- Hirdetés -

Erős első negyedévet zárt a Volkswagen Csoport

|

- Hirdetés -

Az előző évhez képest a cégcsoport 21,2 százalékkal több – 2,4 (2,0) millió – gépjárművet szállított, az elektromos járművek értékesítése pedig több mint kétszeresére, 133 300 egységre nőtt.

A Volkswagen Csoport által a 2020. év második felében tanúsított pozitív üzleti fejlődés az idei év első negyedévében tovább folytatódott. Ez erős pénzügyi teljesítményt eredményezett, jelentős javulással az előző év gyengébb ilyen időszakához képest, amely a járvány miatt alakult kedvezőtlenebbül. Néhány fő mutató még a válság előtti – 2019. évi első negyedéves – szintet is meghaladta. A Covid19 járvány és a félvezetők piacán mutatkozó hiány sikeres kezelése, valamint a piaci fellendülés kulcsfontosságú szerepet játszottak e pozitív tendenciát illetően. Ennek eredményeként az árbevétel 13,3 százalékkal emelkedett, és 62,4 milliárd eurót ért el – ami jelentős eredménynek mondható. Az üzemi eredmény az előző évi szinthez képest 4,8 (0,9) milliárdra emelkedett. A magasabb bevételek elsősorban a megnövekedett egységértékesítésnek, a termékkínálat javulásának, a nyersanyag fedezeti ügyletek értékelése pozitív hatásainak és a fix költség csökkentését célzó program kezdeti sikerének köszönhetőek. Az egyszeri, 0,4 milliárd eurós szerkezetátalakítási költségek negatív hatást gyakoroltak a teljesítményre. Az Autóipari divízió magas, 5,5 (-1,5) milliárd euróra korrigált nettó cash flow val bizonyította üzleti modelljének megbízhatóságát. A divízió nettó likviditása magas szintet jelentő 29,6 milliárd euróra emelkedett. A Volkswagen Csoport 5,5 7,0 százalékra emelte a működési nyereséget érintő kilátásait a teljes 2021 es évet illetően. Korábban ez 5,0 6,5 százalék volt.

Herbert Diess, a Volkswagen Csoport vezérigazgatója szavaival: „Nagy lendülettel kezdtük az évet, az üzemelés szempontjából felfelé ívelő pályán haladunk. Ezt kiemelkedő negyedéves mutatóink is tükrözik. Ugyanakkor továbbra is teljes mértékben elkötelezettek vagyunk a klímasemleges és szoftverek által vezérelt mobilitási csoporttá történő átalakulásunk mellett. Sikeres e offenzívánk egyre nagyobb lendületet vesz, ennek részeként kínálatunkat jelentős mértékben bővítettük vonzó új modellekkel. A digitalizáció kulcsfontosságú témájában is megfelelő előrehaladást tanúsítunk, és máris fontos mérföldköveket értünk el e téren. Ezzel együtt még számos további célunkat teljesíthetjük az év további részében.”

Arno Antlitz, a Volkswagen Csoport pénzügyi igazgatója hozzátette: „A Volkswagen Csoport kiemelkedő teljesítményt nyújtott az első negyedévben. Az árbevétel arányos működési nyereségünk 7,7 százalék volt. Az 5,5 milliárd euró összegű korrigált nettó cash flow meggyőzően bizonyítja vállalatunk megbízható működését – kihívást jelentő körülmények között is. Felelősségteljesen kezeltük a Covid19 hatásait és a félvezetőhiányt, további befektetéseket valósítottunk meg járműveink elektromossá alakítása és digitalizálása terén, és ezzel párhuzamosan alakítottuk a költségalapot. A félvezetőket érintő, a teljes iparágra kiterjedően tapasztalt alkatrészhiány várhatóan a második negyedévben az eddigieknél valószínűleg jelentősebb mértékben érezteti majd hatását. Ennek ellenére az egész évet tekintve bízunk az üzleti fejlődésben, ezért kilátásainkat is magasabb szintre helyeztük.”

Stabil üzleti működés

Az első negyedévben a Volkswagen Csoport szállításai jelentősen, 21,2 százalékkal, 2,4 millió járműre emelkedtek az előző év azonos időszakához képest, amelyet már a Covid19 járvány is érintett. A személygépkocsik globális piacát tekintve részesedésünk 0,2 százalékponttal 12,4 százalékra nőtt ugyanebben az időszakban. E volumennövekedés egyik fő hajtóereje Kína, a Csoport legnagyobb egységes piaca volt. Ezen a piacon tapasztalhattuk a legerősebb +61,4 százalékos fellendülést az előző évhez képest.

A Csoport sikeres e offenzívája folyamatos lendülettel haladt előre, és ugyancsak hozzájárult ehhez a pozitív fejleményhez. Az első három hónapban az elektromos modellekre vonatkozó leszállítások az előző évhez képest több mint a duplájára (133 300 járműre) nőttek. 59 900 ügyfél (+78 százalék) választott akkumulátoros elektromos járművet (BEV t), míg 73 400 (+178 százalék) hálózatról tölthető hibrid meghajtású (PHEV) modell mellett döntött.

A megnövekedett értékesítési volumennek és a magasabb árrésű modellek iránti nagyobb keresletnek köszönhetően a Csoport árbevétele jelentősen, 13,3 százalékkal, jelentősnek mondható 62,4 (55,1) milliárd euróra nőtt, meghaladva ezzel a 2019 es válság előtti szintet (60,0 milliárd eurót) is. Az előző negyedév működési eredménye a járvány miatt csupán 0,9 milliárd euró volt, és a tárgyévben 4,8 milliárd euróra emelkedett. Az árbevétel arányos működési nyereség tehát stabil, 7,7 százalékos volt. Az előző évhez képest magasabb bevételek elsősorban a gépjármű értékesítési volumennek, a termékkínálat javulásának, és a nyersanyag fedezeti ügyletek értékelése pozitív hatásainak köszönhetőek. A folyamatban lévő költségcsökkentési programok terén elért előrehaladásnak szintén pozitív hatása volt. Az egyszeri, 0,4 milliárd eurós szerkezetátalakítási költségek negatív hatást gyakoroltak a teljesítményre.

Az adózás előtti és adózott eredmény szintén jelentősen, 4,5 (0,7) milliárd, illetve 3,4 (0,5) milliárd euróra emelkedett. Az elsőbbségi részvényenkénti nyereséget illetően így stabil 6,51 eurót (0,84) realizálhattak.

Autóipari divízió: Kiváló cash flow teljesítmény, a nettó likviditás ismét javult

A szisztematikus készletgazdálkodás és a költségek csökkentésére, valamint a likviditás megőrzésére irányuló sikeres intézkedések pozitív hatással voltak a pénzügyi teljesítményre. Az Autóipari divízió nettó cash flow ja magas szintet, 4,7 (-2,5) milliárd eurót ért el, ami több mint a duplája a 2019 es válság előtti év első negyedéves eredményének (2,0 milliárd euró). Az egyesülésekkel és felvásárlásokkal, valamint a dízel szegmens adataival korrigált nettó cash flow stabil 5,5 (-1,5) milliárd eurót tett ki. Az Autóipari divízió nettó likviditása szintén pozitív növekedést mutatott, és nagyon stabil szintre, 29,6 milliárd euróra emelkedett. 2020 végén ez az érték 26,8 milliárd eurót tett ki.

A kutatási fejlesztési (K+F) költségek 4,0 (3,6) milliárd euróra emelkedtek az új modellekre és technológiákra irányuló, szükséges jövőorientált beruházásoknak köszönhetően. A K+F arány az előző évi időszakban a pandémiával összefüggő alacsonyabb árbevétel miatt 8,0 százalék volt, a tárgyévben pedig 7,7 százalékra esett vissza. A befektetési fegyelem javítása és a Csoport szinergiáinak nagyobb mértékű kihasználása jelentős előrelépést eredményezett a capex (tőkeberuházások) terén. Ez a mutató az előző évi időszakhoz képest 7,8 százalékkal, 1,9 (2,1) milliárd euróra csökkent. Ennek eredményeként a capex mutató jelentősen, 3,7 (4,7) százalékra esett vissza, ami a válság előtti, 2019 es megfelelő negyedév szintje (4,0 százalék) alatti érték.

2021. évi kilátások

A 2021 első negyedévében tapasztalt pozitív üzleti teljesítmény alapján a Volkswagen Csoport növeli az üzleti eredményre, a nettó cash flow ra és a nettó likviditásra vonatkozó előrejelzését.

A Csoport arra számít, hogy – a Covid19 járvány sikeres visszaszorítását feltételezve – az ügyfelek részére történő szállítások 2021 ben jelentősen megemelkednek az előző évhez képest, folyamatos kihívásokkal teli piaci körülmények közepette. A kihívások elsősorban a gazdasági helyzetből, a verseny intenzitásának növekedéséből, az áru- és devizapiacok ingadozásából, az ellátási láncok biztosításából és a kibocsátásokkal kapcsolatos szigorúbb követelményekből erednek. A Volkswagen Csoport 2021 es árbevétele várhatóan lényegesen magasabb lesz az előző évinél. Az üzemi eredményt tekintve a Csoport 5,5–7,0 százalék közötti árbevétel-arányos működési nyereséggel kalkulál 2021 ben.

Az Autóipari divízióban a nettó cash flow várhatóan erőteljesen emelkedni fog az előző évhez képest, a dízel szegmensben alacsonyabb készpénz kiáramlással, valamint az egyesülések és felvásárlások jelentősen nagyobb hatásaival kalkulálva, ami a nettó likviditás jelentős növekedéséhez vezet. A tervek a Volkswagen Csoport jelenlegi szerkezeti felépítésén alapulnak. A Volkswagen Csoport előrejelzése nem tartalmazza a Navistar International Corporation összes forgalomban lévő részvényének tervezett megszerzését, valamint a működés eredményére, a pénzügyi helyzetre és nettó eszközökre gyakorolt hatásokat.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az Unileverrel bővített a Waberer’s

Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége...

Bajban a nyugdíjasok – hiába a jó számok, mégis öregszik a magyar

Habár európai összevetésben a magyar születési ráta különösen 2011-től 2022-ig felettébb kedvezően alakult, mégis fenyeget a társadalom elöregedésének veszélye. Ennek egyik oka a Bankmonitor szakértői szerint az, hogy a szülőképes korú nők száma (a...

A Telekom továbbra is a fenntarthatóságra fókuszál

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott fenntarthatósági stratégiájának (2021-2030) harmadik évéről számolt be a Magyar Telekom Fenntarthatósági Jelentésében, amelyet az Éves Jelentéssel egy napon, április 16-án publikált. Bár a Magyar Telekom fenntarthatósági törekvéseinek...

Együttműködik az NVIDIA és a Schneider Electric

Együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és az NVIDIA, a két cég összefogásának köszönhetően megnyílik az út a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat még jobban támogató, ugyanakkor energiahatékonyan működő adatközpontok kialakítása előtt. A megállapodás részeként...

Jelentős változások a HVG-nél

Távozik a hvg.hu felelős szerkesztője, Nagy Iván Zsolt, illetve Windisch Judit és Rovó Attila rovatvezetők is elhagyják a portált, a szerkesztőségtől elköszönők között van Dezső András is. A HVG vezetősége a napokban döntött a...

Kiáll a nők mellett a Maltesers

Az ínycsiklandó csokoládégolyóiról híres Maltesers márka idén is megújítja elkötelezettségét a nők támogatására. Büszkén áll azon törekvések előterében, melyek célja a nők társadalmi helyzetének javítása és erősítése. Évek óta kiáll a nők hangjának nemzetközi...

Újra a hazai utakat járják a Google autói

A Google Utcakép autói idén tavasszal újra visszatérnek a magyar utakra. A következő hónapokban az ország számos pontját érintik majd, hogy frissítsék a városok, utak és autópályák nézetét a Google Térképen. A Google Utcaképnek köszönhetően...

Cannes – animációs filmstúdió kap tiszteletbeli Arany Pálma-díjat

Tiszteletbeli Arany Pálma-díjat kap az Oscar-díjas japán animációs filmrendező, forgatókönyvíró Hajao Mijazaki által alapított Ghibli amimációs filmstúdió a 77. Cannes-i Nemzetközi Filmfesztiválon májusban. A japán rendező az 1979-ben bemutatott Cagliostro vára című egészestés animációs filmmel...

Digitalizáció: nincs érdemi változás a kkv-szektorban

A Digiméter idén már negyedik alkalommal mérte fel a hazai kis- és középvállalkozások (kkv-k) digitalizációjának szintjét. A főindex értéke százas skálán mérve 40 lett – ugyanez az érték 2020-ban és 2021-ben is 40 volt,...

5G-s újdonságok Barcelonából és videós trendek a BrandManiában

Elrajtol ma az RTL-en a BrandMania 24. évada, a 314. adásban az 5G-s fejlesztések kerülnek terítékre. A stáb Barcelonában, az MWC-n járt utána, hogy hol tartunk most és mit hoz a jövő a mobilhálózatok...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Óriási sportolói csapattal ünnepel a Samsung

Kevesebb mint 100 nap, és elkezdődnek a 2024-es párizsi olimpiai és paralimpia játékok. Ez alkalomból a Samsung, az esemény nemzetközi partnereként bejelenti eddigi legnagyobb létszámú sportolói csapatát. A vállalat idén összesen 57, köztük 44...

Az Unileverrel bővített a Waberer’s

Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége...

Bajban a nyugdíjasok – hiába a jó számok, mégis öregszik a magyar

Habár európai összevetésben a magyar születési ráta különösen 2011-től 2022-ig felettébb kedvezően alakult, mégis fenyeget a társadalom elöregedésének veszélye. Ennek egyik oka a Bankmonitor szakértői szerint az, hogy a szülőképes korú nők száma (a...

A Telekom továbbra is a fenntarthatóságra fókuszál

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott fenntarthatósági stratégiájának (2021-2030) harmadik évéről számolt be a Magyar Telekom Fenntarthatósági Jelentésében, amelyet az Éves Jelentéssel egy napon, április 16-án publikált. Bár a Magyar Telekom fenntarthatósági törekvéseinek...

Együttműködik az NVIDIA és a Schneider Electric

Együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és az NVIDIA, a két cég összefogásának köszönhetően megnyílik az út a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat még jobban támogató, ugyanakkor energiahatékonyan működő adatközpontok kialakítása előtt. A megállapodás részeként...

Don't Miss

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...

Csobot Adél: Boldogan forgatnék egy jó napi sorozatban

Amit leginkább a szemem előtt tartok, hogy mindig önazonos legyek – vallja az influenszerkedés kapcsán Csobot Adél. Az mmonline.hu-nak adott interjúban a tavalyi évből a Sztárbox műsorvezetését és egy autentikus tangó-estben való közreműködését emelte...