- Hirdetés -

Erős éve volt tavaly a SPAR-nak

|

A SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. forgalma 2020-ban az előző évhez képest 8,7%-kal 738,9 milliárd forintra növekedett, és a munkahelyek száma is bővült: az év végére több mint 14 ezer fő, vagyis ötszázzal több munkatárs dolgozott a cégnél 2019-hez képest. A vállalat bővítette logisztikai központjai területét, fejlesztette üzlethálózatát is, valamint egy új üzemegységgel növelte húsüzemi gyártási kapacitását Perbálon. A beruházások összértéke 2020-ban így elérte a 28,7 milliárd forintot.

A SPAR 2020.12.31-én 588 üzletet működtetett többféle áruháztípusban, ezek közül 207-et a franchise rendszer égisze alatt.

Új áruházak, megújuló üzletek

A SPAR Magyarország 2020-ban is folytatta saját üzlethálózatának fejlesztését: két új SPAR szupermarket és két City SPAR szupermarket is megnyílt, valamint országszerte tizennégy áruházban került sor felújításra. A hálózatfejlesztés eredményeként Törökbálinton és Komáromban egy-egy új SPAR szupermarket, Budapesten a XI. és XIII. kerület forgalmas közlekedési csomópontjai közelében pedig City SPAR szupermarketek nyitották meg kapuikat. A felújítások kapcsán szintén eseménydús évet zárt a vállalat, hiszen a megújult dunaújvárosi INTERSPAR mellett az ország különböző pontjain további tizenhárom modernizált szupermarket nyitott újra. A korszerűsített üzletek profilját és termékpalettáját minden esetben az egyes egységek vonzáskörzetében megmutatkozó vásárlóerő-növekedést figyelembe véve és a folyamatosan változó vásárlói elvárásokat szem előtt tartva alakítja ki a cég. A minőségi áruválaszték mellett fontos, hogy az üzleteket olyan vásárlókörnyezet jellemezze, amelyben a vevők jól érzik magukat.

Több mint 200 üzlet a SPAR partner programban

A vállalat vonzó üzleti modellje 2020-ban 21 eladóhellyel bővült, így a csatlakozó töltőállomásokkal és üzletekkel együtt országosan már 207 egység tartozik hozzá. Az üzletág éves forgalma meghaladta a 67 milliárd forintot és mintegy 1 800 embernek ad munkát. Az indulástól eltelt elmúlt nyolc év sikerei bizonyították, hogy az együttműködés minden szereplő számára eredményes. A hálózatbővülésnek köszönhetően új SPAR franchise-üzletek fogadják a vásárlókat Ászáron, Bátaszéken, Budapest X. és XXIII. kerüle­tében, Debrecenben, Érden, Felsőtárkányban, Gárdonyban, Gyömrőn, Győrben, Kunhegyesen, Nagyszénáson, Nyáregyházán, Pusztaszabolcson és Törökbálinton.

Sikeresen bővült a SPAR online shop

A vállalat 2019-ben közel egymilliárd forintos fejlesztést követően indította el a SPAR online shopot, mely valódi sikertörténet lett: ma már mintegy 2 millió lakos számára érhető el Magyarországon. A keresletnövekedés miatt 2020-ban a cég 144 főre növelte az online shopban tevékenykedő kollégái létszámát, és bővítette a kiszállítási idősávokat is. A kiszállítási és a Drive-In átvételi lehetőség is egyre nagyobb népszerűségnek örvend, ezért tavaly újabb helyszínekkel bővült a webshop kiszállítási területe: helyszíni átvétellel a tatabányai INTERSPAR is csatlakozott az online shophoz, július közepétől pedig a Velencei-tó környékén is bevezették a házhozszállítási szolgáltatást. A járványhelyzet miatt a kiszállító és az áruházi átvételt lebonyolító munkatársak maszkban adják át a megrendelést, továbbá lehetőség van érintésmentes átadásra is, melynek során a kiszállító kollégák a vásárlókkal nem érintkeznek.

Új telephellyel bővült a Regnum Húsüzem és Oktatóközpont

2020-ban a húsfeldolgozás területén is eseményekben gazdag évet zárt a vállalat: egy perbáli húsüzem akvizíciója, 45,7 milliárd forintos nettó árbevétel, és védjegyhasználati jogot kapott saját márkás hústermékek. Tavaly 1,34 millió kg bontott marhahúst és 12,5 millió kg bontott sertéshúst dolgozott fel a bicskei húsüzem. Az egyre növekvő keresletet látva a vállalat a gyártási kapacitás bővítése mellett döntött és megvásárolta a ZIMBO Perbál Húsipari Termelő Kft. perbáli üzemegységét, amely 2020. november 2-ától Regnum Húsüzem Perbál néven látja el feladatait. Az új üzemegységben a gyártási folyamatokat összehangolták a bicskei húsüzem tevékenységével. A cég büszke arra is, hogy a bicskei húsüzem által gyártott 19 tálcás sertéshús terméke tavaly elnyerte a Magyar Termék védjegyhasználati jogát.

Töretlen fejlődés a SPAR enjoy. convenience üzemében

A kényelmi termékeket gyártó üzem 2018-as megnyitása óta egyre szélesebb szendvics- és salátakínálattal látja el az üzlethálózat valamennyi egységét. A korábbi évek technológiai beruházásai után 2020-ban a termékkörbővítés volt fókuszban: év végén megkezdődött a SPAR márkanévvel ellátott, 350 grammos termékek gyártása. Tojás-, burgonya- és kukoricasalátával, franciasalátával és orosz hússalátával gazdagodott a kínálat. A közel egyéves termékfejlesztés eredményeként a saláták teljesen új receptúrával készülnek, adalékanyagok hozzáadása nélkül.

Kapacitásnövelés a bicskei és üllői logisztikai központokban

A SPAR hálózatának maradéktalan kiszolgálása kulcsfontosságú feladat. E nem mindennapi szervezést igénylő munkát látja el a vállalat bicskei és üllői logisztikai központja. Az évről évre folyamatosan bővülő üzlethálózat megteremtette az igényt a logisztikai folyamatok magasabb szintre emelésére, melyre 2020-ban sor is került. Összesen mintegy 4,5 milliárd forint értékben bővítette a logisztikai ingatlanok kapacitását a SPAR: Bicskén 3 400 m2-rel, Üllőn 7 900 m2-rel bővült a raktározási felület. A ráfordítás kizárólag saját forrásból valósult meg. A logisztikai munka nagyságát mutatja két tavalyi adat: Üllőről közel 100 millió, míg Bicskéről közel 60 millió karton került kiszállításra 2020-ban.

Díjak, elismerések

Befektetés a környezeti fenntarthatóságba, részvétel a társadalmi ügyekben, a vásárlók igényeit szem előtt tartó, színvonalas kereskedelmi tevékenység: a SPAR Magyarország munkáját több díjjal is elismerték tavaly. A tatai INTERSPAR áruház nyerte el 2020-ban hipermarket kategóriában Az Év Boltja, valamint a StarStore díjakat. A Budapest Airport megítélése szerint a területén lévő 173. számú SPAR szupermarket a 2020. évi teljesítménye alapján elnyerte az év kereskedelmi partnere díjat. A Magyar Termékekért Kereskedelmi Versenyen pedig szakmai különdíjat szerzett a cég a kiemelkedő promóciós együttműködésért. Az Év Boltja versenyen a SPAR Magyarország Az Év Zöld Kereskedője címet is kiérdemelte. Az Effektteam Egyesület a gazdálkodó szervezetek példaértékű környezeti és társadalmi befektetési programjait jutalmazza az Effekt 2030 – A közösségi befektetések elnevezésű díjjal, ahol három kategóriában értek el helyezést a vállalat programjai. Az Effie Awards Hungary-n elért ezüst helyezésre és marketingfókuszú díjaira is büszke a cég.

Saját márka: minőség és megbízhatóság

Évtizedek óta szívügyének tekinti a saját márkás termékkínálat fejlesztését a SPAR: a mennyiségi növekedés mellett kiemelten fontos szempont a minőségi és a minél nagyobb arányban történő hazai alapanyagok felhasználása. A választék évről évre bővül, így mára 31 termékcsalád több mint 3 600 saját márkás árucikke érhető el az üzletek polcain. A minőségi és egyben pénztárcabarát termékek fejlesztése mellett a vállalat számára kiemelten fontos a hazai produktumok forgalmazása. Az új, saját márkás termékek fejlesztésénél, illetve a már meglévő cikkek átcsomagolásakor minden esetben egyeztetik a partnerrel a védjegyhasználat lehetőségét. Többek között ennek köszönhető a saját márkás, védjegyes termékek cikkelemszámában tapasztalható dinamikus növekedés. 2019 végén 75 különböző saját márkás árucikken szerepelt védjegy, 2020-ban pedig további 32 termék kapta meg a besorolást.

Megbízható és képzett munkatársak

A vevőkiszolgálás színvonala mellett a SPAR kiemelt területként kezeli a munkatársi elégedettséget: a vállalat versenyképes jövedelemmel, béren kívüli juttatásokkal és változatos képzésekkel járul hozzá a munkavállalók jólétéhez. A 2020-ra 14 ezer főt elérő munkatársi létszám egyre növekvő felelősséget jelent a cégcsoport számára. A SPAR 2017 és 2019 között 33,5 milliárd forint értékű bérfejlesztést hajtott végre és ez a szám 2020-ban közel 7 milliárd forinttal egészült ki. A vállalat a minimálbér jogszabályban rögzített mértékéhez képest magasabb bért biztosít munkatársai számára, melyet továbbra is kiegészít saját hűségprogramja juttatásaival, valamint a kiemelt teljesítményt elérő áruházak számára az alapbéren felüli kiegészítő jövedelmet is kínál. A SPAR Magyarország kiemelten fontosnak tartja munkatársai személyes és szakmai kompetenciáinak fejlesztését. Ennek köszönhetően a munkavállalók, dolgozzanak akár a központban, akár az üzlethálózatban, logisztikai területen vagy a termelőüzemekben, számos területen aktualizálhatják tudásukat.

Jótékonyság az élet számos területén

A hazai társadalmi életben való tevékeny részvétel és felelősségvállalás egyik bizonyítéka, hogy a vállalat tavaly több mint 186 millió forinttal támogatott változatos ügyeket. A 2020-as év a társadalmi szerepvállalás szempontjából is különleges volt: más formában valósult meg többek között az Adni Öröm! karácsonyi jótékonysági akció is, amivel a SPAR több mint húsz éve segíti a nehéz körülmények között élőket. A Magyar Máltai Szeretetszolgálat koordinálásával létrejött adománygyűjtés során decemberben adománykártyák vásárlásával tudták támogatni a nélkülözésben élőket a vásárlók. A SPAR az akció végén rendhagyó hozzájárulással növelte az összegyűlt összeget: megduplázta a vásárlói adományok értékét, így a 2020-as Adni Öröm! összesen 36 millió forint adománnyal zárult.

A járványhelyzet ellenére is rengeteg sportolni vágyót mozgatott meg a 35. SPAR Budapest Maraton Fesztivál, ahol a vállalat ezúttal is főtámogatóként volt jelen. A sportos nap a jótékonyságot sem nélkülözhette: a Regnum húsüzem standjának teljes bevételét az elmúlt évekhez hasonlóan a Magyar Máltai Szeretetszolgálatnak ajánlotta fel az üzletlánc. Emellett számos kisebb partnert is támogat minden évben a vállalat, valamint lehetőséget biztosít a civil szervezeteknek a pályázatra is, így segítve helyi célokat.

A vállalat az esélyegyenegyenlőség iránt is elkötelezett. Öt éve működik együtt a tótvázsonyi Janka Tanyával, az ott tevékenykedő autista fiatalokat heti 2-3 alkalommal fogadja a veszprémi INTERSPAR, itt árufeltöltői, raktározási feladatokat látnak el. A közös munkáról film is készült, amit több hazai televíziós csatorna is bemutatott.

Bár nem tekinthető klasszikus jótékonysági akciónak, a hazai kereskedelemben mégis egyedülálló az az Agrármarketing Centrum szakmai együttműködésével megvalósult kezdeményezés, amelynek fő célkitűzése a magyar termékinnovációk támogatása. A Hungaricool by SPAR versenyben a szervezők a fenntarthatóságot is szem előtt tartó, kreatív élelmiszereket kerestek. Az eredeti ízkombinációjú, újszerű és ötletes termékek pedig 2020. március végétől elérhetővé váltak az INTERSPAR áruházak, illetve a SPAR online shop kínálatában. A vállalat idén folytatja a versenyt: csatlakozott az RTL Klub Cápák között című, népszerű üzleti show-műsorához, ahol nemzetközileg elismert befektetők értékelik majd a fejlesztéseket.

SPAR a környezetért – Fenntartható fejlesztések és újdonságok

A vállalat számára elengedhetetlen a felelősen gondolkodó vásárlók igényeinek kielégítése, valamint a társadalom edukációja a vásárlások során bevezetett „zöld” megoldásokkal. Fenntarthatósági törekvései egyikeként folyamatosan csökkenti a műanyaghulladék mennyiségét. Stratégiájával az évek során számtalan lépéssel járult hozzá, hogy érzékelhetően kevesebb eldobható műanyaghulladék keletkezzen. Ezt a mennyiséget most a cégcsoport egyes saját márkás tejeknél és tejfölöknél a kupakok és fedelek, illetve bizonyos zöldségek és gyümölcsök esetében a plasztikcsomagolás mellőzésével, valamint a saját márkás SPAR étolaj flakonjának cseréjével még tovább csökkentette. A működés során alkalmazott anyagok, technológiák és munkafolyamatok fenntarthatóbbá tétele mellett vásárlóit is környezettudatosabb magatartásra bátorítja a SPAR. Egyre több szó esik a fenntartható életmódról, fenntartható közlekedésről, így a cég is arra buzdítja a fogyasztókat, hogy gondolják át, valójában mekkora is lehet a saját háztartásuk ökológiai lábnyoma. Emiatt is készítette el a Nestlé-vel karöltve a Hogyan legyek környezettudatos vásárló? című kisokost 2020-ban, amelyben hasznos tanácsokkal és útmutatókkal segítette a vásárlókat a környezettudatos döntések meghozatalában.

20 éves a SuperShop

Már több mint 20 éve, hogy 2000-ben útjára indult Magyarország legnépszerűbb többpartneres hűségprogramja, a SuperShop. Egész éven át tartó jubileumi aktivitásokkal, nyereményjátékokkal ünnepelte kerek évfordulóját a SPAR közkedvelt pontgyűjtő programja. Népszerűségét mutatja, hogy ma már több mint 3 millió kártyabirtokos alkotja a SuperShop-családot, akik 16 szerződött partner 800-nál is több elfogadóhelyén és számos partneri webshopban gyűjthetik és válthatják be SuperShop-pontjaikat.

Fotó: spar.hu

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...