- Hirdetés -

Employer branding a munka világának új korszakában

|

Nem kérdés, hogy a világjárvány megváltoztatta a munkáról való gondolkodást. Számos, az egészségügyi krízis által leginkább sújtott országban és iparágban a munkaerőpiac jelentősen visszaesett, míg más területeken fellendülőben van, különösen a technológiai szektorban és az IT támogató-szolgáltatásokat nyújtó cégek esetében. Ráadásul, mivel egyre több szervezet alkalmazza a hibrid munkamodellt, a tehetség úgymond helyfüggetlenné vált, a dolgozók pedig egyre nyitottabbak a munkahelyváltás gondolatára.

Az átalakulás következtében az alkalmazottaknak a munkáltatóikkal szembeni elvárásai is jelentősen megváltoztak. A magasabb javadalmazás önmagában ma már nem elegendő a lojalitás elnyeréséhez. Érdemes tehát körbejárni a munkavállalók elvárásainak változásait, és azt, hogy a foglalkoztatók miként képesek vonzóak maradni a tehetséges jelöltek számára.

Változó munkavállalói elvárások

A munkaerőpiac megváltozásával az alkalmazottak egyre kevésbé elnézőek a rossz munkafeltételekkel, illetve a kellemetlen tapasztalatokkal szemben. A jó jelöltek manapság a legtöbb ágazatban számos állásajánlat közül válogathatnak. Választásukat az határozza meg, hogy az értük versenyző munkáltatók mit tudnak nekik kínálni és mennyire vonzóak a számukra.

Mivel választás szempontjából az álláskeresők jelenleg meglehetősen el vannak kényeztetve, így versenyképesebb fizetést, rugalmasabb munkafeltételeket, képzést, fejlesztést, valamint előrelépési lehetőséget várhatnak el. Bár a munkaadó adott esetben hajlandó lehet többet nyújtani egy-egy kolléga megtartásáért, ez már nem pusztán a fizetésről szól – a jelöltek átfogó ajánlatokat keresnek.

A rugalmasság többé nem alku tárgya

Az EY 2021 márciusában végzett nemzetközi felmérése szerint a munkavállalók több mint fele felmondana, ha nem biztosítanák számára a világjárvány során megszokott rugalmasságot. A felmérésre 16 264 válasz érkezett 16 országból, 23 iparágból, és a válaszadók több mint felét az ezredfordulós generáció tagjai tették ki. A mai álláskeresők számára a rugalmasság nem alku tárgya.

A világjárvány mindannyiunk számára megmutatta, hogy a hagyományos munkamódszereket hatékonyan át lehet alakítani a megfelelő motivációval. Ennek eredményeképpen megváltoztak az elvárások is. Az EY felmérésének résztvevői a távmunkát, az egészségügyi intézkedéseket és a munkavállalói jóllétet, valamint az otthoni munkavégzéshez szükséges technológiákba történő beruházást említették a legfontosabb szempontok között.

Ennek megfelelően a jól teljesítő munkavállalók megtartásához vagy elcsábításához a szervezeteknek bizonyítaniuk kell, hogy a lehető legjobb munkavállalói élményt képesek nyújtani. Ez azt jelenti, hogy rendszeresen újra kell értékelniük a termelékenységről alkotott elképzelésüket, illetve azt, hogy mindez hogyan illeszkedik munkakultúrájukhoz és az irodai, a hibrid és a digitális munkavégzés követelményeihez.

Kulcsfontosságú a jelöltélmény

A kellemetlen jelöltélmény kártékony hatással lehet mind a toborzási folyamatra, mind a vállalat eredményeire. A kutatások szerint a jelöltek mintegy 60 százalékának volt már rossz tapasztalata egy jelentkezési folyamat valamelyik pontján.

A Software Advice által végzett felmérés szerint a rossz tapasztalatot szerzett jelöltek 59 százaléka nem javasolná másoknak a jelentkezést, 42 százalékuk pedig az adott vállalat termékeit vagy szolgáltatásait sem vásárolná többé egy ilyen esetet követően. Számos gyakori buktatót ismerünk, amelyek elriaszthatják a jelölteket: bonyolult és hosszadalmas jelentkezési folyamatok, kellemetlen interjúk, a toborzók elmaradó válasza, vagy akár a hosszú várakozási idő a toborzás egyes szakaszai között. Mitől lesz tehát jó a jelöltek élménye?

Az álláskeresők manapság technológiailag képzettek, és elvárják, hogy az online interakciók zökkenőmentesek legyenek. Akár egy e-kereskedelmi márkával, akár egy toborzóval való interakcióról van szó, a többség személyre szabott élményt vár. Ahhoz, hogy lépést tartsanak ezekkel az elvárásokkal, a szervezeteknek követniük kell a felvételi trendeket és rugalmasnak kell lenniük. Akár még a technológiát is korszerűsíteni kell, hogy zökkenőmentes folyamatot biztosítson, és könnyebb legyen megfelelő érzelmi kapcsolatot kialakítani a jelöltekkel egy átgondolt munkáltatói márkaépítési program keretében.

Fókuszban a munkáltatói márkára

A jelöltek egy adott munkáltatói márkával kapcsolatban már azelőtt megszerzik első tapasztalataikat, hogy jelentkeznének a kívánt munkakörre. Az élmény a cégnél töltött időn túl is folytatódik, amikor esetleg már máshol dolgozik az érintett. Egy jó munkáltatói márka 28 százalékkal csökkentheti a fluktuációt, és közel felére viheti le az egy alkalmazottra jutó költségeket. Az új jelöltek számára is határozottan vonzóbbak az ilyen típusú szervezetek. Kutatások szerint az aktív álláskeresők 75 százaléka nagyobb eséllyel jelentkezik egy állásra, ha a foglalkoztató aktívan kezeli a munkáltatói márkát. Meglepő módon a jelöltek 67 százaléka akár az alacsonyabb fizetést is elfogadná, amennyiben a kiválasztott vállalatnak különösen jó megítélése van az interneten.

A munkáltatói márka építése már túlmutat azon, hogy egyszerűen csak egy meggyőző ajánlattal rukkolunk elő, és azt hirdetjük a jelenlegi és potenciális alkalmazottak körében. Ahogy az emberek kapcsolata a munkáltatóikkal, a munkájukkal és a munkakörnyezetükkel megváltozott, úgy alakult át az erős munkáltatói márka képe is. Egy egyre összetettebb kapcsolatról van szó, amely magában foglalja a bizalmat, a valahová tartozás élményét és a célok elérését - szakmai és személyes értelemben egyaránt. Ez túlmutat az alkalmazottakkal kialakított megszokott kapcsolaton, és akár kiterjedhet a kollégák családi körére is.

Minden egyes munkavállaló és jelölt esetében számít, hogy miként lép kapcsolatba vele a szervezet. Minden kolléga hozzájárul a munkáltatói márka sikeréhez, ezért ők egyben a márka követei is. Tehát az erős munkavállalói márka létrehozása nem csupán egy csapatra tartozik. Az egész vezetőségnek, a marketingnek, a HR-nek és az összes érintett részlegnek közösen kell kidolgozniuk és megvalósítaniuk a munkáltatói márkastratégiát.

Valamennyi szervezet rendelkezik munkáltatói márkával – jóval vagy rosszal. Ha összeáll a csapat, olyan márkát hozhatunk létre, amelyre mindenki büszke lehet. Az EY-nél például a munkáltatói márkastratégia a többdimenziós kapcsolatok erősítésére összpontosítunk. Nem számít, hogy valaki milyen szerepet tölt be a szervezet működésében – jelölt, alkalmazott vagy korábbi kolléga –, a vállalat arra törekszik, hogy éreztesse vele, hogy hozzájuk tartozik. Közös cél, hogy egy jobban működő világot építsünk, ez pedig a munkatársakkal kezdődik. Fontos, hogy ezzel ők is tisztába legyenek.

Syeda Meher Taj, az EY GDS globális márkakommunikációs vezetője

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...