- Hirdetés -

Employer branding: a bevonzásról a megtartásra kerül a hangsúly

|

- Hirdetés -

Egyre több vállalat az employer branding segítségével gondolja megoldani a munkaerőhiányt, amelyet ugyan a munkáltatói márkaépítés enyhíteni tud, de megoldani csak korlátozottan, hiszen nem csodafegyver – mutatott rá az mmonline.hu-nak adott interjúban Kádár Balázs, az MPRSZ Employer Branding Tagozatának vezetője, az Employer Branding Award létrehozója, a Bindermann ügyvezető partnere. A szakember beszámolt az employer branding témában készített kutatásuk főbb eredményeiről is.

– Időről időre vannak buzzwordok a marketingben. Az employer branding is ilyen, ez is csak egy szó?

– Az employer branding (EB) annak ellenére, hogy egy fiatal szakterület és mostanában valóban egy felkapott kifejezés, várhatóan hosszútávon a vállalati stratégia nélkülözhetetlen részévé válik.

– Egyáltalán lehet tudni, hogy egy szervezeten belül kihez kell, hogy tartozzon ez a terület?

– Mivel a munkavállalók bevonzásáról és a dolgozók elkötelezéséről van szó, ezért azt gondolom, hogy a HR területen van a helye. Ez azzal jár, hogy a HR-nek meg kell tanulnia kommunikálnia, „eladnia” a teljesítményét, aktivitásait vállalaton belül és kívül egyaránt. A folyamatból nem kihagyható a vállalati kommunikáció sem, hiszen ők biztosítják a megfelelő vizualitást és a célcsoport-üzenetek megfogalmazását és átadását. Az a HR, amelyik tudatosan épít munkáltatói márkát óhatatlanul stratégiai szintre kerül a cégen belül.

– Iszonyatosan nagy számú munkaerő hiányzik a piacról. Az EB segíthet abban, hogy a cégek megszerezzék a munkaerőt?

– Egyre több vállalat az employer branding segítségével gondolja megoldani a feszegető munkaerőhiányt, amelyet ugyan a munkáltatói márkaépítés enyhíteni tud, de megoldani csak korlátozottan, hiszen nem csodafegyver! Azt szoktam mondani, hogy megváltozott a munkaerő-piaci helyzet az elmúlt évekhez képest is, és ennek köszönhetően az új toborzás a munkavállalók megtartás lett.

– Azt is tudni lehet, hogy a fiatalok könnyen megpattannak még egy jó munkahelyről is manapság. Vagyis nem elég megszerezni őket, az kevés, meg is kell tudni tartani. Mekkora kihívás a jó munkaerő megtartása ma?

– A fentiek miatt egyre több vállalat irányítja a fókuszt a bevonzásról a megtartásra. A megtartásban pedig egyre nagyobb szerep jut a munkavállalói élményeknek, az első munkanapnak, az onboardingnak, a betanításnak, a rugalmas munkavégzési formáknak, a béren felüli juttatásoknak, a munkakörnyezet kialakításának, a kihívást jelentős feladatoknak, illetve a közösségnek. Ugyanakkor a jelöltélmény (az üres pozíciókra jelentkező álláskeresők benyomása/tapasztalata a toborzás és kiválasztás során) sem elhanyagolható, hiszen nagyon nem mindegy, hogy milyen érzésekkel érkezik egy jelölt az interjúra, milyen az interjúvezetés, milyen benyomásokkal távozik egy jelölt az interjúról, hogyan kommunikálnak vele a folyamat során, kap-e és mikor visszajelzést és a sort még folytathatnánk. A vállalatok többségénél van még lehetőség a fejlődésre.

– Az idén is díjazzátok a legjobbakat. Hogy látjátok, mennyit fejlődnek a cégek EB-ben?

– Az Employer Branding Award idén már harmadszor díjazza a példaértékű munkáltatói márkaépítést közepes és nagyvállalatok körében. A díjnak egyre nagyobb a presztízse és érthetően egyre több vállalat szeretné megnyerni. Idén a Marketing&Media is a támogatók között szerepel, aminek azért is örülünk, mert így még közelebb kerülhet a téma a marketingkommunikációs szakmához. Két kategóriában hirdettük meg a díjat: éves employer branding stratégia, valamit rövidebb employer branding kampányok. A zsűrizés jelenleg zajlik, de annyit elárulhatok, hogy a színvonal még erősebb, mint tavaly volt. Az ünnepélyes díjátadó március 26-án lesz a BMC-ben.

– Készítettek egy kutatást is, az eredmények mennyire adnak okot bizakodásra a következő éveket tekintve?

– Néhány dolgot emelnék csak ki a hiánypótló kutatásból, melyet az Employer Branding Award megbízásából a Brand Excellence és a Bindermann I The Employer Branding Company készített el. A megkérdezett cégek egyértelműen azt igazolták vissza, hogy a munkaerő megtartása vált a munkáltatói márkaépítés kiemelt céljává és ezt követi a tehetségek bevonzása, illetve a fluktuáció csökkentése. A válaszadók továbbra is a leghasznosabb kommunikációs csatornának a social mediát és a belső kommunikációt ítélték meg. A legalább 50 főt foglalkoztató vállalatok 53%-a foglalkozik tudatos munkáltatói márkaépítéssel, ami azt jelenti, hogy a területben még jelentős kiaknázatlan lehetőség rejlik. Ugyanakkor a legnagyobb kihívást továbbra is a megfelelő anyagi források megteremtése jelenti. Ennek ellenére a legalább 50 főt foglalkoztató tudatosan employer branding-gel foglalkozó vállalatok 40%-a növeli és 44%-a szinten tartja a munkáltatói márkaépítésre szánt költését. Mindez bizakodásra adhat okot.

Simon Krisztián

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Hamarosan jöhetnek a kassza nélküli boltok

A fizetések elektronikus irányba billenése már korábban is tapasztalható volt, hiszen a korszellemnek megfelelően gyors, kényelmes és biztonságos fizetési lehetőséget biztosít. A koronavírus-járvány ezt az átállást exponenciálisan felgyorsította. Egy több ezer éves evolúciónak lehet...

Egészséges újításokkal érkeznek a legújabb okosórák

A Samsung bejelentette a Galaxy Watch5 és Galaxy Watch5 Pro termékek érkezését, amelyek továbbfejlesztett funkciókkal rendelkeznek az egészségünk megőrzését szolgáló mindennapi szokások kialakításáért. A Galaxy Watch5 esetében a vállalat tovább fejlesztette mindazokat a funkciókat,...

Eszméletlenül nagy a weboldalak karbonlábnyoma

Egy átlagos internetfelhasználó éves szinten 414 kg károsanyag-kibocsátásért felelős. Egy közepes weboldal pedig 60 kg CO2e éves kibocsátással ugyanakkora környezeti lábnyommal jár, mint 4,3 millió SMS vagy napi 63 percnyi TikTok aktivitás. Bár a...

Podcasttel és izgalmas közvetítésekkel erősít a Sport TV

Garantált szórakozást kínál augusztustól is a Sport TV a nézőknek, hiszen négy Bajnokok Ligája-sorozat (férfi és női kézilabda, labdarúgás és jégkorong) mellett többek között a Serie A sztárcsapatai, a darts bajnokai, az NBA, a...

Kiderült, mennyi energiát takarítanak meg a cégek

A GKI Gazdaságkutató Zrt. megvizsgálta, hogy a vállalkozások hajtottak-e végre energiamegtakarító beruházásokat az utóbbi 3 évben, s ezzel mekkora energia megtakarítást értek el. A felmérés 2022 májusában készült, 964 vállalkozás válaszai alapján, amelyek 5...

Beindult a menekülés az ingatlanpiacon

Éles váltás körvonalazódik a hazai ingatlanpiacon azt követően, hogy a kormány módosított a rezsicsökkentés szabályain, ugyanis nem tudják az emberek, hogyan alakul a rezsiköltség a jövőben, erről beszélt Gadanecz Zoltán, a GDN Ingatlanhálózat alapító-tulajdonosa....

Streaming tartalmakkal dobnák fel a Walmart+-t

A világ egyik legnagyobb kiskereskedelmi üzletlánca, a Walmart több médiacéggel is egyeztetéseket folytat a Walmart+ szolgáltatás streaming tartalmakkal történő kibővítéséről. A The New York Times információi szerint a Paramount, a Disney és az NBCUniversalt birtokló...

Óvatosabban akciózhatnak idén a webshopok

Az erős piaci verseny a legtöbb esetben késlelteti az online kereskedelemben értékesített termékek áremelkedését az Olcsóbbat.hu ár-összehasonlító portál elemzése szerint. A szakértők arra is felhívták a figyelmet, hogy idén jóval óvatosabbak lehetnek az akcióknál...

Jobban kell küzdenünk a fogyasztók figyelméért

Egymás gondolatainak meghallgatása, egymás munkáinak megtekintése mindig inspirációt nyújt és elősegíti a megújulásra való készséget, képességet – vallja Mérő Ádám, a Coca Cola Company Consumer & Shopper Connection Director-a. A szakember a szeptember 15-i...

Okoseszközök védhetik meg a házunkat

A legtöbb magyar család augusztusban vág neki az akár többhetes nyári vakációnak, gyakran felügyelet nélkül hagyva a házat. Nem csoda hát, hogy ebben az időszakban aktívak a besurranó tolvajok is. Szerencsére az okoseszközöknek hála...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Előnyben a fenntartható szálláshelyek

A személyre szabhatóság és a fenntarthatóság is megjelenik a legfontosabb döntési szempontok között a magyaroknál a szállás kiválasztása során – derül ki a Schneider Electric online felméréséből. A legtöbben energiatakarékos izzók, illetve napelemek telepítésével...

Hamarosan jöhetnek a kassza nélküli boltok

A fizetések elektronikus irányba billenése már korábban is tapasztalható volt, hiszen a korszellemnek megfelelően gyors, kényelmes és biztonságos fizetési lehetőséget biztosít. A koronavírus-járvány ezt az átállást exponenciálisan felgyorsította. Egy több ezer éves evolúciónak lehet...

Egészséges újításokkal érkeznek a legújabb okosórák

A Samsung bejelentette a Galaxy Watch5 és Galaxy Watch5 Pro termékek érkezését, amelyek továbbfejlesztett funkciókkal rendelkeznek az egészségünk megőrzését szolgáló mindennapi szokások kialakításáért. A Galaxy Watch5 esetében a vállalat tovább fejlesztette mindazokat a funkciókat,...

Eszméletlenül nagy a weboldalak karbonlábnyoma

Egy átlagos internetfelhasználó éves szinten 414 kg károsanyag-kibocsátásért felelős. Egy közepes weboldal pedig 60 kg CO2e éves kibocsátással ugyanakkora környezeti lábnyommal jár, mint 4,3 millió SMS vagy napi 63 percnyi TikTok aktivitás. Bár a...

Podcasttel és izgalmas közvetítésekkel erősít a Sport TV

Garantált szórakozást kínál augusztustól is a Sport TV a nézőknek, hiszen négy Bajnokok Ligája-sorozat (férfi és női kézilabda, labdarúgás és jégkorong) mellett többek között a Serie A sztárcsapatai, a darts bajnokai, az NBA, a...
- Hirdetés -

Don't Miss

Jobban kell küzdenünk a fogyasztók figyelméért

Egymás gondolatainak meghallgatása, egymás munkáinak megtekintése mindig inspirációt nyújt és elősegíti a megújulásra való készséget, képességet – vallja Mérő Ádám, a Coca Cola Company Consumer & Shopper Connection Director-a. A szakember a szeptember 15-i...

A marketingvezetők jó esetben interdiszciplináris gondolkozók

Manapság a marketing az egyetlen omnipotens diszciplina, amely egy vállalat működésének teljességét képes átfogni – állítja Szabó Béla. A Magyar Telekom márkakommunikációs igazgatója a Marketing Summitot beharangozó interjúsorozatban az mmonline.hu-nak beszélt arról, hogy milyen...

Együtt erősebbek vagyunk

A marketing szakemberek, vezetők szerepe jelentősen megnövekedett a vállalaton belül és az üzleti értékteremtés folyamatában is – mutatott rá Bánhegyi Zsófia. A Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója a szeptember 15-i Marketing Summitot felvezető...

Rekordok éve

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb hazai reklámügynökségek listáját a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan értékelik a múlt évet és mit várnak idén, Biró László, a Mediator...

További növekedés lehet

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb médiaügynökségek rangsorát a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan látják a múlt évet és mire számítanak idén, Novák Péter, a Dentsu Hungary...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Eszméletlenül nagy a weboldalak karbonlábnyoma

Egy átlagos internetfelhasználó éves szinten 414 kg károsanyag-kibocsátásért felelős. Egy közepes weboldal pedig 60 kg CO2e éves kibocsátással ugyanakkora környezeti lábnyommal jár, mint 4,3 millió SMS vagy napi 63 percnyi TikTok aktivitás. Bár a...

Újabb lépést tett a fenntarthatóság felé a Samsung

A Samsung jelentős előrelépést tett a mobilkommunikációs üzletág 2025-ös fenntarthatósági céljainak elérése felé. A legfontosabb kezdeményezések közé tartozik az újrahasznosított anyagok továbbfejlesztett használata és beépítése a termékekbe, a környezettudatosabb csomagolás kialakítása, valamint a régebbi...

Újabb környezetvédelmi rekord a Tiszán

Rekordmennyiségű, 2880 zsák hulladék összegyűjtésével zárult a X. Jubileumi Felső-Tiszai PET Kupa. A pillepalackokból épült hajók versenyében a legtöbb hulladékot a Siemens Energy vállalati önkéntesekből és gyerekeikből álló csapata nyerte, akik ezúttal az egy...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....