- Hirdetés -

Érdekessé tennék a gazdasági témákat – interjú a G7.hu főszerkesztőjével

|

- Hirdetés -

Értelmes gazdasági oldalt akarunk, nem politikai üzeneteket közvetíteni – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak a hamarosan induló G7.hu főszerkesztője. Kasnyik Márton szerint a Centralban nagyon értenek ahhoz, hogyan lehet a tartalmat eljuttatni a fogyasztókhoz.

 

– Gondolom, megvan már az ars poetica, és nem akartok egy sokadik VG, Napi Gazdaság vagy esetleg Portfólió.hu lenni. Bár ezek közül többen már nem úgy léteznek, mint fénykorukban. Mi az irány?

 

– Eddig még nem láttam olyan magyar nyelvű gazdasági újságot, ami ki akart volna törni a szakmának szóló közlönyműfajból. Ez engem mindig nagyon zavart, emlékszem, már évek óta a Napi Gazdaságban dolgoztam, amikor még mindig voltak olyan cikkek az újságban, amelyek olyan zsargonban íródtak, hogy egyszerűen nem értettem őket. A G7.hu víziója nagyjából ez: azok számára is érdekessé tenni a gazdasági témákat, akik eddig erre nem voltak nyitottak. Meg akarjuk mutatni érthetően és érdekesen, hogy milyen értékek és érdekek vannak az elvontnak tűnő folyamatok mögött. Ennek fontos része, hogy rendesen, befogadható nyelvezettel megírt anyagokkal találkozzon az, aki minket olvas.

 

– A 24.hu tulajdonosa, Varga Zoltán és Reszegi László indítja az új szájtot. Mennyire lesz szoros kapcsolat a 24.hu-val? Ti adjátok nekik is a gazdasági tartalmat?

 

– Külön cég és külön szerkesztőség vagyunk, de együttműködünk a Central Médiacsoporttal és a 24-gyel is. Ez nekünk azért jó, mert nagyban megkönnyíti a felállást, nem a nulláról indulunk.

 

– Mekkora stáb kell ahhoz, hogy egy online szerkesztőség kellően gyors és legfőképpen érdekes lehessen? Hány fővel indultok és mi a távlati terv?

 

– Az indulásnál hatan leszünk, engem és a cégvezető-felelős szerkesztő Szentkirályi Balázst is beleértve, de az év végéig még két újságíró érkezik a G7-hez. Hatékonyan dolgozva nyolc erős ember szerintem már el tud vinni egy olyan kis, tényleg csak a lényeges dolgokra koncentráló újságot, amit mi elképzeltünk.

 

– Mennyire fontos a látogatószám? A 444-től érkezel, ott kívülálló szemmel nézve nemritkán voltak extrémen bevállalósak a címek. Azt szokták mondani, minden a kattintásról szól, vagy a más jelleg miatt más lesz a taktika is nálatok?

 

– Nagy átok az online újságírásban, hogy mindent hülye címekkel kell megpörgetni (bár szerintem pont a 444-en nem ez volt a húzóerő). Mi teljesen mást fogunk csinálni, és abban bízunk, hogy az olvasók annak ellenére rátalálnak az értelmes tartalmakra, hogy nem húzzuk csőbe őket mást ígérő címekkel.

 

– Mekkora hangsúly lesz az erős tényfeltáró tartalmakon? Bevállalós lesz a stáb, vagy inkább kívül maradtok?

 

– Ezt a munkát nem lehet anélkül csinálni, hogy az ember komolyan venné a hatalom és a pozícióban lévők ellenőrzésének feladatát. Viszont a racionális érvek és a bizonyítható tények talaján fogunk állni, kerüljük a sejtetést.

 

– Manapság gyakran előfordul, hogy a kormányzat bizonyos sajtótermékeket negligál. E téren hogyan pozicionáljátok majd magatokat?

 

– Mi jóhiszeműen állunk neki a munkánknak. Korábban sokféle hozzáállással találkoztam az állami szerveknél a készségesen együttműködő és az újságírói kérdésekre egyáltalán nem válaszoló között, remélem, több lesz az előbbiből. Egyébként mi is racionális érvekkel, nem ítélkezve fogjuk elemezni a kormányzati szervek munkáját.

 

Nonprofit vállalkozásként indultok. Ez azért elég ritka a mai magyar médiában. Miért jó ez a szerkesztőségnek és a cégnek?

 

– A tulajdonosok elsősorban társadalmi céllal alapították a G7-et, mert úgy látták, hogy hiányzik egy ilyen tartalmat és értékeket közvetítő gazdasági oldal. Pontosan tudják, hogy ezen a piacon egy ilyen terméknél rövid távon nem lesz nyereséges a működés, ezért ebben a szakaszban nem lett volna indokolt a forprofit felállás.

 

Simon Krisztián

 

Az interjút teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Különleges közvetítésre készül a Sport TV

A Sport TV története során először számol be egyszerre több platformon is élőben egy kiemelt eseményről. Az olasz bajnokság aranyérméről döntő két találkozóról a Sport2-n körkapcsolás keretében számol be, míg az AMC Mikro nevű,...

Kitalálod, milyen ízű az új Fanta?

A Fanta elhozta az év feladványát és játékos nyomkeresésre hívja a fogyasztóit. A sokakat izgató kérdés: milyen titkos ízt rejt az új #WhatTheFanta üdítőital palackja? A boltok polcain májustól elérhető a rejtélyes rózsaszín üdítőital,...

Újabb segítség a vállalkozásoknak – okosmobilból POS-terminál

Kiugróan sikeres évet zárt az OTP Bank fintech leányvállalata, az OTP Mobil, amely széles körben kínál készpénzmentes fizetési és a mindennapi ügyintézést megkönnyítő szolgáltatásokat. A Simple megoldások „legfiatalabb tagja”, a SimpleBusiness alkalmazás a 2020-as...

Egyre népszerűbbek az egészségügyi témájú mobilappok

Míg az idősebb korosztály az e-receptek és az okos vérnyomásmérőhöz hasonló, újszerű orvostechnikai eszközök iránt érdeklődik, a fiatalabb generáció inkább tünetek ellenőrzésére és diagnózis felállítására használja az internetet – derül ki a GWI a...

Nagyon pörög a hazai használtautó-piac

Áprilisban is magas forgalom jellemezte a hazai használtautó-piacot: a DataHouse frissen közzétett előzetes adatai szerint az elmúlt hónapban 69 113 személygépkocsi cserélt gazdát, ami 7,2 százalékkal haladja meg a tavalyi hasonló időszak volumenét. Egyre...

Hamarosan nálunk is kapható lesz a díjnyertes okosmobil

A HONOR Magic4 sorozat ismét felkerült a DxOMark toplistájára: ezúttal a HONOR legújabb csúcskategóriás okostelefonja, a HONOR Magic4 Pro érdemelte ki a DxOMark Gold Camera minősítését.A Magic4 sorozat Ultimate tagja korábban már megszerezte az...

Egyre több magyar venne elektromos autót

A kedvezőbb fenntartási költségek és az alacsonyabb károsanyag-kibocsátás miatt minden harmadik magyar járművezető mérlegeli, hogy a jövőben alternatív hajtású kocsit vásároljon – derül ki az EY reprezentatív kutatásából. Az elektromos kocsiknál az akkumulátorhibától, a...

Újabb részletek a Disney+ reklámos terveiről

Azt már korábban bejelentette a Disney, hogy hirdetésekkel támogatott verziója is lesz a Disney+ streamingszolgáltatásnak, ami az Egyesült Államokban az év végén, a többi piacon pedig 2023-ban lesz elérhető. Úgy tűnik, hogy visszafogott reklámmennyiséggel...

Új hirdetési lehetőség a kkv-knak

A tudatos kis- és középvállalatok most már a podcast hallgatók egyre növekvő táborát is elérhetik könnyen, akár médiavásárlási tapasztalat nélkül a DisplayNOW hirdetési webshop segítségével. A podcast egyre hasznosabb hirdetési eszköznek számít, az IAB...

Ultramodern raktárat nyitott az Euronics

Az Euronics, a kizárólag magyar tulajdonban lévő műszaki áruházlánc a mai napon nyitotta meg új, 28 000 m2-es raktárát Üllőn. A vállalat 1,6 milliárd forintos beruházással Magyarország egyik legmodernebb, okos, robotizált raktárbázisát hozta létre,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Művészi kampány a BMW-től

Az új BMW i7 bevezető kampányát napjaink egyik leginnovatívabb és legmeghatározóbb divatfényképésze alkotta meg. Az egyedülálló fotó- és videókoncepció a feje tetejére állítja a megszokott perspektívákat. A tisztán elektromos meghajtású BMW i7 világpremierjével megkezdődik...

Különleges közvetítésre készül a Sport TV

A Sport TV története során először számol be egyszerre több platformon is élőben egy kiemelt eseményről. Az olasz bajnokság aranyérméről döntő két találkozóról a Sport2-n körkapcsolás keretében számol be, míg az AMC Mikro nevű,...

Kitalálod, milyen ízű az új Fanta?

A Fanta elhozta az év feladványát és játékos nyomkeresésre hívja a fogyasztóit. A sokakat izgató kérdés: milyen titkos ízt rejt az új #WhatTheFanta üdítőital palackja? A boltok polcain májustól elérhető a rejtélyes rózsaszín üdítőital,...

Újabb segítség a vállalkozásoknak – okosmobilból POS-terminál

Kiugróan sikeres évet zárt az OTP Bank fintech leányvállalata, az OTP Mobil, amely széles körben kínál készpénzmentes fizetési és a mindennapi ügyintézést megkönnyítő szolgáltatásokat. A Simple megoldások „legfiatalabb tagja”, a SimpleBusiness alkalmazás a 2020-as...

Egyre népszerűbbek az egészségügyi témájú mobilappok

Míg az idősebb korosztály az e-receptek és az okos vérnyomásmérőhöz hasonló, újszerű orvostechnikai eszközök iránt érdeklődik, a fiatalabb generáció inkább tünetek ellenőrzésére és diagnózis felállítására használja az internetet – derül ki a GWI a...
- Hirdetés -

Don't Miss

Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...

Hiszünk a versenyben

Takács Csaba, Alza.hu, ügyvezető igazgató - Mi jelentette a legnagyobb kihívást tavaly az Alza számára a magyar piacon? - A fő kihívást a fogyasztói kereslet váratlan és kiszámíthatatlan változásai jelentették, mindkét irányban: felfelé és lefelé is...

Mindent bevetünk

Ötszáz gép, húszezer munkatárs, ekkora lesz 2030-ra a Wizz Air. Radó András, a légitársaság senior cabin crew recrutiment managere beszélt többek között arról, hogyan toboroznak, illetve milyen nyárra számítanak.   - Nagyon komoly bővülés előtt áll...

A valódi értékek, valódi üzenetek építik igazán a márkát

Mottl-Molnár Orsolya, HEINEKEN Hungária, marketing- és kereskedelmi marketingigazgató   - Februártól irányítod a Heineken Hungária marketing és kereskedelmi marketing részlegét, közben az élet ismét furcsán alakult körülöttünk. Mennyire nehezíti meg, késztet változtatásra a szomszédos háborús helyzet? -...

A napi pénzügyeket régóta mobilról intézem

Yalcinkaya Veronika, a Raiffeisen Bank marketingigazgatója   - Februárban indult el az új sárga ajtós kampányotok, milyenek az eddigi visszajelzések, hogyan fogadta a piac, a fogyasztók? - Nagyon hittünk ebben a kampányban, és jól tettük. Az eddig...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Újabb hazai sztárok álltak ki a természetvédelemért

A természet megóvása, bolygónk védelme ma már olyan alapvetésnek számít, ami mellett az ismert emberek és a kreatív szakma legnagyobbjai világszerte és hazánkban is egyre gyakrabban kiállnak. Ki egy civil szervezetet támogat, ki a...

A Ford is csak elektromos hajtású autókat értékesítene

27 vállalattal együtt a Ford Európa is aláírta azt az Európai Unióhoz címzett petíciót, aminek lényege, hogy 2035-től Európában minden új személyautó és haszonjármű nulla károsanyag-kibocsátású legyen, és amelyben kötelező jellegű célkitűzéseket kérnek a...

Újabb Auchan áruházakban lehet majd használt ruhát venni

Éppen két hónapja vágott bele az Auchan Magyarország a jó minőségű, átválogatott, fertőtlenített használt ruhák forgalmazásába, ami olyan népszerű lett, hogy az eddigi hét áruház mellé ma újabb hat csatlakozik. Ezentúl Budakalászon, Óbudán, Fóton,...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....