- Hirdetés -

Több mint 8 tonna hulladéktól szabadult meg a Bodrog

|

- Hirdetés -

Az eredményes nyári tiszai versenyek után a Bodrogon ért el komoly eredményeket a pethajók hulladékderbijének őszi futama. A 160 résztvevő aktív bevonásával rendezett III. Bodrogi PET Kupán 1560 zsák hulladék gyűlt össze, így a folyó Sárospatak és Olaszliszka közötti részén egyes partszakaszokat sikerült teljes egészében tisztán visszaadni a vadregényes tájnak. A versenyen a legtöbb hulladékot a CsiPET Csapat gyűjtötte, akik ezzel nemcsak a dobogó tetejére állhattak fel, hanem az egy főre jutó szemétszedésben is az élen végeztek, megszerezve a Bodrog Hőse díjat. A rendezvény a Technológiai és Ipari Minisztérium támogatásával valósult meg.

A Bodrogra harmadik alkalommal tért vissza a pethajók hulladékgyűjtő versenye. A helyben élőktől a szervezésben és a hulladékgyűjtésben ismét sok segítséget kaptak a petkalózok. A helyiek vendégszeretete és a partmenti települések, valamint polgármestereik aktív közreműködése révén minden alkalommal felejthetetlen élményben és hangulatban zajlik a rendezvény. A Bodrog parti településeken idén sem maradtak el a petkalózók körében közkedvelt kulturális és természeti értékeket bemutató esti előadások és séták, valamint a finom helyi borok kóstolója. Napközben pedig tisztult az ártéri erdő: a sokszor viharokkal kísért, esős időjárás és a csípős darazsak ellenére, öt elszánt visszatérő és tapasztalt pethajós csapat, valamint jelentős kenus különítmény tisztította mindkét parton az ártér közel 20 folyamkilométeres szakaszát. A szoros versenyben a csapatok mindegyike kitett magáért, majd az óriási hajrában végül a CsiPET Csapat állhatott fel a dobogó tetejére. A négy nap alatt összegyűjtött, összesen 1560 zsák hulladékhoz a nyertes csapat 284 zsák, többségében alaposan átválogatott és szelektált hulladékkal járult hozzá.

A petkalózok már a versenyt megelőző napon sem tétlenkedtek. Bodrogkeresztúr önkormányzatának közreműködésével és a szorgalmas helyi iskolás csapatok, valamint nemzetközi önkéntesek bevonásával néhány óra alatt 130 zsák hulladékot szedtek össze a Bodrog partján.

„A Bodrog menti vendégszeretet és a vadregényes táj mindig lenyűgöz bennünket, örülünk, hogy a PET Kupa folyómentő tapasztalataival néhány nap alatt, eredményesen közreműködhetünk a folyó megtisztításában” – mondta Gyalai-Korpos Miklós, a III. Bodrogi PET Kupa főszervezője.

„A harmadik alkalommal visszatérő versenynek köszönhetően a Bodrog Sárospatak és Olaszliszka közötti szakaszán az erősen szennyezett területeket is sikerült alaposan kitakarítani és egy időre tisztán visszaadni a természetnek.” – tette hozzá elégedetten a szakember.

A legerősebb napon, a Bodrogolaszi és Sárazsadány közötti 3,5 kilométeres, rövid szakaszon 320 zsák hulladékot gyűjtöttek a csapatok. A műanyag székek, fémhordók, autókarosszéria darabok és a rengeteg PET-palack között egy gyerekrajzot tartalmazó palackpostát is találtak a résztvevők.

Óriási elismerés a dobogós és résztvevő csapatoknak:

1. helyezett és Bodrog Hőse: CsiPET Csapat – 16.775 peták

2. helyezett: PETúnia – 16.230 peták

3. helyezett: Liszka-gálya – 14.530 peták

4. Henkel – 9.530 peták

5. Aktív Magyarország – 9.160 peták

A versenyben fontos szerepet kaptak a PET Kupa rutinos, kenukkal evező önkéntesei, valamint a PETII gyorsreagálású hulladékgyűjtő anyahajó.

A hulladék jelentős része visszakerül az anyagok körforgásába

A kigyűjtött és különböző frakciókra szétválogatott hulladék nagyobb része, - kb. 60%-a - újrahasznosul. A közszolgáltatóknak, begyűjtő- és hasznosító cégeknek, valamint az innovatív, kisipari megoldásoknak köszönhetően, a PET Kupa civil szervezetként, működésének tíz éve alatt, a folyami hulladék legnagyobb újrahasznosítójává nőtte ki magát. A begyűjtött és újrahasznosított hulladéknak egyik vízen lebegő bizonyítéka például az a két újrahasznosított műanyag pallókból készült Palackorrú Lebegő Kikötő, amelyeket a tavalyi verseny alatt adtak át a szervezők - a vizitúrázók legnagyobb örömére -, Olaszliszkán és Bodrogkeresztúron. A Lebegő Kikötők tervezésénél a folyami műanyaghulladék kreatívan születik újjá. A kikötőket rámpa köti össze a parttal, a fedélzetükön elhelyezett tájékoztató táblákból pedig kiderül, milyen látnivalók és érdekességek várják a közelben a víz felől érkező vízitúrázókat.

Elkötelezett helyiek és hűséges támogató partnerek

A rendezvényt Sárospatak, Bodrogolaszi, Sárazsadány, Olaszliszka és Bodrogkeresztúr elkötelezett önkormányzatai is segítették. Olaszliszka évek óta csapattal is részt vesz a hulladékgyűjtő versenyen, a díjátadón a rendezők szinte alig tudták a hulladékgyűjtésből a partra hívni a harmadik helyezettként dobogóra álló csapatot. Az evezőtúráiról is közismert hajdúböszörményi Zöld Kör nemzetközi résztvevőkből álló kenus különítményt mozgósított az eseményre. A résztvevők vízi biztonságáról a Felső-Tiszán már többszörösen bizonyított Sonar Egyesület gondoskodott. A hulladékkezelést a szervezők állandó szakmai partnere, a Környezetvédelmi Szolgáltatók és Gyártók Szövetsége koordinálta, az esemény hulladékkezelési partnere BMH Nonprofit Kft. volt.

A Konasoft számítástechnikai támogatásainak köszönhetően a Tiszta Tisza applikáció (Androidra és iOS) összegezte a verseny nélkülözhetetlen információit, a regisztrációtól a programokon keresztül, egészen a pontszámokat összesítő PETákolásig. A hulladékok kezelését, a verseny lebonyolítását és a résztvevők élelmezését az NBG Masters Kft. segítette. A Zöldbolt ajándékcsomagokkal járult hozzá a rendezvényhez. A PET Kupa motoros kiszolgáló hajóegységeit a Honda Marine és az MP Motor Kft. által adományozott Honda négyütemű motorok hajották. A Henkel támogatója és résztvevője is volt a folyótisztításnak, a DHL Globál Szállítmányozási Kft. pedig logisztikai partnerként segítette a PET Kupát. Az Aggteleki Nemzeti Park Igazgatóság szakértőjének segítségével a résztvevők idén is megismerhették a Bodrog és a Bodrogzug élővilágát.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új ízzel indítja a szezont a Dreher

A Dreher Sörgyárak egyik fontos jelképe, a körben elhelyezett háromszög hangsúlyosabban jelenik meg a márka teljes, alkoholos és alkoholmentes portfóliójának új, egységesebb csomagolásán. Az ősi sörfőző szimbólum, a kőbányai gyár megnyitásának éve, illetve az...

Akciós mobilokra vadásznak a magyarok

A közelmúltban zajlott barcelonai Mobil Világkongresszuson számos készülékgyártó mutatott be új mobilokat: a csúcskészülékek bejelentése mellett jól kirajzolódó tendencia a középkategória erősödése. A Yettel adatai szerint a magyar mobilhasználók többsége is a középkategóriás, jó...

Élőben közvetítik a tévés díjátadót

Március 29-én a TV2 Csoport és az RTL Magyarország közösen, élőben közvetíti online felületein a Televíziós Újságírók Díja gálaestet. Az eseményen kiderül, hogy mely televíziós produkciók és személyek nyerik el a rangos elismerést. (kiemelt fotó:...

A magazinpiacon megkerülhetetlen a Central (x)

Recesszió, infláció, háború, energiaválság, digitalizáció. Ilyen környezetben is erősítették pozíciójukat a Central magazinok. A kiadóvállalat és a hazai magazinpiac legfontosabb 2022-es eredményei 10 percben. (X) Erdélyi Péter, a Central Médiacsoport értékesítési marketing vezetője így foglalta...

Csatlakozik az EqualVoice-hoz a Ringier Hungary

Tegnap este, az idei Glamour Women of The Year Gálán jelentette be a Ringier Hungary médiavállalat, hogy portfóliójával csatlakozik a nemzetközi EqualVoice kezdeményezéshez, melynek célja, hogy növelje a nők láthatóságát, szakértői jelenlétét a médiatermékekben....

Egy új kezdet korszaka – interjú az RTL menedzsmentjével

A minden korábbinál nagyobb technológiai és szervezeti transzformációról, az üzleti és streamingpiaci eredményekről és tervekről is beszéltek az RTL nyolcfős menedzsmentjének tagjai a Marketing&Media magazinnak adott interjúban. Sorozatunk első részéből kiderül, hogy milyen változásokat...

Limitált kollekcióval rukkolt elő az IKEA

Az IKEA kilenc latin-amerikai alkotóval együttműködésben mutatja be az ünneplés hagyományait Latin-Amerikában. A kollaboráció eredményeként létrejött ÖMSESIDIG limitált kollekció harminc terméke segít megalapozni az ünnepi összejövetelek hangulatát. A kollekcióhoz tartozó üvegáruk, asztalterítékek, dekorációk és...

Csúcskategóriás mobilokkal és okoskarkötőkkel erősít a Huawei

Számos új csúcskategóriás terméket mutatott be a Huawei. Az innovatív eszközök között szerepel a HUAWEI P60 Pro és a HUAWEI Mate X3 zászlóshajó okostelefon, a HUAWEI MateBook X Pro notebook, a HUAWEI WATCH Ultimate...

Hatékonyabbak lehetnek a Facebook-hirdetések

Harminc-negyven százalékkal is jobban támogatja a Facebook algoritmusa a videókat a képeknél és a szöveges tartalmaknál, de a nem hirdetett bejegyzések nagyságrendekkel kevesebb embert érnek el a platformon. 2023 egyik nagy újdonsága, hogy a...

Helyi rádiókról döntött a Médiatanács

Egy berettyóújfalui rádió hatósági ellenőrzése során feltárt jogsértésekről döntött a Médiatanács legutóbbi ülésén. A testület ezen kívül elfogadta a Győr 100,1 MHz helyi vételkörzetű frekvencia pályázati felhívásának újabb kiírását is.A Berettyóújfalu 97,9 MHz-es frekvencián...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Különleges futamot nézhetnek a száguldás szerelmesei

Minden idők talán legkülönlegesebb NASCAR versenyét rendezik meg vasárnap Austinben. A texasi pályán két Formula-1-es világbajnok, Kimi Räikkönen és Jenson Button is próbára teszi a tudását - a finn másodjára, Button először fut neki...

Új ízzel indítja a szezont a Dreher

A Dreher Sörgyárak egyik fontos jelképe, a körben elhelyezett háromszög hangsúlyosabban jelenik meg a márka teljes, alkoholos és alkoholmentes portfóliójának új, egységesebb csomagolásán. Az ősi sörfőző szimbólum, a kőbányai gyár megnyitásának éve, illetve az...

Akciós mobilokra vadásznak a magyarok

A közelmúltban zajlott barcelonai Mobil Világkongresszuson számos készülékgyártó mutatott be új mobilokat: a csúcskészülékek bejelentése mellett jól kirajzolódó tendencia a középkategória erősödése. A Yettel adatai szerint a magyar mobilhasználók többsége is a középkategóriás, jó...

Élőben közvetítik a tévés díjátadót

Március 29-én a TV2 Csoport és az RTL Magyarország közösen, élőben közvetíti online felületein a Televíziós Újságírók Díja gálaestet. Az eseményen kiderül, hogy mely televíziós produkciók és személyek nyerik el a rangos elismerést. (kiemelt fotó:...

A magazinpiacon megkerülhetetlen a Central (x)

Recesszió, infláció, háború, energiaválság, digitalizáció. Ilyen környezetben is erősítették pozíciójukat a Central magazinok. A kiadóvállalat és a hazai magazinpiac legfontosabb 2022-es eredményei 10 percben. (X) Erdélyi Péter, a Central Médiacsoport értékesítési marketing vezetője így foglalta...

Podcast

Az e-kereskedelem nem elvesz, hanem átalakít és kiegészít

Ha nincs COVID, és nem beteg az ember annyira, hogy ne tudjon kimozdulni otthonról, milyen ingerküszöböt kell elérni ahhoz, hogy valaki automatikusan online akarjon vásárolni? Létezik-e tipikus online vásárló és miért jellemző ránk annyira...

A legfontosabb a brandhez való lojalitás építése

Vajon mik a közös pontok egy lapkiadó és egy kereskedelmi cég munkájában és hogyan alakultak a média- és tartalomfogyasztási, valamint vásárlási szokások az elmúlt években? Varga Anita, a Rossmann Magyarország marketingvezetője és Kovács Tibor,...

Húsz éve nem ilyen volt a vendéglátás

„Már a pandémia előtt is, azt követően pedig kifejezetten erős volt a munkaerőhiány”, ezt a problémát orvosolandó hozta létre Birizdó Ádám és Sebestyén Ádám a Giggle.hu-t. A Business Lounge január 31-ei adásában az alkalmi...

Don't Miss

Közösségi királyok és királynők

A hazai piacon nagyjából egymillió körüli az üvegplafon, ami körül megáll a rajongótábor bővülése, és aki még nem tart itt, annak van lehetősége a növekedésre – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Bradács András, a Front...

„Az erős márka kapcsolatban van a kimagasló üzleti teljesítménnyel” – interjú Szabó Melindával

Szabó Melinda, a Deutsche Telekom Signature CEO díjas Senior Vice President-je felfedte előttünk többek között a vállalat különböző marketingdöntései és kreatív nézetei mögött meghúzódó okokat is. Válaszai kapcsán nem csupán egy sikeres és innovatív...

Átalakuló lapkészítési elvek

Az átalakuló lapkészítési elvekről, a sztárhírek kiválasztásáról is beszélt Kolossváry Balázs a Marketing&Mediának adott interjúban. A Blikk és blikk.hu főszerkesztője szerint az Instagram és YouTube sztárok netes követői akkor sem vásárolnak print lapot, ha...

Kevésbé kelendő legendák

Hogyan hat egymásra az online és a print kiadvány, mennyire van esélyük az új címlapsztároknak arra, hogy évekig uralják a borítókat – többek között erről is beszélt Bokor Klára. A Kiskegyed, főszerkesztője elárulta azt...

A print a tévés arcokra épül

Kevesebb lett az eladható, el nem koptatott híresség – mondta el a Marketing&Mediának adott interjúban Takács Gabriella. A Best, a Story és a story.hu főszerkesztője beszélt arról is, hogyan hat egymásra az online és...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Legendás kutató érkezik Magyarországra

2023 májusában Magyarországra látogat Dr. Jane Goodall, világhírű főemlőskutató, ENSZ-békenagykövet és aktív környezetvédő, akinek köszönhetően megtudtuk, hogy a csimpánzok sokkal közelebbi rokonaink, mint valaha gondoltuk volna. Egyetemi előadása egyben A remény könyve című kötetének...

Több mint ezer magyar céget érint az új szabályozás

A tőzsdén jegyzett vállalatok kevesebb mint harmada számít fenntarthatónak az uniós zöld keretrendszer mutatói alapján – hívja fel a figyelmet az EY 11 tagországot elemző tanulmánya. Az Európai Unió célja, hogy 2050-re karbonsemlegessé váljon,...

Több száz tonna hulladékot gyűjtöttek össze Ukrajnában

A háborús helyzet sem állíthatta meg a PET Kupa és a Diageo közös, a Tisza ukrajnai forrásvidékén zajló CALL-Action programját. A nehéz körülmények és mindennapos áramkimaradások ellenére a résztvevők kevesebb mint egy év alatt...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....