- Hirdetés -

Érdekessé tennék a gazdasági témákat – interjú a G7.hu főszerkesztőjével

|

- Hirdetés -

Értelmes gazdasági oldalt akarunk, nem politikai üzeneteket közvetíteni – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak a hamarosan induló G7.hu főszerkesztője. Kasnyik Márton szerint a Centralban nagyon értenek ahhoz, hogyan lehet a tartalmat eljuttatni a fogyasztókhoz.

 

– Gondolom, megvan már az ars poetica, és nem akartok egy sokadik VG, Napi Gazdaság vagy esetleg Portfólió.hu lenni. Bár ezek közül többen már nem úgy léteznek, mint fénykorukban. Mi az irány?

 

– Eddig még nem láttam olyan magyar nyelvű gazdasági újságot, ami ki akart volna törni a szakmának szóló közlönyműfajból. Ez engem mindig nagyon zavart, emlékszem, már évek óta a Napi Gazdaságban dolgoztam, amikor még mindig voltak olyan cikkek az újságban, amelyek olyan zsargonban íródtak, hogy egyszerűen nem értettem őket. A G7.hu víziója nagyjából ez: azok számára is érdekessé tenni a gazdasági témákat, akik eddig erre nem voltak nyitottak. Meg akarjuk mutatni érthetően és érdekesen, hogy milyen értékek és érdekek vannak az elvontnak tűnő folyamatok mögött. Ennek fontos része, hogy rendesen, befogadható nyelvezettel megírt anyagokkal találkozzon az, aki minket olvas.

 

– A 24.hu tulajdonosa, Varga Zoltán és Reszegi László indítja az új szájtot. Mennyire lesz szoros kapcsolat a 24.hu-val? Ti adjátok nekik is a gazdasági tartalmat?

 

– Külön cég és külön szerkesztőség vagyunk, de együttműködünk a Central Médiacsoporttal és a 24-gyel is. Ez nekünk azért jó, mert nagyban megkönnyíti a felállást, nem a nulláról indulunk.

 

– Mekkora stáb kell ahhoz, hogy egy online szerkesztőség kellően gyors és legfőképpen érdekes lehessen? Hány fővel indultok és mi a távlati terv?

 

– Az indulásnál hatan leszünk, engem és a cégvezető-felelős szerkesztő Szentkirályi Balázst is beleértve, de az év végéig még két újságíró érkezik a G7-hez. Hatékonyan dolgozva nyolc erős ember szerintem már el tud vinni egy olyan kis, tényleg csak a lényeges dolgokra koncentráló újságot, amit mi elképzeltünk.

 

– Mennyire fontos a látogatószám? A 444-től érkezel, ott kívülálló szemmel nézve nemritkán voltak extrémen bevállalósak a címek. Azt szokták mondani, minden a kattintásról szól, vagy a más jelleg miatt más lesz a taktika is nálatok?

 

– Nagy átok az online újságírásban, hogy mindent hülye címekkel kell megpörgetni (bár szerintem pont a 444-en nem ez volt a húzóerő). Mi teljesen mást fogunk csinálni, és abban bízunk, hogy az olvasók annak ellenére rátalálnak az értelmes tartalmakra, hogy nem húzzuk csőbe őket mást ígérő címekkel.

 

– Mekkora hangsúly lesz az erős tényfeltáró tartalmakon? Bevállalós lesz a stáb, vagy inkább kívül maradtok?

 

– Ezt a munkát nem lehet anélkül csinálni, hogy az ember komolyan venné a hatalom és a pozícióban lévők ellenőrzésének feladatát. Viszont a racionális érvek és a bizonyítható tények talaján fogunk állni, kerüljük a sejtetést.

 

– Manapság gyakran előfordul, hogy a kormányzat bizonyos sajtótermékeket negligál. E téren hogyan pozicionáljátok majd magatokat?

 

– Mi jóhiszeműen állunk neki a munkánknak. Korábban sokféle hozzáállással találkoztam az állami szerveknél a készségesen együttműködő és az újságírói kérdésekre egyáltalán nem válaszoló között, remélem, több lesz az előbbiből. Egyébként mi is racionális érvekkel, nem ítélkezve fogjuk elemezni a kormányzati szervek munkáját.

 

Nonprofit vállalkozásként indultok. Ez azért elég ritka a mai magyar médiában. Miért jó ez a szerkesztőségnek és a cégnek?

 

– A tulajdonosok elsősorban társadalmi céllal alapították a G7-et, mert úgy látták, hogy hiányzik egy ilyen tartalmat és értékeket közvetítő gazdasági oldal. Pontosan tudják, hogy ezen a piacon egy ilyen terméknél rövid távon nem lesz nyereséges a működés, ezért ebben a szakaszban nem lett volna indokolt a forprofit felállás.

 

Simon Krisztián

 

Az interjút teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ötmilliárd euró fölött az EU zenei piaca

Először készített az Európai Unió zenei piacára fókuszáló jelentést a hangfelvétel-kiadók nemzetközi szervezete, az IFPI. A dokumentum megállapítja: az unió zenei hangfelvételekből származó éves bevétele tavaly meghaladta Japán, az Egyesült Királyság és Kína adatait...

Eldőlt, a Semmelweis lesz a hivatalos magyar nevezés az Oscar-díjra

Döntött az Oscar-díjra nevező bizottság: a Semmelweis című mozifilm képviseli Magyarországot a „nemzetközi film” kategóriában. A Koltai Lajos rendezésben, Vecsei H. Miklós és Nagy Katica főszereplésével, Lajos Tamás producer vezetésével készült filmet mintegy 350...

Jövő héten duplázás – jön a TOP50 marketingvezető és TOP50 PR-es díjátadó

Jövő csütörtökön mutatják be a Marketing&Media magazin által összeállított, a legsikeresebb hazai marketingvezetőket és PR/kommunikációs szakembereket felvonultató TOP50-es rangsorokat. A legjobbakat díjazzák is majd a Marketing Summit keretein belül rendezett díjátadó esten. A Marketing&Media...

Nem engedhető meg a halogatás taktikája – interjú Mérő Ádámmal

Fontos, hogy a marketing, mint stratégiai tervező és szervező egység a vállalatirányítás központi funkciója legyen, a szervezetet áthassa a digitalizáció, illetve a mesterséges intelligencia kiaknázása egy holisztikus stratégia mentén történjen – mutatott rá Mérő...

Tovább zöldít az Erste

Alig néhány év alatt több mint 4600 tonnával csökkentette szén-dioxid-kibocsátását az Erste. A bank 2023-ban teljes energiafelhasználását 7 százalékkal, ezen belül villamosenergia-fogyasztását 7,5 százalékkal mérsékelte. Közben papírfelhasználása is még tovább, egy év alatt több...

Gulyás Michelle videójával indul a DO60 LaserFun roadshow

DO60 LaserFun néven országos roadshowt indít útjára a Magyar Diáksport Szövetség, amelynek célja, hogy minél több gyermek és fiatal ismerje meg az öttusát és az annak alapjául szolgáló versenyszámokat. A résztvevők játékos verseny keretében...

Így lehet eladni a különleges ingatlanokat

Sokan fantáziálnak arról, hogy dombházban, kastélyban vagy épp egy régi vízimalomban élik le az életüket és akad néhány elszánt ember, aki meg is valósítja ezt. A különleges ingatlanok mindig rejtenek kockázatot, hiszen nem lehet...

Különleges okosmobillal rukkolt elő a HMD

A Human Mobile Devices bemutatta az eddigi legforradalmibb készülékét: megérkezett a HMD Fusion. Az egyedi okostokokkal kiegészíthető okostelefont teljesen a saját stílusodra szabhatod, és minden eddiginél könnyebben alakíthatod át vele a kedvenc, gyakran használt...

Jó hír az IKEA vásárlóinak

Az IKEA szeptemberben kezdődő új pénzügyi évében több mint 330 cikk árát csökkenti, átlagosan 18 százalékkal. A vállalat 2023 szeptembere óta kínálata 20 százalékának csökkentette az árát, annak érdekében, hogy még többek számára tegye...

Most pénzt adnak a biciklizésért

Szeptember 21-22-én harmadik alkalommal rendezi meg a Kerékpárosbarát hétvégét a Magyar Kerékpáros Turisztikai Szövetség (MAKETUSZ), amely egybe esik az autómentes hétvégével. A program keretén belül országszerte kedvezményekkel várják vendégeiket a Kerékpárosbarát Szolgáltatói hálózat tagjai.A...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Hatalmas büntetést kell fizetnie az Apple-nek és a Google-nek

Az EU bírósága helyben hagyta az Google internetes óriásvállalatra kiszabott 2,42 milliárd euró bírságot, amelyet 2017-ben szabtak ki rá amiatt, hogy versenyelőnyével visszaélve a keresőjében saját árösszehasonlító szolgáltatását részesítette előnyben a versenytársak kárára. A...

Ötmilliárd euró fölött az EU zenei piaca

Először készített az Európai Unió zenei piacára fókuszáló jelentést a hangfelvétel-kiadók nemzetközi szervezete, az IFPI. A dokumentum megállapítja: az unió zenei hangfelvételekből származó éves bevétele tavaly meghaladta Japán, az Egyesült Királyság és Kína adatait...

Eldőlt, a Semmelweis lesz a hivatalos magyar nevezés az Oscar-díjra

Döntött az Oscar-díjra nevező bizottság: a Semmelweis című mozifilm képviseli Magyarországot a „nemzetközi film” kategóriában. A Koltai Lajos rendezésben, Vecsei H. Miklós és Nagy Katica főszereplésével, Lajos Tamás producer vezetésével készült filmet mintegy 350...

Jövő héten duplázás – jön a TOP50 marketingvezető és TOP50 PR-es díjátadó

Jövő csütörtökön mutatják be a Marketing&Media magazin által összeállított, a legsikeresebb hazai marketingvezetőket és PR/kommunikációs szakembereket felvonultató TOP50-es rangsorokat. A legjobbakat díjazzák is majd a Marketing Summit keretein belül rendezett díjátadó esten. A Marketing&Media...

Nem engedhető meg a halogatás taktikája – interjú Mérő Ádámmal

Fontos, hogy a marketing, mint stratégiai tervező és szervező egység a vállalatirányítás központi funkciója legyen, a szervezetet áthassa a digitalizáció, illetve a mesterséges intelligencia kiaknázása egy holisztikus stratégia mentén történjen – mutatott rá Mérő...

Don't Miss

Ezekre a területekre keresik a legtöbb frissdiplomást

Bár a felsőfokú végzettséggel rendelkező pályakezdők lehetőségei valamelyest szűkültek tavaly augusztushoz képest, mégis számos olyan terület emelkedik ki, ahova tárt karokkal várják a frissdiplomások tömegeit, ráadásul mérnök területen még mindig kiemelkedő bérekkel.A Profession.hu 2022...

Változás a feat. vezetésében

Béky Patrik társ-kreatívigazgatói szerepkörben folytatja pályafutását a feat.-nél 2024. őszétől. A szakember feladata Persely Tamás (kreatívigazgató, tulajdonos) mellett az ügynökség kreatív divíziójának irányítása, projektjeinek teljes körű szakmai vezetése, valamint a csapat munkájának innovációs fejlesztése...

Új vezetővel erősít a K&H

2024. augusztus 26-tól Bodor Tibor vette át a K&H Vállalati divíziójának irányítását, valamint tagja lett a K&H vezetői bizottságának is. A K&H Vállalati divíziójának vezetését 2024. augusztus 26-tól Bodor Tibor vette át és személyével bővült...

Mészáros Péter a Hello Agency-nél folytatja

A hazai reklámipar egyik meghatározó szakértője és stratégája új ügynökségnél folytatja pályafutását: 2024 augusztusától Kreatív stratégiai koordinátorként erősíti a Hello Agency-t. Péter korábban a Positive Adamsky Creative Head of Copywriting pozíciójából érkezett, ahol számos...

Rangos nemzetközi díjat nyert a magyar borászat

A Red Dot Awards a világ legnagyobb és legtekintélyesebb dizájn és formatervezési díja, amelyre minden évben tízezernél is többen pályáznak a világ több mint 50 országából. Idén a Pátzay Borbirtok címkéi is díjat kaptak,...