- Hirdetés -

Érdekessé tennék a gazdasági témákat – interjú a G7.hu főszerkesztőjével

|

Értelmes gazdasági oldalt akarunk, nem politikai üzeneteket közvetíteni – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak a hamarosan induló G7.hu főszerkesztője. Kasnyik Márton szerint a Centralban nagyon értenek ahhoz, hogyan lehet a tartalmat eljuttatni a fogyasztókhoz.

 

– Gondolom, megvan már az ars poetica, és nem akartok egy sokadik VG, Napi Gazdaság vagy esetleg Portfólió.hu lenni. Bár ezek közül többen már nem úgy léteznek, mint fénykorukban. Mi az irány?

 

– Eddig még nem láttam olyan magyar nyelvű gazdasági újságot, ami ki akart volna törni a szakmának szóló közlönyműfajból. Ez engem mindig nagyon zavart, emlékszem, már évek óta a Napi Gazdaságban dolgoztam, amikor még mindig voltak olyan cikkek az újságban, amelyek olyan zsargonban íródtak, hogy egyszerűen nem értettem őket. A G7.hu víziója nagyjából ez: azok számára is érdekessé tenni a gazdasági témákat, akik eddig erre nem voltak nyitottak. Meg akarjuk mutatni érthetően és érdekesen, hogy milyen értékek és érdekek vannak az elvontnak tűnő folyamatok mögött. Ennek fontos része, hogy rendesen, befogadható nyelvezettel megírt anyagokkal találkozzon az, aki minket olvas.

 

– A 24.hu tulajdonosa, Varga Zoltán és Reszegi László indítja az új szájtot. Mennyire lesz szoros kapcsolat a 24.hu-val? Ti adjátok nekik is a gazdasági tartalmat?

 

– Külön cég és külön szerkesztőség vagyunk, de együttműködünk a Central Médiacsoporttal és a 24-gyel is. Ez nekünk azért jó, mert nagyban megkönnyíti a felállást, nem a nulláról indulunk.

 

– Mekkora stáb kell ahhoz, hogy egy online szerkesztőség kellően gyors és legfőképpen érdekes lehessen? Hány fővel indultok és mi a távlati terv?

 

– Az indulásnál hatan leszünk, engem és a cégvezető-felelős szerkesztő Szentkirályi Balázst is beleértve, de az év végéig még két újságíró érkezik a G7-hez. Hatékonyan dolgozva nyolc erős ember szerintem már el tud vinni egy olyan kis, tényleg csak a lényeges dolgokra koncentráló újságot, amit mi elképzeltünk.

 

– Mennyire fontos a látogatószám? A 444-től érkezel, ott kívülálló szemmel nézve nemritkán voltak extrémen bevállalósak a címek. Azt szokták mondani, minden a kattintásról szól, vagy a más jelleg miatt más lesz a taktika is nálatok?

 

– Nagy átok az online újságírásban, hogy mindent hülye címekkel kell megpörgetni (bár szerintem pont a 444-en nem ez volt a húzóerő). Mi teljesen mást fogunk csinálni, és abban bízunk, hogy az olvasók annak ellenére rátalálnak az értelmes tartalmakra, hogy nem húzzuk csőbe őket mást ígérő címekkel.

 

– Mekkora hangsúly lesz az erős tényfeltáró tartalmakon? Bevállalós lesz a stáb, vagy inkább kívül maradtok?

 

– Ezt a munkát nem lehet anélkül csinálni, hogy az ember komolyan venné a hatalom és a pozícióban lévők ellenőrzésének feladatát. Viszont a racionális érvek és a bizonyítható tények talaján fogunk állni, kerüljük a sejtetést.

 

– Manapság gyakran előfordul, hogy a kormányzat bizonyos sajtótermékeket negligál. E téren hogyan pozicionáljátok majd magatokat?

 

– Mi jóhiszeműen állunk neki a munkánknak. Korábban sokféle hozzáállással találkoztam az állami szerveknél a készségesen együttműködő és az újságírói kérdésekre egyáltalán nem válaszoló között, remélem, több lesz az előbbiből. Egyébként mi is racionális érvekkel, nem ítélkezve fogjuk elemezni a kormányzati szervek munkáját.

 

Nonprofit vállalkozásként indultok. Ez azért elég ritka a mai magyar médiában. Miért jó ez a szerkesztőségnek és a cégnek?

 

– A tulajdonosok elsősorban társadalmi céllal alapították a G7-et, mert úgy látták, hogy hiányzik egy ilyen tartalmat és értékeket közvetítő gazdasági oldal. Pontosan tudják, hogy ezen a piacon egy ilyen terméknél rövid távon nem lesz nyereséges a működés, ezért ebben a szakaszban nem lett volna indokolt a forprofit felállás.

 

Simon Krisztián

 

Az interjút teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Csúcsot dönt az utasbiztosítások száma

Elkezdtek újra biztosítást kötni a magyarok. A külföldre utazási kedv az idén csúcsra járatja az utasbiztosításokat, és az egészségüket, nyugdíjukat is jóval többen igyekeznek bebiztosítani. Ráadásul megtörtént az is, amire másfél évtizede nem volt...

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Mesterséges intelligenciával erősít a Samsung

A Samsung bejelentette a One UI 7 bétaverziójának hivatalos bevezetését, amely erőteljes mesterséges intelligencia funkcióival és egyszerűsített vezérlőfelületével a jövő bővíthető AI-ökoszisztémáinak előfutárának tekinthető. A One UI 7 jelentős előrelépést hoz azzal, hogy az...

Csúcsot dönt az utasbiztosítások száma

Elkezdtek újra biztosítást kötni a magyarok. A külföldre utazási kedv az idén csúcsra járatja az utasbiztosításokat, és az egészségüket, nyugdíjukat is jóval többen igyekeznek bebiztosítani. Ráadásul megtörtént az is, amire másfél évtizede nem volt...

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...