- Hirdetés -

Élre tör a PR és a marketing a nagyvállalatoknál

|

Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója lett a Marketing&Media rangsora alapján 2024 legsikeresebb marketingvezetője, míg a PR-vezetők között Beke Zsuzsa, a Richter Gedeon csoportszintű PR-, SCR- és kormányzati kapcsolatok vezetője állt a lista élére. Őket kérdezték a Business Lounge legfrissebb adásában a marketing és PR nagyvállalati szerepéről, majd Brandt Zoltán, a Darwins marketing ügyvezető partnere mesélt a memetikáról.

Hol helyezkedik el egy nagyvállalat struktúrájában a marketing és a kommunikációs terület? „A tőzsdén jegyzett, nyílt részvénytársaságok esetében nem kérdés, hogy a kommunikáció minden esetben stratégiai funkciót lát el” - fogalmaz Beke Zsuzsa, hozzátéve, hogy így van ez a Richter esetében is. „Náluk nem verseng a kommunikáció és a marketing, hiszen csak akkor tudják az eredményeket hozni, ha ez a két terület együttműködik.“

Nem is lehet teljesen elválasztani a kettőt, azért annak, amit mi csinálunk, egy nagyon jelentős része marketingkommunikáció, és egy másik része pedig a klasszikus értelemben vett vállalati márkaépítés és vállalati kommunikáció. Bánhegyi Zsófia szerint a szerencsejáték iparág egy marketingvezérelt iparág, ahol nagyon fontos, hogy milyen impulzusok érik felelősen a játékosokat. A kereskedelmi igazgató a saját pályafutását hozza fel példának, amely talán választ is ad arra, hogy jelenleg hol van a marketing helye a cégben. „Nálunk az az érdekes felállás van, hogy egy integrált kereskedelmi és marketingműködés valósult meg a cégen belül”, aminek sok előnyét látja. Főként azt, hogy minden terület egy kézben van, így egymást tudják segíteni, ami szerinte ha nem így lenne, a hatékonyság romlását hozná magával.

Beke Zsuzsa úgy véli, „nagyon fontos a bizalmi viszony, kell, hogy legyen egy hitelessége a vállalatnak, a vállalati márkának, a termékeknek, tehát nem is kérdés, hogy a gyógyszeripari vállalat esetében a marketingnek és a kommunikációnak meghatározó szerepe van, enélkül gyakorlatilag nem lehet eladni terméket.” A marketing és PR szerepét korosztályonként vizsgálva fontos kérdés, hogy el kell-e különíteni ezt a kettőt, illetve mikor melyikkel kihez érdemes szólni? ”Ha csak a nőgyógyászatot nézzük, gyakorlatilag a tinédzserkortól a menopauzáig adunk készítményeket, ami azt jelenti, hogy nagyon máshogy kell megszólítani egy 15 éves tinédzsert, mint mondjuk egy olyan hölgyet, aki számára a menopauza egy aktuális probléma” - érvel a szakember a generációk külön való kezelésére. Ez egyébként nemcsak a fogyasztók, hanem a leendő munkavállalók szempontjából is lényeges, akik már nem a weboldalt, hanem a LinkedIn-t és a cégek közösségi média oldalait nézik meg álláskereséskor.

Az adás második részében a memetikáról volt szó, vagyis arról, hogy lehet az emberek agyában “rejlő” kulturális mémeket az üzleti világban hasznosítani és hogyan érdemes az döntéshozatalba beépíteni, ha tudjuk, hogy mit gondolnak a márkánkról az emberek. Brandt Zoltán, a 2003-ban alapított Darwins marketing ügyvezetője nelmesélte, hogy a márkákhoz kötődő kulturális egységek feltérképezésére alapozzák kutatási módszereiket.

„Az így megszületett kutatási eredmények alapján tudunk különböző kommunikációs, stratégiai és egyéb tanácsokat adni az ügyfeleinknek.” Ahogy elmondja, ez egy nagyon intenzív kvalitatív kutatási módszertan, sok mélyinterjút és fókuszcsoportot készítenek, a megrendelőik közé főként nagyvállalatok tartoznak, de a kkv-k világában sem idegen a módszer. Az eredményeket látva a Darwins többek között jobb szlogent, sikeresebb kommunikációt tud javasolni, de előbbiek felhasználhatóak a marketing folyamat elején, a termékdefiníciónál, vagy a célcsoport alkotásnál is.

Vajon mitől függ, hogy egy kézben van-e egy vállalat marketingje és PR-ja? Mit tehet a marketing egy drasztikus forgalomcsökkenés esetén? Miért nem működött az a második kampány, amit az “Apa, kezdődik!” csapata készített? A válaszok meghallgathatóak a Business Lounge október 9-ei adásában.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...