Mennyien néztek bele legalább egy percig az Európa-bajnokság meccseibe? Mennyire voltak népszerűek a magazinműsorok? Mennyi reklámot sugároztak a mérkőzések körül? Többek között ezek is kiderülnek a Nielsen Közönségmérés adataiból.
Idén június 11. és július 11. között a sport tematikájú műsorok a sugárzási idő 7,2 %-át tették ki, melynek 32,6%-a focimeccs és 14,5%-a sportmagazin volt.
A nézők a tévézésre szánt idő 11,6 %-át fordították sportműsorokra: háromszor annyit, mint az „EB-mentes” 2020-as év ugyanezen időszakában.
A sportműsorokra szánt tévénézési idő közel háromnegyedét – 73%-át – a focimeccsek tették ki, és további 11%-át sportmagazinok alkották.
Egy magyar meccset átlagosan 77 percig, míg egy nem magyar vonatkozású mérkőzést átlagosan 58 percig kísértek figyelemmel.
Csak a tiszta félidőket tekintve a német-magyar meccs második félideje volt a legnézettebb.
Az Olaszország-Spanyolország és Anglia-Dánia elődöntőket a nézők közel 30%-a, a döntőt 40%-a választotta a meccsek idején.
Az angol-olasz döntőt – a büntető párbajjal és a díjátadóval együtt – egy néző átlagosan 120 percig nézte.
4,9 millióan láttak az Európa-bajnokság mérkőzéseiből legalább 1 percet. A három magyar érdekeltségű meccsből pedig 3,6 millióan láttak legalább 1 percet.
Az EB mérkőzéseinek műsorkörnyezetében összesen 4 867 db – több, mint 30 órányi – reklámot
sugároztak, amelyek közül a legtöbbet hirdető termékosztályok:
1. Élelmiszer-kereskedelem 688 db
2. Egyéb kereskedelem 348 db
3. Személygépkocsi 255 db hirdetései tettek ki.
Forrás: Nielsen Közönségmérés