- Hirdetés -

Ennyivel nőttek az ingatlanárak a fővárosi agglomerációban

|

Megnövekedett a kereslet a fővárosi agglomerációs térség ingatlanjai iránt, 2022-höz képest 6, 2023-hoz mérten pedig 26 százalékkal több ingatlan cserélt tulajdonost a területen. A négyzetméterárak a teljes agglomerációt vizsgálva átlagosan 10 százalékkal, 650 ezer forintra emelkedtek. A Duna House ügyfelei körében a legnépszerűbb a déli agglomerációs térség volt. Az agglomerációt választók 12 és 440 millió forint közötti vételáron szerződtek új otthonukra.

A 2024-es ingatlanpiaci fellendülés hatására országszerte nőtt az ingatlantranzakciók száma és nem volt ez másként a Budapestet körülvevő, népszerű agglomerációban sem. „A tisztább levegő és a tágasabb, természetközelibb élettér iránti igény továbbra is aktívan befolyásolja a családok preferenciáit az ingatlankeresés során, ennek megfelelően az otthonteremtési támogatások és a kedvező hitelkamatok hatása a fővárosi agglomeráció ingatlanpiacán is nyomott hagyott.” – kezdte Máté Ferenc a Duna House Vezérigazgató-helyettese. „Bár a korábbi évekre jellemző, erős kiköltözési hullám mára lecsengett – sőt azóta már egy egyensúlyi állapot is kialakult a főváros környéki területeken – mégis az idei év januárja és októbere között zárult agglomerációs adásvételek száma 6 százalékkal meghaladta a 2022-es, 26 százalékkal pedig a 2023 év eladásait a Duna House adatai szerint.” – folytatta a szakértő.

A fokozódó kereslet hatására a teljes agglomerációs térségben 10 százalékos áremelkedést követően 650 ezer forintra nőtt az átlag négyzetméterenként, az ingatlanra fordított összeg átlaga pedig 59,5 millió forintról 70,2 millió forintra ugrott. Kiugró, közel 20 százalékos drágulás jelentkezett a 2023-as év során legolcsóbbnak számító északi szektor átlagos négyzetméterárait (600 ezer Ft/m2) illetően, 10-12 százalékkal többet kell költeni tavalyhoz képest a déli és a délkeleti szektorban is, ezzel szemben a keleti szektor településeit választó vásárlók 6 százalékkal csekélyebb, 613 ezer forintos átlagos négyzetméteráron köthettek adásvételt.

A Budapestet körülvevő agglomeráció hat szektora közül a tavalyihoz hasonlóan 2024-ben is a nyugati szektorban kerül négyzetméterenként a legmagasabb, átlagosan 739 ezer forintos összegbe az otthonteremtés, ami 7 százalékos pluszt jelent 2023-hoz képest. Ingatlanérték tekintetében azonban továbbra is az északnyugati szektor házai és lakásai vezetik a sort, itt a tavalyi 74,3 millióról 91,1 millió forintra nőtt az átlag. Az északnyugati egyébként a második legdrágább szektor, az átlagos négyzetméterár 9 százalékos emelkedés után meghaladta a 700 ezer forintot a területen. Aki kevesebb ráfordítással szeretne ingatlant vásárolni, de ragaszkodik a főváros körüli elhelyezkedéshez, annak a délkeleti szektor nyújtja a legmegfizethetőbb alternatívát, itt 560 ezer forintot kóstál egy négyzetméter.

A négyzetméterárakat illetően a legdrágább ház (2,1 millió Ft/m2) az északnyugati szektorban kelt el, míg a legalacsonyabb egységárat, 169 ezer forintot a nyugati szektorban fizette egy vevő. Volt, aki a 440 millió forintos vételárat sem volt rest kifizetni álmai otthonáért az északnyugati szektorban, de 12 millió forintért is vehetett kisházat az, akinek a keleti szektor is megfelelt.

A Duna House ügyfélkörében idén is a déli szektor volt a legkeresettebb, az agglomerációt választó vásárlók 28 százaléka szerződött ezen a területen új otthonára. A vevők ötöde szerződött a pénztárcabarát délkeleti szektorban, 15 százalékuk a nyugati, 14-14 százalékuk az északi és az északnyugati szektor településeit választotta, míg a fennmaradó 9% keleten kötött adásvételt.

Az elemzés a 2023-ban, 2024-ben megvalósult ingatlantranzakciók alapján készült. Az agglomerációban vizsgált települések listája:

Északi szektor: Csomád, Csörög, Dunakeszi, Fót, Göd, Őrbottyán, Sződ, Sződliget, Vác, Vácrátót

Keleti szektor: Csömör, Erdőkertes, Gödöllő, Isaszeg, Kerepes, Kistarcsa, Mogyoród, Nagytarcsa, Pécel, Szada, Veresegyház

Délkeleti szektor: Alsónémedi, Ecser, Felsőpakony, Gyál, Gyömrő, Maglód, Ócsa, Üllő, Vecsés

Déli szektor: Délegyháza, Diósd, Dunaharaszti, Dunavarsány, Érd, Halásztelek, Majosháza, Pusztazámor, Sóskút, Százhalombatta, Szigethalom, Szigetszentmiklós, Taksony, Tárnok, Tököl

Nyugati szektor: Biatorbágy, Budajenő, Budakeszi, Budaörs, Herceghalom, Páty, Perbál, Telki, Tinnye, Tök, Törökbálint, Zsámbék

Északnyugati szektor: Budakalász, Csobánka, Dunabogdány, Kisoroszi, Leányfalu, Nagykovácsi, Pilisborosjenő, Piliscsaba, Pilisjászfalu, Pilisvörösvár, Pilisszántó, Pilisszentiván, Pilisszentkereszt, Pilisszentlászló, Pócsmegyer, Pomáz, Remeteszőlős, Solymár, Szentendre, Szigetmonostor, Tahitótfalu, Üröm, Visegrád

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A hazai e-kereskedők alig több mint tizede él a retail media lehetőségével

A hazánkban működő e-kereskedők mindössze 13,5 százaléka kínál digitális retail media megoldásokat – derül ki a PwC Magyarország által, az IAB Hungary szakmai közreműködésével készített kutatásból. A retail media mint az e-kereskedelem világában robbanásszerűen...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Erre költünk legtöbbet az ünnepi szezonban

A Mastercard Gazdasági Intézet előrejelzése szerint a 2024-es ünnepi szezonban az európai vásárlási szokásokat a divat, az elektronikai eszközök és az utazás iránti kereslet határozza meg. A fogyasztók vásárlási kedve összességében növekszik, bár sokan...

Így alakulhat az ünnepi édességpiac

A kiskereskedők nehéz helyzetben futnak neki az ünnepi szezonnak, ami az év legkiemeltebb időszaka számukra. Eddig az látszott, hogy a lakosság meglehetősen visszafogta a fogyasztást, úgyhogy a megszokottnál is több múlik most azon, változik-e...

A Z generációval erősíthet Európa

Fokozódik a globális verseny. A sikeres európai gazdaság egyik meghatározó eleme az erős innovációs ökoszisztéma és a tehetséges fiatalok képzésének támogatása. Az innovatív életforma, a hibázás kultúrája és az együttműködések fontossága is szóba került...

Erre hajtott a NAV 2024-ben

A transzferárazás szabályozási és gyakorlati kihívásai kerültek elemzésre a Deloitte legutóbbi webináriumán, ahol az adótanácsadó szakértői és a NAV képviselője osztották meg tapasztalataikat a témában. Az online esemény vendége volt, Maqsoudi Ali, a NAV...

Új trendek jönnek a munka világában

Az évtized végéig több mint 85 millió betöltetlen álláshely lesz világszerte, és ezt szinte minden cég megérzi majd. A legnagyobb kihívás tehát nem az, hogy a robotok elveszik az állásunkat, hanem hogy nincs elég...

Cyberpunk valóság testközelből: itt az L20 podcast új epizódja

Az Internet Hungary-n készített L20 podcast legújabb epizódjában a bőr alá ültethető chipek kerültek reflektorfénybe – egy olyan technológia, amely egyre inkább a mindennapok részévé válik. A beszélgetés vendégei Schumacher Vanda műsorvezető, színésznő, aki...

Új konferenciát szervez a Magyar Marketing Szövetség

A Magyar Marketing Szövetség 2025. március 5-én az Etele Cinema-ban hagyományteremtő szándékkal indítja útjára a Digital Marketing Forumot. Az esemény küldetése a Magyarországon működő cégek, szervezetek digitális érettségének és üzleti növekedésének marketingeszközökkel történő támogatása....

A TopFICE rangsorában a Lounge Group az év független ügynöksége

Megjelent a TopFICE 2024-es rangsora, amelyen a Lounge Group Magyarország legjobb független ügynökségeként szerepel. A lista nemzetközi, regionális és helyi kreatív versenyeken elért eredmények összesítése alapján készült. A TopFICE globális rangsor, amely 67 nemzetközi, regionális...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Várakozások felett az év – interjú Erdélyi Eszterrel

Nálunk az áremelés sokkal nehezebb, mert kínálati piac van. A nemzetközi szereplőknek hatalmas az inventoryjuk, ami ugyan kevésbé minőségi, és nagy a reklámzaj, de megtehetik, hogy a hazai tartalom gyártókat „kiéheztetik” – véli Erdélyi...

A hazai e-kereskedők alig több mint tizede él a retail media lehetőségével

A hazánkban működő e-kereskedők mindössze 13,5 százaléka kínál digitális retail media megoldásokat – derül ki a PwC Magyarország által, az IAB Hungary szakmai közreműködésével készített kutatásból. A retail media mint az e-kereskedelem világában robbanásszerűen...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Erre költünk legtöbbet az ünnepi szezonban

A Mastercard Gazdasági Intézet előrejelzése szerint a 2024-es ünnepi szezonban az európai vásárlási szokásokat a divat, az elektronikai eszközök és az utazás iránti kereslet határozza meg. A fogyasztók vásárlási kedve összességében növekszik, bár sokan...

Így alakulhat az ünnepi édességpiac

A kiskereskedők nehéz helyzetben futnak neki az ünnepi szezonnak, ami az év legkiemeltebb időszaka számukra. Eddig az látszott, hogy a lakosság meglehetősen visszafogta a fogyasztást, úgyhogy a megszokottnál is több múlik most azon, változik-e...

Don't Miss

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...