- Hirdetés -

Ennyit költünk húsvétra

|

A gyermekek jobban kedvelik a meglepetés ajándékokat az általuk választott ajándékoknál a válaszadó szülők szerint – derül ki a Formatex felméréséből. A húsvét a karácsony utáni legkiemelkedőbb ünnep a játék ajándékok tekintetében, a 2017-es 4,4 milliárd forintos éves forgalom 15 százaléka esett a húsvét előtti időszakra.

A Játéksziget bolthálózatban a húsvéti vásárlói kosárérték 2018-ban 4- 5 ezer forint körül alakul, a webshopon pedig átlagosan 9000 forintért vásárolnak.

„Idén 15-20 százalékkal várunk több forgalmat a húsvéti időszakban a tavalyihoz képest nagykereskedelmi szinten, a Játéksziget üzleteinkben pedig 8% növekményre számítunk 2017 húsvéti időszakához képest”– mondta el Borhi János, a Formatex ügyvezetője. „Többféle, meglepetést tartalmazó, gyűjthető játékot is bevezetünk idén húsvétkor, amelyek a kinder tojáshoz hasonlóan egy-egy golyóba, vagy nyalóka formába rejtett figurát tartalmaznak, de egyéb funkciójuk is izgalmas. A Smashers például a meglepetésen kívül a sportkártyákból ismert cserélgethetőség örömét is megadja a gyerekeknek, a Pikmi Pops pedig apró illatos plüssökkel és egyéb különleges meglepetésekkel lányokat céloz meg. Az idei játékvásárok legnagyobb újdonsága az, hogy az alakváltó intelligens gyurmák mellett megjelentek a vizet zselés, nyúlós masszává alakító porok, mint a Gelli Baff, vagy a Slime Baff, a vicces húsvéti locsolkodók, vagy a kísérletező kedvű gyerekek legnagyobb örömére” – tette hozzá Borhi János.

Az óvodásoknak a rendrakásért és az egyedül öltözésért jár jutalom

A kis, 500 – 800 forint értékű meglepetés ajándékok a húsvéton kívül tipikusan jutalmazó, motiváló funkciót tölthetnek be, ezért a Formatex online kérdőívvel mérte fel a jutalmazás okait. Az apró jutalomnak számító ajándékok kategóriája jelenleg a forgalom 7 százalékára rúg, ezért is volt a Formatex kíváncsi a jutalmazás okaira. A megkérdezett szülők óvodás gyerekeiket leginkább rendrakásért, elpakolásért, másodsorban egyedül öltözésért, harmad sorban pedig azért szokták jutalmazni, ha szépen esznek. A szülők 17%-a állítása szerint nem ad jutalmat gyermekének, közel ennyien értékelik jutalommal azt, ha gyermekük önállóan fogat mos, vagy szépen beszél a családtagokkal, vagy szépen játszik. A szülők 42%-a előre megbeszéli a gyerekével, hogy bizonyos feladat teljesítéséért mit fog adni, 29 % szerint gyermekének nincs szüksége motiváló ajándékra, anélkül is megcsinálja a kis ovis a dolgát és ugyanennyien vannak, akik csak a feladat teljesítése után tudatják a kicsikkel, hogy milyen meglepetés üti a markukat. A napi rutin feladatok elvégzéséért még az óvodás korú gyerekek 38,8%-a sem kap jutalmat, aki kap, az jellemzően 500 forint alatti értékben, 17 százalékuk pedig 1000 forint alatt.

Az alsósokat jó tanulmányi eredményeikért jutalmazzák

Ahogy nőnek a gyerekek úgy az elvárások is nőnek, de a jutalmazási alkalmak is. A szülőknek ugyanis kevesebb, mint 5 százaléka írta azt, hogy egyáltalán nem jutalmazza alsó tagozatos gyermekét. A legtöbben jó tanulmányi eredményért, majd otthoni segítésért és jó magatartásért szoktak jutalmakat osztani, kevesebben számoltak be arról, hogy olvasásért, házi feladat, vagy szorgalmi elkészítéséért és sportversenyen elért jó eredményért is adnak jutalmat. Ebben a korban jelenik meg a jutalom matrica, vagy pirospont gyűjtés is, sőt a gyerekek egy harmada már zsebpénzt is kap. 10% alatt van azon családok száma, ahol alsós gyerekük 500 forint alatti összeget kap zsebpénzként havonta, 17% ötszáz és ezer forint közötti összegben állapodott meg, a családok 7% -nál pedig 1000 és 2500 forint között van az apanázs. Javarészt jutalmazó funkciója is van a zsebpénznek, de a szülők 6 százalékánál inkább a heti, 11%-nál pedig a havi rendszeresség, nem pedig a jutalmazási funkció a fontos. A napi rutin feladatok elvégzéséért a legtöbben ebben a korban már nem kapnak jutalmat, ha mégis, akkor az édesség, vagy a kedvenc étele, vagy játék, de itt már erősen megjelenik a kütyüzési idő, mint jutalmazási lehetőség. Jó bizonyítványért csak a szülők közel ötöde nem ad ajándékot, 18% 1-2 ezer forintot, közel ugyanennyien 2-3000-t, 22,6% 3-5000 forint közötti és 15% ötezer forintnál nagyobb értékű ajándékkal jutalmazza a jó bizonyítványt hozó gyermekét.

A felsősök is kedvelik a meglepetés ajándékot, de sokan kívánságlistát is adnak, hogy a szülőknek könnyebb legyen választani

A felsős gyerekeknek már kétharmada kap zsebpénzt, havonta 500 – 2500 forint között, 14%, 2500 -5000 forintot, 6,5% 5000 forintnál többet költhet el szabadon havonta, a napi rutin feladatokért kevesen kapnak jutalmat, ha igen akkor kedvenc ételüket, édességet vagy kütyüzési időt, vagy azt, hogy elmehetnek a barátaikkal valahová. Ők már kevésbé kapnak a jó bizonyítványért ajándékot, mint a kisebbek, de ha igen akkor 2 – 3 ezer forint értékben, vagy 16-16 százalékuk 3 – 5 ezer forint között, illetve afölötti értékben.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...