- Hirdetés -

Eredményesebbek azok a vállalatok, amelyek vezetésében kiegyensúlyozott a nemek aránya

|

Ha az igazgatótanácsokban kiegyensúlyozott a nemek aránya, a vállalatok akár 10 százalékkal nagyobb profitra tehetnek szert – hangzott el a HBLF, a European Women on Boards (EWOB) és az Institute of Directors Hungary (IoD) közös rendezvényén, amelyet „Kiegyensúlyozott igazgatóságok a fenntartható üzleti teljesítményért” címmel rendeztek október elején.

Az Európai Parlament 2022-es irányelve értelmében 2026. június 30-ig a tőzsdén jegyzett társaságok igazgatótanácsában az alulreprezentált nemek arányának el kell érnie a 33%-ot, azaz minden harmadik vezetőségi tagnak nőnek vagy férfinak kell lennie, attól függően, hogy nők vagy férfiak vannak nagyobb arányban a vezetőségben. Magyarországon a női vezetők aránya mindössze 10,8 százalék, így nálunk az EU-irányelv elsősorban a női vezetők arányának növelésére vonatkozik.

„Meggyőződésem, hogy jobb megoldásokat adunk korunk kihívásaira, így például arra, hogy miként navigáljunk a bizonytalan gazdasági környezetben, hogyan tartsuk meg a tehetséget, illetve hogyan érjük el a net zéró célokat azáltal, hogy többféle perspektívát veszünk figyelembe az üzleti döntéseinkben. A HBLF, tagvállalataink összefogásával olyan programokat indít, amelyek segítik a jövő vezetőinek és igazgatóinak szakmai felkészülését. A programok nők és férfiak számára is elérhetők, ugyanis hiszünk abban, hogy a változáshoz mindkét nem összefogására van szükség. A HBLF kezdeményezései, így például az Xmentor és a HBLF Board Level program eszközt adnak a vállalatoknak, hogy elősegítsék a professzionális és kiegyensúlyozott vezetői csapatok építését.” – mondta el Solti Andrea, a Hungarian Business Leaders Forum elnöke.

Az International Labor Organization (ILO) felmérése szerint azok a vállalkozások, amelyek befogadó üzleti kultúrával rendelkeznek, és ahol megvalósul a nemek közötti egyensúly a vezetésben, általában jobban teljesítenek az üzleti életben. A megkérdezett vállalatok kétharmada 5-20 százalékos profitnövekedésről számolt be, több mint felük pedig a termelékenység növekedését, a tehetségek bevonzásának és megtartásának javulását és a vállalat jó hírnevét is ennek tudta be.

A rendezvényen elhangzott, hogy a számokon túl, a sokszínű vezetői csapatok nehezebb, de izgalmasabb és gyümölcsözőbb diskurzust és általánosságban egy kreatívabb környezetet eredményeznek, ezt az ILO felmérés is alátámasztja, a megkérdezett cégvezetők több mint fele a nagyobb kreativitást, innovációt és nyitottságot a diverz vezetés hatásával azonosította.

Ahhoz, hogy minél több vállalatnál valóban megvalósuljon a direktíva által előírt 33%-os női vezetői arány, szükséges, hogy maguknál a cégeknél dolgozzanak olyan nők, akik képesek és készek arra, hogy egyszer vezetői pozícióba kerüljenek – fejtették ki a rendezvényen felszólaló cégvezetők. Vannak ráadásul olyan iparágak, például az energiaipar vagy a vegyipar, ahol már az egyetemeken sokkal kevesebb nő tanul egy adott szakon, hagyományosan ilyenek a mérnök szakok. Ezért a vállalatoknak már az utánpótlás-képzésnél hangsúlyt kell fektetniük a nemek arányára.

A másik kulcstényező a felszólalt szakértők szerint az a vállalati támogató rendszer, amely lehetővé teszi, hogy a családot alapító nők is vezető pozícióban dolgozzanak, akár részmunkaidős megoldással.

A jövő női vezetőit pedig példamutatással, kapcsolatépítési lehetőségekkel és olyan mentorprogramokkal tudja támogatni a jelenlegi vezetői közösség, mint például a HBLF Nemzetközi X Mentor Programja és Board-level Programja.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...

Ügynökséget választott a KÖKI Bevásárlóközpont

A hazai gyakorlatban nem túl gyakori, hogy egy ügyfél visszatér a korábbi ügynökségéhez. Márpedig a KÖKI Bevásárlóközpont esetében pontosan ez történt: 2020 és 2022 között az Insomnia egyszer már ellátta a KÖKI full service...

Keveset tesznek a cégek a globális felmelegedés lassításáért

A vállalatok még mindig nem fordítanak elegendő figyelmet a Párizsi Megállapodás kulcsfontosságú céljainak teljesítésére, amivel 1,5 Celsius-fok alatt maradhatna a globális felmelegedés mértéke – derül ki az EY nemzetközi klímaaktivitási barométeréből. Tízből csupán négy...

Változás az IKEA-nál

Az IKEA új fejezetet nyit a régióban: 2024. december 1-jétől Rostislav Čítek veszi át a marketing vezetői pozíciót Csehországban, Magyarországon és Szlovákiában, hogy tovább erősítse a márka jelenlétét és irányvonalát.Rostislav Čítek 2020 óta tagja...

Új vezetőkkel erősít a Telekom

Szerződése lejártával távozik a Magyar Telekomtól Daria Dodonova gazdasági vezérigazgató-helyettes és Igazgatósági tag. Lubor Zatko műszaki vezérigazgató-helyettes pedig a Deutsche Telekom Csoporton belül más pozícióban folytatja karrierjét. A gazdasági vezérigazgató-helyettesi pozícióra a Deutsche Telekomtól...

A mozikat is meghódítja az OMODA

Közösen indul el egy mágikus utazásra Óz csodálatos birodalmába a Universal Pictures látványos új filmje, a Wicked és az OMODA&JAECOO. A két márka közötti együttműködés nem csupán az OMODA&JAECOO innovatív, személyre szabott élmények és...

Keveset költenek digitalizációra a hazai kkv-k

Visszafogottság jellemzi a magyar kkv szektort, ha a digitalizációról van szó. A jelenlegi turbulens gazdasági környezetben sokan inkább a kivárásra játszanak, hátha javulnak a gazdasági mutatók. Noha a K&H kkv bizalmi index harmadik negyedéves...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...