- Hirdetés -

Employer branding: a bevonzásról a megtartásra kerül a hangsúly

|

- Hirdetés -

Egyre több vállalat az employer branding segítségével gondolja megoldani a munkaerőhiányt, amelyet ugyan a munkáltatói márkaépítés enyhíteni tud, de megoldani csak korlátozottan, hiszen nem csodafegyver – mutatott rá az mmonline.hu-nak adott interjúban Kádár Balázs, az MPRSZ Employer Branding Tagozatának vezetője, az Employer Branding Award létrehozója, a Bindermann ügyvezető partnere. A szakember beszámolt az employer branding témában készített kutatásuk főbb eredményeiről is.

– Időről időre vannak buzzwordok a marketingben. Az employer branding is ilyen, ez is csak egy szó?

– Az employer branding (EB) annak ellenére, hogy egy fiatal szakterület és mostanában valóban egy felkapott kifejezés, várhatóan hosszútávon a vállalati stratégia nélkülözhetetlen részévé válik.

– Egyáltalán lehet tudni, hogy egy szervezeten belül kihez kell, hogy tartozzon ez a terület?

– Mivel a munkavállalók bevonzásáról és a dolgozók elkötelezéséről van szó, ezért azt gondolom, hogy a HR területen van a helye. Ez azzal jár, hogy a HR-nek meg kell tanulnia kommunikálnia, „eladnia” a teljesítményét, aktivitásait vállalaton belül és kívül egyaránt. A folyamatból nem kihagyható a vállalati kommunikáció sem, hiszen ők biztosítják a megfelelő vizualitást és a célcsoport-üzenetek megfogalmazását és átadását. Az a HR, amelyik tudatosan épít munkáltatói márkát óhatatlanul stratégiai szintre kerül a cégen belül.

– Iszonyatosan nagy számú munkaerő hiányzik a piacról. Az EB segíthet abban, hogy a cégek megszerezzék a munkaerőt?

– Egyre több vállalat az employer branding segítségével gondolja megoldani a feszegető munkaerőhiányt, amelyet ugyan a munkáltatói márkaépítés enyhíteni tud, de megoldani csak korlátozottan, hiszen nem csodafegyver! Azt szoktam mondani, hogy megváltozott a munkaerő-piaci helyzet az elmúlt évekhez képest is, és ennek köszönhetően az új toborzás a munkavállalók megtartás lett.

– Azt is tudni lehet, hogy a fiatalok könnyen megpattannak még egy jó munkahelyről is manapság. Vagyis nem elég megszerezni őket, az kevés, meg is kell tudni tartani. Mekkora kihívás a jó munkaerő megtartása ma?

– A fentiek miatt egyre több vállalat irányítja a fókuszt a bevonzásról a megtartásra. A megtartásban pedig egyre nagyobb szerep jut a munkavállalói élményeknek, az első munkanapnak, az onboardingnak, a betanításnak, a rugalmas munkavégzési formáknak, a béren felüli juttatásoknak, a munkakörnyezet kialakításának, a kihívást jelentős feladatoknak, illetve a közösségnek. Ugyanakkor a jelöltélmény (az üres pozíciókra jelentkező álláskeresők benyomása/tapasztalata a toborzás és kiválasztás során) sem elhanyagolható, hiszen nagyon nem mindegy, hogy milyen érzésekkel érkezik egy jelölt az interjúra, milyen az interjúvezetés, milyen benyomásokkal távozik egy jelölt az interjúról, hogyan kommunikálnak vele a folyamat során, kap-e és mikor visszajelzést és a sort még folytathatnánk. A vállalatok többségénél van még lehetőség a fejlődésre.

– Az idén is díjazzátok a legjobbakat. Hogy látjátok, mennyit fejlődnek a cégek EB-ben?

– Az Employer Branding Award idén már harmadszor díjazza a példaértékű munkáltatói márkaépítést közepes és nagyvállalatok körében. A díjnak egyre nagyobb a presztízse és érthetően egyre több vállalat szeretné megnyerni. Idén a Marketing&Media is a támogatók között szerepel, aminek azért is örülünk, mert így még közelebb kerülhet a téma a marketingkommunikációs szakmához. Két kategóriában hirdettük meg a díjat: éves employer branding stratégia, valamit rövidebb employer branding kampányok. A zsűrizés jelenleg zajlik, de annyit elárulhatok, hogy a színvonal még erősebb, mint tavaly volt. Az ünnepélyes díjátadó március 26-án lesz a BMC-ben.

– Készítettek egy kutatást is, az eredmények mennyire adnak okot bizakodásra a következő éveket tekintve?

– Néhány dolgot emelnék csak ki a hiánypótló kutatásból, melyet az Employer Branding Award megbízásából a Brand Excellence és a Bindermann I The Employer Branding Company készített el. A megkérdezett cégek egyértelműen azt igazolták vissza, hogy a munkaerő megtartása vált a munkáltatói márkaépítés kiemelt céljává és ezt követi a tehetségek bevonzása, illetve a fluktuáció csökkentése. A válaszadók továbbra is a leghasznosabb kommunikációs csatornának a social mediát és a belső kommunikációt ítélték meg. A legalább 50 főt foglalkoztató vállalatok 53%-a foglalkozik tudatos munkáltatói márkaépítéssel, ami azt jelenti, hogy a területben még jelentős kiaknázatlan lehetőség rejlik. Ugyanakkor a legnagyobb kihívást továbbra is a megfelelő anyagi források megteremtése jelenti. Ennek ellenére a legalább 50 főt foglalkoztató tudatosan employer branding-gel foglalkozó vállalatok 40%-a növeli és 44%-a szinten tartja a munkáltatói márkaépítésre szánt költését. Mindez bizakodásra adhat okot.

Simon Krisztián

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A vállalkozások jövőjét kutatta a Vodafone

Digitalizáció, fenntarthatóság és rugalmas munkavégzés – a jövőre felkészült vállalkozások jellemzői – derül ki a Vodafone kutatásából.11 országban, összesen több mint 2500 különböző típusú és méretű vállalkozás bevonásával vizsgálta a jövőre felkészült vállalkozások jellemzőit...

Elismerték a Coop energiatudatosságát

A 2018-2019-2020-as évek után idén ismét Energiatudatos Vállalat védjeggyel ismerték el a Coop Gazdasági Csoport fejlesztéseit. A kitüntető címet a köztársasági elnök által fővédnökölt, az Országgyűlés Nemzeti Fenntartható Fejlődési Tanácsa által védnökölt, a Magyar...

Újra képernyőre kerül a Pénzt vagy éveket!

Visszatér a képernyőre a Pénzt vagy éveket!, a vetélkedő új évadában a sztárpároknak továbbra is csak annyi a dolguk, hogy kitalálják az előttük álló civil emberek életkorát, és ha ügyesen játszanak, akár 10 millió...

Erre számíthatnak jövőre a vállalkozások

Az ünnepek közeledtével az üzleti életben is megkezdődik az évértékelés, illetve a 2022-re kitűzött célok megfogalmazása és a stratégiai tervezés. A hullámzó válsághelyzet és a folytonos bizonytalanság miatt még a legnagyobb piaci szereplők is...

Újabb mesés reklámfilmmel rukkolt elő a Medve

Idén ősszel új termékeket vezetett be a Savencia Fromage & Dairy Hungary Zrt., a Medve darabolt és szeletelt sajtok népszerűsítésére külön reklámfilmet hoztak létre. Az edami, gouda és ementáli sajtok szintén a Medve műhelyében...

Kevés az új autó, pörög a használtimport

Novemberben 11 963 használt személyautót regisztráltak az országban a DataHouse adatai szerint, ami a tavaly novemberi szinthez képest 17,3 százalékos növekedést jelent. Eközben új személygépkocsiból csupán 9 495 darabot helyeztek forgalomba az előző hónapban,...

Akadálymentesítik a MediaMarkt üzleteit

Magyarországon a mérési módszertantól függően fél- és másfélmillió közöttire tehető azon emberek száma, akiket egészségi állapotuk korlátoz abban, hogy kiteljesítsék az életüket. Pedig ők is, mint bárki más, szeretnének teljes értékű életet élni, de...

Okosotthonra vágynak a magyarok

Minden harmadik válaszadó tervezi, hogy belekezd otthona „felokosításába”, a legtöbben 50 és 100 ezer forint között költenének erre – derül ki a Schneider Electric online felméréséből. Az idén a világ legfenntarthatóbb vállalatának választott cég...

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

Megvan Karas utódja az NMHH-nál

Koltay Andrást nevezte ki Áder János az NMHH elnökének, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) rektora december 4-től 9 éven át irányíthatja a szervezetet. Elődje, Karas Monika októberben mondott le, kevesebb mint egy évvel megbízása...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Zöld Bank Díjat nyert az MKB

A Magyar Bankholding csoport tagja, az MKB Bank kapta az MNB 2021-es Zöld Bank Díját. A jegybank a Zöld Pénzügyek Díjakat az ökológiai lábnyom csökkentéséért legtöbbet tevő hitelintézeti, befektetési és biztosítási intézményeknek osztja ki...

A vállalkozások jövőjét kutatta a Vodafone

Digitalizáció, fenntarthatóság és rugalmas munkavégzés – a jövőre felkészült vállalkozások jellemzői – derül ki a Vodafone kutatásából.11 országban, összesen több mint 2500 különböző típusú és méretű vállalkozás bevonásával vizsgálta a jövőre felkészült vállalkozások jellemzőit...

Elismerték a Coop energiatudatosságát

A 2018-2019-2020-as évek után idén ismét Energiatudatos Vállalat védjeggyel ismerték el a Coop Gazdasági Csoport fejlesztéseit. A kitüntető címet a köztársasági elnök által fővédnökölt, az Országgyűlés Nemzeti Fenntartható Fejlődési Tanácsa által védnökölt, a Magyar...

Újra képernyőre kerül a Pénzt vagy éveket!

Visszatér a képernyőre a Pénzt vagy éveket!, a vetélkedő új évadában a sztárpároknak továbbra is csak annyi a dolguk, hogy kitalálják az előttük álló civil emberek életkorát, és ha ügyesen játszanak, akár 10 millió...

Erre számíthatnak jövőre a vállalkozások

Az ünnepek közeledtével az üzleti életben is megkezdődik az évértékelés, illetve a 2022-re kitűzött célok megfogalmazása és a stratégiai tervezés. A hullámzó válsághelyzet és a folytonos bizonytalanság miatt még a legnagyobb piaci szereplők is...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld Bank Díjat nyert az MKB

A Magyar Bankholding csoport tagja, az MKB Bank kapta az MNB 2021-es Zöld Bank Díját. A jegybank a Zöld Pénzügyek Díjakat az ökológiai lábnyom csökkentéséért legtöbbet tevő hitelintézeti, befektetési és biztosítási intézményeknek osztja ki...

Elismerték a Coop energiatudatosságát

A 2018-2019-2020-as évek után idén ismét Energiatudatos Vállalat védjeggyel ismerték el a Coop Gazdasági Csoport fejlesztéseit. A kitüntető címet a köztársasági elnök által fővédnökölt, az Országgyűlés Nemzeti Fenntartható Fejlődési Tanácsa által védnökölt, a Magyar...

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

DATA