- Hirdetés -

Előre spórolunk a nyaralásra

|

- Hirdetés -

Többen üdülnek, és a gyermekek közül is többen jutnak el táborba, mint tavaly – derül ki a Provident saját ügyfélkörében végzett kutatásából. Inkább belföldi úticélt választanak és előre félreteszik a szükséges összeget a vakációzók.

A felmérés arra kereste a választ, hol terveznek nyaralni idén a megkérdezettek, és miként teremtik elő az utazásra szánt összeget.

A kutatásból kiderült, hogy nőtt a rendszeresen nyaralók száma: tavaly a megkérdezettek 60 százaléka jelezte, hogy évente többször, évente vagy párévente eljut nyaralni, míg idén már a kutatásban résztvevők több mint kétharmada (69%) mondhatta ezt el magáról.

A Balaton a Riviéra?

A rendszeresen üdülők több mint fele (51%) idén belföldi úticélt választ kikapcsolódásra. 2016-ban csupán a megkérdezettek 26 százaléka nyaralt itthon, tavaly ez a szám már 46 százalék volt. 2018-hoz képest kevesebben nyilatkozták, hogy idén kimarad a nyaralás. Míg tavaly az általában elutazók 39 százaléka hagyta ki a vakációt, idén csupán a válaszadók 33 százaléka jelezte ezt.

Nyaralás malacperselyből

Amikor arról kérdezték a gyakran üdülőket, hogy a nyaralás költsége mennyiben terheli meg pénztárcájukat, pozitív visszajelzést adtak. 2018-hoz képest a válaszadóknak kisebb arányban jelent gondot a nyaralásra fordított összeg. Korábban 21 százalék adta ezt a választ, míg idén csupán 13 százalék nyilatkozott így. Ezzel párhuzamosan azonban egy másik bíztató tendencia is megfigyelhető: tavalyhoz képest (24%) többen jelezték, hogy a nyaralással járó extra kiadás egyáltalán nem okoz problémát számukra (42%).

A rendszeresen nyaralók több mint fele (52%) pénzügyileg tudatosan készül az utazásra, előre félretesz rá. Többen az idei kikapcsolódást SZÉP kártyás fizetéssel oldják meg, vagy rokonaik, barátaik állják az utazás költségeit.

„A gyakran üdülők állítása szerint idén 5-6 hónap szükséges ahhoz, hogy összegyűjtsék a nyaralásra a pénzt (24%), tavaly a legtöbben 2-3 hónap alatt félretették az utazásra valót (21%). Ebből is látszik, hogy a lakosság előre gondolkodik és felkészül a nagyobb kiadással járó időszakra.” – mondta el Bodó Teodóra, a Provident Pénzügyi Zrt. vállalati és kormányzati kapcsolatok igazgatóságának vezetője.

A nyaralók 22 százaléka 100.000 forint alatt költ, ám eltérés mutatkozik a fiatalok és az idősebbek költekezési szokásai között. Amennyiben a fiatalabb, 40 év alatti korosztályt vizsgáljuk, úgy ők legtöbben inkább 100-200.000 forint között költenek (23%), míg a 41 és 55 év közöttiek legnagyobb arányban (23%) 100.000 forint alatti költésről nyilatkoztak.

A kutatás arra is kitért, hogy milyen arányban költenek a vakációzók a nyaralás összköltségét alkotó tételekre. A válaszok alapján a legtöbb pénzt étkezésre fordítják (5-ös skálán 3,3 pont), ezt követi a szállás (2,9 pont), az utazás és közlekedés megegyező mértékben a belépőjegyekkel (mindkettő 2,7 pont), a speciális felszerelés (2,4 pont) és végül a szuvenír (1,9 pont).

Nyári táborok

A tavalyi évhez képest 14 százalékponttal több, a szülők több mint harmada (34%) mondhatta el, hogy gyermekük nyáron táborba megy. A táborozás költsége a szülőknek jellemzően egyáltalán nem okoz gondot (46%), vagy spórolással ugyan, de belefér a költségvetésükbe (43%). A tudatos szülők aránya mérsékelten nőtt az előző évhez képest, hiszen tavaly 41 százalékuk, idén pedig 44 százalékuk nyilatkozta, hogy előre, részletekben teszi félre a szükséges pénzt. Többen jelezték, hogy gyermekük idén ingyenes iskolai táborba, vagy Erzsébet-táborba látogat.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tovább erősíti télisport-kínálatát a Discovery Sports

A Discovery Sports ötven országra kötött hosszú távú megállapodást a Nemzetközi Síszövetség eseményeinek közvetítésére. A sportág rajongói élő és on-demand közvetítéseken keresztül láthatják a sí világkupákat, az alpesi és északi sívilágbajnokságokat, illetve snowboard, freestyle...

Idén többet költöttünk okosmobilokra

Augusztus-szeptember időszakban az okostelefonokra költött összeg megduplázódott a tavalyi év azonos időszakához képest – számol be a MediaMarkt műszaki áruházlánc – a vásárlási láz október elejére sem csillapodott. Úgy látszik, egy-egy kiszemelt telefon már...

Egyre egészségesebbek a Lidl saját márkás termékei

A Lidl Magyarország felelős vállalatként a magyar vásárlók egészséges táplálkozásának támogatása céljából három évvel ezelőtt indította el só- és cukoroptimalizálási programját, mely során célul tűzte ki, hogy saját márkás termékeiben 2025-ig átlagosan 20 százalékkal...

Már okosmobillal tervezik a divatmárkák árucikkeit

A technológia fejlődése az élet minden területére, így a kreatív iparágakra és a divatra is hatással van. A tű és a szövőszék feltalálásától hosszú út vezetett a 3D nyomtatással alkotott kreációkig, a jelentős fejlesztések...

Elindult a V4 Startup Force őszi szemesztere

A Design Terminal startup ösztöndíjprogramjának aktuális szemeszterében négy csapatnak van lehetősége nagyvállalatokkal üzleti kapcsolatot építeni, ezáltal pedig a visegrádi országok felé terjeszkedni vállalkozásukkal. A virtuális valóság segíthet a stroke-on átesett emberek rehabilitációjában. Otthon és...

Usain Bolttal kampányol az Epson

Az Epson bejelentette, hogy partnerséget kötött Usain Bolttal, a világ leggyorsabb emberével. A nyolcszoros olimpiai aranyérmes, és minden idők legnagyobb sprinterének tartott Usain lesz az arca az Epson patronmentes EcoTank nyomtatóit népszerűsítő, nagyszabású kampányának,...

A sport podcastok hozzák a legtöbb hirdetést

Egyre népszerűbbek világszerte és itthon is a podcastok és ennek megfelelően a hirdetők is kezdik felfedezni maguknak ezt a csatornát. Az Omny Studio most közzétett elemzése szerint a programozott hirdetésekből a sport témájú podcastok...

Genfben lesz az HBO új magyar sorozatának premierje

A november 5-14. között megrendezendő A-kategóriás Genfi Nemzetközi Filmfesztiválon lesz november 7-én az HBO A besúgó című új sorozatának a világpremierje. A nyolc részes sorozat története 1985-ben játszódik és a politikai változások küszöbén álló...

Tovább fejlesztik a Coca-Cola innovatív papírpalackját

A The Coca-Cola Company a dán Paper Bottle Company (Paboco) startuppal összefogva alkotta meg az üdítőitalok egészen újszerű csomagolását; a papírpalack prototípusát. Az első nagyobb mennyiségben legyártott kísérleti csomagolást a hazai fogyasztók próbálhatták ki...

A nők állnak a fenntarthatósági forradalom élén

Tudjuk, hogy szükséges, látjuk, hogy megéri, mégis hosszú út áll még előttünk, amíg a fenntartható fejlődési gyakorlatok a mindennapjaink részévé válnak – derül ki a fenntarthatóságot környezeti, társadalmi és gazdasági összefüggéseiben vizsgáló „Bayer Barometer”...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A BMW-vel zöldül a Coldplay világkörüli turnéja

A BMW és a Coldplay együttműködése új szintre lép: miután a BMW iX és a BMW i4 az együttes vadonatúj, Higher Power című slágerének ütemére ünnepelte világpremierjét, majd a Müncheni Nemzetközi Autószalonon a Coldplay...

Tovább erősíti télisport-kínálatát a Discovery Sports

A Discovery Sports ötven országra kötött hosszú távú megállapodást a Nemzetközi Síszövetség eseményeinek közvetítésére. A sportág rajongói élő és on-demand közvetítéseken keresztül láthatják a sí világkupákat, az alpesi és északi sívilágbajnokságokat, illetve snowboard, freestyle...

Idén többet költöttünk okosmobilokra

Augusztus-szeptember időszakban az okostelefonokra költött összeg megduplázódott a tavalyi év azonos időszakához képest – számol be a MediaMarkt műszaki áruházlánc – a vásárlási láz október elejére sem csillapodott. Úgy látszik, egy-egy kiszemelt telefon már...

Egyre egészségesebbek a Lidl saját márkás termékei

A Lidl Magyarország felelős vállalatként a magyar vásárlók egészséges táplálkozásának támogatása céljából három évvel ezelőtt indította el só- és cukoroptimalizálási programját, mely során célul tűzte ki, hogy saját márkás termékeiben 2025-ig átlagosan 20 százalékkal...

Már okosmobillal tervezik a divatmárkák árucikkeit

A technológia fejlődése az élet minden területére, így a kreatív iparágakra és a divatra is hatással van. A tű és a szövőszék feltalálásától hosszú út vezetett a 3D nyomtatással alkotott kreációkig, a jelentős fejlesztések...
- Hirdetés -

CMO

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...

Készen állás és újratervezés

Nagy Zoltán Péter OTP Bank, marketing- és kommunikációs igazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Arra, hogy a marketing- és kommunikációs csapat, beleértve a lead ügynökségünket is, sikerrel tudott alkalmazkodni a megváltozott helyzethez. - Van...

A releváns megoldásokban hiszek

Liptay GabriellaKPMG, marketing- és kommunikációs igazgató- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?- Legyen és maradjon kíváncsi, legyen „mindenevő”, olvasson és...

Szeretnénk emlékezetes és jó kampányokat

Mérő Adám Coca-Cola, consumer & shopper connection director - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Mind szervezetileg, mind szakmailag, mind személyesen „megerősödve” kerültünk ki a pandémiás helyzetből. Büszke vagyok arra, hogy az európai régió egészére...

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A BMW-vel zöldül a Coldplay világkörüli turnéja

A BMW és a Coldplay együttműködése új szintre lép: miután a BMW iX és a BMW i4 az együttes vadonatúj, Higher Power című slágerének ütemére ünnepelte világpremierjét, majd a Müncheni Nemzetközi Autószalonon a Coldplay...

Tovább fejlesztik a Coca-Cola innovatív papírpalackját

A The Coca-Cola Company a dán Paper Bottle Company (Paboco) startuppal összefogva alkotta meg az üdítőitalok egészen újszerű csomagolását; a papírpalack prototípusát. Az első nagyobb mennyiségben legyártott kísérleti csomagolást a hazai fogyasztók próbálhatták ki...

A nők állnak a fenntarthatósági forradalom élén

Tudjuk, hogy szükséges, látjuk, hogy megéri, mégis hosszú út áll még előttünk, amíg a fenntartható fejlődési gyakorlatok a mindennapjaink részévé válnak – derül ki a fenntarthatóságot környezeti, társadalmi és gazdasági összefüggéseiben vizsgáló „Bayer Barometer”...

DATA