A magyar családoknál idén jellemzően 5 ezer forinttól indul az az összeg, amit húsvéti ajándékra szánnak gyermekenként a REGIO JÁTÉK friss kutatása alapján. Többnyire édességet, játékot és mesekönyvet kapnak a gyerekek, ezeket 1-2 héttel az ünnep előtt szerezték be a legtöbben, átlagosan 11.500 forintos online és 8.170 forintos áruházi kosárértékekkel.
Idén húsvétkor a nagyszülők és a szülők többsége (36% és 46%) 5.000 forintnál többet költ ünnepi meglepetésre gyermekenként. „A húsvét kiemelt időszak a játékpiacon, ilyenkor 1-2 hét alatt az éves forgalom 6%-a teljesül áruházainkban és 5%-a online. Az értékesítési hullám az ünnep előtti utolsó napokban csúcsosodik ki, ilyenkor az átlagos kosárértékünk online bruttó 11.500 forint, bolti beszerzés esetén pedig bruttó 8.170 forint” – avatott be a részletekbe Gyaraki Dávid marketingvezető.
A vállalat kutatása alapján a szülőktől és nagyszülőktől a legtöbb gyermek édességet és játékot kap, ezeken felül pedig leggyakrabban mesekönyvet rejtenek a családok a nyuszi kosarába.
„Idén húsvétkor a legtöbben új kreatív készletet (40%), társasjátékot (25%), illetve a szezonnak megfelelően szabadtéri, kerti játékot (20%) vásárolnak ajándékba. Idén végre, 2 év pandémia miatti boltzár után, személyesen tudnak a családok vásárolni meglepetéseket” – tette hozzá Gyaraki Dávid.
A megkérdezett családok 40 százaléka egyébként a hagyományos bolti vásárlás mellett online is választ ajándékot, míg 25 százalékuk csak a játékboltokban, 20 százalékuk pedig kizárólag hipermarketben vásárol az ünnepre.
Tavaly tízből hat kisfiú locsolkodott húsvétkor, amiért legtöbb esetben édességet (80%), hímes tojást és pénzt (50-50%) kaptak a lányoktól. A húsvéti programok közül a tojásvadászat, az ünnepi kézműves foglalkozás, illetve a torta- és süteménykészítés került fel a dobogóra, de sokan az időjárás függvényében egy kirándulással is megkoronázzák a többnapos ünnepet.