- Hirdetés -

Szabó Béla Attila a TOP50 marketinges rangsor élén

|

- Hirdetés -

A Marketing&Media és a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) idén hetedik alkalommal állította össze az 50 legsikeresebb hazai marketingkommunikációs döntéshozó listáját, a rangsor élén Szabó Béla végzett, Bánhegyi Zsófia és Juhász Péter Tibor előtt. Az idén mindössze a listán lévők ötöde cserélődött ki a tavalyi évhez képest, illetve még sosem fordult elő, hogy egy cégtől négyen is bekerüljenek a TOP50-be.

Néhány sportágban, ha valaki háromszor nyeri meg az adott tornát, akkor hazaviheti a győztesnek járó serleget. Így történt ez 1970-ben, amikor a vébégyőztes brazilok végleg megnyerték, és azóta örökre a vitrinjükben tarthatják a Rimet-kupát. Mostantól a Magyar Telekom márka- és kereskedelmi kommunikációs igazgatója, Szabó Béla Attila is méltán áhítozhat egy ilyen trófeára, ugyanis zsinórban harmadik alkalommal végzett listánk élén. A véleményvezérnek számító szakember – aki az idén a Top 50 médiás rangsorunkon a 11. helyen végzett – cége tavaly a Kantar Media listaáras adatai alapján 47,57 milliárd forintot költött el a hazai reklámpiacon.

A mostani rangsorunkon második lett a Szabó Béla Attilához hasonlóan a tavaszi médiás listán előkelő helyen szereplő Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. marketing- és kommunikációs igazgatója. Ő eddig három különböző cégtől is bekerült az összeállításunkba, ami jól jelzi nemcsak az általa képviselt vállalat, hanem a személyes márkája erejét is.

Juhász Péter Tibor, a Vodafone Magyarország márkaigazgatója most először ért el dobogós helyezést rangsorunkon, és ugyancsak azon kevesek közé tartozik, akik a médiás Top 50-ben is helyet kaptak. A vállalat tavaly, szintén a Kantar listaáras számai alapján 61,1 milliárdot költött a reklámpiacon, a szakember jövőjével kapcsolatban azonban kérdés, hogy milyen átszervezésekkel jár majd a cége 4iG általi felvásárlása.

A legsikeresebb hazai marketingkommunikációs döntéshozók - TOP10

 

Újak és régi újak

A tavalyi évhez képest mindössze tíz új szakember található a listán, azaz a rangsor szereplőinek csupán a húsz százaléka cserélődött ki az előző évhez képest, ami az elmúlt esztendők összeállításaihoz viszonyítva egyáltalán nem sok. Tavaly például 36, míg egy évvel korábban 44 százalékban cserélődtek a listán található marketingesek.

Az újak közül a legelőkelőbb helyen Fazekas Bálint, az Euronics Magyarország ügyvezetője végzett, és ez köszönhető annak, hogy náluk volt a legmagasabb az offline értékesítés aránya, valamint az övék volt a legnagyobb, teljesen magyar tulajdonú webshop. Szilva Monika visszatérő szereplője összeállításunknak, a korábban a Nestlénél dolgozva a rangsorba bekerülő szakember ezúttal a Tesco vásárlói élményért felelős igazgatójaként található a Top 50-ben.

Popovics Adrienn nevével viszont még nem találkozhattunk a listán, a Hell Energy operatív marketingigazgatója most először szerepel nálunk. Igaz, a cégét korábban a jelenleg a Mol kommunikációs igazgatójaként dolgozó, Pantl Péter már képviselte az összeállításunkban. A listánkra visszatérő Tengerdi Laura ugyancsak azok közé tartozik, akik korábban egy másik vállalat képviseletében kerültek be a Top 50-be. Két éve a Budapest Bank marketingkommunikációs és ügyfélélmény-vezetőjeként találkozhattunk a nevével a rangsorban, míg az idén az UniCredit színeiben lett listás szereplő. Valószínűleg a hazai italos piac kapcsán van közös témája Balogh Barbarának és Mottl-Molnár Orsolyának. Az előbbi, a Velux regionális marketingigazgatója ugyanis mostani pozícióját megelőzően a Heinekennél dolgozott, és be is került a Top 50-be, míg utóbbi jelenleg a cég marketing- és kereskedelmi marketingigazgatója.

 

A Delivery Hero név talán nem sokat mond, ám a Netpincér, illetve a Foodpanda elnevezés már ismerősebb lehet. Ezt az átmárkázást vezényelte le Blaumann Debóra, aki ugyancsak most először kapott helyet listánkon, csakúgy, mint Szalóky Tóth Judit, a Coca-Cola vállalati kapcsolatokért felelős magyarországi vezetője.

Felkai György, aki az MVM Services Zrt. marketing- és kommunikációs igazgatójaként került be a rangsorba, visszatérő szakember. A Top 50-ben való szereplésének az egyik oka, hogy 2015 eleje óta a teljes ügyfélvilág marketing- és kommunikációs igazgatója, és több mint hatmillió ügyfél számára végeznek speciális marketingtevékenységet. Bár most először olvashatjuk a Top 50-ben az Indotek Group marketingvezetője, Pintyőke Marcell nevét, a rangsorban való szereplése nem meglepő annak fényében, hogy a cége portfóliójába több mint kétmillió négyzetméter ingatlan tartozik, amelyek közül kiemelkedik több mint húsz bevásárlóközpont.

Négyen az elitben

Az összeállításunk hétéves történetében olyan már többször is előfordult, hogy egy céget ketten vagy hárman képviseljenek, de négyre sosem volt példa. Az idén azonban a Coca-Cola részéről kerültek be ennyien, Eipl Vilmos mellett Kölcsei Gergely, Mérő Ádám és újoncként Szalóky Tóth Judit is helyet kapott a Top 50-ben – az italos cég egyébként már tavaly is három szakembert „delegált” a rangsorba.

Ezenkívül a Magyar Telekom, valamint az MVM két szakemberrel is képviselteti magát a listán. Az előbbitől Szabó Béla Attila és Kovács András Péter, utóbbitól Jákó Eszter, valamint Felkai György került be az összeállításunkba.

A zsűrizés

Amarketinges rangsor a Marketing&Media és az MMSZ által felkért szakértői zsűri kétkörös szavazatai alapján állt össze. A 18 fős grémiumban a hazai marketing-, reklám- és kommunikációs piac szakmai szervezeteinek elnökei, egyetemi tanárok, valamint ügynökségi vezetők kaptak helyet.

A zsűri először egy úgynevezett long listet állított össze, amelynek alapjául a Marketing&Media szerkesztősége által javasolt lista szolgált. A zsűritagok javaslatai alapján bővült tovább a szavazólap, mégpedig úgy, hogy azok a jelöltek kerülhettek fel a listára, akikre még legalább két ajánlás érkezett.

A második körben hármas szempontrendszer alapján szavazott a zsűri, figyelembe vették, hogy az adott marketingkommunikációs vezető mennyire volt hatékony és eredményes az elmúlt egy évben, fontos volt az is, hogy mennyire számít véleményvezérnek az üzleti életben, továbbá az is, hogyan változott a meghatározó szerepe az elmúlt egy évben a korábbi időszakhoz képest. Az első két szempont esetén 1–10-es skálán szavazott a zsűri, míg a harmadiknál –5 és +5 közötti skálán lehetett voksolni a jelöltekre. A végleges rangsort az összeadott pontszámok és az adott embert pontozók hányadosa alapján állt össze.

 

A teljes rangsor és a toplista részletes elemzése a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható. A következő napokban további, a TOP50 rangsorhoz kapcsolódó elemzésekkel, illetve marketingpiaci összeállításokkal jelentkezünk.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Így juthatunk olcsóbb hitelhez

A zöld hitel konstrukciók 2021-es bevezetésük után nagy sikert arattak a piacon azok körében, akik a fenntarthatóság és az alacsony rezsi miatt az energiatakarékosságot tartották az egyik fő prioritásnak új otthonuk kiválasztásakor. A Növekedési...

Felforgatta a könyvpiacot a TikTok

Öt éve működik Magyarországon a TikTok, amely nemcsak a tartalomfogyasztási szokásokat változtatta meg, hanem nagy hatással van a könyveladásokra és ezáltal a kulturális kommunikációra is. A rövid videós könyvajánlók képesek egy-egy régebbi vagy új...

Kiderült, melyik autót kedvelik legjobban a magyarok

Újra egyenesben a cseh márka, a koronavírus és a háború által okozott gazdasági és logisztikai nehézségek után visszatért a SKODA. Kiemelkedő első öt hónapot tudhat maga mögött a márka, ugyanis egy SKODA modell, az...

Durván bezuhant a hazai kiskereskedelem

Nem indult jól a második negyedév sem a kiskereskedelemben. A KSH által közzétett adatok szerint a forgalom volumene áprilisban éves szinten 12,6 százalékkal esett vissza. A tényadat kedvezőtlenebb lett az általunk várt -10,4 százaléknál.Továbbra...

Hatalmas sörös fesztivál lesz a Balatonnál

Hogy ne csak a borokról és a borozásról szóljon a nyár a Balatonon, hanem megmutathassák magukat a hasonló minőséget képviselő kisüzemi sörfőzdék is, július 7-9. között megrendezik az 1. Balaton Beer Weekend-et, Zamárdiban. Az...

A Google Ads ereje: Hirdetések célzása és hatékonyságának maximalizálása (x)

A Google Ads kampány lényege, hogy segítségével megfelelő számú érdeklődőt tudjunk a weboldalunkra irányítani, ahol hatékonyan meg is tudjuk őket szólítani. A kampány akkor lesz nyereséges, ha az érdeklődők végrehajtják a kitűzött céljainkat, például...

Évente 19 ezer tonna bútort égetünk el

Évente körülbelül 43-59 ezer tonna fabútorhulladék keletkezik Magyarországon, azonban a kiterjedten működő bútorhulladék-feldolgozó rendszer hiányában ennek a nagy része égetőkben végzi – derül ki az IKEA friss tanulmányából. Igény lenne a már nem használt...

A bankszektor is kizöldülhet

A piac minden szereplője, így egy pénzintézet is tehet a fenntarthatóságért, jól mutatja ezt a most létrejövő MBH Bank példája. Szege György ESG- és fenntarthatósági vezetőt kérdeztük az MBH Bank céljairól, törekvéseiről és zöldhitel...

Kiderült, hogy ki lesz az RTL új marketing és kommunikációs igazgatója

Július közepétől Baráth Péter tölti be az RTL Magyarország marketing és kommunikációs igazgatói pozícióját. Az új vezető feladata lesz az RTL hosszú távú márkastratégiájának kialakítása és menedzsmentje, a műsorkampányok tervezése és kivitelezésnek irányítása, valamint...

Újdonságokkal jön az Effie

Megújult logóval és új elemekkel indul a világszerte a marketingkommunikáció legfőbb célját, a hatékonyságot díjazó Effie verseny hazai megmérettetése. Az újdonságok között van, hogy az elmúlt két évben futott kampányokkal lehet nevezni és módosított...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Fenntartható ötleteket díjaztak

Alternatív környezettudatos ötlettel, a chipses zacskók kreatív és praktikus újrafelhasználásásával vihették haza a fődíjat a nyírségi diákok a Samsung és az EdisonKids Megoldások a holnapért kihívásán. A harmadik alkalommal megrendezett versenyen 12-18 éves tanulók...

Így juthatunk olcsóbb hitelhez

A zöld hitel konstrukciók 2021-es bevezetésük után nagy sikert arattak a piacon azok körében, akik a fenntarthatóság és az alacsony rezsi miatt az energiatakarékosságot tartották az egyik fő prioritásnak új otthonuk kiválasztásakor. A Növekedési...

Felforgatta a könyvpiacot a TikTok

Öt éve működik Magyarországon a TikTok, amely nemcsak a tartalomfogyasztási szokásokat változtatta meg, hanem nagy hatással van a könyveladásokra és ezáltal a kulturális kommunikációra is. A rövid videós könyvajánlók képesek egy-egy régebbi vagy új...

Kiderült, melyik autót kedvelik legjobban a magyarok

Újra egyenesben a cseh márka, a koronavírus és a háború által okozott gazdasági és logisztikai nehézségek után visszatért a SKODA. Kiemelkedő első öt hónapot tudhat maga mögött a márka, ugyanis egy SKODA modell, az...

Durván bezuhant a hazai kiskereskedelem

Nem indult jól a második negyedév sem a kiskereskedelemben. A KSH által közzétett adatok szerint a forgalom volumene áprilisban éves szinten 12,6 százalékkal esett vissza. A tényadat kedvezőtlenebb lett az általunk várt -10,4 százaléknál.Továbbra...

Podcast

A televíziós bevételek nem csökkennek

Streaming ide, digital hirdetések oda, még mindig a televízióhoz fordulnak a legnagyobb hirdetők, hiszen „ezer fő elérését tekintve továbbra is ez a legolcsóbb” – mondja Kosaras Klaudia, az Atmedia kereskedelmi igazgatója. A Business Lounge...

A mozi él és élni akar

Konkurencia-e a streaming, mi vonzza az embereket a moziba 2022-ben és miért értékesebb a mozifilmek előtti reklámblokk? Többek között ez is kiderült a Business Lounge podcast április 12-ei adásából, melynek Kiss Zsuzsanna, a Cinema...

Közösen sokkal könnyebb fejleszteni a szakmai tudást

Az INTREN 100 százalékra növelte tulajdonrészét a JabJab Online Marketing ügynökségben, ennek apropóján Gandera Balázs, az INTREN alapító-ügyvezetője és Bobály Mihály, a JabJab CEO-ja voltak a Business Lounge podcast március 22-ei adásának vendégei. Az...

Don't Miss

A bankszektor is kizöldülhet

A piac minden szereplője, így egy pénzintézet is tehet a fenntarthatóságért, jól mutatja ezt a most létrejövő MBH Bank példája. Szege György ESG- és fenntarthatósági vezetőt kérdeztük az MBH Bank céljairól, törekvéseiről és zöldhitel...

A használt cikk a jövő

Egyre nagyobb a divatja a másodkézből szerzett használati tárgyaknak, ruháknak, bútoroknak, hiszen az egyediségen túl ezzel a földet is védi a fogyasztó. Hogy mivel tudja magához csalogatni a potenciális vásárlókat Magyarország egyik legnagyobb online...

Megkérdőjelezni az eddigi triviálisnak gondolt dolgokat

Egy rendezvény megítélése szempontjából a fenntarthatóság egyre fontosabb. A leglényegesebb annak a szemléletmódnak az elsajátítása, hogy az eddig triviálisnak gondolt dolgokat megvizsgáljuk, hogy azoknak van-e fenntarthatóbb módjuk – nyilatkozta lapunknak Fazakas F. János, a...

Valódi változásokat csak közösen érhetünk el

Ambiciózus célt tűzött ki maga elé az Auchan, 2030-ra közel felével csökkentenék áruházaik szén-dioxid-kibocsátását – mondta el Varga-Futó Ildikó. A vállalat hazai CSR-igazgatója beszélt az eddigi fenntarthatósági eredményeikről, a vásárlói edukációról és elárulta azt...

Izgalmas évek előtt állunk

Miért váltott munkahelyet, mivel kezdte a munkát az új pozícióban és milyen tervei vannak – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Novák Péter. A Httpool by Aleph új country managere elárulta...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Fenntartható ötleteket díjaztak

Alternatív környezettudatos ötlettel, a chipses zacskók kreatív és praktikus újrafelhasználásásával vihették haza a fődíjat a nyírségi diákok a Samsung és az EdisonKids Megoldások a holnapért kihívásán. A harmadik alkalommal megrendezett versenyen 12-18 éves tanulók...

Évente 19 ezer tonna bútort égetünk el

Évente körülbelül 43-59 ezer tonna fabútorhulladék keletkezik Magyarországon, azonban a kiterjedten működő bútorhulladék-feldolgozó rendszer hiányában ennek a nagy része égetőkben végzi – derül ki az IKEA friss tanulmányából. Igény lenne a már nem használt...

Visszavághatjuk az otthoni energiafogyasztást

Ha megbízható és takarékos háztartási gépeket, elektronikai készülékeket használunk, az jelentős szerepet játszhat ökológiai lábnyomunk csökkentésében, hiszen a hosszú élettartam és az energiatakarékos működés elengedhetetlen az otthonunk fenntartható működésének kialakításában. A ma elérhető készülékek...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....