- Hirdetés -

Employer branding a munka világának új korszakában

|

- Hirdetés -

Nem kérdés, hogy a világjárvány megváltoztatta a munkáról való gondolkodást. Számos, az egészségügyi krízis által leginkább sújtott országban és iparágban a munkaerőpiac jelentősen visszaesett, míg más területeken fellendülőben van, különösen a technológiai szektorban és az IT támogató-szolgáltatásokat nyújtó cégek esetében. Ráadásul, mivel egyre több szervezet alkalmazza a hibrid munkamodellt, a tehetség úgymond helyfüggetlenné vált, a dolgozók pedig egyre nyitottabbak a munkahelyváltás gondolatára.

Az átalakulás következtében az alkalmazottaknak a munkáltatóikkal szembeni elvárásai is jelentősen megváltoztak. A magasabb javadalmazás önmagában ma már nem elegendő a lojalitás elnyeréséhez. Érdemes tehát körbejárni a munkavállalók elvárásainak változásait, és azt, hogy a foglalkoztatók miként képesek vonzóak maradni a tehetséges jelöltek számára.

Változó munkavállalói elvárások

A munkaerőpiac megváltozásával az alkalmazottak egyre kevésbé elnézőek a rossz munkafeltételekkel, illetve a kellemetlen tapasztalatokkal szemben. A jó jelöltek manapság a legtöbb ágazatban számos állásajánlat közül válogathatnak. Választásukat az határozza meg, hogy az értük versenyző munkáltatók mit tudnak nekik kínálni és mennyire vonzóak a számukra.

Mivel választás szempontjából az álláskeresők jelenleg meglehetősen el vannak kényeztetve, így versenyképesebb fizetést, rugalmasabb munkafeltételeket, képzést, fejlesztést, valamint előrelépési lehetőséget várhatnak el. Bár a munkaadó adott esetben hajlandó lehet többet nyújtani egy-egy kolléga megtartásáért, ez már nem pusztán a fizetésről szól – a jelöltek átfogó ajánlatokat keresnek.

A rugalmasság többé nem alku tárgya

Az EY 2021 márciusában végzett nemzetközi felmérése szerint a munkavállalók több mint fele felmondana, ha nem biztosítanák számára a világjárvány során megszokott rugalmasságot. A felmérésre 16 264 válasz érkezett 16 országból, 23 iparágból, és a válaszadók több mint felét az ezredfordulós generáció tagjai tették ki. A mai álláskeresők számára a rugalmasság nem alku tárgya.

A világjárvány mindannyiunk számára megmutatta, hogy a hagyományos munkamódszereket hatékonyan át lehet alakítani a megfelelő motivációval. Ennek eredményeképpen megváltoztak az elvárások is. Az EY felmérésének résztvevői a távmunkát, az egészségügyi intézkedéseket és a munkavállalói jóllétet, valamint az otthoni munkavégzéshez szükséges technológiákba történő beruházást említették a legfontosabb szempontok között.

Ennek megfelelően a jól teljesítő munkavállalók megtartásához vagy elcsábításához a szervezeteknek bizonyítaniuk kell, hogy a lehető legjobb munkavállalói élményt képesek nyújtani. Ez azt jelenti, hogy rendszeresen újra kell értékelniük a termelékenységről alkotott elképzelésüket, illetve azt, hogy mindez hogyan illeszkedik munkakultúrájukhoz és az irodai, a hibrid és a digitális munkavégzés követelményeihez.

Kulcsfontosságú a jelöltélmény

A kellemetlen jelöltélmény kártékony hatással lehet mind a toborzási folyamatra, mind a vállalat eredményeire. A kutatások szerint a jelöltek mintegy 60 százalékának volt már rossz tapasztalata egy jelentkezési folyamat valamelyik pontján.

A Software Advice által végzett felmérés szerint a rossz tapasztalatot szerzett jelöltek 59 százaléka nem javasolná másoknak a jelentkezést, 42 százalékuk pedig az adott vállalat termékeit vagy szolgáltatásait sem vásárolná többé egy ilyen esetet követően. Számos gyakori buktatót ismerünk, amelyek elriaszthatják a jelölteket: bonyolult és hosszadalmas jelentkezési folyamatok, kellemetlen interjúk, a toborzók elmaradó válasza, vagy akár a hosszú várakozási idő a toborzás egyes szakaszai között. Mitől lesz tehát jó a jelöltek élménye?

Az álláskeresők manapság technológiailag képzettek, és elvárják, hogy az online interakciók zökkenőmentesek legyenek. Akár egy e-kereskedelmi márkával, akár egy toborzóval való interakcióról van szó, a többség személyre szabott élményt vár. Ahhoz, hogy lépést tartsanak ezekkel az elvárásokkal, a szervezeteknek követniük kell a felvételi trendeket és rugalmasnak kell lenniük. Akár még a technológiát is korszerűsíteni kell, hogy zökkenőmentes folyamatot biztosítson, és könnyebb legyen megfelelő érzelmi kapcsolatot kialakítani a jelöltekkel egy átgondolt munkáltatói márkaépítési program keretében.

Fókuszban a munkáltatói márkára

A jelöltek egy adott munkáltatói márkával kapcsolatban már azelőtt megszerzik első tapasztalataikat, hogy jelentkeznének a kívánt munkakörre. Az élmény a cégnél töltött időn túl is folytatódik, amikor esetleg már máshol dolgozik az érintett. Egy jó munkáltatói márka 28 százalékkal csökkentheti a fluktuációt, és közel felére viheti le az egy alkalmazottra jutó költségeket. Az új jelöltek számára is határozottan vonzóbbak az ilyen típusú szervezetek. Kutatások szerint az aktív álláskeresők 75 százaléka nagyobb eséllyel jelentkezik egy állásra, ha a foglalkoztató aktívan kezeli a munkáltatói márkát. Meglepő módon a jelöltek 67 százaléka akár az alacsonyabb fizetést is elfogadná, amennyiben a kiválasztott vállalatnak különösen jó megítélése van az interneten.

A munkáltatói márka építése már túlmutat azon, hogy egyszerűen csak egy meggyőző ajánlattal rukkolunk elő, és azt hirdetjük a jelenlegi és potenciális alkalmazottak körében. Ahogy az emberek kapcsolata a munkáltatóikkal, a munkájukkal és a munkakörnyezetükkel megváltozott, úgy alakult át az erős munkáltatói márka képe is. Egy egyre összetettebb kapcsolatról van szó, amely magában foglalja a bizalmat, a valahová tartozás élményét és a célok elérését - szakmai és személyes értelemben egyaránt. Ez túlmutat az alkalmazottakkal kialakított megszokott kapcsolaton, és akár kiterjedhet a kollégák családi körére is.

Minden egyes munkavállaló és jelölt esetében számít, hogy miként lép kapcsolatba vele a szervezet. Minden kolléga hozzájárul a munkáltatói márka sikeréhez, ezért ők egyben a márka követei is. Tehát az erős munkavállalói márka létrehozása nem csupán egy csapatra tartozik. Az egész vezetőségnek, a marketingnek, a HR-nek és az összes érintett részlegnek közösen kell kidolgozniuk és megvalósítaniuk a munkáltatói márkastratégiát.

Valamennyi szervezet rendelkezik munkáltatói márkával – jóval vagy rosszal. Ha összeáll a csapat, olyan márkát hozhatunk létre, amelyre mindenki büszke lehet. Az EY-nél például a munkáltatói márkastratégia a többdimenziós kapcsolatok erősítésére összpontosítunk. Nem számít, hogy valaki milyen szerepet tölt be a szervezet működésében – jelölt, alkalmazott vagy korábbi kolléga –, a vállalat arra törekszik, hogy éreztesse vele, hogy hozzájuk tartozik. Közös cél, hogy egy jobban működő világot építsünk, ez pedig a munkatársakkal kezdődik. Fontos, hogy ezzel ők is tisztába legyenek.

Syeda Meher Taj, az EY GDS globális márkakommunikációs vezetője

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Így védhetjük a szemünket mobilozás közben

A jó idővel jön a napsütés is, amitől gyakran nehezebb látni a kijelzőnket. Ilyenkor hajlamosak vagyunk felhúzni a fényerőt, ami azonban hosszútávon káros lehet szemünknek. A HONOR összeszedett pár általános tippet arról, hogy –...

Új kreatív platformot kapott az Euronics

Mellébeszélés nélküli reklámfilmekkel indul útjára az Euronics új kreatív platformja. Április közepén debütál az a 11 reklámfilm is, amelyek alapja az őszinteség és az önreflexió. A filmek különböző, ismerős szituációkat mutatnak be mellébeszélés nélkül,...

Nagyon pörög a hazai lakáspiac

A múlt év végére megállt a magyar lakáspiac forgalmának hanyatlása – ezt mutatják az Eurostat legfrissebb, bár egyelőre még csak előzetes adatai. A nemzetközi összevetésből az is kitűnik, hogy bármily nehezek is voltak az...

A tévé előtt szurkolhatunk a női hoki válogatottnak

A férfi Divízió I/A-s jégkorong-világbajnokság előtt a női nemzeti csapatunk Ausztriában zajló Divízió I/A-s vb-je is képernyőre tűzi a Sport TV és az AMC Mikro Magyarországon. A magyar válogatott komolyan készül a viadalra, és...

Ezért nem érdemes otthon őrizgetni a használt mobilokat

Bár látható javulás, a magyarok több mint fele még mindig otthon tárolja használaton kívüli, régi mobiltelefonját – derült ki a Yettel legutóbbi országos, reprezentatív kutatásából. A milliónyi fiókban heverő mobilkészülékből rengeteg értékes anyag újra...

Ismét díjat nyert a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom, amikor a Budapest Airport az utasok visszajelzése alapján kiérdemelte a...

Hétfőn indul az első közösségi talkshow

Készülj fel az inspiráló beszélgetésekre, hétfőn 21 órakor ugyanis érkezik hazánk első közösségi talkshowja, a Ki vele! A WMN és VIASAT3 közös műsorának két moderátora, Csepelyi Adrienn és Krajnyik Cintia nem félnek megragadni az...

Érdekes játékkal készül a Vivicittára a Szentkirályi

Egyedi módon hívja fel a futók és a látogatók figyelmét a folyadékpótlás fontosságára a Szentkirályi ásványvíz. A Telekom Vivicittá Félmaraton hivatalos hidratációs partnere az április 20-21-én zajló futóünnepen egy 50 négyzetméteres, interaktív hidratációs társasjátékkal...

Akcióban a Disney és a National Geographic

A The Walt Disney Company és a National Geographic egy új, több platformra kiterjedő globális kampányt indít a Föld napja alkalmából. Az Otthonunk nevet viselő kezdeményezés olyan programokat mutat be filmkészítők, történetmesélők közreműködésével, melyek...

Közel félmilliárd forintnyi támogatásról döntött az NFI

Televízió és stream szolgáltatásra készülő filmek gyártásának támogatásáról döntött a Nemzeti Filmintézet (NFI). Az összesen 456,49 millió forintnyi támogatásban részesülő alkotások között szerepel Csehov egyik legismertebb darabjának tévéfilm feldolgozása kiváló szereposztással, valamint a magyar...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új éttermet nyitott a Burger King

Második éttermét nyitja a Burger King Zala vármegyében, Zalaegerszeg mellett most már Nagykanizsán is élvezhetik a burger rajongók az eredeti WHOPPER élményt. A belvárosban található étterem fejlesztése tavaly júliusban indult, a közel 1 milliárd...

Így védhetjük a szemünket mobilozás közben

A jó idővel jön a napsütés is, amitől gyakran nehezebb látni a kijelzőnket. Ilyenkor hajlamosak vagyunk felhúzni a fényerőt, ami azonban hosszútávon káros lehet szemünknek. A HONOR összeszedett pár általános tippet arról, hogy –...

Új kreatív platformot kapott az Euronics

Mellébeszélés nélküli reklámfilmekkel indul útjára az Euronics új kreatív platformja. Április közepén debütál az a 11 reklámfilm is, amelyek alapja az őszinteség és az önreflexió. A filmek különböző, ismerős szituációkat mutatnak be mellébeszélés nélkül,...

Nagyon pörög a hazai lakáspiac

A múlt év végére megállt a magyar lakáspiac forgalmának hanyatlása – ezt mutatják az Eurostat legfrissebb, bár egyelőre még csak előzetes adatai. A nemzetközi összevetésből az is kitűnik, hogy bármily nehezek is voltak az...

A tévé előtt szurkolhatunk a női hoki válogatottnak

A férfi Divízió I/A-s jégkorong-világbajnokság előtt a női nemzeti csapatunk Ausztriában zajló Divízió I/A-s vb-je is képernyőre tűzi a Sport TV és az AMC Mikro Magyarországon. A magyar válogatott komolyan készül a viadalra, és...

Don't Miss

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...

Csobot Adél: Boldogan forgatnék egy jó napi sorozatban

Amit leginkább a szemem előtt tartok, hogy mindig önazonos legyek – vallja az influenszerkedés kapcsán Csobot Adél. Az mmonline.hu-nak adott interjúban a tavalyi évből a Sztárbox műsorvezetését és egy autentikus tangó-estben való közreműködését emelte...