van: a kérdés ma már a legkevésbé sem az, hogy a gazdaság digitalizálódik-e, legfeljebb az, milyen sebességgel történik meg mindez. A folyamat a közép-kelet-európai régióban is gyorsuló ütemben zajlik.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ezt hozta a nyár a lakáspiacon

Továbbra is a hazai lakáspiac egyik motorja az alku, tűnik ki az OTP Ingatlanpont legfrissebb lakásértékesítési adataiból. A nyári hónapokban ez átlagosan 6,5 százalékos árcsökkentésre adott lehetőséget, ami éppen megfelel az előző negyedévben elérhetőnek....

Új évaddal folytatódik a Marvel sorozat

Az első évad meglepő lezárása után október 6-án folytatódik a Marvel Studios egyik közönségkedvenc sorozata a Disney+-on.Loki, a csínytevés istene visszatér, és rögtön a Téridő Variancia Alapítvány – egy időn és téren kívül létező,...

Ezúttal az ATV-t büntette a Médiatanács

Az ATV március 16. és 22. közötti adáshetének hatósági ellenőrzése során több szabálytalanságot is megállapított a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. A testület három jogsértés miatt összesen 775 ezer forint bírságot rótt...

Újabb részletek derültek ki a BrandFestivalról

Mesterséges intelligencia kutató és termelékenységi coach is lesz az idei BrandFestival nemzetközi előadói között. Közép-Európa egyik legjelentősebb márka- és vállalati stratégiai csúcstalálkozóját november 9-10-én rendezik meg az ETELE CINEMA-ban. Az eseményen a „Digitális transzformáció”...

A kisebb településeken is lesznek GLS automaták

Újabb jelentős mérföldkőhöz érkezett a GLS Hungary: 300 településen összesen már több mint 1250 csomagautomatát üzemeltet a vállalat. A csomaglogisztikai szolgáltató egyúttal bejelentette, elkötelezett az iránt, hogy az ország minden szegletében elérhetővé tegye a...

Kiállítással ünnepel a National Geographic

A National Geographic Magyarország idén lett 20 éves. A kerek évforduló alkalmából a World Press Photo kísérő-kiállításán, a Magyar Nemzeti Múzeumban vonultatja föl a magazin két évtizedének legizgalmasabb és legszebb magyar anyagait.Húsz év, kétszáznegyvennél...

A KNK-val kampányol a Haier

Szeptember elejétől október végéig tart a világ elsőszámú nagy háztartási gép gyártó márkájának őszi reklámkampánya, amelyet online felületeken, social médiában, közterületi eszközökön, plázákban és printben látható hirdetések, valamint PR-megjelenések támogatnak. A potenciális vásárlói útvonalak...

Egyre népszerűbb a munkaerő-kölcsönzés

A munkaerő-kölcsönzés egyre elterjedtebb fogalom munkavállalói körben is, de számos tévhit kering körülötte. Az Ipsos átfogó munkaerőpiaci kutatást végzett a Prohuman megbízásából. A vizsgált 12 hónapos időszakban a magyar közösségi térben kb. 14 ezer...

Természeti katasztrófák áldozatainak segít a L’Oréal

Becslések szerint az elmúlt 50 évben ötszörösére nőttek az éghajlatváltozás okozta katasztrófák, jelenleg közel hárommilliárd ember él katasztrófáknak kitett területeken, és az előrejelzések szerint 2050-re ez a szám egymilliárddal fog emelkedni. A L'Oréal Groupe...

Ma van a kávé világnapja

Már 40 éve ünnepeljük szeptember 29-én a kávét - a világ egyik legkedveltebb itala először Japánban, 1983-ban kapott saját napot. A tradicionális kávézás mellett a 21. században egyre több új fogyasztási mód, szokás alakult...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Szeretik a dolgozók a kutyabarát munkahelyeket

Bár elvárásként még nem szerepel, de nagyban befolyásolja a gazdik döntését a „kutyabarátság", abban az esetben, ha két hasonló munkahely között választanak. A szakemberek szerint pár éven belül pedig oda is eljuthatunk, hogy kézzel...

Ezt hozta a nyár a lakáspiacon

Továbbra is a hazai lakáspiac egyik motorja az alku, tűnik ki az OTP Ingatlanpont legfrissebb lakásértékesítési adataiból. A nyári hónapokban ez átlagosan 6,5 százalékos árcsökkentésre adott lehetőséget, ami éppen megfelel az előző negyedévben elérhetőnek....

Új évaddal folytatódik a Marvel sorozat

Az első évad meglepő lezárása után október 6-án folytatódik a Marvel Studios egyik közönségkedvenc sorozata a Disney+-on.Loki, a csínytevés istene visszatér, és rögtön a Téridő Variancia Alapítvány – egy időn és téren kívül létező,...

Ezúttal az ATV-t büntette a Médiatanács

Az ATV március 16. és 22. közötti adáshetének hatósági ellenőrzése során több szabálytalanságot is megállapított a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. A testület három jogsértés miatt összesen 775 ezer forint bírságot rótt...

Újabb részletek derültek ki a BrandFestivalról

Mesterséges intelligencia kutató és termelékenységi coach is lesz az idei BrandFestival nemzetközi előadói között. Közép-Európa egyik legjelentősebb márka- és vállalati stratégiai csúcstalálkozóját november 9-10-én rendezik meg az ETELE CINEMA-ban. Az eseményen a „Digitális transzformáció”...
- Hirdetés -

Podcast

Az oktatás akkor jó, ha felkészít az életre

Milyen kihívások, trendek jellemzik ma az oktatástechnológiát, hogy befolyásolja a diákokat a digitalizáció, lemarad-e a gyerek, ha nincs okostelefonja? Ezeket a témákat is megvitatták a Business Lounge szeptember 13-ai adásában, melynek egyik vendége az...

A hitelesség alapvető faktor

Hogy fest 2023-ban egy kereskedelmi televízió talent managementje, hogyan járulnak hozzá a TV2-nél megforduló arcok a brand erősítéséhez, és fordítva: miért „éri meg” nekik, ha a csatorna menedzseli őket, mint influenszereket? Ezeket a kérdéseket...

Beépült a mindennapokba az élőzenei élmény

Ha nyár, akkor fesztiválok – de vajon magukhoz tértek már az itthoni rendezvények a Covid okozta sokkból? Szervezésről, jegyértékesítésről, kis és nagy rendezvényekről volt szó többek között a Business Lounge augusztus másodikai adásában, melynek...

Don't Miss

Nincs felső határ egy konferencia esetén – interjú Csermely Ákossal

Kell-e félnünk a mesterséges intelligenciától, átveheti-e az MI a konferenciaszervezést, mennyi látogatót várnak idén az Internet Hungary-re – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Csermely Ákos. Az esemény főszervezője elárulta azt...

Formabontó ötletek

Az MI és a digitalizáció átszövi a mindennapjainkat, ami lehetőséget ad arra, hogy a meglévő erőforrásainkat a leghatékonyabban tudjuk használni – mondta el Pantl Péter a legsikeresebb hazai PR-szakembereket felvonultató Top50-es rangsor első helyezettje....

Magas szinten gondolkodni

Rendszeres reklámkocsmák, éjszakai városfutások, a szakmai kezdetek, a legnagyobb kihívások, miért lehet imádni a marketingszakmát – többek között ezekről beszélt az idei TOP50 marketinges rangsor élén végző Szabó Béla a Marketing&Media magazinnak adott interjúban....

Önazonos kreátorokon, márkakollaborációkon és az AI-on lesz a hangsúly 2024-ben is

Hat éve erősíti a Coca-Cola csapatát Mérő Ádám, lelkesedése pedig azóta is töretlen a világ legértékesebb, legvonzóbb, állítása szerint legjobb marketinggel rendelkező márkája iránt. A tizenöt évnyi ügynökségi oldalt cserélte a brand oldali ügyfélszékre,...

Újra kell gondolni a hierarchiát a szervezetben

Művészettörténészként diplomázott, kulturális és kreatív elköteleződését pedig a Magyar Telekomnál kamatoztatja Kovács András Péter, aki jelenleg a családi szegmenskommunikációért felel és a Warm Up Talks legújabb adásában elárulja: mit jelent az agilis transzformáció, miért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Ezek a legfenntarthatóbb úticélok Magyarországon

Az emberiség megnyitotta a pokol kapuit - jelentette ki néhány nappal ezelőtt az ENSZ főtitkára, Antonio Guterres, hangsúlyozva, hogy jelenleg egy 2,8 fokos hőmérséklet emelkedés felé tartunk. De vajon hogyan ítélik meg az emberek...

Erre költött közel 3 milliárd forintot az AutoWallis

Elkészítette éves Zöld allokációs és hatás jelentését az AutoWallis Zöld Bizottsága, mely a társaság által két évvel ezelőtt kibocsátott 6,6 milliárd forint összegű, zöld kötvényekből befolyt forrás felhasználásáról és azok környezeti hatásairól szól. A...

Sokkal zöldebbek lehetnének az irodaépületek

Digitális épület- és energiagazdálkodási megoldások alkalmazásával, valamint elektrifikációval, illetve megújuló energiaforrások használatával és mikrohálózatok telepítésével akár 70 százalékkal is csökkenteni lehetne az irodaépületek szén-dioxid-kibocsátását a Schneider Electric kutatása szerint. Az alacsony CO2-kibocsátású épületekre történő...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....