- Hirdetés -

Ennyit keresnek az e-sportolók

|

- Hirdetés -

A profi e-sport versenyzőket is ugyanaz az elhivatottság, eltökéltség és kiváló teljesítményre való törekvés jellemzi, mint a hagyományos élsportolókat, és egy-egy látványos szalagcím alapján jogosan gondolhatnánk, hogy a fizetésekben is kezdik beérni a “nagyokat”. A hagyományos sportokhoz képest hol tart ebben itthon az e-sport iparág? Ennek járt utána a K&H, amely iparágon kívüli szereplőként Magyarországon elsők között lépett be az e-sport és gaming közösségbe és 5 éve vesz részt aktívan annak támogatásában.

Az e-sport a videojátékok és a hagyományos sportok leginnovatívabb és leggyorsabban fejlődő ötvözete. Nem a tömegek által űzött szórakozást, munka vagy suli utáni feltöltődést értjük alatta, hanem a nézők szórakoztatását központba helyező, stadionokat megtöltő versenyeket, a tömegeket elérő közvetítéseket, igazolt játékosokat, profi klubokat. A világon például a Twitchen egyszerre átlagosan majdnem egymillióan követik egy-egy nemzetközi verseny adását. Ez a szám a nagyobb léptékű események idején a sokszorosára nőhet. A 2020 októberében játszott nemzetközi League of Legends (LoL) Bajnokságot például 45 millióan nézték.

„A nemzetközi tendenciákhoz hasonlóan – az e-sport ismertsége és népszerűsége Magyarországon is erőteljesen növekszik, meredeken ível felfelé a szurkolói érdeklődés. A legfrissebb, június 20-án megjelent, 2022-es eNET e-sport kutatás is jól mutatja a dinamikus változást, hiszen a válaszok alapján a közösség 1 év alatt 640-ről 730 ezresre bővült. Az e-sporthoz köthető piac tavalyhoz képest 30 százalékkal nőtt, ami csak az elmúlt évben 65 milliárd forintos forgalmat jelentett. A sport leginnovatívabb, legdinamikusabban fejlődő területének, vagyis a hazai e-sportnak a támogatásában 5 éve vállalunk aktív szerepet, hiszen az e-sportra, a sport leginnovatívabb és leggyorsabban fejlődő szakágára a jövő fiatal sportjaként tekintünk” - mondta el Horváth Magyary Voljč Nóra, a K&H Bank kommunikációs vezetője.

A fizetésekben is hasonlóan dinamikus a növekedés?

A milliók által követett, kiterjedt “versenyszférával” rendelkező játékok, mint a League of Legends, vagy a Counter-Strike: Global Offensive elit játékosaiért már a 2010-es évek derekán is hajlandóak voltak nagyobb összegeket kifizetni az e-sport csapatok és klubok, és az összegek látványosan növekednek azóta is. 2015-ben még rekordnak számított a belga Adil “ScreaM” Benriltom 150 000 eurót érő átigazolása az azóta csődbe ment szingapúri székhelyű Titan CS:GO csapatához, de ez a rekord már számtalanszor megdőlt azóta. A dél-koreai Li Szanghjoknak, ismertebb nevén Fakernek, a profi League of Legends valaha volt legjobb játékosának például 20 millió dolláros igazolási bónusz ütötte volna a markát, ha elhagyja Szöult és csapatát.

A fizetéseknél az emelkedés nem ennyire látványos az elmúlt években: 2016-ban, az első milliós nézettségű versenyek idején 8-9 ezer eurós havi fizetésért játszott a CS:GO krémje. Az elmúlt években ez nagyjából a 25-30 ezer eurós szintre kúszott fel, míg az európai LoL bajnokság, az LEC éves bérminimumát 74 ezer euróra emelték 2019-ben. Ha hinni lehet a kiszivárogtatott információknak, az átlagfizetés ennek a többszöröse, teljesítmény bónuszokkal nagyjából 300 évi ezer euró, és ebben nincsenek benne a versenyek pénzdíjai.

Bajnoki címért 2013. óta minden évben a DOTA2 világbajnoksága, a The International néven futó, részben kiadó, nagyobb részt közösségi finanaszírozású verseny fizet a legtöbbet. A verseny legutóbbi, 2021-es összdíjazása valamivel több, mint 40 millió dollárra rúgott. A győztes csapat Team Spirit a nyereményalap közel felét, 18,2 milliót vihetett hazal, azt viszont nem tudni, hogy ebből mennyi landolt az öt játékosnál és mekkora rész az őket szerződtető menedzsmentnél.

Még mielőtt ezt nagyon megirigyelnénk, azért azt is érdemes látni, hogy ezek az óriási összegek csak a legelszántabb elit markát ütik: nemzetközi szinten is játékonként nagyjából 10-15 csapat, azaz kevesebb, mint 75 játékos számíthat ekkora fizetésre. Az olló utána meredeken nyílik, már egy szinttel lejjebb is csak ennek a töredékét lehet megkeresni.

Hol tartunk ebben itthon?

Az itthoni átigazolások és játékosfizetések egyelőre gyerekcipőben járnak, kevés csapat engedheti meg magának, hogy “teljes állásban” foglalkoztassa a tehetségeket. Nekik valamivel a magyar átlagkereset feletti juttatás jár. Igazán jól azok a magyar játékosok keresnek, akiket egy-egy, elit ligában szereplő, erős szponzori háttérrel rendelkező külföldi csapat igazol le egyénileg.

Amiben viszont határozott erősödés figyelhető meg az elmúlt években az a versenyeken elnyerhető díjazások összege. Az idén első alkalommal meghirdetett K&H Egyetemi E-sport Kupán például 8 egyetem 95 csapata mérkőzhetett meg a 3 millió forintos díjért. A K&H Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság összdíjazása pedig több mint 15 millió forint. Ezen belül is a LOL Major győztesének 1 millió forint, míg egyéni versenyekben a legnagyobb díjak versenyzőnként 500 000 forint körül mozognak.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ingyen nézhetünk kisfilmeket és animációkat

Január 6-ig a Cinemira Gyerek-és Ifjúsági Filmfesztivál 45, fiataloknak szóló kisfilmet és animációt tesz elérhetővé ingyenesen, korosztály szerinti keresési lehetőséggel a Cinemira Stream szolgáltatás keretében. A fesztivál keddtől egy hónapon át az eddigi legjobb versenyfilmjeiből...

Ezekkel a kihívásokkal küzdenek a webáruházak

A webáruházak közel fele számolt be forgalomcsökkenésről az idén jelentősen megugró infláció és az orosz-ukrán háború következményeképp. A szereplők már a kereslet visszaesését is érzékelik. A legtöbben a szállítási nehézségeket és az inflációt jelölték...

A 24.hu-n mutatják be a Compact TV új dokumentumfilm-sorozatát

A sorozat hét szereplőn és hét történeten keresztül mutatja be, hogyan látják a világot a mai huszonévesek. Mind más háttérrel és életfelfogással rendelkeznek, ám sok szempontból nagyon hasonló kérdésekkel találják szembe magukat a felnőtté...

Saját stúdiót épített a Ringier

Dinamikusan bővíti videós tartalomkínálatát a Ringier Hungary, ehhez pedig egy saját, a televíziós stúdiók technikai tudásával konkuráló technikai teret épített székházában a médiavállalat. A november közepi indulás óta napi két-három felvétel készül elsősorban a...

A KNK-nál landolt a Candy

PR és digitális fronton erősít a KNK-val a hazai háztartási készülék forgalmazók egyik meghatározó szereplője, a Candy Hoover Hungary. Az ügynökséget a társaság meghívásos tenderen választotta ki. A KNK december 1-től segíti a cég...

Nagyot ment a TikTokon a Stabilo és a VALMAR duó kampánya

A nemrégiben megjelent, Színvak című VALMAR-sláger egyik napról a másikra berobbant a köztudatba, alig 5 nap leforgása alatt 1 milliós nézettséget ért el a legnépszerűbb videómegosztó portálon, és jelenleg is a második legfelkapottabb zeneszám,...

Különleges időszakban járunk

A médiaipar különleges időszakában járunk, amelyben a válság az új normális – mutatott rá Pető Péter. A 24.hu főszerkesztője elmondta azt is, hogy a tematikus prémiumterméküknél továbbra is erősen hisznek a fizetőfalban. Fotó credit: Ivándi-Szabó...

Zöldebbek lehetnek a médiakampányok

A szén-dioxid-kibocsátás csökkentése a gyártási láncolatban és az értékláncban is nagy figyelmet kap már, de a médiakampányok tervezésekor még kisebb szerepet szánnak ennek a szempontnak a médiaipar és a megrendelői oldal szereplői. Pedig Magyarországon...

Listák Könyve – itt a Marketing&Media digitális különkiadása

Életemben most először írok digitális lapszámba előszót. Furcsa érzés. Pedig ugyanúgy készül, mint máskor. A laptopomon. Ez most mégis más lesz. Nem hagyományos papírváltozatban jelenik meg, hanem a Marketing&Media digitálisan lapozgatós számában. Izgatott vagyok. Türelmetlenül...

Cégvezetőket díjaztak a Bizalom Gálán

A nyolcadik Bizalom Gálán hét kategóriában osztottak ki sikeres cégvezetőknek elismerést, míg az üzleti példaképnek járó Leader Of The Year trófeát Juhász Attila kapta. A Bizalmi Kör Vezetői klubja által rendezett díjátadó szinte minden díjazott...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

11 országban látható a Paprika Studios dokumentumfilm-sorozata

Múlt hét csütörtöktől nem csak Lengyelországban, de a Viaplay platformján keresztül további 10 országban is elérhető az „Embertől emberig” című, ukrajnai menekültek életét bemutató mini dokumentumfilm-sorozat. Amióta Oroszország megszállta Ukrajnát egyetlen ország sem fogadott...

Ingyen nézhetünk kisfilmeket és animációkat

Január 6-ig a Cinemira Gyerek-és Ifjúsági Filmfesztivál 45, fiataloknak szóló kisfilmet és animációt tesz elérhetővé ingyenesen, korosztály szerinti keresési lehetőséggel a Cinemira Stream szolgáltatás keretében. A fesztivál keddtől egy hónapon át az eddigi legjobb versenyfilmjeiből...

Ezekkel a kihívásokkal küzdenek a webáruházak

A webáruházak közel fele számolt be forgalomcsökkenésről az idén jelentősen megugró infláció és az orosz-ukrán háború következményeképp. A szereplők már a kereslet visszaesését is érzékelik. A legtöbben a szállítási nehézségeket és az inflációt jelölték...

A 24.hu-n mutatják be a Compact TV új dokumentumfilm-sorozatát

A sorozat hét szereplőn és hét történeten keresztül mutatja be, hogyan látják a világot a mai huszonévesek. Mind más háttérrel és életfelfogással rendelkeznek, ám sok szempontból nagyon hasonló kérdésekkel találják szembe magukat a felnőtté...

Saját stúdiót épített a Ringier

Dinamikusan bővíti videós tartalomkínálatát a Ringier Hungary, ehhez pedig egy saját, a televíziós stúdiók technikai tudásával konkuráló technikai teret épített székházában a médiavállalat. A november közepi indulás óta napi két-három felvétel készül elsősorban a...
- Hirdetés -

Don't Miss

Különleges időszakban járunk

A médiaipar különleges időszakában járunk, amelyben a válság az új normális – mutatott rá Pető Péter. A 24.hu főszerkesztője elmondta azt is, hogy a tematikus prémiumterméküknél továbbra is erősen hisznek a fizetőfalban. Fotó credit: Ivándi-Szabó...

Kiszámíthatóbb működés

Jelenleg is új műsorokon dolgozik a Partizán csapata, amitől jövőre letisztultabb és kiszámíthatóbb működést várnak – mondta el Gulyás Márton. A Partizán alapító-főszerkesztője elárulta azt is, hogy zajlik a gasztroműsoruk forgatása, amit jövő év...

A technológiai modernizáció elengedhetetlen

Magyarország jövőbeni sikerei nagyon nagy mértékben a digitális gazdaság pályára állításán, a modernizáció felgyorsításán múlnak – hangsúlyozta Vinnai Balázs. Az IVSZ - Szövetség a digitális gazdaságért elnöke beszélt arról is, hogyan hatott a cégek...

Előre aláírtam volna

Nem csak az újságnak kell felkészülnie mindenre, a Telex üzleti modelljét is a gazdasági helyzethez kell alakítani – mondta el Dull Szabolcs. A lap főszerkesztője beszélt arról is, hogy milyen kihívásokat tartogatott a szerkesztőség...

Visszük tovább, amit eddig építettünk

Minden idők legsikeresebb évét tudhatja maga mögött a Szallas Group, de 2022 valószínűleg mégsem emiatt lesz a legemlékezetesebb a cég számára, hanem a tulajdonosváltás miatt. Szigetvári József, a vállalat vezérigazgatója beszélt arról, hogy mit...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöldebbek lehetnek a médiakampányok

A szén-dioxid-kibocsátás csökkentése a gyártási láncolatban és az értékláncban is nagy figyelmet kap már, de a médiakampányok tervezésekor még kisebb szerepet szánnak ennek a szempontnak a médiaipar és a megrendelői oldal szereplői. Pedig Magyarországon...

Krízisálló értéket teremt az ESG

Az üzleti életben a fenntarthatóság túlmutat az önkéntes kezdeményezéseken, és már nem megkerülhető – hangzott el a CBRE szakmai konferenciáján. A tágabban vett gazdaság és a kereskedelmi-ingatlanpiac szereplői egy olyan mérhető és átlátható rendszer...

Piacvezető zöldenergia-szolgáltatóvá válna az E.ON

Több hónapos előkészítő munkát követően megjelent az E.ON Hungária Csoport első fenntarthatósági jelentése. A vállalatcsoport stratégiájának egyik alappillére a fenntarthatóság, ide értve egyebek mellett a környezetre gyakorolt negatív hatások csökkentését, a zöld energiamegoldások és...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....