- Hirdetés -

Energiaárak: így kerülhetik el a krízist a vállalkozások

|

- Hirdetés -

A vállalkozások életében a működés közben felmerülő energiaköltségek rendezése mind ez idáig egy rutinszerűen teljesítendő kötelesség volt, azonban a mai, megnövekedett energiaárak mellett ez a hozzáállás már meglehetősen luxusnak számít. Nem lehet nem foglalkozni annak vizsgálatával, hogy a számlánk végösszege pontosan milyen tételekből adódik össze, ahogy azzal sem, hogy milyen lépéseket tehetünk meg a gazdaságosabb üzemeltetés érdekében. Ezek megállapításához már egy magyar fejlesztésű, automatizált energetikai tanácsadó szoftver is rendelkezésünkre áll.

Nem is gondolnánk, mennyi apró, észrevehetetlen módon folyik ki zsebünkből a pénz, pusztán azért, mert nem követjük kellő körültekintéssel a vállalkozásunkban felhasznált energia útját.

„Elég a gyártósoron egy meghibásodott, de még üzemelő berendezés, ami emiatt a szükségesnél lényegesen több villamos energiát használ fel, vagy az üzemcsarnokban egyetlen törött üvegtábla, de akár a nem megfelelő szigetelés is ahhoz, hogy indokolatlanul magas összegeket kelljen a rezsire kifizetnünk. A jó hír az, hogy ezen változtatni lehet, hogy a tél hátralévő hónapjaiban kevésbé nyomja a vállunkat az egekbe szökött energiaárak terhe” – emelte ki Havas Márton energetikai szakértő, a Wenerate Kft. ügyvezetője.

A szakember arra is felhívta a figyelmet, hogy sok vállalatnál nincsenek tisztában azzal, hogy pontosan miért fizetnek, ezért meglátása szerint az a legfontosabb, hogy a cégvezetők pontos képet alakítsanak ki arról, hogy az energiafogyasztásuk milyen tételekből tevődik össze. Emellett a vállalkozások egy része nem a számára kedvező vételi szerződésben van, így, ha ezen változtatnak, már azzal is milliós megtakarítást érhetnek el éves szinten, beruházás nélkül is.

Hogyan éljék túl a cégek a telet?

Amikor már tisztán látszik az energiaköltségek forrása, a következő lépés azt eldönteni, hogy a költségcsökkentéshez elegendő-e az eszközök korszerűsítése, felújítása, a munkafolyamatok és a munkarend átalakítása, vagy elkerülhetetlenné vált a beruházás új berendezésekre.

„Lehet, hogy a mostani helyzetben fájdalmas arra gondolni, hogy nagyobb összeget adjunk ki egy-egy létfontosságú munkaeszköz lecserélésére, de tartsuk szem előtt, hogy egy modern, tökéletesen működő géppel hosszú távon jelentős energiamegtakarítást érhetünk el. És szerencsére a finanszírozás terén is lehetőségünk van kiválasztani azt, ami számunkra a legmegfelelőbb. Ha nem rendelkezünk a kellő pénzmennyiséggel, a banki finanszírozás mellett kereshetünk pályázati forrásokat, és kihasználhatjuk az energiahatékonysági kötelezettségi rendszer előnyeit is, ami lehetőséget biztosít a beruházás egy bizonyos százalékának visszatérítésére” – ismertette Havas Márton.

Top 6 lehetséges energiapazarló hely:

1. Kompresszorok – az energiaveszteség akár 30% is lehet.

2. Motorok, szivattyúk – egy beruházás összköltségének csupán 15%-a a megvásárlás, a fennmaradó 85%-ot a használat folyamán az energiaköltségek adják.

3. Ipari gépi szellőztetés, elszívás, befúvás – akár 15-25%-os megtakarítás is elérhető.

4. A teljes terület gázfűtése, helyi fűtés és/vagy klímafűtés helyett.

5. Felesleges körök a munkafolyamatban.

6. Átgondolatlan munkarend.

Automatizált energetikai tanácsadó szoftver

A Wenerate egy olyan megoldást dolgozott ki, ami egyszerre ad automatizált válaszokat a jogi kötelezettségekre, miközben maximálisan kiaknázza az energetikai átmenetben és a fenntarthatóságban rejlő üzleti lehetőségeket. Segít csökkenteni az energiaköltségeket, kiváltja az energetikával kapcsolatos adminisztrációt és támogatja a döntéshozatalt.

„Általánosságban elmondható, hogy az energiafogyasztással kapcsolatos adatok monitorozása és elemzése akár 15%-kal is csökkentheti az energiafelhasználást és az energiaköltségeket.

Ehhez minden szükséges energetikai adatot egy helyen gyűjtünk. Az energiamenedzsment rendszer segítségével a fogyasztási adatokat teljeskörűen kezeljük és analizáljuk, az elemzésekből automatizált javaslatokat készítünk a felhasználóknak” – tudtuk meg a Wenerate Kft. ügyvezetőjétől.

A szoftver többféle mérőeszközt támogat, amelyeket a konkrét helyszín adottságaihoz illesztve állítanak össze, hogy az optimális rendszer kerüljön telepítésre. A mérőeszközök segítségével lehetőség nyílik üzletileg kritikus energetikai adatok gyűjtésére, tárolására és elemzésére, például két munkanap összehasonlítására 5 perces felbontásban Az elemzéseken túlmenően előrejelzéseket és figyelmeztetéseket is tudnak küldeni, ha a mérési ponton rendellenességet észlelnek.

„Azoknak a cégeknek, akik ilyen mérőeszközparkba nem tudnak beruházni, eszközbérletet is biztosítunk. A berendezés telepítéséhez a termelést egyáltalán nem kell megállítani, ugyanis feszültség alatt telepíthető minden egysége. A begyűjtött adatokat a felhőbe tudjuk továbbítani, aminek megoldásában ügyfeleink szintén számíthatnak a támogatásunkra” – zárta gondolatait Havas Márton.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A nyelvtudást is kiváltja a mesterséges intelligencia

Egy éve még a magyar e-kereskedők harmada indokolta a munkatársak nyelvtudásának hiányával, miért nem terjeszkedik külföldre. Mára azonban ez a probléma szinte megszűnt létezni. A mesterséges intelligenciával percek alatt lefordíthatók teljes weboldalak, termékleírások, hirdetések,...

Ez lett a magyarok kedvenc fizetési eszköze

A Mastercard ismét elvégezte Bankkártya Használati Szokások és Attitűdök nevű kutatását, amelyben a magyarok fizetési szokásait térképezi fel és teszi követhetővé 2009 óta. A mostani eredmények alapján a fizikai bankkártya minden más fizetési megoldást...

Erős évet zárt a COOP

Több mint 10 százalékos növekedés révén 748 milliárd forintos árbevételt ért el a COOP Gazdasági Csoport tavaly – hangzott el a CO-OP Hungary Zrt. közgyűlésén múlt hét csütörtökön. A kihívásokkal teli piaci helyzetben elért...

Óriási bírság jár az illegális megfigyelésért

Nem is gondolnánk, naponta hány alkalommal figyelnek meg, sőt, akár hallgatnak is le bennünket, miközben mi mit sem sejtve vásárolunk, szórakozunk vagy éppen pihenünk. Pedig minden egyes ilyen felvételről részletes és teljeskörű tájékoztatást kellene...

Ez lehet az autóipar jövője

Az autóipar a magyar gazdaság egyik húzóágazata. Az iparág pedig jelenleg történetének legjelentősebb átalakulásán megy keresztül, mely hazánkat is érinti, hiszen a világ legnagyobb autóipari beszállítói közül több is jelentős kutatás-fejlesztési, és ezen belül...

Ezt veszik a magyarok a nyári hónapokban

Nyáron a vásárlói szokások is változnak, hiszen egészen más termékek kerülnek előtérbe a meleg idő beköszöntével. A nyári hónapokban a magyarok körében is az olyan termékek a legkeresettebbek, amelyek segítségével élvezetesebbé tehetik a szabadidős...

Újabb eszközön érhető el az RTL+ teljes kínálata

Az RTL+ a Vodafone TV médiaboxon keresztül is elérhető, így a telekommunikációs szolgáltatók közül elsőként a Vodafone Magyarország előfizetői már nagyképernyőn is megtekinthetik az RTL+ streaming platform mindhárom csomagjának kínálatát. A telekommunikációs szolgáltató ügyfelei...

Ezért dobd a szelektívbe az aludobozokat

Szerencsére egyre több élelmiszeripari és kiskereskedelmi vállalat törekszik a fenntarthatóbb működésre, termelésre, környezetbarát gyártásra és csomagolás használatára. Az alumínium, mint nyersanyag és annak újrahasznosítása kulcsfontosságú szerepet játszik a fenntarthatóbb folyamatok működtetésében, és ebben nem...

Új iroda és új arculat a Mediatornál

Május végétől új irodába költözött a Mediator, a budapesti full-service reklámügynökség a XI. kerületi BudaPart DOWNTOWN-ba tette át székhelyét, ahol egy teljes szintet elfoglalnak. A költözéssel egyidejűleg az idén 18 éves ügynökség lecserélte korábbi...

Rekord a filmvásáron Cannes-ban

Rekordrészvétel volt a 76. Cannes-i Nemzetközi Filmfesztivál idején tartott filmvásáron, amely szerda este ért véget. A fesztiválpalota alagsorában rendezett találkozón és vetítéseken több mint 14 ezer akkreditált filmes szakember, producerek, forgalmazók, moziüzemeltetők és alkotók...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Változások az Aldi üzleteiben

Jelentős változásokkal fognak találkozni a jövőben az ALDI vásárlói az áruházak tejtermékhűtőinél. A vállalat az ALDI SÜD csoport többi tagvállalatához hasonlóan a „MILFINA” helyett a jövőben egységesített márkanév, a „MILSANI” alatt forgalmazza a tejtermékeket,...

A nyelvtudást is kiváltja a mesterséges intelligencia

Egy éve még a magyar e-kereskedők harmada indokolta a munkatársak nyelvtudásának hiányával, miért nem terjeszkedik külföldre. Mára azonban ez a probléma szinte megszűnt létezni. A mesterséges intelligenciával percek alatt lefordíthatók teljes weboldalak, termékleírások, hirdetések,...

Ez lett a magyarok kedvenc fizetési eszköze

A Mastercard ismét elvégezte Bankkártya Használati Szokások és Attitűdök nevű kutatását, amelyben a magyarok fizetési szokásait térképezi fel és teszi követhetővé 2009 óta. A mostani eredmények alapján a fizikai bankkártya minden más fizetési megoldást...

Erős évet zárt a COOP

Több mint 10 százalékos növekedés révén 748 milliárd forintos árbevételt ért el a COOP Gazdasági Csoport tavaly – hangzott el a CO-OP Hungary Zrt. közgyűlésén múlt hét csütörtökön. A kihívásokkal teli piaci helyzetben elért...

Óriási bírság jár az illegális megfigyelésért

Nem is gondolnánk, naponta hány alkalommal figyelnek meg, sőt, akár hallgatnak is le bennünket, miközben mi mit sem sejtve vásárolunk, szórakozunk vagy éppen pihenünk. Pedig minden egyes ilyen felvételről részletes és teljeskörű tájékoztatást kellene...

Podcast

A televíziós bevételek nem csökkennek

Streaming ide, digital hirdetések oda, még mindig a televízióhoz fordulnak a legnagyobb hirdetők, hiszen „ezer fő elérését tekintve továbbra is ez a legolcsóbb” – mondja Kosaras Klaudia, az Atmedia kereskedelmi igazgatója. A Business Lounge...

A mozi él és élni akar

Konkurencia-e a streaming, mi vonzza az embereket a moziba 2022-ben és miért értékesebb a mozifilmek előtti reklámblokk? Többek között ez is kiderült a Business Lounge podcast április 12-ei adásából, melynek Kiss Zsuzsanna, a Cinema...

Közösen sokkal könnyebb fejleszteni a szakmai tudást

Az INTREN 100 százalékra növelte tulajdonrészét a JabJab Online Marketing ügynökségben, ennek apropóján Gandera Balázs, az INTREN alapító-ügyvezetője és Bobály Mihály, a JabJab CEO-ja voltak a Business Lounge podcast március 22-ei adásának vendégei. Az...

Don't Miss

A használt cikk a jövő

Egyre nagyobb a divatja a másodkézből szerzett használati tárgyaknak, ruháknak, bútoroknak, hiszen az egyediségen túl ezzel a földet is védi a fogyasztó. Hogy mivel tudja magához csalogatni a potenciális vásárlókat Magyarország egyik legnagyobb online...

Megkérdőjelezni az eddigi triviálisnak gondolt dolgokat

Egy rendezvény megítélése szempontjából a fenntarthatóság egyre fontosabb. A leglényegesebb annak a szemléletmódnak az elsajátítása, hogy az eddig triviálisnak gondolt dolgokat megvizsgáljuk, hogy azoknak van-e fenntarthatóbb módjuk – nyilatkozta lapunknak Fazakas F. János, a...

Valódi változásokat csak közösen érhetünk el

Ambiciózus célt tűzött ki maga elé az Auchan, 2030-ra közel felével csökkentenék áruházaik szén-dioxid-kibocsátását – mondta el Varga-Futó Ildikó. A vállalat hazai CSR-igazgatója beszélt az eddigi fenntarthatósági eredményeikről, a vásárlói edukációról és elárulta azt...

Izgalmas évek előtt állunk

Miért váltott munkahelyet, mivel kezdte a munkát az új pozícióban és milyen tervei vannak – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Novák Péter. A Httpool by Aleph új country managere elárulta...

Szuper csapatba kerültem

A kommunikációban használt digitális csatornáknak a különböző generációk digitális fogyasztói szokásaihoz kell igazodniuk – hangsúlyozta Varga-Nagy Eszter, A HEINEKEN Hungária Sörgyárak Zrt. március elején kinevezett vállalati kapcsolatok és kommunikációs vezetője az mmonline.hu-nak adott interjúban...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Ezért dobd a szelektívbe az aludobozokat

Szerencsére egyre több élelmiszeripari és kiskereskedelmi vállalat törekszik a fenntarthatóbb működésre, termelésre, környezetbarát gyártásra és csomagolás használatára. Az alumínium, mint nyersanyag és annak újrahasznosítása kulcsfontosságú szerepet játszik a fenntarthatóbb folyamatok működtetésében, és ebben nem...

Ismert emberekhez költöztetett vadon élő állatokat a WWF

Gundel Takács Gáborhoz hiúz, Eke Angélához barnamedve költözött be a hetekben, mások lakásában pedig vidra és vaddisznó is felbukkant. De mit keresnek ezek a vadon élő állatok a négy fal között ahelyett, hogy természetes...

Magasabb szintre emelnék a fenntarthatóságot a szépségiparban

A nálunk is népszerű etikus kozmetikai márka a THE BODY SHOP meghirdette Changemaking Beauty programját, amellyel a teljes szépségipar felé intéz kihívást. Mindezt az alapító, Anita Roddick, az első „Changemaker” öröksége alapján.Dame Anita Roddick...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....