- Hirdetés -

Ennyibe kerül a felkészülés az iskolakezdésre

|

- Hirdetés -

Az iskolakezdésre való felkészülés során a magyar szülők harmada nem tájékozódik az interneten vásárlás előtt és kizárólag hagyományos boltokban szerzi be a szükséges dolgokat, de úgy gondolják az ingyenes szállítással és az alacsony árakkal meggyőzhetőek a váltásra – többek között ez derül ki a GKI Digital által, az eMAG megbízásából végzett augusztusi felmérésből. A nagyobb értékű műszaki cikkek beszerzése viszont jelentős többségben online történik. Az igazi roham még nem ért véget, mivel sokan az utolsó pillanatra, a tanév első napjaira hagyják a szükséges eszközök beszerzését.

A tanévre való felkészülés a válaszadók közel felénél a racionális tervezéssel kezdődik: közel 50 százalék mondta, hogy minden évben áttekinti a szükséges felszerelések listáját, és a korábbit használja, abból, amiből lehet. Ezzel szemben több, mint egytizedük évről évre mindenből újat vásárol, egyharmaduk pedig minden évben vásárol új felszereléseket, de műszaki cikkeket csak ritkábban. A papír-írószer, valamint iskolai felszerelések megvásárlását a válaszadók inkább a bevált beszerzési helyekről intézik, ennek legjellemzőbb oka, hogy szeretik a gyerekekkel közösen megnézni és kipróbálni a termékeket.

Az elektronikai eszközöknél viszont sokkal inkább jellemző, hogy online néznek utána az ajánlatoknak, tablet vásárlásánál például minden válaszadó megnézi az online ajánlatokat is, mielőtt dönt. Arra a kérdésre, hogy milyen szempontot vesznek figyelembe, amikor kiválasztják az adott műszaki terméket, a legfontosabb tényezők között a termék árát, elérhetőségét emelték ki a szülők. A műszaki cikkek beszerzése szempontjából, főként az iskolakezdés előtti rohamban, fontos szerepe van a hozzáférhetőségnek és a gyorsaságnak. A trendeket követve az online vásárlás már egyre több helyen érhető el mobilos applikáción keresztül, meghatározó hazai szolgáltatóként az eMAG is folyamatosan fejleszti saját applikációját, amellyel az élvonalban jár.

„Azt tapasztaljuk, hogy az utóbbi években egyre népszerűbbek az elektronikai termékek az iskolakezdés előtti időszakban, erre azonban érdemes anyagilag is felkészülni. Ahogy látjuk, az elérhetőség döntő fontosságú a döntés meghozatalánál, ezért elindítottuk eCredit szolgáltatásunkat, amelynek köszönhetően a teljes hiteligénylési és -bírálati folyamatot online intézhetik a vásárlók.” – tette hozzá Szták András, az eMAG.hu Kereskedelmi igazgatója.

A válaszadók 70 százaléka szerint a garanciaidő kiemelten fontos szempontnak számít, valamint a gyermek véleményét is figyelembe veszik a szülők. A műszaki cikkek beszerzése esetében a válaszadók közel fele (48 százalék) a kedvezőbb feltételek alapján dönti el, hogy online vagy hagyományos üzletben veszi-e meg a terméket, 35 százalék az ár-összehasonlító oldalak alapján dönt, 24 százalék pedig előre választja ki az üzletet/webshopot, ahol vásárolni fog.

A válaszok alapján megfigyelhető, minél nagyobb a gyerek, annál nagyobb összeggel terveznek a szülők iskolakezdéskor: egy alsó tagozatos diák esetében átlagosan 32 ezer, egy felsős esetében 37 ezer, gimnazista esetében 42 ezer, egyetem előtt pedig körülbelül 65 ezer forintot költenek a szülők gyermekenként a tanév elején. A műszaki cikkekre tervezett összeg esetén az általános iskolásoknál 10-20 ezer forint közé, a gimnazisták és szakiskolásoknál 20-30 ezer forint közé esik ez az érték.

Az egyetemisták szüleinek közel fele (49%) látja úgy, hogy 100 ezer forint alatt nem tudja megoldani az ilyen típusú eszközök beszerzését. A tapasztalat azt mutatja, hogy a fenti összegek csupán az előzetes terveket tükrözik, a valós költés ennél várhatóan magasabb összeg lesz.

A digitális eszközök használata már kisgyermekkorban is gyakori: a válaszadók körében az iskolába nem járó gyermekek negyede rendelkezik saját tablettel, és közel negyedük számára saját okostelevízió is rendelkezésre áll. Az alsós diákok több mint fele, felső tagozattól pedig majdnem minden diák rendelkezik mobiltelefonnal (90 százalék felett).

Gyakori, hogy a szülők mobiltelefont, laptopot vesznek gyermekeiknek, és a megkérdezettek 90 százaléka fontosnak tartja, hogy gyermeke magabiztosan és biztonságosan mozogjon az online térben. Csak a megkérdezettek tizede gondolja, hogy a digitális eszközök nem segítik a tanulást, viszont a digitális oktatás kérdéséről már jobban megoszlanak a vélemények. A megfelelő tudás átadásában a szülők szerepét 85 százalék tartja kiemelten fontosnak, míg az iskolát csak 42 százalék (ehhez a kérdéshez a válaszadók harmada semlegesen viszonyul).

Az elektronikai eszközök megléte mellett a válaszadók fontosnak tartják, hogy a gyerekek ne csak szórakozásra, hanem készségfejlesztésre is használják ezeket az eszközöket. A leggyakrabban laptopot (40 százalék) és asztali gépet választják erre a célra. A válaszadók a modern készségek megszerzését tartják fontosabbnak, ugyanis a magabiztos, használható nyelvtudás és a tájékozódás, valamint az információ megszerzésének készsége szerintük fontosabb, mint a lexikális tudás és az általános műveltség elsajátítása.

„A válaszokból látszik, ahogy az iskolakezdéshez kapcsolódó bevásárlások esetében, úgy a digitális eszközök alkalmazásával kapcsolatban eltérnek a vallott elvek a gyakorlattól. A szülők közel kétharmada egyetért abban, hogy szükséges az alapvető digitális készségek elsajátítása, ugyanakkor csak közel 40 százalék ért egyet teljesen azzal, hogy fontos minél előbb megtanítani a gyerekeket az okoseszközök helyes használatára, 17 százalék pedig inkább a hagyományos eszközöket alkalmazná” – foglalta össze a kutatás egyik legmegosztóbb témáját Szták András, az eMAG kereskedelmi igazgatója.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ötmilliárd euró fölött az EU zenei piaca

Először készített az Európai Unió zenei piacára fókuszáló jelentést a hangfelvétel-kiadók nemzetközi szervezete, az IFPI. A dokumentum megállapítja: az unió zenei hangfelvételekből származó éves bevétele tavaly meghaladta Japán, az Egyesült Királyság és Kína adatait...

Eldőlt, a Semmelweis lesz a hivatalos magyar nevezés az Oscar-díjra

Döntött az Oscar-díjra nevező bizottság: a Semmelweis című mozifilm képviseli Magyarországot a „nemzetközi film” kategóriában. A Koltai Lajos rendezésben, Vecsei H. Miklós és Nagy Katica főszereplésével, Lajos Tamás producer vezetésével készült filmet mintegy 350...

Jövő héten duplázás – jön a TOP50 marketingvezető és TOP50 PR-es díjátadó

Jövő csütörtökön mutatják be a Marketing&Media magazin által összeállított, a legsikeresebb hazai marketingvezetőket és PR/kommunikációs szakembereket felvonultató TOP50-es rangsorokat. A legjobbakat díjazzák is majd a Marketing Summit keretein belül rendezett díjátadó esten. A Marketing&Media...

Nem engedhető meg a halogatás taktikája – interjú Mérő Ádámmal

Fontos, hogy a marketing, mint stratégiai tervező és szervező egység a vállalatirányítás központi funkciója legyen, a szervezetet áthassa a digitalizáció, illetve a mesterséges intelligencia kiaknázása egy holisztikus stratégia mentén történjen – mutatott rá Mérő...

Tovább zöldít az Erste

Alig néhány év alatt több mint 4600 tonnával csökkentette szén-dioxid-kibocsátását az Erste. A bank 2023-ban teljes energiafelhasználását 7 százalékkal, ezen belül villamosenergia-fogyasztását 7,5 százalékkal mérsékelte. Közben papírfelhasználása is még tovább, egy év alatt több...

Gulyás Michelle videójával indul a DO60 LaserFun roadshow

DO60 LaserFun néven országos roadshowt indít útjára a Magyar Diáksport Szövetség, amelynek célja, hogy minél több gyermek és fiatal ismerje meg az öttusát és az annak alapjául szolgáló versenyszámokat. A résztvevők játékos verseny keretében...

Így lehet eladni a különleges ingatlanokat

Sokan fantáziálnak arról, hogy dombházban, kastélyban vagy épp egy régi vízimalomban élik le az életüket és akad néhány elszánt ember, aki meg is valósítja ezt. A különleges ingatlanok mindig rejtenek kockázatot, hiszen nem lehet...

Különleges okosmobillal rukkolt elő a HMD

A Human Mobile Devices bemutatta az eddigi legforradalmibb készülékét: megérkezett a HMD Fusion. Az egyedi okostokokkal kiegészíthető okostelefont teljesen a saját stílusodra szabhatod, és minden eddiginél könnyebben alakíthatod át vele a kedvenc, gyakran használt...

Jó hír az IKEA vásárlóinak

Az IKEA szeptemberben kezdődő új pénzügyi évében több mint 330 cikk árát csökkenti, átlagosan 18 százalékkal. A vállalat 2023 szeptembere óta kínálata 20 százalékának csökkentette az árát, annak érdekében, hogy még többek számára tegye...

Most pénzt adnak a biciklizésért

Szeptember 21-22-én harmadik alkalommal rendezi meg a Kerékpárosbarát hétvégét a Magyar Kerékpáros Turisztikai Szövetség (MAKETUSZ), amely egybe esik az autómentes hétvégével. A program keretén belül országszerte kedvezményekkel várják vendégeiket a Kerékpárosbarát Szolgáltatói hálózat tagjai.A...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Hatalmas büntetést kell fizetnie az Apple-nek és a Google-nek

Az EU bírósága helyben hagyta az Google internetes óriásvállalatra kiszabott 2,42 milliárd euró bírságot, amelyet 2017-ben szabtak ki rá amiatt, hogy versenyelőnyével visszaélve a keresőjében saját árösszehasonlító szolgáltatását részesítette előnyben a versenytársak kárára. A...

Ötmilliárd euró fölött az EU zenei piaca

Először készített az Európai Unió zenei piacára fókuszáló jelentést a hangfelvétel-kiadók nemzetközi szervezete, az IFPI. A dokumentum megállapítja: az unió zenei hangfelvételekből származó éves bevétele tavaly meghaladta Japán, az Egyesült Királyság és Kína adatait...

Eldőlt, a Semmelweis lesz a hivatalos magyar nevezés az Oscar-díjra

Döntött az Oscar-díjra nevező bizottság: a Semmelweis című mozifilm képviseli Magyarországot a „nemzetközi film” kategóriában. A Koltai Lajos rendezésben, Vecsei H. Miklós és Nagy Katica főszereplésével, Lajos Tamás producer vezetésével készült filmet mintegy 350...

Jövő héten duplázás – jön a TOP50 marketingvezető és TOP50 PR-es díjátadó

Jövő csütörtökön mutatják be a Marketing&Media magazin által összeállított, a legsikeresebb hazai marketingvezetőket és PR/kommunikációs szakembereket felvonultató TOP50-es rangsorokat. A legjobbakat díjazzák is majd a Marketing Summit keretein belül rendezett díjátadó esten. A Marketing&Media...

Nem engedhető meg a halogatás taktikája – interjú Mérő Ádámmal

Fontos, hogy a marketing, mint stratégiai tervező és szervező egység a vállalatirányítás központi funkciója legyen, a szervezetet áthassa a digitalizáció, illetve a mesterséges intelligencia kiaknázása egy holisztikus stratégia mentén történjen – mutatott rá Mérő...

Don't Miss

Ezekre a területekre keresik a legtöbb frissdiplomást

Bár a felsőfokú végzettséggel rendelkező pályakezdők lehetőségei valamelyest szűkültek tavaly augusztushoz képest, mégis számos olyan terület emelkedik ki, ahova tárt karokkal várják a frissdiplomások tömegeit, ráadásul mérnök területen még mindig kiemelkedő bérekkel.A Profession.hu 2022...

Változás a feat. vezetésében

Béky Patrik társ-kreatívigazgatói szerepkörben folytatja pályafutását a feat.-nél 2024. őszétől. A szakember feladata Persely Tamás (kreatívigazgató, tulajdonos) mellett az ügynökség kreatív divíziójának irányítása, projektjeinek teljes körű szakmai vezetése, valamint a csapat munkájának innovációs fejlesztése...

Új vezetővel erősít a K&H

2024. augusztus 26-tól Bodor Tibor vette át a K&H Vállalati divíziójának irányítását, valamint tagja lett a K&H vezetői bizottságának is. A K&H Vállalati divíziójának vezetését 2024. augusztus 26-tól Bodor Tibor vette át és személyével bővült...

Mészáros Péter a Hello Agency-nél folytatja

A hazai reklámipar egyik meghatározó szakértője és stratégája új ügynökségnél folytatja pályafutását: 2024 augusztusától Kreatív stratégiai koordinátorként erősíti a Hello Agency-t. Péter korábban a Positive Adamsky Creative Head of Copywriting pozíciójából érkezett, ahol számos...

Rangos nemzetközi díjat nyert a magyar borászat

A Red Dot Awards a világ legnagyobb és legtekintélyesebb dizájn és formatervezési díja, amelyre minden évben tízezernél is többen pályáznak a világ több mint 50 országából. Idén a Pátzay Borbirtok címkéi is díjat kaptak,...