- Hirdetés -

Employer branding: a bevonzásról a megtartásra kerül a hangsúly

|

- Hirdetés -

Egyre több vállalat az employer branding segítségével gondolja megoldani a munkaerőhiányt, amelyet ugyan a munkáltatói márkaépítés enyhíteni tud, de megoldani csak korlátozottan, hiszen nem csodafegyver – mutatott rá az mmonline.hu-nak adott interjúban Kádár Balázs, az MPRSZ Employer Branding Tagozatának vezetője, az Employer Branding Award létrehozója, a Bindermann ügyvezető partnere. A szakember beszámolt az employer branding témában készített kutatásuk főbb eredményeiről is.

– Időről időre vannak buzzwordok a marketingben. Az employer branding is ilyen, ez is csak egy szó?

– Az employer branding (EB) annak ellenére, hogy egy fiatal szakterület és mostanában valóban egy felkapott kifejezés, várhatóan hosszútávon a vállalati stratégia nélkülözhetetlen részévé válik.

– Egyáltalán lehet tudni, hogy egy szervezeten belül kihez kell, hogy tartozzon ez a terület?

– Mivel a munkavállalók bevonzásáról és a dolgozók elkötelezéséről van szó, ezért azt gondolom, hogy a HR területen van a helye. Ez azzal jár, hogy a HR-nek meg kell tanulnia kommunikálnia, „eladnia” a teljesítményét, aktivitásait vállalaton belül és kívül egyaránt. A folyamatból nem kihagyható a vállalati kommunikáció sem, hiszen ők biztosítják a megfelelő vizualitást és a célcsoport-üzenetek megfogalmazását és átadását. Az a HR, amelyik tudatosan épít munkáltatói márkát óhatatlanul stratégiai szintre kerül a cégen belül.

– Iszonyatosan nagy számú munkaerő hiányzik a piacról. Az EB segíthet abban, hogy a cégek megszerezzék a munkaerőt?

– Egyre több vállalat az employer branding segítségével gondolja megoldani a feszegető munkaerőhiányt, amelyet ugyan a munkáltatói márkaépítés enyhíteni tud, de megoldani csak korlátozottan, hiszen nem csodafegyver! Azt szoktam mondani, hogy megváltozott a munkaerő-piaci helyzet az elmúlt évekhez képest is, és ennek köszönhetően az új toborzás a munkavállalók megtartás lett.

– Azt is tudni lehet, hogy a fiatalok könnyen megpattannak még egy jó munkahelyről is manapság. Vagyis nem elég megszerezni őket, az kevés, meg is kell tudni tartani. Mekkora kihívás a jó munkaerő megtartása ma?

– A fentiek miatt egyre több vállalat irányítja a fókuszt a bevonzásról a megtartásra. A megtartásban pedig egyre nagyobb szerep jut a munkavállalói élményeknek, az első munkanapnak, az onboardingnak, a betanításnak, a rugalmas munkavégzési formáknak, a béren felüli juttatásoknak, a munkakörnyezet kialakításának, a kihívást jelentős feladatoknak, illetve a közösségnek. Ugyanakkor a jelöltélmény (az üres pozíciókra jelentkező álláskeresők benyomása/tapasztalata a toborzás és kiválasztás során) sem elhanyagolható, hiszen nagyon nem mindegy, hogy milyen érzésekkel érkezik egy jelölt az interjúra, milyen az interjúvezetés, milyen benyomásokkal távozik egy jelölt az interjúról, hogyan kommunikálnak vele a folyamat során, kap-e és mikor visszajelzést és a sort még folytathatnánk. A vállalatok többségénél van még lehetőség a fejlődésre.

– Az idén is díjazzátok a legjobbakat. Hogy látjátok, mennyit fejlődnek a cégek EB-ben?

– Az Employer Branding Award idén már harmadszor díjazza a példaértékű munkáltatói márkaépítést közepes és nagyvállalatok körében. A díjnak egyre nagyobb a presztízse és érthetően egyre több vállalat szeretné megnyerni. Idén a Marketing&Media is a támogatók között szerepel, aminek azért is örülünk, mert így még közelebb kerülhet a téma a marketingkommunikációs szakmához. Két kategóriában hirdettük meg a díjat: éves employer branding stratégia, valamit rövidebb employer branding kampányok. A zsűrizés jelenleg zajlik, de annyit elárulhatok, hogy a színvonal még erősebb, mint tavaly volt. Az ünnepélyes díjátadó március 26-án lesz a BMC-ben.

– Készítettek egy kutatást is, az eredmények mennyire adnak okot bizakodásra a következő éveket tekintve?

– Néhány dolgot emelnék csak ki a hiánypótló kutatásból, melyet az Employer Branding Award megbízásából a Brand Excellence és a Bindermann I The Employer Branding Company készített el. A megkérdezett cégek egyértelműen azt igazolták vissza, hogy a munkaerő megtartása vált a munkáltatói márkaépítés kiemelt céljává és ezt követi a tehetségek bevonzása, illetve a fluktuáció csökkentése. A válaszadók továbbra is a leghasznosabb kommunikációs csatornának a social mediát és a belső kommunikációt ítélték meg. A legalább 50 főt foglalkoztató vállalatok 53%-a foglalkozik tudatos munkáltatói márkaépítéssel, ami azt jelenti, hogy a területben még jelentős kiaknázatlan lehetőség rejlik. Ugyanakkor a legnagyobb kihívást továbbra is a megfelelő anyagi források megteremtése jelenti. Ennek ellenére a legalább 50 főt foglalkoztató tudatosan employer branding-gel foglalkozó vállalatok 40%-a növeli és 44%-a szinten tartja a munkáltatói márkaépítésre szánt költését. Mindez bizakodásra adhat okot.

Simon Krisztián

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Így spórolnak a magyarok

Min tudunk még spórolni? Szinte mindenkit érint hazánkban a kérdés, hiszen az inflációnak „köszönhetően” ma már a legalapvetőbb termékek ára is jóval magasabb, sokak számára szinte megfizethetetlen. Ez a helyzet tudatosabbá teszi az embereket,...

Izgalmas darts-verseny indul a Sport TV-n

A következő 17 hétre megvan a kötelező csütörtöki program a darts szerelmesei számára, hiszen Belfastban elindul a Darts Premier League, amelyben nyolc versenyző küzd egymással február 2-től a május 25-i londoni döntőig.A Darts Premier...

Csomagolóanyagokkal zöldít a PICK

Újabb 14 százalékkal csökkenti a csomagoláshoz felhasznált műanyag mennyiségét a PICK Szeged Zrt., 2023 január végétől ugyanis a szeletelt PICK szalámik után már a HERZ sonkák is kisebb tálcaméretben és megújult csomagolásban kerülnek a...

Fűtési támogatást ad az E.ON

Az E.ON Hungária Csoport a folyamatos szakmai együttműködés mellett pénzügyi segítséget nyújt a Magyar Máltai Szeretetszolgálatnak az ország 27 településén élő családok téli fűtési szükségleteinek fedezésére. A megélhetési költségek jelentős növekedésével sok családnak jelent...

Mélypontról indítja az évet az ingatlan- és hitelpiac

A Duna House Cégcsoport közreadja havi Tranzakciószám Becslését (DH-TB) és jelzáloghitel előrejelzését, amely szerint 2023 januárjában, országosan 5 853 lakóingatlan cserélt tulajdonost, valamint 37 milliárd forint szerződéses összegű lakáscélú jelzáloghitel realizálódott.A Duna House becslése...

Új csúcsmobilokat mutatott be a Samsung

A Samsung bemutatja a Galaxy S23, Galaxy S23+ és Galaxy S23 Ultra készülékeit. Az új Galaxy eszközök kamerái a korábbinál is nagyobb szabadságot biztosítanak a felhasználóknak. A Nightography, éjszakai felvételek funkció által készített videók...

Ismét a Morpho-t választotta a Magyar Suzuki

Meghívásos tenderen választotta ki kommunikációs ügynökségét a Magyar Suzuki, amelynek eredményeként a következő két évben is a Morpho támogatja az esztergomi gyártócég vállalati kommunikációját. Az autógyártó és a Morpho Kommunikációs Ügynökség együttműködése 2017 tavaszán kezdődött,...

Idén 140 millióval nőhet a streaming-tábor

Bár a 2020-as rekordtól jócskán elmarad az idei növekedés, 2023-ban is bővül majd a streamingszolgáltatásokra előfizetők száma az Omdia előrejelzése szerint. A fejlődés még a már telített piacnak számító országokban sem marad el, az...

Az utazási piacra is hatással lehet a home office

A magyarok 38 százaléka dolgozik kizárólag vagy részben otthonról, és ez az arány némiképp tovább emelkedik a közeljövőben a Kiwi.com friss reprezentatív kutatása alapján. A Z generáció tagjai dolgoznak a legrugalmasabban, és ők azok...

Zöld mintaprojektet indít a Toyota

Thaiföld legnagyobb vállalata, és egyben a világ egyik vezető mezőgazdasági feldolgozója és élelmiszergyártója, a mindemellett 12 ezer 7-Eleven áruházat is üzemeltető Charoen Pokphand Group (CP) és a Toyota mintaprojektet indít az országban a karbonsemleges...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Távozik Szabó Zoltán az RTL-től

Több, mint 2 év után, 2023. február 2-val, közös megegyezéssel távozik az RTL marketing és kommunikációs igazgatója, Szabó Zoltán. Szabó Zoltán 2020. december 1. óta töltötte be a pozíciót, a szakember ezen időszak alatt...

Így spórolnak a magyarok

Min tudunk még spórolni? Szinte mindenkit érint hazánkban a kérdés, hiszen az inflációnak „köszönhetően” ma már a legalapvetőbb termékek ára is jóval magasabb, sokak számára szinte megfizethetetlen. Ez a helyzet tudatosabbá teszi az embereket,...

Izgalmas darts-verseny indul a Sport TV-n

A következő 17 hétre megvan a kötelező csütörtöki program a darts szerelmesei számára, hiszen Belfastban elindul a Darts Premier League, amelyben nyolc versenyző küzd egymással február 2-től a május 25-i londoni döntőig.A Darts Premier...

Csomagolóanyagokkal zöldít a PICK

Újabb 14 százalékkal csökkenti a csomagoláshoz felhasznált műanyag mennyiségét a PICK Szeged Zrt., 2023 január végétől ugyanis a szeletelt PICK szalámik után már a HERZ sonkák is kisebb tálcaméretben és megújult csomagolásban kerülnek a...

Fűtési támogatást ad az E.ON

Az E.ON Hungária Csoport a folyamatos szakmai együttműködés mellett pénzügyi segítséget nyújt a Magyar Máltai Szeretetszolgálatnak az ország 27 településén élő családok téli fűtési szükségleteinek fedezésére. A megélhetési költségek jelentős növekedésével sok családnak jelent...

Podcast

A játék egy válságálló műfaj

Mi a jellemző a magyar emberre játékvásárlás szempontjából és hogyan tudja fenntarthatóságra nevelni vásárlóit egy játékforgalmazó? Erről is szó esett a Business Lounge podcast december 20-i, itt meghallgatható epizódjában, ahol ezúttal Gyaraki Dávid, a...

Az elégedett partner viszi a jó szolgáltató hírét

Varga Balázs huszonötévnyi koncertszervezés után hozta létre a Tixát, vele beszélgettek a Business Lounge műsorvezetői a jegyértékesítő piac telítettségéről, a kultúrafogyasztói szokások változásáról, és arról is, hogy szükség van-e egy újabb Pesti Estre? A...

A trendet alakítani kell, nem pedig követni

Online kontra offline vásárlás, felhalmozás, vásárlói edukáció – többek között erről is faggatták a műsorvezetők Kanyó Rolandot, a dm kft. marketing és PR menedzserét és Fazekas Bálintot, az Euronics kereskedelmi ügyvezetőjét a radiocafé Business...

Don't Miss

„Izgalmas 2023 elé nézünk” – interjú Németh Károllyal

Ahogy az interjúból is kitűnik majd, amilyen érdekesnek találta Németh Károly a feltett kérdéseket, olyan érdekes válaszokat is adott rájuk. A SPAR Magyarország Signature CEO díjban részesült marketingvezetőjét harmadmagával faggattuk ki a marketing jelenlegi...

Óvatos tervezés

Az ember és a gép újjászervezett együttműködése új üzletágakat nyithat meg és segíthet a munkaerőhiány kezelésében – jelezte a technológia kínálta lehetőségek kapcsán Rakoncza Zsolt. A Dell Technologies Magyarország vezérigazgatója beszélt arról is, hogy...

A megújulás kötelező

Palkó András, a Coca-Cola HBC Magyarország marketingigazgatója is egyike annak a 14 üzleti döntéshozónak, akik idén Signature CEO díjban részesültek. Amennyire derűsen vette át a díjat, annyira lelkesen válaszolt kérdéseinkre Jakus Melindával, a Signature...

60 százalékkal nőtt a digitális lottózás aránya – interjú Bánhegyi Zsófiával

Hogyan élte meg a pandémiát a Szerencsejáték Zrt.? Milyennek látják a marketingszakmán belül megváltozni látszó helyzetet? Milyen új, innovatív megoldásokat terveznek jövőre, amikor megjelennek az első külföldi versenytársak a táv-szerencsejátékpiacon? Többek között ezekre a...

Reklámszakemberként időben felkészültél a 2023-as év kihívásaira?

Összeszedtünk néhány tippet a digitális reklámköltések esetében mire érdemes figyelni a piaci szereplőknek, amennyiben sikeres évet szeretnének tudni maguk mögött. Egy olyan évben, amikor az elmúlt időszak legmagasabb inflációjával és a megélhetési költségek drasztikus emelkedésével...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolóanyagokkal zöldít a PICK

Újabb 14 százalékkal csökkenti a csomagoláshoz felhasznált műanyag mennyiségét a PICK Szeged Zrt., 2023 január végétől ugyanis a szeletelt PICK szalámik után már a HERZ sonkák is kisebb tálcaméretben és megújult csomagolásban kerülnek a...

Zöld mintaprojektet indít a Toyota

Thaiföld legnagyobb vállalata, és egyben a világ egyik vezető mezőgazdasági feldolgozója és élelmiszergyártója, a mindemellett 12 ezer 7-Eleven áruházat is üzemeltető Charoen Pokphand Group (CP) és a Toyota mintaprojektet indít az országban a karbonsemleges...

Zöld törekvések: nehéz helyzetben vannak a vállalatok

A piaci szereplők számára egyre fontosabbá válik, hogy elérjék a párizsi éghajlatvédelmi egyezmény szerint 2050-re kitűzött nettó nulla kibocsátást. Ennek megfelelően a vállalatok mind gyakrabban kommunikálnak a szénsemlegesség eléréséhez kapcsolódó terveikről, vállalásaikat viszont gyakran...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....