- Hirdetés -

Ennyit keresnek az e-sportolók

|

- Hirdetés -

A profi e-sport versenyzőket is ugyanaz az elhivatottság, eltökéltség és kiváló teljesítményre való törekvés jellemzi, mint a hagyományos élsportolókat, és egy-egy látványos szalagcím alapján jogosan gondolhatnánk, hogy a fizetésekben is kezdik beérni a “nagyokat”. A hagyományos sportokhoz képest hol tart ebben itthon az e-sport iparág? Ennek járt utána a K&H, amely iparágon kívüli szereplőként Magyarországon elsők között lépett be az e-sport és gaming közösségbe és 5 éve vesz részt aktívan annak támogatásában.

Az e-sport a videojátékok és a hagyományos sportok leginnovatívabb és leggyorsabban fejlődő ötvözete. Nem a tömegek által űzött szórakozást, munka vagy suli utáni feltöltődést értjük alatta, hanem a nézők szórakoztatását központba helyező, stadionokat megtöltő versenyeket, a tömegeket elérő közvetítéseket, igazolt játékosokat, profi klubokat. A világon például a Twitchen egyszerre átlagosan majdnem egymillióan követik egy-egy nemzetközi verseny adását. Ez a szám a nagyobb léptékű események idején a sokszorosára nőhet. A 2020 októberében játszott nemzetközi League of Legends (LoL) Bajnokságot például 45 millióan nézték.

„A nemzetközi tendenciákhoz hasonlóan – az e-sport ismertsége és népszerűsége Magyarországon is erőteljesen növekszik, meredeken ível felfelé a szurkolói érdeklődés. A legfrissebb, június 20-án megjelent, 2022-es eNET e-sport kutatás is jól mutatja a dinamikus változást, hiszen a válaszok alapján a közösség 1 év alatt 640-ről 730 ezresre bővült. Az e-sporthoz köthető piac tavalyhoz képest 30 százalékkal nőtt, ami csak az elmúlt évben 65 milliárd forintos forgalmat jelentett. A sport leginnovatívabb, legdinamikusabban fejlődő területének, vagyis a hazai e-sportnak a támogatásában 5 éve vállalunk aktív szerepet, hiszen az e-sportra, a sport leginnovatívabb és leggyorsabban fejlődő szakágára a jövő fiatal sportjaként tekintünk” - mondta el Horváth Magyary Voljč Nóra, a K&H Bank kommunikációs vezetője.

A fizetésekben is hasonlóan dinamikus a növekedés?

A milliók által követett, kiterjedt “versenyszférával” rendelkező játékok, mint a League of Legends, vagy a Counter-Strike: Global Offensive elit játékosaiért már a 2010-es évek derekán is hajlandóak voltak nagyobb összegeket kifizetni az e-sport csapatok és klubok, és az összegek látványosan növekednek azóta is. 2015-ben még rekordnak számított a belga Adil “ScreaM” Benriltom 150 000 eurót érő átigazolása az azóta csődbe ment szingapúri székhelyű Titan CS:GO csapatához, de ez a rekord már számtalanszor megdőlt azóta. A dél-koreai Li Szanghjoknak, ismertebb nevén Fakernek, a profi League of Legends valaha volt legjobb játékosának például 20 millió dolláros igazolási bónusz ütötte volna a markát, ha elhagyja Szöult és csapatát.

A fizetéseknél az emelkedés nem ennyire látványos az elmúlt években: 2016-ban, az első milliós nézettségű versenyek idején 8-9 ezer eurós havi fizetésért játszott a CS:GO krémje. Az elmúlt években ez nagyjából a 25-30 ezer eurós szintre kúszott fel, míg az európai LoL bajnokság, az LEC éves bérminimumát 74 ezer euróra emelték 2019-ben. Ha hinni lehet a kiszivárogtatott információknak, az átlagfizetés ennek a többszöröse, teljesítmény bónuszokkal nagyjából 300 évi ezer euró, és ebben nincsenek benne a versenyek pénzdíjai.

Bajnoki címért 2013. óta minden évben a DOTA2 világbajnoksága, a The International néven futó, részben kiadó, nagyobb részt közösségi finanaszírozású verseny fizet a legtöbbet. A verseny legutóbbi, 2021-es összdíjazása valamivel több, mint 40 millió dollárra rúgott. A győztes csapat Team Spirit a nyereményalap közel felét, 18,2 milliót vihetett hazal, azt viszont nem tudni, hogy ebből mennyi landolt az öt játékosnál és mekkora rész az őket szerződtető menedzsmentnél.

Még mielőtt ezt nagyon megirigyelnénk, azért azt is érdemes látni, hogy ezek az óriási összegek csak a legelszántabb elit markát ütik: nemzetközi szinten is játékonként nagyjából 10-15 csapat, azaz kevesebb, mint 75 játékos számíthat ekkora fizetésre. Az olló utána meredeken nyílik, már egy szinttel lejjebb is csak ennek a töredékét lehet megkeresni.

Hol tartunk ebben itthon?

Az itthoni átigazolások és játékosfizetések egyelőre gyerekcipőben járnak, kevés csapat engedheti meg magának, hogy “teljes állásban” foglalkoztassa a tehetségeket. Nekik valamivel a magyar átlagkereset feletti juttatás jár. Igazán jól azok a magyar játékosok keresnek, akiket egy-egy, elit ligában szereplő, erős szponzori háttérrel rendelkező külföldi csapat igazol le egyénileg.

Amiben viszont határozott erősödés figyelhető meg az elmúlt években az a versenyeken elnyerhető díjazások összege. Az idén első alkalommal meghirdetett K&H Egyetemi E-sport Kupán például 8 egyetem 95 csapata mérkőzhetett meg a 3 millió forintos díjért. A K&H Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság összdíjazása pedig több mint 15 millió forint. Ezen belül is a LOL Major győztesének 1 millió forint, míg egyéni versenyekben a legnagyobb díjak versenyzőnként 500 000 forint körül mozognak.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ezt hozta a nyár a lakáspiacon

Továbbra is a hazai lakáspiac egyik motorja az alku, tűnik ki az OTP Ingatlanpont legfrissebb lakásértékesítési adataiból. A nyári hónapokban ez átlagosan 6,5 százalékos árcsökkentésre adott lehetőséget, ami éppen megfelel az előző negyedévben elérhetőnek....

Új évaddal folytatódik a Marvel sorozat

Az első évad meglepő lezárása után október 6-án folytatódik a Marvel Studios egyik közönségkedvenc sorozata a Disney+-on.Loki, a csínytevés istene visszatér, és rögtön a Téridő Variancia Alapítvány – egy időn és téren kívül létező,...

Ezúttal az ATV-t büntette a Médiatanács

Az ATV március 16. és 22. közötti adáshetének hatósági ellenőrzése során több szabálytalanságot is megállapított a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. A testület három jogsértés miatt összesen 775 ezer forint bírságot rótt...

Újabb részletek derültek ki a BrandFestivalról

Mesterséges intelligencia kutató és termelékenységi coach is lesz az idei BrandFestival nemzetközi előadói között. Közép-Európa egyik legjelentősebb márka- és vállalati stratégiai csúcstalálkozóját november 9-10-én rendezik meg az ETELE CINEMA-ban. Az eseményen a „Digitális transzformáció”...

A kisebb településeken is lesznek GLS automaták

Újabb jelentős mérföldkőhöz érkezett a GLS Hungary: 300 településen összesen már több mint 1250 csomagautomatát üzemeltet a vállalat. A csomaglogisztikai szolgáltató egyúttal bejelentette, elkötelezett az iránt, hogy az ország minden szegletében elérhetővé tegye a...

Kiállítással ünnepel a National Geographic

A National Geographic Magyarország idén lett 20 éves. A kerek évforduló alkalmából a World Press Photo kísérő-kiállításán, a Magyar Nemzeti Múzeumban vonultatja föl a magazin két évtizedének legizgalmasabb és legszebb magyar anyagait.Húsz év, kétszáznegyvennél...

A KNK-val kampányol a Haier

Szeptember elejétől október végéig tart a világ elsőszámú nagy háztartási gép gyártó márkájának őszi reklámkampánya, amelyet online felületeken, social médiában, közterületi eszközökön, plázákban és printben látható hirdetések, valamint PR-megjelenések támogatnak. A potenciális vásárlói útvonalak...

Egyre népszerűbb a munkaerő-kölcsönzés

A munkaerő-kölcsönzés egyre elterjedtebb fogalom munkavállalói körben is, de számos tévhit kering körülötte. Az Ipsos átfogó munkaerőpiaci kutatást végzett a Prohuman megbízásából. A vizsgált 12 hónapos időszakban a magyar közösségi térben kb. 14 ezer...

Természeti katasztrófák áldozatainak segít a L’Oréal

Becslések szerint az elmúlt 50 évben ötszörösére nőttek az éghajlatváltozás okozta katasztrófák, jelenleg közel hárommilliárd ember él katasztrófáknak kitett területeken, és az előrejelzések szerint 2050-re ez a szám egymilliárddal fog emelkedni. A L'Oréal Groupe...

Ma van a kávé világnapja

Már 40 éve ünnepeljük szeptember 29-én a kávét - a világ egyik legkedveltebb itala először Japánban, 1983-ban kapott saját napot. A tradicionális kávézás mellett a 21. században egyre több új fogyasztási mód, szokás alakult...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Szeretik a dolgozók a kutyabarát munkahelyeket

Bár elvárásként még nem szerepel, de nagyban befolyásolja a gazdik döntését a „kutyabarátság", abban az esetben, ha két hasonló munkahely között választanak. A szakemberek szerint pár éven belül pedig oda is eljuthatunk, hogy kézzel...

Ezt hozta a nyár a lakáspiacon

Továbbra is a hazai lakáspiac egyik motorja az alku, tűnik ki az OTP Ingatlanpont legfrissebb lakásértékesítési adataiból. A nyári hónapokban ez átlagosan 6,5 százalékos árcsökkentésre adott lehetőséget, ami éppen megfelel az előző negyedévben elérhetőnek....

Új évaddal folytatódik a Marvel sorozat

Az első évad meglepő lezárása után október 6-án folytatódik a Marvel Studios egyik közönségkedvenc sorozata a Disney+-on.Loki, a csínytevés istene visszatér, és rögtön a Téridő Variancia Alapítvány – egy időn és téren kívül létező,...

Ezúttal az ATV-t büntette a Médiatanács

Az ATV március 16. és 22. közötti adáshetének hatósági ellenőrzése során több szabálytalanságot is megállapított a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. A testület három jogsértés miatt összesen 775 ezer forint bírságot rótt...

Újabb részletek derültek ki a BrandFestivalról

Mesterséges intelligencia kutató és termelékenységi coach is lesz az idei BrandFestival nemzetközi előadói között. Közép-Európa egyik legjelentősebb márka- és vállalati stratégiai csúcstalálkozóját november 9-10-én rendezik meg az ETELE CINEMA-ban. Az eseményen a „Digitális transzformáció”...
- Hirdetés -

Podcast

Az oktatás akkor jó, ha felkészít az életre

Milyen kihívások, trendek jellemzik ma az oktatástechnológiát, hogy befolyásolja a diákokat a digitalizáció, lemarad-e a gyerek, ha nincs okostelefonja? Ezeket a témákat is megvitatták a Business Lounge szeptember 13-ai adásában, melynek egyik vendége az...

A hitelesség alapvető faktor

Hogy fest 2023-ban egy kereskedelmi televízió talent managementje, hogyan járulnak hozzá a TV2-nél megforduló arcok a brand erősítéséhez, és fordítva: miért „éri meg” nekik, ha a csatorna menedzseli őket, mint influenszereket? Ezeket a kérdéseket...

Beépült a mindennapokba az élőzenei élmény

Ha nyár, akkor fesztiválok – de vajon magukhoz tértek már az itthoni rendezvények a Covid okozta sokkból? Szervezésről, jegyértékesítésről, kis és nagy rendezvényekről volt szó többek között a Business Lounge augusztus másodikai adásában, melynek...

Don't Miss

Nincs felső határ egy konferencia esetén – interjú Csermely Ákossal

Kell-e félnünk a mesterséges intelligenciától, átveheti-e az MI a konferenciaszervezést, mennyi látogatót várnak idén az Internet Hungary-re – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Csermely Ákos. Az esemény főszervezője elárulta azt...

Formabontó ötletek

Az MI és a digitalizáció átszövi a mindennapjainkat, ami lehetőséget ad arra, hogy a meglévő erőforrásainkat a leghatékonyabban tudjuk használni – mondta el Pantl Péter a legsikeresebb hazai PR-szakembereket felvonultató Top50-es rangsor első helyezettje....

Magas szinten gondolkodni

Rendszeres reklámkocsmák, éjszakai városfutások, a szakmai kezdetek, a legnagyobb kihívások, miért lehet imádni a marketingszakmát – többek között ezekről beszélt az idei TOP50 marketinges rangsor élén végző Szabó Béla a Marketing&Media magazinnak adott interjúban....

Önazonos kreátorokon, márkakollaborációkon és az AI-on lesz a hangsúly 2024-ben is

Hat éve erősíti a Coca-Cola csapatát Mérő Ádám, lelkesedése pedig azóta is töretlen a világ legértékesebb, legvonzóbb, állítása szerint legjobb marketinggel rendelkező márkája iránt. A tizenöt évnyi ügynökségi oldalt cserélte a brand oldali ügyfélszékre,...

Újra kell gondolni a hierarchiát a szervezetben

Művészettörténészként diplomázott, kulturális és kreatív elköteleződését pedig a Magyar Telekomnál kamatoztatja Kovács András Péter, aki jelenleg a családi szegmenskommunikációért felel és a Warm Up Talks legújabb adásában elárulja: mit jelent az agilis transzformáció, miért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Ezek a legfenntarthatóbb úticélok Magyarországon

Az emberiség megnyitotta a pokol kapuit - jelentette ki néhány nappal ezelőtt az ENSZ főtitkára, Antonio Guterres, hangsúlyozva, hogy jelenleg egy 2,8 fokos hőmérséklet emelkedés felé tartunk. De vajon hogyan ítélik meg az emberek...

Erre költött közel 3 milliárd forintot az AutoWallis

Elkészítette éves Zöld allokációs és hatás jelentését az AutoWallis Zöld Bizottsága, mely a társaság által két évvel ezelőtt kibocsátott 6,6 milliárd forint összegű, zöld kötvényekből befolyt forrás felhasználásáról és azok környezeti hatásairól szól. A...

Sokkal zöldebbek lehetnének az irodaépületek

Digitális épület- és energiagazdálkodási megoldások alkalmazásával, valamint elektrifikációval, illetve megújuló energiaforrások használatával és mikrohálózatok telepítésével akár 70 százalékkal is csökkenteni lehetne az irodaépületek szén-dioxid-kibocsátását a Schneider Electric kutatása szerint. Az alacsony CO2-kibocsátású épületekre történő...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....