Először nyert díjat magyar kampány az európai Effie Awards-on

Az Effie reklámhatékonysági verseny 23 éves magyarországi történetében először került be magyar pályamunka az európai döntőbe. 2024. december 11-én este a brüsszeli díjátadón bronz Effie-t nyert a LEGO Oroszlán és a Red Lemon Media.

A 2023-as hazai díjak után most az Effie európai díjátadóján ismerték el a LEGO Oroszlán kampány kreativitását. A 160 fős, európai marketing- és reklámszakemberekből álló zsűri indoklása szerint az egyszerű, de nagyszerű ötlet megvalósításának legfontosabb hatása, hogy a fiatalokat játékosan kapcsolja össze történelmi örökségünkkel. Mint ismert, a Lánchíd felújítása során LEGO kockákból építették meg a hiányzó oroszlán szobrot, amelyet azután Budapest több pontján lehetett megtekinteni. A brüsszeli díjátadón a LEGO Hungária Kft. és a Red Lemon Media ügynökség képviselői vehették át a fényes kitüntetést, a kampány megvalósításában a Well PR és MOMART 2020 Marketing ügynökségek vettek részt.

„Óriási büszkeség és hatalmas inspiráció ez számunkra, és remélhetőleg az egész hazai kreatív szakma számára, hogy egy egyedi ötlettel európai dobogóra kerülhettünk. Hosszú volt az Oroszlán útja az első ötleteléstől a brüsszeli Effie bronzig, de nagyon boldogok vagyunk, hogy a csapatmunka minden mozzanata beérett” – mondta a brüsszeli díjátadót követően Hajagos Rita, a Red Lemon Media ügyvezető partnere.

Az Effie Awards Europe 1996-os indulásával az első olyan páneurópai marketingkommunikációs díj volt, amelyet hatékonyság alapján ítéltek oda. Az Effie ma is Európa leghatékonyabb márkáit, marketingeseit és ügynökségeit ismeri el, az eredmények szimbólumaként tartják számon, miközben a jövőbeli sikeres marketingtevékenységek hiteles iránymutatója is egyben.