- Hirdetés -

Energiahatékonysági tőkeprogrammal segítik a vállalkozásokat

|

- Hirdetés -

Újabb program indul a magyar vállalkozások energiaköltségeinek csökkentésére. Az elhúzódó háborúval és szankciókkal terhelt piaci környezet felértékeli az energiával és különösen annak megújuló válfajaival összefüggő megoldásokat. Ezért a Hiventures kis-, közép- és nagyvállalatokat célzó energiahatékonysági tőkeprogramot indít októbertől. A hazai energetikai és energiahatékonysági projektekben jelenleg is aktív befektetőnek számító tőkealap-kezelő ösztönző szerepet kíván betölteni az elsősorban ipari, gyártó, termelő vállalkozások energetikai hatékonyságnövelésre, költségcsökkentésre és stabil energiaellátás biztosítására irányuló beruházásainak megvalósításában. A tőkeprogram mellett energetikai startup program is indul.

A 21. század legjelentősebb stratégiai kihívásainak egyike a fenntartható energiaellátás, amelynek stabilitását és kiszámíthatóságát minden korábbinál kérdésesebbé teszi a jelenlegi kamatkörnyezet, az infláció, a szankciók és a szomszédunkban zajló katonai konfliktus okozta energiakrízis. Ez felértékeli az energiával és azon belül főleg a megújuló formákkal összefüggő projekteket, célokat, amelyek hatékonyságnövelésre, költségcsökkentésre, a stabil ellátás biztosítására fókuszálnak.

„Prioritásként kezeljük azokat a projekteket és beruházásokat, amelyek a vállalatok energiahatékonyságának növeléséhez, energiaköltségeinek csökkentéséhez, az energiaellátás stabilizálásához járulnak hozzá” – fogalmaz Katona Bence, a Hiventures vezérigazgatója. A hazai energetikai és energiahatékonysági projektekben jelenleg is aktív befektetőnek számító tőkealap-kezelő nagy agilitással veti bele magát annak támogatásába, hogy a hazai cégek innovatív megoldásokkal legyenek képesek reagálni a megváltozott piaci körülményekre és lehetőségekre. „Hasonlóan járunk el, mint a koronavírus-járvány által életre hívott mentőprogramjaink esetében, amikor speciális tőketámogatást nyújtottunk a pandémia által erősen sújtott területeken aktív cégeknek” – folytatja a vezérigazgató, aki hozzáteszi: „most más a célunk: azt szeretnénk, hogy a tőke ne legyen akadálya egyetlen jövőbe mutató energiaprojekt és beruházás megvalósulásának sem.”

A vezérigazgató kifejtette: 2022 októberétől a Hiventures elindítja az Energiahatékonysági Vállalati Tőkeprogramot kis-, közép- és nagyvállalatok számára, hogy olyan beruházások megvalósulását segítse elő, amelyek javuló energiahatékonysághoz, alacsonyabb energiaköltségekhez és stabilabb energiaellátáshoz járulnak hozzá. A jelenleg tapasztalható magas kamatkörnyezetben a nemrégiben meghirdetett Széchenyi Kártya Program MAX segíthet, amelyben a cégek évi 0,5 százalékos nettó kamaton juthatnak hozzá a forráshoz. Ez a megoldás egészíthető ki a most megindított Energiahatékonysági Vállalati Tőkeprogrammal, amelynek keretében jellemzően 500 millió Ft felett igényelhető tőkebefektetés öt-nyolc évre. A finanszírozást 500 ezer eurónak megfelelő forint összegig ideiglenes válságkeret alapján notifikált, hozamtámogatott tőke jelenti, fölötte pedig piaci alapon megvalósuló tőke és tagi kölcsön a formátum, amelyért bár a Hiventures kisebbségi tulajdonrészt kér, az általa nyújtott finanszírozás alárendelt hitelezői pozíciót testesít meg.

„Bár a cég profilja lehet energiahatékonyság vagy zöldenergia, ez nem feltétel: elsősorban egy milliárd forint árbevétel feletti ipari, gyártó, termelő vállalkozások ezekkel összefüggő céljainak és projektjeinek megvalósulását kívánjuk elősegíteni” – mondja Katona Bence, aki szerint a piacon elérhető egyéb finanszírozási formáknál jóval kedvezőbb hozamelvárás, továbbá a rugalmas, a cég működésébe operatív szinten nem beavatkozó finanszírozási feltételrendszer teszi igazán vonzóvá a Hiventures megoldását.

A megújuló és egyben diverzifikált energiaellátást lehetővé tevő energiaprojektekben a Hiventures vállalati üzletága rendelkezik már tapasztalattal: legutóbb ez év szeptemberében adtak hírt a megújuló energetikai befektetésekre fókuszáló Solar Markttal kötött hosszú távú stratégiai megállapodásról, de több nagyobb volumenű, már bizonyított vagy éppen innovatív műszaki megoldáson alapuló megújuló energiatermelési beruházást finanszíroznak, különösen napenergiával kapcsolatosakat. A naperőmű fejlesztéseknek van ugyanis egy kifejezetten tőkeigényes korai stádiuma, amely hiteloldalról még nehezen kezelhető.

A Hiventures startup üzletága előtt sem ismeretlen az energetikai terep. „Számos energiahatékonysághoz, energiatermeléshez kapcsolódó újszerű megoldás finanszírozásába kapcsolódtunk be az elmúlt öt és fél évben. Az ilyen tematikájú startupbefektetéseik száma megközelíti a harmincat” – számolt be a Hiventures vezérigazgatója. Hozzátette: elindítanak egy Energetikai Startup Programot is, hogy finanszírozási és mentorálási oldalról is támogassák a megváltozott piaci körülményekhez és lehetőségekhez való adaptációt, a gyorsabb fejlesztést és növekedési pályára állást. Ezzel elsődlegesen saját portfóliócégeiket célozzák meg, de új vállalkozásoktól sem zárkóznak el, amelyek az energiahatékonyságot célzó projektek skálázódásának és növekedésének fejlesztésével szeretnék javítani az esélyeiken a sikerhez vezető úton.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Pedagógusoknak segít a Yettel új programja

A felgyorsult világban folyamatosan szembe kell nézni a kiszámíthatatlansággal, és egyre nagyobb kihívást jelent megtalálni a lelki egészség alapját, az egyensúlyt. A Yettel digitális oktatási programja, a ProSuli ezért úgy döntött, Mentális Egyensúly Programot...

Újabb feladatnál vetik be a mesterséges intelligenciát

Csaknem 800 millió forintos beruházással, saját erőforrással fejleszt – mesterséges intelligencia által vezérelt – online számlafeldolgozó rendszert az S&T Consulting Hungary Kft., amely februártól Kontron Hungary Kft. néven folytatja a tevékenységét. A megoldás legfőbb...

Még több darts jön a Sport TV-n

A január 27-29. között megrendezésre kerülő Masters a PDC vb-t követő első kiemelt, egyállomásos dartsverseny. A Masters most mutatkozik be a Sport TV-n, és ez is része annak az egyedülálló dartscsomagnak, amely az összes...

Óvatos tervezés

Az ember és a gép újjászervezett együttműködése új üzletágakat nyithat meg és segíthet a munkaerőhiány kezelésében – jelezte a technológia kínálta lehetőségek kapcsán Rakoncza Zsolt. A Dell Technologies Magyarország vezérigazgatója beszélt arról is, hogy...

Hajmeresztő küzdelmeket ígér a Network4

Újabb két évig a Network4 platformjain láthatják a magyar nézők a NASCAR versenyeit. Amerika talán leglátványosabb, legkeményebb és leggyorsabb autóverseny sorozata egyre nagyobb népszerűségnek örvend idehaza, szinte futamról-futamra nő a rajongók tábora. Az idei...

Pezsgős projektben a KNK

Januártól a KNK kommunikációs ügynökség kezeli a magyar piac meghatározó pezsgői, a Törley és a Hungaria márkák PR-aktivitásait és különféle sajtóeseményeit. Az éves megbízás elnyeréséhez sikeres pilot-projekt lebonyolításán keresztül vezetett a KNK csapatának útja....

Kiosztották „Az Év Honlapja” díjakat

Már 21. alkalommal rendezték meg a digitális marketing szakma legrangosabb hazai eseményét, Az Év Honlapja pályázatot. A Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing Tagozat által szervezett versenyre 227 nevezés érkezett. A szakmai zsűri...

Galácz Karolina ismét bekerült a Dubai Lynx zsűrijébe

A Cannes Lions egyik legfontosabb fesztiválja, a MENA régió kreativitását ünneplő Dubai Lynx ismét meghívta zsűrijébe a VMLY&R executive kreatívigazgatóját, Galácz Karolinát, aki ezúttal az Entertainment kategória zsűrizésében vesz részt.A fesztivált és a zsűrizést...

Díjat nyert a VALMAR #challenge

Tavaly ősszel látott napvilágot a #stabiloszinesszavak kihívás a TikTokon, amellyel kéz a kézben megszületett a VALMAR egyik legújabb dala, a Színvak, amely azóta is az elsők között szerepel a tartalommegosztó oldalakon. A zenei duó...

Burkolt reklámért fizethet az M1

E heti ülésén az M1 és a Szeged Televízió szolgáltatóival szemben indított eljárás eredményéről is döntött a Médiatanács.Burkolt kereskedelmi közleményt tett közzé az M1 Magyar gazda című műsorának szeptember 30-án délután vetített epizódjában –...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Fővárosi újlakás-piac: nem állt meg az áremelkedés

Bár már sokan számítanak akár árcsökkenésre is a honi lakáspiacon, a fővárosi újépítésű ingatlanok tekintetében aligha jellemzi ez a jövőt. Az OTP legfrissebb Budapesti Újlakás Értéktérképe ugyan jelentős visszaesést mutat éves szinten a tavalyi...

Pedagógusoknak segít a Yettel új programja

A felgyorsult világban folyamatosan szembe kell nézni a kiszámíthatatlansággal, és egyre nagyobb kihívást jelent megtalálni a lelki egészség alapját, az egyensúlyt. A Yettel digitális oktatási programja, a ProSuli ezért úgy döntött, Mentális Egyensúly Programot...

Újabb feladatnál vetik be a mesterséges intelligenciát

Csaknem 800 millió forintos beruházással, saját erőforrással fejleszt – mesterséges intelligencia által vezérelt – online számlafeldolgozó rendszert az S&T Consulting Hungary Kft., amely februártól Kontron Hungary Kft. néven folytatja a tevékenységét. A megoldás legfőbb...

Még több darts jön a Sport TV-n

A január 27-29. között megrendezésre kerülő Masters a PDC vb-t követő első kiemelt, egyállomásos dartsverseny. A Masters most mutatkozik be a Sport TV-n, és ez is része annak az egyedülálló dartscsomagnak, amely az összes...

Óvatos tervezés

Az ember és a gép újjászervezett együttműködése új üzletágakat nyithat meg és segíthet a munkaerőhiány kezelésében – jelezte a technológia kínálta lehetőségek kapcsán Rakoncza Zsolt. A Dell Technologies Magyarország vezérigazgatója beszélt arról is, hogy...

Podcast

A játék egy válságálló műfaj

Mi a jellemző a magyar emberre játékvásárlás szempontjából és hogyan tudja fenntarthatóságra nevelni vásárlóit egy játékforgalmazó? Erről is szó esett a Business Lounge podcast december 20-i, itt meghallgatható epizódjában, ahol ezúttal Gyaraki Dávid, a...

Az elégedett partner viszi a jó szolgáltató hírét

Varga Balázs huszonötévnyi koncertszervezés után hozta létre a Tixát, vele beszélgettek a Business Lounge műsorvezetői a jegyértékesítő piac telítettségéről, a kultúrafogyasztói szokások változásáról, és arról is, hogy szükség van-e egy újabb Pesti Estre? A...

A trendet alakítani kell, nem pedig követni

Online kontra offline vásárlás, felhalmozás, vásárlói edukáció – többek között erről is faggatták a műsorvezetők Kanyó Rolandot, a dm kft. marketing és PR menedzserét és Fazekas Bálintot, az Euronics kereskedelmi ügyvezetőjét a radiocafé Business...

Don't Miss

Óvatos tervezés

Az ember és a gép újjászervezett együttműködése új üzletágakat nyithat meg és segíthet a munkaerőhiány kezelésében – jelezte a technológia kínálta lehetőségek kapcsán Rakoncza Zsolt. A Dell Technologies Magyarország vezérigazgatója beszélt arról is, hogy...

A megújulás kötelező

Palkó András, a Coca-Cola HBC Magyarország marketingigazgatója is egyike annak a 14 üzleti döntéshozónak, akik idén Signature CEO díjban részesültek. Amennyire derűsen vette át a díjat, annyira lelkesen válaszolt kérdéseinkre Jakus Melindával, a Signature...

60 százalékkal nőtt a digitális lottózás aránya – interjú Bánhegyi Zsófiával

Hogyan élte meg a pandémiát a Szerencsejáték Zrt.? Milyennek látják a marketingszakmán belül megváltozni látszó helyzetet? Milyen új, innovatív megoldásokat terveznek jövőre, amikor megjelennek az első külföldi versenytársak a táv-szerencsejátékpiacon? Többek között ezekre a...

Reklámszakemberként időben felkészültél a 2023-as év kihívásaira?

Összeszedtünk néhány tippet a digitális reklámköltések esetében mire érdemes figyelni a piaci szereplőknek, amennyiben sikeres évet szeretnének tudni maguk mögött. Egy olyan évben, amikor az elmúlt időszak legmagasabb inflációjával és a megélhetési költségek drasztikus emelkedésével...

Azon dolgozunk, hogy kitörjünk az építőipari skatulyákból és vonzóvá tegyük az építőipart

Hogyan látja vezetőként marketing szempontjából a 2023-as évet a friss Signature CEO díjas Vida Tamás, a KÉSZ Csoport vezérigazgatója? Milyen kihívásokkal szembesülnek külföldi terjeszkedés során, felfedezhetőek az egyes régiókban különbségek vásárlói attitűd szempontjából? Többek...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Forradalmi újítás a műanyag újrahasznosítására

A Procter & Gamble elkötelezett a fenntarthatóság és a technológiai fejlődés mellett, mindez erőteljes befolyással bír globális partnerségeinek kialakításában is. Az idei Világgazdasági Fórum panelbeszélgetésein bemutatták többek között együttműködésüket a PureCycleTM újrahasznosítási rendszerrel, saját...

Nem tud mit kezdeni a használt sütőolajjal? – Itt egy új lehetőség

Használt sütőolaj gyűjtésére és tárolására alkalmas konténereket telepített országszerte 40 üzemanyagtöltő állomásán az OMV olajtársaság. A kihelyezett tárolókban a lakosság csavarzáras PET palackokban biztonságosan lerakhatja a használatra már alkalmatlan zsiradékot – írja az MTI a...

Fiatalok fenntarthatósági törekvéseit segíti a Mercedes

A márka egy Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé árveréséből származó bevételt a beVisioneers: The Mercedes-Benz Fellowship ösztöndíjprogram támogatására ajánlja fel. A kezdeményezés egy globális ösztöndíjprogram, amely évente akár 1000 fiatalnak nyújt támogatást olyan projektek...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....