Érdekes dolog derült ki a sajátmárkás termékekről

Összességében tavaly az élelmiszerek 30%-át sajátmárkás termékekből vittük haza, míg a tisztító- és tisztálkodási szereknek a 20%-át. A boltválasztást a hatodik helyen befolyásolják a sajátmárkás termékek, a vásárlók majdnem 60%-nál számít ez, amikor eldöntik, melyik üzletbe mennek be. A siker titka a jó ár-érték arányban rejlik, azaz viszonylag kedvező áron kapunk minőségi termékeket, ha sajátmárkást választunk. A jó áron adott minőség pedig azért lehetséges, mert számos addicionális költséget megspórol a gyártó, például a marketingre fordítandót, hiszen biztos vevőt talál abban az üzletláncban, amelyik saját nevére veszi a termékét. Az adott üzletlánc pedig épp a márkanév miatt nem adhat le az általa képviselt minőségből.

A sajátmárkás termékekkel mindenki nyer, hiszen a gyártó biztos felvevő piacot talál, nem kell marketingre költenie és kalkulálni tud a kapacitásával. Az adott üzletlánc minőségi, a fogyasztói igényekre szabott terméket tud kínálni jó áron, a vevő pedig kedvező áron viheti haza a jó minőségű árut. A top kategóriák, amelyekben legszívesebben nyúlunk a nagy márkák helyett sajátmárkás termékekhez: a tisztítószerek, a tejtermékek, a testápolószerek, a háztartási papíráru, mint a WC papír, papírtörlő és a papírzsebkendő.

Természetesen azért különbözhetnek egymástól az üzletláncok sajátmárka stratégiái. „Az Auchan sajátmárkás stratégiájának egyik fontos eleme az, hogy termékeink sokféle fogyasztói elvárásnak feleljenek meg. Az is találja meg nálunk, amit keres, akinek a legkedvezőbb ár-érték arány számít, és az is, aki valamilyen exkluzív termékre vágyik. Ennek alapján három kategóriába soroltuk a sajátmárkás termékeinket: az Auchan Tipp a legkedvezőbb árkategóriát jelöli, az Auchan Kedvenc a kiváló ár-érték arányúakat fedi le, az Auchan Collection pedig elsősorban a prémium minőségre helyezi a hangsúlyt. A másik, hogy nem csak élelmiszerben kínálunk sajátmárkás termékeket, hanem textiláruban, ruházatban, lakberendezésben és műszaki, elektronikai cikkekben is. A ruházati termékeknél az Inextenso by Auchan márka, a lakásfelszerelés és dekor osztályon az ACTUEL by Auchan termékeiből válogathatnak vásárlóink, az elektronikai részlegen Qilive, az illatszereknél pedig Cosmia néven találják meg” – mondta el Nagy Attila értékesítési igazgató.

Az Auchanban közel 7000 sajátmárkás termék található, 200 magyar gyártóval működünk együtt és 2000 körüli a kifejezetten hazai, saját fejlesztésű termékeink száma, ennek 76%-a élelmiszer. Ez azt jelenti, hogy vásárlóiknak minőségi, sajátmárkás magyar termékeket kínálnak, és ezzel egyben a helyi termelőknek és gazdáknak stabil megélhetést biztosítanak. Ezt valósítják meg a „Gazdától az asztalig” programmal, amelyben az élelmiszerek előállítását a teljes értékláncon át szigorúan nyomon tudják követni. A termékfejlesztésekhez a kölcsönös előnyök alapján választanak gyártópartnert. Az előírtaknál jóval szigorúbb minőségügyi szempontjaiknak való megfelelésért cserébe partnereik szabad kapacitásuk függvényében vehetnek részt a sajátmárkás portfólió kialakításában.

A másik nagy előnye az Auchan sajátmárkás termékeinek, hogy ezekkel tudnak a legrugalmasabban reagálni a változó vásárlói igényekre. Ezeket a termékeket a vevőkkel és beszállítói partnerekkel közösen fejlesztik ki, amelyben a fogyasztói elvárás indítja el a folyamatot, és a végterméknél is mindig figyelembe veszik a vásárlói visszajelzéseket.

Januárban, az év végi kiköltekezés után különösen megnő az érdeklődés a kedvező árú sajátmárkás termékek iránt. Érdemes nézni azt is, hogy hol lehet akciósan hozzájuk jutni.