- Hirdetés -

Employer branding a munka világának új korszakában

|

- Hirdetés -

Nem kérdés, hogy a világjárvány megváltoztatta a munkáról való gondolkodást. Számos, az egészségügyi krízis által leginkább sújtott országban és iparágban a munkaerőpiac jelentősen visszaesett, míg más területeken fellendülőben van, különösen a technológiai szektorban és az IT támogató-szolgáltatásokat nyújtó cégek esetében. Ráadásul, mivel egyre több szervezet alkalmazza a hibrid munkamodellt, a tehetség úgymond helyfüggetlenné vált, a dolgozók pedig egyre nyitottabbak a munkahelyváltás gondolatára.

Az átalakulás következtében az alkalmazottaknak a munkáltatóikkal szembeni elvárásai is jelentősen megváltoztak. A magasabb javadalmazás önmagában ma már nem elegendő a lojalitás elnyeréséhez. Érdemes tehát körbejárni a munkavállalók elvárásainak változásait, és azt, hogy a foglalkoztatók miként képesek vonzóak maradni a tehetséges jelöltek számára.

Változó munkavállalói elvárások

A munkaerőpiac megváltozásával az alkalmazottak egyre kevésbé elnézőek a rossz munkafeltételekkel, illetve a kellemetlen tapasztalatokkal szemben. A jó jelöltek manapság a legtöbb ágazatban számos állásajánlat közül válogathatnak. Választásukat az határozza meg, hogy az értük versenyző munkáltatók mit tudnak nekik kínálni és mennyire vonzóak a számukra.

Mivel választás szempontjából az álláskeresők jelenleg meglehetősen el vannak kényeztetve, így versenyképesebb fizetést, rugalmasabb munkafeltételeket, képzést, fejlesztést, valamint előrelépési lehetőséget várhatnak el. Bár a munkaadó adott esetben hajlandó lehet többet nyújtani egy-egy kolléga megtartásáért, ez már nem pusztán a fizetésről szól – a jelöltek átfogó ajánlatokat keresnek.

A rugalmasság többé nem alku tárgya

Az EY 2021 márciusában végzett nemzetközi felmérése szerint a munkavállalók több mint fele felmondana, ha nem biztosítanák számára a világjárvány során megszokott rugalmasságot. A felmérésre 16 264 válasz érkezett 16 országból, 23 iparágból, és a válaszadók több mint felét az ezredfordulós generáció tagjai tették ki. A mai álláskeresők számára a rugalmasság nem alku tárgya.

A világjárvány mindannyiunk számára megmutatta, hogy a hagyományos munkamódszereket hatékonyan át lehet alakítani a megfelelő motivációval. Ennek eredményeképpen megváltoztak az elvárások is. Az EY felmérésének résztvevői a távmunkát, az egészségügyi intézkedéseket és a munkavállalói jóllétet, valamint az otthoni munkavégzéshez szükséges technológiákba történő beruházást említették a legfontosabb szempontok között.

Ennek megfelelően a jól teljesítő munkavállalók megtartásához vagy elcsábításához a szervezeteknek bizonyítaniuk kell, hogy a lehető legjobb munkavállalói élményt képesek nyújtani. Ez azt jelenti, hogy rendszeresen újra kell értékelniük a termelékenységről alkotott elképzelésüket, illetve azt, hogy mindez hogyan illeszkedik munkakultúrájukhoz és az irodai, a hibrid és a digitális munkavégzés követelményeihez.

Kulcsfontosságú a jelöltélmény

A kellemetlen jelöltélmény kártékony hatással lehet mind a toborzási folyamatra, mind a vállalat eredményeire. A kutatások szerint a jelöltek mintegy 60 százalékának volt már rossz tapasztalata egy jelentkezési folyamat valamelyik pontján.

A Software Advice által végzett felmérés szerint a rossz tapasztalatot szerzett jelöltek 59 százaléka nem javasolná másoknak a jelentkezést, 42 százalékuk pedig az adott vállalat termékeit vagy szolgáltatásait sem vásárolná többé egy ilyen esetet követően. Számos gyakori buktatót ismerünk, amelyek elriaszthatják a jelölteket: bonyolult és hosszadalmas jelentkezési folyamatok, kellemetlen interjúk, a toborzók elmaradó válasza, vagy akár a hosszú várakozási idő a toborzás egyes szakaszai között. Mitől lesz tehát jó a jelöltek élménye?

Az álláskeresők manapság technológiailag képzettek, és elvárják, hogy az online interakciók zökkenőmentesek legyenek. Akár egy e-kereskedelmi márkával, akár egy toborzóval való interakcióról van szó, a többség személyre szabott élményt vár. Ahhoz, hogy lépést tartsanak ezekkel az elvárásokkal, a szervezeteknek követniük kell a felvételi trendeket és rugalmasnak kell lenniük. Akár még a technológiát is korszerűsíteni kell, hogy zökkenőmentes folyamatot biztosítson, és könnyebb legyen megfelelő érzelmi kapcsolatot kialakítani a jelöltekkel egy átgondolt munkáltatói márkaépítési program keretében.

Fókuszban a munkáltatói márkára

A jelöltek egy adott munkáltatói márkával kapcsolatban már azelőtt megszerzik első tapasztalataikat, hogy jelentkeznének a kívánt munkakörre. Az élmény a cégnél töltött időn túl is folytatódik, amikor esetleg már máshol dolgozik az érintett. Egy jó munkáltatói márka 28 százalékkal csökkentheti a fluktuációt, és közel felére viheti le az egy alkalmazottra jutó költségeket. Az új jelöltek számára is határozottan vonzóbbak az ilyen típusú szervezetek. Kutatások szerint az aktív álláskeresők 75 százaléka nagyobb eséllyel jelentkezik egy állásra, ha a foglalkoztató aktívan kezeli a munkáltatói márkát. Meglepő módon a jelöltek 67 százaléka akár az alacsonyabb fizetést is elfogadná, amennyiben a kiválasztott vállalatnak különösen jó megítélése van az interneten.

A munkáltatói márka építése már túlmutat azon, hogy egyszerűen csak egy meggyőző ajánlattal rukkolunk elő, és azt hirdetjük a jelenlegi és potenciális alkalmazottak körében. Ahogy az emberek kapcsolata a munkáltatóikkal, a munkájukkal és a munkakörnyezetükkel megváltozott, úgy alakult át az erős munkáltatói márka képe is. Egy egyre összetettebb kapcsolatról van szó, amely magában foglalja a bizalmat, a valahová tartozás élményét és a célok elérését - szakmai és személyes értelemben egyaránt. Ez túlmutat az alkalmazottakkal kialakított megszokott kapcsolaton, és akár kiterjedhet a kollégák családi körére is.

Minden egyes munkavállaló és jelölt esetében számít, hogy miként lép kapcsolatba vele a szervezet. Minden kolléga hozzájárul a munkáltatói márka sikeréhez, ezért ők egyben a márka követei is. Tehát az erős munkavállalói márka létrehozása nem csupán egy csapatra tartozik. Az egész vezetőségnek, a marketingnek, a HR-nek és az összes érintett részlegnek közösen kell kidolgozniuk és megvalósítaniuk a munkáltatói márkastratégiát.

Valamennyi szervezet rendelkezik munkáltatói márkával – jóval vagy rosszal. Ha összeáll a csapat, olyan márkát hozhatunk létre, amelyre mindenki büszke lehet. Az EY-nél például a munkáltatói márkastratégia a többdimenziós kapcsolatok erősítésére összpontosítunk. Nem számít, hogy valaki milyen szerepet tölt be a szervezet működésében – jelölt, alkalmazott vagy korábbi kolléga –, a vállalat arra törekszik, hogy éreztesse vele, hogy hozzájuk tartozik. Közös cél, hogy egy jobban működő világot építsünk, ez pedig a munkatársakkal kezdődik. Fontos, hogy ezzel ők is tisztába legyenek.

Syeda Meher Taj, az EY GDS globális márkakommunikációs vezetője

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Hétvégi adománygyűjtő akcióban az Auchan

A hétvégén ismét adományokat gyűjt a Magyar Vöröskereszt az ország összes Auchan áruházában. A múlt hétvégén több mint 9 tonna adomány gyűlt össze az áruházláncban, amit a Magyar Vöröskereszt még az ünnepek előtt eljuttat...

Így lehet biztonságos az online karácsonyi vásárlás

Egy átlagos magyar család több tízezer forintot költ karácsonyi ajándékokra, és ennek az összegnek egy részét ma már internetes áruházakban hagyjuk ott. A megnövekedett ünnepi forgalmat a digitális csalók is megpróbálják kihasználni, de már...

Átalakulóban az ingatlanpiac

Az ingatlanpiac átalakulása a fővárosi kerületek iránti kereslet változásából is kitűnik. Visszaszorult a harmadik helyre a korábbi csúcstartó, Angyalföld és átvette az uralmat a pesti belváros. A Duna House ügyfelei körében végzett felmérés szerint...

Mesés projektben Pokorny Lia

A színésznőnek köszönhetően gyerekmesék tucatjai elevenednek meg szeretetteljes előadásában. Rendkívüli élményben lehet része a mesék kedvelőinek, akiket mostantól nemcsak a történetek színes világa ragadhat magával, hanem Pokorny Lia fantasztikus előadása is. A színésznő - örömmel...

Jótékony akcióban a Sláger FM és a Sláger TV

December 13-án az Ökumenikus Segélyszervezettel karöltve Luca-napi Adománygyűjtést szervez a két csatorna azonos időben, élő adásban. Egymásnak adják majd a kilincset hazánk előadói és a 95.8 Sláger FM, valamint a Sláger TV műsorvezetői a december 13-ai...

Hatalmas problémát okoz az árfolyamingadozás

Árfolyamingadozás, szakemberhiány, költségnövekedés, infláció és anyaghiány – mindezek a tényezők együttesen a kkv-k 53 százaléka szerint jobban sújtják a hazai vállalkozások működését, mint a koronavírus járvány – derül ki a K&H kkv-k körében végzett...

Az exportra gyúrnak a kisüzemi sörfőzdék

Januári leállással, a fejlesztésekre szánt tartalékok mozgósításával készülnek a magyar kisüzemi sörfőzdék a téli hónapokra, miközben, aki teheti, igyekszik bővíteni az exportot, hogy eurós bevételekre tegyen szert. Utóbbihoz komoly segítséget kapott a Kisüzemi Sörfőzdék...

Legendás autócsodák versenyeznek

A BMW Group Classic és a Grand Hotel Villa d’Este a 2023. május 19-21. közötti hétvégén gurítja ismét reflektorfénybe a legendás autócsodákat. A Villa Erba területén ismét megrendezik a Concorso d’Eleganza Villa d’Este tradicionális...

Tovább zöldült Budapest

Idén, a Föld napján nyitotta meg kapuit a Westend használtruha-gyűjtő helyisége, a ReStore, ahol amellett, hogy gyűjtik a feleslegessé vált textíliákat, különféle fenntarthatósággal kapcsolatos aktivitásoknak is helyet adnak. A leadott használt ruhák után hűségpontok...
Várkonyi Balázs TOP25

Lementettem magamnak egy utolsó képet

A pandémia alatt lemenedzselni az Extreme Digital és az eMAG fúzióját, majd egy gazdasági válsághelyzethez igazítani a lehetőségeinket alaposan próbára tette a vezetői képességeimet – mondta el Várkonyi Balázs. Az eMAG Magyarország igazgatótanácsának elnöke...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Már novemberben is megdobta a VB a sportoldalak látogatottságát

Bár a katari foci VB csak november 20-án rajtolt el, a hazai sportoldalak múlt havi látogatottsági számain már éreztette hatását – derül ki a DKT novemberre vonatkozó elemzéséből. A napi átlagos egyedi látogatószám alapján...

Hétvégi adománygyűjtő akcióban az Auchan

A hétvégén ismét adományokat gyűjt a Magyar Vöröskereszt az ország összes Auchan áruházában. A múlt hétvégén több mint 9 tonna adomány gyűlt össze az áruházláncban, amit a Magyar Vöröskereszt még az ünnepek előtt eljuttat...

Így lehet biztonságos az online karácsonyi vásárlás

Egy átlagos magyar család több tízezer forintot költ karácsonyi ajándékokra, és ennek az összegnek egy részét ma már internetes áruházakban hagyjuk ott. A megnövekedett ünnepi forgalmat a digitális csalók is megpróbálják kihasználni, de már...

Átalakulóban az ingatlanpiac

Az ingatlanpiac átalakulása a fővárosi kerületek iránti kereslet változásából is kitűnik. Visszaszorult a harmadik helyre a korábbi csúcstartó, Angyalföld és átvette az uralmat a pesti belváros. A Duna House ügyfelei körében végzett felmérés szerint...

Mesés projektben Pokorny Lia

A színésznőnek köszönhetően gyerekmesék tucatjai elevenednek meg szeretetteljes előadásában. Rendkívüli élményben lehet része a mesék kedvelőinek, akiket mostantól nemcsak a történetek színes világa ragadhat magával, hanem Pokorny Lia fantasztikus előadása is. A színésznő - örömmel...
- Hirdetés -

Don't Miss

Várkonyi Balázs TOP25

Lementettem magamnak egy utolsó képet

A pandémia alatt lemenedzselni az Extreme Digital és az eMAG fúzióját, majd egy gazdasági válsághelyzethez igazítani a lehetőségeinket alaposan próbára tette a vezetői képességeimet – mondta el Várkonyi Balázs. Az eMAG Magyarország igazgatótanácsának elnöke...

Különleges időszakban járunk

A médiaipar különleges időszakában járunk, amelyben a válság az új normális – mutatott rá Pető Péter. A 24.hu főszerkesztője elmondta azt is, hogy a tematikus prémiumterméküknél továbbra is erősen hisznek a fizetőfalban. Fotó credit: Ivándi-Szabó...

Kiszámíthatóbb működés

Jelenleg is új műsorokon dolgozik a Partizán csapata, amitől jövőre letisztultabb és kiszámíthatóbb működést várnak – mondta el Gulyás Márton. A Partizán alapító-főszerkesztője elárulta azt is, hogy zajlik a gasztroműsoruk forgatása, amit jövő év...

A technológiai modernizáció elengedhetetlen

Magyarország jövőbeni sikerei nagyon nagy mértékben a digitális gazdaság pályára állításán, a modernizáció felgyorsításán múlnak – hangsúlyozta Vinnai Balázs. Az IVSZ - Szövetség a digitális gazdaságért elnöke beszélt arról is, hogyan hatott a cégek...

Előre aláírtam volna

Nem csak az újságnak kell felkészülnie mindenre, a Telex üzleti modelljét is a gazdasági helyzethez kell alakítani – mondta el Dull Szabolcs. A lap főszerkesztője beszélt arról is, hogy milyen kihívásokat tartogatott a szerkesztőség...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Tovább zöldült Budapest

Idén, a Föld napján nyitotta meg kapuit a Westend használtruha-gyűjtő helyisége, a ReStore, ahol amellett, hogy gyűjtik a feleslegessé vált textíliákat, különféle fenntarthatósággal kapcsolatos aktivitásoknak is helyet adnak. A leadott használt ruhák után hűségpontok...

Magyar techcég famentő megoldásait díjazták Szingapúrban

Szingapúr környezetvédelmi és fenntarthatósági miniszterétől vett át rangos környezetvédelmi elismerést a magyar hátterű greehill vezetése a városi növényzet digitális eszközökkel történő tervezésében használt úttörő megoldásaiért. A magyar gyökerű, az intelligens városi megoldások globális piacán...

Zöldebbek lehetnek a médiakampányok

A szén-dioxid-kibocsátás csökkentése a gyártási láncolatban és az értékláncban is nagy figyelmet kap már, de a médiakampányok tervezésekor még kisebb szerepet szánnak ennek a szempontnak a médiaipar és a megrendelői oldal szereplői. Pedig Magyarországon...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....