- Hirdetés -

Ennyit költünk idén karácsonykor

|

- Hirdetés -

A magyarok ajándékozási kedve újra töretlen: átlagosan nyolc embernek terveznek idén karácsonykor ajándékot vásárolni. A meglepetésekre szánt összeg a GKI Digital adatai alapján 15 százalékkal magasabb, mint tavaly ilyenkor és meghaladja a 60 ezer forintot. Az online vásárlások mellett újra megerősödik a hagyományos kereskedelem, és felbukkannak a különféle hitelkonstrukciók is. A HUNPénzügyi Tervező Kft. azt gyűjtötte össze, hogyan válasszunk a lehetőségeink közül, ha a megtakarításunk nem elegendő az ünnepekkor, de mindenképpen magasabb összegre van szükségünk.

Az ajándékmentes karácsony kétségkívül modern és fenntartható elgondolás, ám a magyarok körében mégis fontos szerepet tölt be a hagyomány. Az ajándékozási kedv minden évben magas hazánkban, idén pedig kezd visszatérni a járványhelyzet előtti állapot.

Több embernek, drágábban

A GKI Digital adatai szerint idén személyenként átlagosan nyolc embernek terveznek karácsonyi ajándékot vásárolni a magyarok. Bár ez a szám a tavalyi évben visszaszorult öt főre, idén, a hatvan százalék körüli átoltottság bátrabbá, optimistábbá tette a lakosságot és újra megteltek a bevásárlóközpontok, az üzletek pedig felkészültek a karácsonyi dömpingre. Ebben az évben a karácsonyi ajándékokra szánt keret átlagosan 60 411 forint, ami 15,5 százalékos növekedést jelent a tavalyi 52 300 forinthoz képest, egy ajándékra pedig átlagosan 9017 forint jut.

Sokan nem kívánják elengedni az ajándékozás rég bevált szokását, még akkor sem, ha a szükséges összeg nem áll azonnal rendelkezésükre. Egy kölcsönkért összeg, vagy egy hitel igénybevételénél azonban egyáltalán nem mindegy, milyen konstrukció mellett döntünk, ugyanis egy rosszul megválasztott törlesztési mód, akár komoly gondot is okozhat a jövő évi költségvetésben.

Áruhitel, személyi kölcsön, hitelkártya – mikor, melyiket?

Egy áruhitel igénylése abban a boltban történik, ahol vásárolni szeretnénk. Ezt a típust gyakran nulla százalékos kamattal hirdetik, ez azonban nem azonos a nulla százalékos THM-mel. Előfordulhat, hogy egy áruhitel kamata nulla, mégis az igényelt összegnél többet kell a hitel lejártával visszafizetnünk, hiszen a hitel teljes költségét a Teljes Hiteldíj Mutató jelöli, ami még kiegészülhet egyéb keresztértékesítési termékkel, amivel a vásárló később fog szembesülni. Az áruhitel előnye és egyben hátránya is, hogy gyorsan, a terméket árusító üzletben igényelhető. Előnye, hiszen pozitív elbírálás esetén azonnal, a termék kiválasztását követően elérhető, hátránya viszont, hogy egy boltban gyakran csak egy áruhitel áll rendelkezésünkre (nem tudjuk tehát megversenyeztetni az egyes bankok ajánlatait) és viszonylag gyorsan kell döntenünk a hitel igényléséről.

Személyi kölcsön hitelkalkulátor segítségével

Egyre több ügyfél választja tudatosan a személyi kölcsönt is. A felelős döntést nagyban segítheti, ha személyikölcsön-kalkulátort használunk és előzetesen átnézzük a bankok ajánlatait, ugyanis a kalkulátorok segítségével néhány perc alatt hasznos összehasonlítást kaphatunk. A megfelelő ajánlat kiválasztásában és az ügyintézési folyamatban hiteltanácsadó segítségét is igénybe vehetjük. Bankfióki ügyintézés során ma már léteznek olyan termékek, melyek a pozitív elbírálás után szinte azonnal folyósításra kerülnek. A személyi kölcsön előnye, hogy nem csak az adott termékre fordítható, hanem szabadon felhasználható, azaz több terméket akár több áruházban is meg tudunk vásárolni, így élvezhetjük az áruházak közötti árverseny előnyeit és még spórolhatunk is.

A hitelkártya a hitelkeret erejéig használható, gyakorlatilag egy folyamatosan rendelkezésünkre álló, szabadfelhasználású hitel, ha úgy tetszik, a legnagyobb szabadságot nyújtó tartalék. A megfelelő használattal akár 40 napig kamatmentesen is tudjuk használni, vásárlás után egyes bankok különböző jóváírásokat, kedvezményeket csatolnak a kártyahasználathoz, ezért az ügyfelek vagy árkedvezményben részesülhetnek vagy jóváírást kapnak a vásárlásuk után, tehát különböző előnyökre tehetnek szert. A kiszemelt terméknél még plusz kedvezmények illetik meg. Ugyanakkor fontos, hogy nagyon tudatosan használjuk keretünket, ugyanis minden hónapban meghatározott napig vissza kell fizetni a kihasznált keretet, különben sok esetben magas kamat terheli meg a pénztárcánkat. Ahhoz, hogy pontosan átlássuk melyik pénzügyi partnernél, milyen kedvezmény lehetőségek vannak, érdemes hiteltanácsadó segítségét igénybe venni.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A Human Telexszel kampányol a Finish

A Reckitt brandjének új, a környezettudatosságot előtérbe helyező kampánya május közepén indult, a márka ügynöksége a Human Telex Advertising & Event.„A Finish számára évek óta kiemelt jelentőséggel bír a környezettudatosság. Küldetésének tekinti, hogy felhívja...

Környezettudatos irodába költözik a Diageo

Az idén 20. évfordulóját ünneplő Diageo Budapest a társadalmi felelősségvállalás jegyében az idei évtől a modern, környezettudatos Green Court Offices irodaházban folytatja működését. Az új iroda kialakítása során számos környezettudatos építőipari megoldást és új...

Újra járvány előtti szinten a turizmus

Két turbulens év után a Mastercard Economics Institue új kutatása azt mutatja, hogy mind az üzleti- mind a szabadidős repülőjegy foglalások száma túllépte a világjárvány előtti szintet, valamint az utasszállító hajók, vonatok és buszok...

Káros a reklámadó a magyar gazdaságra

A Magyar Reklámszövetség és társszövetségei továbbra is fenntartják álláspontjukat: a reklámadó káros a teljes magyar gazdaság számára és nem támogatják a különadó visszavezetését, hiszen a gyengülő makrogazdasági környezet és a bejelentett vállalati, szektoriális különadók...

Tovább emelkednek a lakásárak, nehéz helyzetben vannak a vevők

A KSH kiadta legfrissebb, keresetekről szóló gyorstájékoztatóját, amely szerint 2022 márciusában a teljes munkaidőben foglalkoztatottak bruttó átlagkeresete meghaladta a félmillió forintot, ami 17,5 százalékos emelkedést jelent. Hogy mire elég ez a mai emelkedő kamatkörnyezetben,...

Behúzták a féket a vállalkozások

A járvány időszakában tapasztalt óvatossághoz hasonlóan, az orosz-ukrán konfliktus kitörése okozta gazdasági bizonytalanság és a fokozódó infláció ismét megfontoltabbá tette a kkv-kat. A K&H kkv bizalmi index 2022 első negyedévi kutatása alapján az előző...

Rekord árbevételről számolt be az AutoWallis

A régió 14 országában jelenlévő AutoWallis Csoport messze a piaci átlagot felülmúló növekedéssel, kiugró hatékonyságjavulással zárta az első negyedévet. Nettó eredménye több mint ötszörösére, 1,9 milliárd forintra, EBITDA-ja több mint a duplájára, 3,1 milliárd...

Politikai reklámok miatt büntették a TV2-t

A megrendelő megnevezésének és a megkülönböztető figyelemfelhívás hiánya miatt rótt ki több mint kétmillió forintos bírságot a TV2 szolgáltatójára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. A testület helytelenül közvetített virtuális reklám miatt...

People Group néven folytatja a 1080p Reklám- és médiaügynökség

A 1080p Solution Agency-t 2014-ben alapította az akkor még Urbán Zsolt vezette HD Group és a Kádár Tamáshoz és Dévényi Balázshoz köthető Dynamo Budapest azzal a céllal, hogy ötvözzék a két vállalatban lévő reklámügynökségi...

Szlovéniában terjeszkedik az AutoWallis

Megnyitotta Szlovénia egyetlen Land Rover márkakereskedését az AutoWallis Csoport, így tovább fokozza kiskereskedelmi aktivitását az országban. A lépéssel folytatja nemzetközi terjeszkedését a magyar tőzsde autós vállalata, miután az elmúlt két évben két sikeres akvizíciót...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

További részletek az új különadókról

Mint ismert, a napokban Magyarország Kormánya döntést hozott egy rezsivédelmi és honvédelmi alap létrehozásáról, melynek forrását bizonyos szektorokra kivetett, ún. „extraprofit-különadókból" és további adóintézkedésekből kívánja finanszírozni. A tervezett lépésekről a május 26-i kormányinfón hangzottak...

A Human Telexszel kampányol a Finish

A Reckitt brandjének új, a környezettudatosságot előtérbe helyező kampánya május közepén indult, a márka ügynöksége a Human Telex Advertising & Event.„A Finish számára évek óta kiemelt jelentőséggel bír a környezettudatosság. Küldetésének tekinti, hogy felhívja...

Környezettudatos irodába költözik a Diageo

Az idén 20. évfordulóját ünneplő Diageo Budapest a társadalmi felelősségvállalás jegyében az idei évtől a modern, környezettudatos Green Court Offices irodaházban folytatja működését. Az új iroda kialakítása során számos környezettudatos építőipari megoldást és új...

Újra járvány előtti szinten a turizmus

Két turbulens év után a Mastercard Economics Institue új kutatása azt mutatja, hogy mind az üzleti- mind a szabadidős repülőjegy foglalások száma túllépte a világjárvány előtti szintet, valamint az utasszállító hajók, vonatok és buszok...

Káros a reklámadó a magyar gazdaságra

A Magyar Reklámszövetség és társszövetségei továbbra is fenntartják álláspontjukat: a reklámadó káros a teljes magyar gazdaság számára és nem támogatják a különadó visszavezetését, hiszen a gyengülő makrogazdasági környezet és a bejelentett vállalati, szektoriális különadók...
- Hirdetés -

Don't Miss

Hiszünk a marketing erejében

Az üzleti döntéshozókat is jobban megszólítanák és mélyebben megismertetnék őket a marketing szerepeivel, feladataival és lehetőségeivel az idei Marketing Summit Hungary- n – mondta el Hinora Ferenc. A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) elnöke az...
Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...

Hiszünk a versenyben

Takács Csaba, Alza.hu, ügyvezető igazgató - Mi jelentette a legnagyobb kihívást tavaly az Alza számára a magyar piacon? - A fő kihívást a fogyasztói kereslet váratlan és kiszámíthatatlan változásai jelentették, mindkét irányban: felfelé és lefelé is...

Mindent bevetünk

Ötszáz gép, húszezer munkatárs, ekkora lesz 2030-ra a Wizz Air. Radó András, a légitársaság senior cabin crew recrutiment managere beszélt többek között arról, hogyan toboroznak, illetve milyen nyárra számítanak.   - Nagyon komoly bővülés előtt áll...

A valódi értékek, valódi üzenetek építik igazán a márkát

Mottl-Molnár Orsolya, HEINEKEN Hungária, marketing- és kereskedelmi marketingigazgató   - Februártól irányítod a Heineken Hungária marketing és kereskedelmi marketing részlegét, közben az élet ismét furcsán alakult körülöttünk. Mennyire nehezíti meg, késztet változtatásra a szomszédos háborús helyzet? -...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Környezettudatos irodába költözik a Diageo

Az idén 20. évfordulóját ünneplő Diageo Budapest a társadalmi felelősségvállalás jegyében az idei évtől a modern, környezettudatos Green Court Offices irodaházban folytatja működését. Az új iroda kialakítása során számos környezettudatos építőipari megoldást és új...

Ezek a járművek lehetnek a zöld autózás új sztárjai

Világszerte egyre több ország tervezi a belső égésű motorral rendelkező autók fokozatos kivezetését a piacról a következő 10-20 évben, és tavaly júliusban az Európai Bizottság is azt javasolta, hogy 2035-ig tiltsák be a belső...

Újabb hazai sztárok álltak ki a természetvédelemért

A természet megóvása, bolygónk védelme ma már olyan alapvetésnek számít, ami mellett az ismert emberek és a kreatív szakma legnagyobbjai világszerte és hazánkban is egyre gyakrabban kiállnak. Ki egy civil szervezetet támogat, ki a...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....