- Hirdetés -

Érdekes dolog derült ki a fiatal nézőkről

|

- Hirdetés -

Egy feliratozással foglalkozó brit közhasznú szervezet kutatása szerint a fiatalok majdnem négyszer nagyobb valószínűséggel néznek feliratozott tévéműsorokat, mint az idősebb nézők, annak ellenére, hogy kevesebb hallásproblémájuk van.

A felmérés szerint a 18-25 év közötti nézők négyötöde mondta, hogy alkalmanként vagy mindig felirattal nézik a tévét. Az 56-75 év közöttieknek viszont kevesebb mint negyede válaszolta ezt, holott az idősebb korosztályba tartozók majdnem kétszer nagyobb valószínűséggel mondták azt, hogy süketek vagy nagyothallók – írja az MTI a BBC News beszámolója alapján.

Az eredetileg a hallásproblémákkal küzdőknek szánt feliratozás mára sokak számára nélkülözhetetlen segítséggé vált a műsorok követéséhez – különösen akkor, ha a televízión kívül más, zavaró tényezők oszthatják meg a figyelmüket. Sokan a közösségi médiában szokták meg a feliratos videókat, és manapság az olyan sorozatok, mint a dél-koreai Squid Game sikere, azt mutatja, hogy a feliratozás elolvasását már nem tekintik különösebb erőfeszítésnek.

 

A felmérést végző Stagetext vezetője, Melanie Sharpe szerint a fiatalok azért fogadják el jobban a feliratozást, mivel számukra ez már természetes, míg az idősebb korosztályban ez nem feltétlenül van így. Az idősebb generációk tagjai gyakran úgy érzik, a felirat olvasása többletkoncentrációt igényel, ha idegen nyelvű filmet néznek. Közben a fiatalok hozzá vannak szokva, hogy gyorsan jóval nagyobb mennyiségű információt fogadjanak be.

A Stagetext, amely többek között élő és online közvetítések, színházi előadások és beszélgetések feliratozását is végzi, kutatásával arra az eredményre jutott, hogy az emberek átlag 31 százaléka több élő eseményre és előadásra menne el, ha több helyen lenne képernyőn feliratozás a helyszínen. A 18-25 évesek körében ez az arány 45 százalék, míg az 56 év felettiek körében 16 százalék.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új rekordot állított fel a Yettel

2024. március 26-án több százan doboltak egyszerre Magyarország különböző pontjain, hogy hazai ütősrekordot állítsanak fel. A kísérlet apropóját az adta, hogy 30 éve indította el a Yettel – akkor még Pannon GSM néven –...

Ezek lesznek idén a legmeghatározóbb divattrendek

A Z generáció nem várja meg, hogy a divatipar megszabja mi a menő, hanem megalkotja saját trendjeit. Manapság ezek a trendek a nagy divatmárkákra is hatással vannak, amelyek a Z generáció ízlésvilágához igazítják kollekcióikat....

Új évaddal tér vissza az Adom a napom

Április 15-én hétfőn 20 órakor 3. évadával tér vissza a VIASAT3-ra Magyarország egyik kedvenc élő talkshowja, az Adom a napom. „Mutasd meg a napod, megmondom, ki vagy!” – tartja a műsor kapcsán Geszti Péter,...

Televíziós Újságírók Díja: megvannak az idei nyertesek

Győzteseket hirdettek a Televíziós Újságírók Díja gálaeseményen március 27-én este. A legjobb női műsorvezető Lékai-Kiss Ramóna lett, Till Attila kapta a legjobb férfi műsorvezetőnek járó elismerést, Miklósa Erikát a zsűritag kategóriában díjazták, Sztarenki Dóra...
Szabó Balázs RTL

Az RTL már javában készül a Bajnokok Ligájára

Amikor egyszerre hét meccs lesz egy időpontban, akkor mind a hetet láthatják magyar kommentárral a nézők – mondja a Bajnokok Ligája közvetítések kapcsán Szabó Balázs, az RTL Magyarország tartalmak menedzseléséért felelős vezérigazgató-helyettese. A szakember...

Új vezetőt nevezett ki a Decathlon

A sportszerforgalmazó márka új marketing és brand igazgatója számára nem ismeretlen a terep, bár Herczeg Lilla január 1-jétől tölti be új pozícióját, a Decathlon csapatát viszont már 2012 óta erősíti. A szakember az elmúlt...

Így ünnepli a nők sikereit a Glamour

A GLAMOUR Women of the Year gálát idén immár 15. alkalommal rendezte meg a Ringier Hungary. A díjátadó gála célja a kezdetektől az, hogy a hazai társadalomban nagyobb teret adjon a nők által elért...

Kiberbűnözés – veszélyben az idősek

Az 50–79 éves magyarországi internetezők 97 százaléka napi rendszerességgel használja az internetet. Bár átlagosan mintegy két órát töltenek naponta az interneten, kevesen tartoznak a digitálisan felkészültek közé, ezért jobbára bizalmatlanok és kevésbé tudatosak –...

Elkészült a legbefolyásosabb magyar nők listája

Tizedik alkalommal tette közzé a Forbes a legbefolyásosabb magyar nők listáját. Az üzleti magazin idén is négy kategóriában rangsorolt: közélet, üzlet, média és kultúra, utóbbinak az élén debütált Karikó Katalin Nobel-díjas kutató. Új belépőként...

Nélkülözhetetlen mobilappok húsvétra

Közeleg a húsvét, a szórakozást pedig új szintre lehet emelni pár jópofa, játékos alkalmazásról, legyen szó a gyerkőcök foglalkoztatásáról vagy családi kikapcsolódásról. A HONOR pár olyan androidos alkalmazást szedett össze, amik remekül jönnek majd...
- Hirdetés -