- Hirdetés -

Élre került Budapest

|

- Hirdetés -

Az International Workplace Group második „Work from Anywhere Barometer” felmérése szerint Budapest lett a világ legjobb „workcation” városa, és ezzel olyan városokat utasított maga mögé, mint New York, Berlin és Szingapúr.

A „workcation” kifejezés olyan tevékenységre utal, amelyek során az utazók a nyaralás meghosszabbítása érdekében a munkát és a szabadidős tevékenységet összehangolják, akár kombinálják. Népszerűsége egyre nő, főleg mióta a hibrid munka vált sokak számára a tényleges munkamodellé. A hibrid munkavégzés és a felhőtechnológia elterjedésének köszönhetően a munkavállalók ma már onnan dolgozhatnak, ahol a legproduktívabbak. Ötből több mint négy (84%) hibrid munkavállaló már meghosszabbította vagy fontolóra veszi szabadsága kitolását annak érdekében, hogy távolról, az általa választott célállomásról dolgozhasson.

Az International Workplace Group, a hibrid munkamegoldásokat kínáló legnagyobb szolgáltató által végzett új kutatás* kimutatta, hogy a „workcation” egyre népszerűbb az irodai dolgozók körében. A munkahelyek és a munkavállalók háromnegyede (74%) a „bárhonnan dolgozni” lehetőséget jelentős tényezőnek tekinti az új munkahely kiválasztásakor. Közel ennyien (75%) nyilatkoztak úgy, hogy a távoli munkavégzés adta szabadság növeli a munkavállalói elégedettséget.

Az IWG hálózata közel 120 országban 4000 rugalmas irodahelyszínt foglal magában, és jelen van abban a 30 „workcation” városban is, amelyre a felmérés kiterjedt. A „Work from Anywhere Barometer” felmérés több kategóriában 10 kulcsfontosságú kritérium alapján értékelte a városokat: éghajlat, kultúra, szállás, közlekedés, étel és ital választék, megélhetés, szélessávú internetsebesség, fenntarthatóság és a rugalmas munkaterületek elérhetősége.

Budapest - (75/100)

A közlekedés és a szállások ára, a szélessávú internet, valamint a rugalmas munkaterületek elérhetősége tekintetében Budapest a hibrid munkavállalók legkedveltebb célpontja lett 2024-ben. Közép-Európa szívében, a Duna mellett fekvő a klasszikus építészetéről híres magyar főváros évente mintegy 12 millió külföldi turistát vonz. A város több mint 200 múzeummal és galériával, vibráló városrészekkel és nagy zöldterületekkel büszkélkedhet, így ideális választás a munka és a szabadidő egyensúlyát kereső digitális nomádok számára.

Barcelona - (73.5/100)

A 2023-as nyertese Barcelona volt, nem sokkal maradt le és továbbra is a hibrid munkavállalók kedvelt helyszíne, amelyet nagyszerű városi hangulat, lenyűgöző építészet és a szinte egész évre jellemző napsütés jellemez. A város népszerű azok számára, akik olyan változatos munkakörnyezetet keresnek, amely ötvözi a napot, a tengert és a homokot a kozmopolita légkörrel. Spanyolország széleskörű digitális nomád vízuma, a város kiváló közlekedési infrastruktúrája és a viszonylag megfizethető mindennapi élet biztosítja, hogy továbbra is elsőrangú célpontja marad a távoli munkavégzőknek.

Rio de Janeiro - (73.5/100)

A 2024-es „workcation” három legjobb városa közül megosztott második helyen áll Rio de Janeiro, amely a tavalyi barométer hatodik helyéről emelkedett dobogós helyre, köszönhetően a megfizethető szállás, étkezés, közlekedési költségek, valamint a gyors szélessávú internetelérhetőség terén elért lenyűgöző pontszámoknak. A világhírű karneválnak otthont adó Rio tele van éjszakai klubbal, éttermekkel és hatalmas zöldterülettel. A hibrid munkavállalóknak vonzó a meglévő digitális nomád közösség és a helyi önkormányzat támogatása (az egész városra kiterjedő 5G lefedettség és az új digitális nomád vízum), amellyel igyekeznek a várost még vonzóbbá tenni. Rio nagyvárosi kényelmet kínál a világhírű strandok, a túrázás és más szabadtéri látnivalók mellett.

Mark Dixon, az IWG vezérigazgatója és alapítója: "„Egyre több munkavállaló számára a hosszú napi ingázás ideje lejárt, mivel a hibrid munkavégzés lehetőséget kínál arra, hogy ott dolgozzunk, ahol a legjobban teljesítünk. A felhőtechnológiának és a jó minőségű internetkapcsolatnak köszönhetően ez a világon bárhol lehet.

Így nem meglepő, hogy egyre többen élnek a munka és az utazás összekapcsolásának lehetőségével, legyen szó akár a nyaralást meghosszabbító néhány napról, vagy akár néhány hónapról.

Ez a tendencia tovább fog gyorsulni, és egyre több vállalat fogja alkalmazni a távmunka lehetőségét, hogy javítsa a munkavállalók munka és magánélet közötti egyensúlyát, és növelje munkáltatói vonzerőt.”

A Regus, Spaces és HQ márkákat is magában foglaló International Workplace Group páratlan globális hálózathoz való hozzáférést és a világ bármely pontjáról történő munkavégzés lehetőségét kínálja ügyfeleinek, a legnépszerűbb városokban, Barcelonától Brüsszelig, Szófiától Szingapúrig. Rugalmas munkaterületek széles hálózatán keresztül az International Workplace Group támogatja a távmunka és a „workcation” növekvő trendjét, lehetővé téve az egyének számára, hogy megragadják az izgalmas lehetőségeket, és rugalmasabb és teljesebb munkaéletmódot folytassanak.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Sportolókat díjazott a Szentkirályi

A 2024-es Szentkirályi Tehetségprogram szakmai zsűrije június elején választotta ki a program három dobogósát, akiket a díjnyertes ásványvízmárka az országos ismertségen túl, összesen 3,5 millió forinttal támogat. A nyári olimpiai számokban kiemelkedő fiatal sportolók,...

Változások a kriptopiacon

Jelentősen, 13,1 százalékkal esett vissza a kriptopiac teljes kapitalizációja augusztusban, elsősorban az Egyesült Államokból érkező kedvezőtlen foglalkoztatottsági adatok miatt – áll a Binance Research legfrissebb kriptopiaci körképében. A trend azonban megfordulhat a Fed szeptemberi...

Új applikáció segíti a diákmunkásokat

A WHC Csoport bemutatja legújabb fejlesztését, a „DEasy” névre hallgató applikációt, amely teljeskörű online ügyintézést kínál diákok és munkáltatók számára egyaránt. A HR szolgáltató új rendszere egyedülálló a piacon, mivel ilyen komplex megoldás a...

Nálunk a legdrágábbak a használtautók

Az autóvásárlás jelentős kiadás, ezért a sofőrök általában alaposan megfontolják, mennyi pénzt érdemes erre fordítaniuk. A carVertical autóipari adatokat elemző cég friss kutatása azt vizsgálta, hogy különböző európai országokban, köztük Magyarországon, hány hónapnyi munkára...

Új lehetőség a vállalkozónőknek

2024-ben a befektetések csupán 1 százaléka érkezik női startupokhoz, ami rámutat a női vállalkozók iránti bizalmatlanságra az üzleti világban. Idén ősszel ismét elindul Tomán Szabina mentorprogramja, amely immár harmadik alkalommal nyújt támogatást női vállalkozóknak....

Javul a hazai digitális közigazgatás, de még van hova fejlődni

Mindnyájunkban ott él a kép, ahogyan bolyongunk a közigazgatás bürokráciájának útvesztőiben: sorban állás, nyomtatás, szkennelés, iktatás, majd türelmes várakozás, míg elér ügyünk az illetékeshez. Természetes, hogy befizetett adónkért szeretnénk a legjobb ügyfélélményben részesülni. A...

Nem készültünk fel a mesterséges intelligenciára

A Publicis Groupe Hungary és a GKID Research & Consulting által készített eddigi legátfogóbb magyar mesterséges intelligencia (MI) kutatás szerint Magyarország technológiai felkészültsége elmarad a globális átlagtól. A több mint 2000 fő részvételével készült...

Új évaddal tér vissza a Green Team

A Spektrum Home saját gyártású kertészeti műsora idén ősszel is hasznos információkkal várja a kertészkedés iránt érdeklődőket. A negyedik, 10 részes évad során szó lesz konyhakertről, gyümölcsfákról és metszésükről, növényszaporításról, szobanövényekről, fűszerkertről és fűszerspirálról,...

Már lehet szavazni a leginspirálóbb nőkre

Szeptember 9-től voksolhatnak az olvasók az Inspiráló Nők 2024. évi jelöltjeire. A Femcafe.hu hagyománnyá vált kezdeményezését már nem kell bemutatni, a női portál hatodik alkalommal díjazza a kiemelkedő női teljesítményeket. 2024. őszén ismét díjazza...

A hiteles márkaépítés kihívást jelent a szakma számára – interjú Nagy Zoltán Péterrel

A marketing világát továbbra is az adatvezérelt döntéshozatal, és újabb elemként a mesterséges intelligencia által támogatott automatizáció határozza meg – állítja Nagy Zoltán Péter. Az OTP Bank marketing- és kommunikációs igazgatója az mmonline.hu-nak adott...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Mesterséges intelligencia tanácsadó központot nyit az EY

Mesterséges intelligencia (MI, AI) tanácsadói központot hoz létre EY AI Confidence elnevezéssel az EY Magyarország. A terület élén az MI területének két globálisan is kiemelkedő alakja áll: Erik Slooten vezető partner és Dr. Tilesch...

Sportolókat díjazott a Szentkirályi

A 2024-es Szentkirályi Tehetségprogram szakmai zsűrije június elején választotta ki a program három dobogósát, akiket a díjnyertes ásványvízmárka az országos ismertségen túl, összesen 3,5 millió forinttal támogat. A nyári olimpiai számokban kiemelkedő fiatal sportolók,...

Változások a kriptopiacon

Jelentősen, 13,1 százalékkal esett vissza a kriptopiac teljes kapitalizációja augusztusban, elsősorban az Egyesült Államokból érkező kedvezőtlen foglalkoztatottsági adatok miatt – áll a Binance Research legfrissebb kriptopiaci körképében. A trend azonban megfordulhat a Fed szeptemberi...

Új applikáció segíti a diákmunkásokat

A WHC Csoport bemutatja legújabb fejlesztését, a „DEasy” névre hallgató applikációt, amely teljeskörű online ügyintézést kínál diákok és munkáltatók számára egyaránt. A HR szolgáltató új rendszere egyedülálló a piacon, mivel ilyen komplex megoldás a...

Nálunk a legdrágábbak a használtautók

Az autóvásárlás jelentős kiadás, ezért a sofőrök általában alaposan megfontolják, mennyi pénzt érdemes erre fordítaniuk. A carVertical autóipari adatokat elemző cég friss kutatása azt vizsgálta, hogy különböző európai országokban, köztük Magyarországon, hány hónapnyi munkára...

Don't Miss

Tapasztalt vezetővel erősít az IndependAds

Nyártól Dobos Krisztián tölti be az IndependAds Head of Programmatic & Data pozícióját, tovább erősítve az ügynökség szakértői bázisát. Több mint tízéves tapasztalatával a programmatic kampányok menedzselésében Krisztián kulcsszerepet játszott számos világmárka sikeres kampányainak...

Ezekre a területekre keresik a legtöbb frissdiplomást

Bár a felsőfokú végzettséggel rendelkező pályakezdők lehetőségei valamelyest szűkültek tavaly augusztushoz képest, mégis számos olyan terület emelkedik ki, ahova tárt karokkal várják a frissdiplomások tömegeit, ráadásul mérnök területen még mindig kiemelkedő bérekkel.A Profession.hu 2022...

Változás a feat. vezetésében

Béky Patrik társ-kreatívigazgatói szerepkörben folytatja pályafutását a feat.-nél 2024. őszétől. A szakember feladata Persely Tamás (kreatívigazgató, tulajdonos) mellett az ügynökség kreatív divíziójának irányítása, projektjeinek teljes körű szakmai vezetése, valamint a csapat munkájának innovációs fejlesztése...

Új vezetővel erősít a K&H

2024. augusztus 26-tól Bodor Tibor vette át a K&H Vállalati divíziójának irányítását, valamint tagja lett a K&H vezetői bizottságának is. A K&H Vállalati divíziójának vezetését 2024. augusztus 26-tól Bodor Tibor vette át és személyével bővült...

Mészáros Péter a Hello Agency-nél folytatja

A hazai reklámipar egyik meghatározó szakértője és stratégája új ügynökségnél folytatja pályafutását: 2024 augusztusától Kreatív stratégiai koordinátorként erősíti a Hello Agency-t. Péter korábban a Positive Adamsky Creative Head of Copywriting pozíciójából érkezett, ahol számos...