- Hirdetés -

Erdélyi Eszter: Most kezd igazából beindulni a Podpad

|

A portfóliónkba tartozó digitális videós hirdetéseinknél sokkal magasabbak a megtekintési idők, mint a globális szereplőknél – tudtuk meg Erdélyi Esztertől. Az Atmedia online üzletfejlesztési és értékesítési vezetője elmondta, hogy hatalmasat nőtt tavaly ez a piaci szegmens, emellett beszélt a podcast gyűjtő oldalukkal kapcsolatos első tapasztalatokról is.

- Az elmúlt évben nagyságrendileg mekkora lehetett a teljes hazai digitális videós piac?

- Becslésünk szerint 2021-ben 50 százalék fölötti növekedés volt. Ez azt jelenti, hogy nagyságrendileg 10-12 milliárd forintos reklámpiacról beszélhetünk az online videók esetén.

- A videós hirdetéseknél nagyon erős szereplő a Facebook és a YouTube. Mi az, amiben ti többet tudtok nyújtani?

- Nagyon fontos, hogy mi saját gyártású tartalmakhoz kapcsolódva kínálunk hirdetési lehetőségeket, elég csak a TV2 Playre, az ATV-re, az Eurosportra vagy az M4 Sport videós tartalmaira gondolni. Azt látjuk, hogy a felhasználók sokkal jobban kötődnek ezekhez a szerkesztett, long-form tartalmakhoz, mint a felhasználók által készített rövidebb videókhoz. Rendszeresen elemezzük azokat a kampányokat, ahol az Atmedia videós megjelenései mellett youtube-os vagy facebookos videós kampány is fut. Ezek azt mutatják, hogy nálunk sokkal magasabb a hirdetés megtekintésével eltöltött idő, mint a globális szereplőknél. Éves szinten az összes kampányra vetítve egy 30 másodperces szpotnál átlagosan 22 másodperc a nézési idő az Atmedia portfóliójában, miközben a Facebook és a YouTube esetén ennek a töredéke.

- Amikor a televíziós reklámértékesítéssel foglalkozó kollégáiddal beszélek, rendszeresen előkerül a telítettség problémája. Ez mennyire igaz az online videós hirdetési piacra?

- Telítettség van, de ez inkább időszakos, amikor közel járunk az inventory maximális kihasználásához. Tipikusan ilyen a május, amikor a partnereink saját gyártású tartalmainak a mennyisége a nyári szezon közeledte miatt csökkenésnek indul, viszont a hirdetői kedv ekkor szokott nagyon felfutni. Persze ezt a helyzetet igyekszünk előrejelzésekkel és optimális invertoryhasználattal kezelni, így nincs olyan, hogy a videós kampányainkat ne tudnánk teljesíteni.

 

- Tavaly novemberben indult el a Podpad nevű podcastgyűjtő oldalatok. Milyen a szolgáltatás fogadtatása egyrészt a hallgatók, másrészt a hirdetők részéről?

- Most kezd igazából beindulni a Podpad. Már elkészült a mobilapplikációnk és megnyitottuk az oldalt egy szélesebb tartalomkészítői kör irányába. Novemberben még úgy indultunk, hogy kizárólag exkluzív, csak nálunk elérhető podcastokat tettünk közzé. Azonban már lehetőség van arra, hogy más csatornákat használó podcasterek is megjelenjenek a Podpad felületén. Ennek köszönhetően az inventory és a hallgatottság is megugrott, havi szinten már 65 ezer felhasználót érünk el. Ami a hirdetőket illeti, egyelőre kevés kampányunk volt, mert ez még egy nagyon új szolgáltatásnak számít a piacon. Pedig online audioszpotok akár egy rádiós kampány kiegészítőjeként is futtathatók a Podpadon, jóval alacsonyabb reklámzaj mellett, de mégis minőségi tartalmi környezetben. Ugyanakkor a podcastos megjelenés online kampányokhoz is nagyon jól hozzáilleszthető, hiszen a mérés, a kampánykiszolgálás metódusa sokkal inkább a videós hirdetésekhez hasonlítható.

Heszler Róbert

Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Különleges sörökkel készül az ünnepekre a Borsodi

Advent alkalmából idén immár második alkalommal találkozhatnak az érdeklődők a Borsodi Sörgyár szezonális sörkülönlegességeivel a karácsonyi vásárokon. A tavalyi év slágere, a forralt Belle-Vue Kriek mellett idén egy újabb specialitás is elérhető lesz: a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...