- Hirdetés -

Eltűnhetnek a klasszikus ügyfélszolgálati irodák

|

- Hirdetés -

A vírushelyzet kapcsán szinte nincs olyan területe a világnak, ahol ne merült volna fel a kérdés, hogyan lehetne úgy minimalizálni a személyes érintkezést, hogy az a lehető legkevesebb kényelmetlenséggel és hátránnyal járjon. A technológia bebizonyította, hogy minden körülmény adott ahhoz, hogy kizárólag azon esetekben találkozzunk személyesen– például üzleti vagy hivatalos ügyekben –, amikor ezt tényleg akarjuk. A NETLOCK úgy látja, hogy ezzel együtt a fogyasztói igények és a technológia hamarosan eltüntethetik az ügyfélszolgálati irodákat is.

Az elektronikus aláírás, e-hitelesítés, mint technológia nem új. A ma használt módszer alapját nagyjából 25–30 évvel ezelőtt hozták létre (ekkor lépett piacra a NETLOCK is). Ez az ún. “nyilvános kulcsú infrastruktúrán” (PKI-n) alapuló titkosítás és azonosítás, amely rendkívül biztonságos, és egyben nagyon hatékony megoldás. Ez megoldás lehetővé teszi, hogy elektronikusan írjunk alá és távolról hitelesítsünk lényegében bármilyen iratot.

Noha a megoldás már 25 éve itt van, mégis még mindig többségében tollal, papíron írunk alá. Utazunk, várunk az ügyfélszolgálaton, az ügyvédi irodában vagy postára adunk szerződéseket, számlákat. Miközben jogilag tökéletes hitelességgel írhatnánk alá bármilyen dokumentumot, szerződést vagy egy tendert is – akár több százat oldalt vagy több dokumentumot is egyszerre – a számítógépünkön vagy akár egy okostelefonon keresztül, bárhol, bármikor.

Miért írunk alá még mindig papíron és miért járunk ügyfélszolgálatra, ha lehetne másként, távolról is ügyet intézni?

„A válasz összetett. Egyrészt, eddig kicsit körülményes volt az e-aláíráshoz szükséges azonosítás és tanúsítvány kiváltása. Másrészt az eddig használt szoftverek sem voltak túl komfortosak, viszonylag komplikált volt a használat, volt hogy külön chip kártyát és kártyaolvasót kellett a géphez kötni. Harmadrészt, valamiért sok esetben ragaszkodnak a papírhoz az emberek. Aztán jött 2020. Jött a koronavírus és ezzel együtt jött, a “távolságtartás”, a digitális robbanás és hirtelen átalakultak a világ. Legtöbben már nem akartunk csak azért bemenni az irodába vagy az ügyfélszolgálatra, hogy aláírjunk egy iratot, ha ezt távolról is megtehetjük és otthonról is hitelesíthetünk iratokat, amelyeket aztán e-mailen küldhetünk tovább” – foglalja össze Espán Zsolt az e-alírás-specialista NETLOCK ügyvezetője. A szakember kiemelte, hogy bár 25 éve foglalkoznak e-aláírásokkal, de olyan robbanást, mint tavaly még sohasem tapasztaltak. 2020 decemberére 1000%-os növekedés volt a rendszereinkben, vagyis 10-szer annyi dokumentumot írtak alá ügyfeleik elektronikusan az év utolsó hónapjában, mint 2019 decemberében.

Új törvény, ami követi az igényeket

Az igényt látta a törvényalkotás is, és tavaly december végén megjelent egy jogszabály, amely lehetővé tette, hogy videóhíváson keresztül, távolról, személyes találkozás nélkül is át lehessen esni azon az azonosítási folyamaton, amely szükséges, hogy bárki hozzájusson az e-aláíró tanúsítványhoz. Korábban ehhez be kellett menni az ún. hitelesítés szolgáltató – például a NETLOCK – ügyfélszolgálatára, hogy a szolgáltató megbizonyosodjon arról, hogy az e-aláírást igénylő személy valóban az, akinek mondja magát. A technológia – és most már a jogi háttér is – lehetővé teszi, hogy egy ötperces videóazonosítási folyamaton keresztül oldjuk meg mindezt, távolról. „Az e-aláíró szoftvert is sikerült hozzászabni a XXI. századi okostelefonhoz szokott felhasználók igényeihez. Ráadásul a technológia terjedéséhez hozzájárul, hogy magánszemélyek most ingyenesen válthatnak ki e-aláírást” – foglalt össze Espán Zsolt. A NETLOCK szerint lényegében minden adott ahhoz, hogy a tavalyi trend folytatódjon és egyre többen váltsanak e-alírásra. A fogyasztói igények a távügyintézés felé tolódnak és ezt a szolgáltatók is követni fogják: le fogják építeni a klasszikus ügyfélszolgálati irodákat, hiszen ez olcsóbbá, gyorsabbá, digitalizáltabbá teszi a működésüket. Miközben a változás jó az ügyfélnek, jó a cégnek, és még fenntarthatósági szempontokból is kedvező.

Gattyán György: digitális identitásoddal távolról is elintézheted az ügyeidet

„A személyes ügyfélforgalom átterelése a digitális térbe az elsők között szerepel a legtöbb vállalat stratégiai listáján már évek óta. Az egyik legfontosabb megoldandó kérdés eddig az volt, hogyan lehet a személyes megjelenést, a személy azonosítását és a kézi aláírást kiváltani egy olyan digitális megoldással, melyet kényelmes használni, viszonylag egyszerű tömegesen bevezetni és amit az ügyfelek is szeretni fognak. Erre adhat választ a NETLOCK videóazonósítára épülő új e-aláíró szolgáltatása. Minden adott ahhoz, digitális-identitásunkkal intézzük ügyeinket, távolról. Mindez 5–10 éven belül a legtöbb személyes ügyfélszolgálati iroda megszűnéséhez is vezethet” – mondta el Gattyán György, a Docler Holding alapító tulajdonosa.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Sokba kerülhet az iskolakezdés

Az iskolakezdés átlagosan 20-30 ezer forintba kerül gyermekenként, amennyiben a tanulónak új iskolatáskára is szüksége van, akkor akár meg is duplázódhat ez az összeg a REGIO JÁTÉK friss felmérése alapján. A tanszer-beszerzés augusztusban tetőzik,...

Idén a horvát tengerpart a sláger a magyar nyaralóknál

A júliusban megkötött utasbiztosítások több mint kétharmada tengerparti nyaralásra szólt. A legnépszerűbb úti cél Horvátország volt, a legdrágább biztosítás pedig meghaladta a 180 ezer forintot – derül ki a Bank360.hu utazási indexéből.  Június után...

Szeptember elején lesz a BuSho

Augusztus 30. és szeptember 4. között tartják a 18. Budapest Short Film Fesztivált, vagy közismert nevén a BuSho-t, amelyen a nevezett csaknem 1000 filmből 65-öt láthatnak az érdeklődők a fővárosban. A fesztivál fő helyszíne a...

Két hét és visszatérnek a párkereső gazdák

Augusztus 29-én indul a Házasodna a gazda, az RTL Klub társkereső realityjének 5. évada minden hétköznap este lesz látható a csatornán.  A műsorvezető Nádai Anikó lesz, az epizódok az RTL Most platformon is megtekinthetők...

Tovább nőtt a Lenovo nyeresége

Erős első éves eredményeket jelentett be a Lenovo Group, amely így a kilencedik egymást követő negyedévben növelte mind a bevételét, mind a nyereségét. Az első negyedéves nettó nyereség a tavalyihoz képest 11 százalékkal 516...

A Gránit Bankkal növekszik tovább az Equilor

Változatlan menedzsmenttel folytatja működését az Equilor Befektetési Zrt., miután a Gránit Bank Zrt. 50 százalék plusz egy szavazatnyi részesedést szerez a több mint 30 éves magyar befektetési szolgáltatóban. Az Equilor 49,9 százalékos tulajdonosa továbbra...
sms mobiltelefon

Alkalmazások, amik megkönnyítik az életünket

Attól, hogy aktív internethasználókká válunk, még nem kell egész nap a kijelző vagy a képernyő előtt gubbasztanunk. Sőt, az online megoldások közül sok nemhogy időrabló, de időt is spórolhatunk vele. A fiatalok világnapjára a...

Így lehet élmény a tanulás

Sokat tehetnek a szülők az iskolakezdésre készülve is azért, hogy megkönnyítsék gyerekeiknek a tanulást. Ebben kulcsszerep az okoseszközöknek juthat, amelyek a hagyományos tankönyvekkel szemben nem csak az információt bocsátják rendelkezésre, hanem az agy bal...

A befektetők uralják a nyári ingatlanpiacot

 Az ingatlanpiacon továbbra is kitart a nyár, az extrém szabadságolási időszak és a változó gazdasági és társadalmi környezet erős, legutoljára a járvány sújtotta 2020-as év májusában tapasztalt visszaesést jelentett a tranzakciók számában. 2022 júliusában...

Nagyot zuhanhat a használt lakások ára

A gáz és az elektromos áram árának emelkedésére azonnal megnőtt a kínálat a régebbi építésű, nagy alapterületű és belmagasságú házak hirdetései között, miközben az újlakások iránti kereslet érezhetően emelkedett. Dr. Sziszák György, a Sziszák...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ezek voltak a legkelendőbb termékek az Euronicsnél

Airfryerek, telefonok és robotporszívók – ezek a legnagyobb fejlődést mutató termékkategóriák 2021 és 2022 júniusa között a magyar tulajdonban lévő Euronics Műszaki Áruházlánc éves kimutatása alapján. A tavaly márciusi boltzár után a vásárlók lelkesen...

Sokba kerülhet az iskolakezdés

Az iskolakezdés átlagosan 20-30 ezer forintba kerül gyermekenként, amennyiben a tanulónak új iskolatáskára is szüksége van, akkor akár meg is duplázódhat ez az összeg a REGIO JÁTÉK friss felmérése alapján. A tanszer-beszerzés augusztusban tetőzik,...

Idén a horvát tengerpart a sláger a magyar nyaralóknál

A júliusban megkötött utasbiztosítások több mint kétharmada tengerparti nyaralásra szólt. A legnépszerűbb úti cél Horvátország volt, a legdrágább biztosítás pedig meghaladta a 180 ezer forintot – derül ki a Bank360.hu utazási indexéből.  Június után...

Szeptember elején lesz a BuSho

Augusztus 30. és szeptember 4. között tartják a 18. Budapest Short Film Fesztivált, vagy közismert nevén a BuSho-t, amelyen a nevezett csaknem 1000 filmből 65-öt láthatnak az érdeklődők a fővárosban. A fesztivál fő helyszíne a...

Két hét és visszatérnek a párkereső gazdák

Augusztus 29-én indul a Házasodna a gazda, az RTL Klub társkereső realityjének 5. évada minden hétköznap este lesz látható a csatornán.  A műsorvezető Nádai Anikó lesz, az epizódok az RTL Most platformon is megtekinthetők...
- Hirdetés -

Don't Miss

Jobban kell küzdenünk a fogyasztók figyelméért

Egymás gondolatainak meghallgatása, egymás munkáinak megtekintése mindig inspirációt nyújt és elősegíti a megújulásra való készséget, képességet – vallja Mérő Ádám, a Coca Cola Company Consumer & Shopper Connection Director-a. A szakember a szeptember 15-i...

A marketingvezetők jó esetben interdiszciplináris gondolkozók

Manapság a marketing az egyetlen omnipotens diszciplina, amely egy vállalat működésének teljességét képes átfogni – állítja Szabó Béla. A Magyar Telekom márkakommunikációs igazgatója a Marketing Summitot beharangozó interjúsorozatban az mmonline.hu-nak beszélt arról, hogy milyen...

Együtt erősebbek vagyunk

A marketing szakemberek, vezetők szerepe jelentősen megnövekedett a vállalaton belül és az üzleti értékteremtés folyamatában is – mutatott rá Bánhegyi Zsófia. A Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója a szeptember 15-i Marketing Summitot felvezető...

Rekordok éve

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb hazai reklámügynökségek listáját a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan értékelik a múlt évet és mit várnak idén, Biró László, a Mediator...

További növekedés lehet

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb médiaügynökségek rangsorát a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan látják a múlt évet és mire számítanak idén, Novák Péter, a Dentsu Hungary...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Eszméletlenül nagy a weboldalak karbonlábnyoma

Egy átlagos internetfelhasználó éves szinten 414 kg károsanyag-kibocsátásért felelős. Egy közepes weboldal pedig 60 kg CO2e éves kibocsátással ugyanakkora környezeti lábnyommal jár, mint 4,3 millió SMS vagy napi 63 percnyi TikTok aktivitás. Bár a...

Újabb lépést tett a fenntarthatóság felé a Samsung

A Samsung jelentős előrelépést tett a mobilkommunikációs üzletág 2025-ös fenntarthatósági céljainak elérése felé. A legfontosabb kezdeményezések közé tartozik az újrahasznosított anyagok továbbfejlesztett használata és beépítése a termékekbe, a környezettudatosabb csomagolás kialakítása, valamint a régebbi...

Újabb környezetvédelmi rekord a Tiszán

Rekordmennyiségű, 2880 zsák hulladék összegyűjtésével zárult a X. Jubileumi Felső-Tiszai PET Kupa. A pillepalackokból épült hajók versenyében a legtöbb hulladékot a Siemens Energy vállalati önkéntesekből és gyerekeikből álló csapata nyerte, akik ezúttal az egy...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....