- Hirdetés -

Erős éve volt tavaly a SPAR-nak

|

- Hirdetés -

A SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. forgalma 2020-ban az előző évhez képest 8,7%-kal 738,9 milliárd forintra növekedett, és a munkahelyek száma is bővült: az év végére több mint 14 ezer fő, vagyis ötszázzal több munkatárs dolgozott a cégnél 2019-hez képest. A vállalat bővítette logisztikai központjai területét, fejlesztette üzlethálózatát is, valamint egy új üzemegységgel növelte húsüzemi gyártási kapacitását Perbálon. A beruházások összértéke 2020-ban így elérte a 28,7 milliárd forintot.

A SPAR 2020.12.31-én 588 üzletet működtetett többféle áruháztípusban, ezek közül 207-et a franchise rendszer égisze alatt.

Új áruházak, megújuló üzletek

A SPAR Magyarország 2020-ban is folytatta saját üzlethálózatának fejlesztését: két új SPAR szupermarket és két City SPAR szupermarket is megnyílt, valamint országszerte tizennégy áruházban került sor felújításra. A hálózatfejlesztés eredményeként Törökbálinton és Komáromban egy-egy új SPAR szupermarket, Budapesten a XI. és XIII. kerület forgalmas közlekedési csomópontjai közelében pedig City SPAR szupermarketek nyitották meg kapuikat. A felújítások kapcsán szintén eseménydús évet zárt a vállalat, hiszen a megújult dunaújvárosi INTERSPAR mellett az ország különböző pontjain további tizenhárom modernizált szupermarket nyitott újra. A korszerűsített üzletek profilját és termékpalettáját minden esetben az egyes egységek vonzáskörzetében megmutatkozó vásárlóerő-növekedést figyelembe véve és a folyamatosan változó vásárlói elvárásokat szem előtt tartva alakítja ki a cég. A minőségi áruválaszték mellett fontos, hogy az üzleteket olyan vásárlókörnyezet jellemezze, amelyben a vevők jól érzik magukat.

Több mint 200 üzlet a SPAR partner programban

A vállalat vonzó üzleti modellje 2020-ban 21 eladóhellyel bővült, így a csatlakozó töltőállomásokkal és üzletekkel együtt országosan már 207 egység tartozik hozzá. Az üzletág éves forgalma meghaladta a 67 milliárd forintot és mintegy 1 800 embernek ad munkát. Az indulástól eltelt elmúlt nyolc év sikerei bizonyították, hogy az együttműködés minden szereplő számára eredményes. A hálózatbővülésnek köszönhetően új SPAR franchise-üzletek fogadják a vásárlókat Ászáron, Bátaszéken, Budapest X. és XXIII. kerüle­tében, Debrecenben, Érden, Felsőtárkányban, Gárdonyban, Gyömrőn, Győrben, Kunhegyesen, Nagyszénáson, Nyáregyházán, Pusztaszabolcson és Törökbálinton.

Sikeresen bővült a SPAR online shop

A vállalat 2019-ben közel egymilliárd forintos fejlesztést követően indította el a SPAR online shopot, mely valódi sikertörténet lett: ma már mintegy 2 millió lakos számára érhető el Magyarországon. A keresletnövekedés miatt 2020-ban a cég 144 főre növelte az online shopban tevékenykedő kollégái létszámát, és bővítette a kiszállítási idősávokat is. A kiszállítási és a Drive-In átvételi lehetőség is egyre nagyobb népszerűségnek örvend, ezért tavaly újabb helyszínekkel bővült a webshop kiszállítási területe: helyszíni átvétellel a tatabányai INTERSPAR is csatlakozott az online shophoz, július közepétől pedig a Velencei-tó környékén is bevezették a házhozszállítási szolgáltatást. A járványhelyzet miatt a kiszállító és az áruházi átvételt lebonyolító munkatársak maszkban adják át a megrendelést, továbbá lehetőség van érintésmentes átadásra is, melynek során a kiszállító kollégák a vásárlókkal nem érintkeznek.

Új telephellyel bővült a Regnum Húsüzem és Oktatóközpont

2020-ban a húsfeldolgozás területén is eseményekben gazdag évet zárt a vállalat: egy perbáli húsüzem akvizíciója, 45,7 milliárd forintos nettó árbevétel, és védjegyhasználati jogot kapott saját márkás hústermékek. Tavaly 1,34 millió kg bontott marhahúst és 12,5 millió kg bontott sertéshúst dolgozott fel a bicskei húsüzem. Az egyre növekvő keresletet látva a vállalat a gyártási kapacitás bővítése mellett döntött és megvásárolta a ZIMBO Perbál Húsipari Termelő Kft. perbáli üzemegységét, amely 2020. november 2-ától Regnum Húsüzem Perbál néven látja el feladatait. Az új üzemegységben a gyártási folyamatokat összehangolták a bicskei húsüzem tevékenységével. A cég büszke arra is, hogy a bicskei húsüzem által gyártott 19 tálcás sertéshús terméke tavaly elnyerte a Magyar Termék védjegyhasználati jogát.

Töretlen fejlődés a SPAR enjoy. convenience üzemében

A kényelmi termékeket gyártó üzem 2018-as megnyitása óta egyre szélesebb szendvics- és salátakínálattal látja el az üzlethálózat valamennyi egységét. A korábbi évek technológiai beruházásai után 2020-ban a termékkörbővítés volt fókuszban: év végén megkezdődött a SPAR márkanévvel ellátott, 350 grammos termékek gyártása. Tojás-, burgonya- és kukoricasalátával, franciasalátával és orosz hússalátával gazdagodott a kínálat. A közel egyéves termékfejlesztés eredményeként a saláták teljesen új receptúrával készülnek, adalékanyagok hozzáadása nélkül.

Kapacitásnövelés a bicskei és üllői logisztikai központokban

A SPAR hálózatának maradéktalan kiszolgálása kulcsfontosságú feladat. E nem mindennapi szervezést igénylő munkát látja el a vállalat bicskei és üllői logisztikai központja. Az évről évre folyamatosan bővülő üzlethálózat megteremtette az igényt a logisztikai folyamatok magasabb szintre emelésére, melyre 2020-ban sor is került. Összesen mintegy 4,5 milliárd forint értékben bővítette a logisztikai ingatlanok kapacitását a SPAR: Bicskén 3 400 m2-rel, Üllőn 7 900 m2-rel bővült a raktározási felület. A ráfordítás kizárólag saját forrásból valósult meg. A logisztikai munka nagyságát mutatja két tavalyi adat: Üllőről közel 100 millió, míg Bicskéről közel 60 millió karton került kiszállításra 2020-ban.

Díjak, elismerések

Befektetés a környezeti fenntarthatóságba, részvétel a társadalmi ügyekben, a vásárlók igényeit szem előtt tartó, színvonalas kereskedelmi tevékenység: a SPAR Magyarország munkáját több díjjal is elismerték tavaly. A tatai INTERSPAR áruház nyerte el 2020-ban hipermarket kategóriában Az Év Boltja, valamint a StarStore díjakat. A Budapest Airport megítélése szerint a területén lévő 173. számú SPAR szupermarket a 2020. évi teljesítménye alapján elnyerte az év kereskedelmi partnere díjat. A Magyar Termékekért Kereskedelmi Versenyen pedig szakmai különdíjat szerzett a cég a kiemelkedő promóciós együttműködésért. Az Év Boltja versenyen a SPAR Magyarország Az Év Zöld Kereskedője címet is kiérdemelte. Az Effektteam Egyesület a gazdálkodó szervezetek példaértékű környezeti és társadalmi befektetési programjait jutalmazza az Effekt 2030 – A közösségi befektetések elnevezésű díjjal, ahol három kategóriában értek el helyezést a vállalat programjai. Az Effie Awards Hungary-n elért ezüst helyezésre és marketingfókuszú díjaira is büszke a cég.

Saját márka: minőség és megbízhatóság

Évtizedek óta szívügyének tekinti a saját márkás termékkínálat fejlesztését a SPAR: a mennyiségi növekedés mellett kiemelten fontos szempont a minőségi és a minél nagyobb arányban történő hazai alapanyagok felhasználása. A választék évről évre bővül, így mára 31 termékcsalád több mint 3 600 saját márkás árucikke érhető el az üzletek polcain. A minőségi és egyben pénztárcabarát termékek fejlesztése mellett a vállalat számára kiemelten fontos a hazai produktumok forgalmazása. Az új, saját márkás termékek fejlesztésénél, illetve a már meglévő cikkek átcsomagolásakor minden esetben egyeztetik a partnerrel a védjegyhasználat lehetőségét. Többek között ennek köszönhető a saját márkás, védjegyes termékek cikkelemszámában tapasztalható dinamikus növekedés. 2019 végén 75 különböző saját márkás árucikken szerepelt védjegy, 2020-ban pedig további 32 termék kapta meg a besorolást.

Megbízható és képzett munkatársak

A vevőkiszolgálás színvonala mellett a SPAR kiemelt területként kezeli a munkatársi elégedettséget: a vállalat versenyképes jövedelemmel, béren kívüli juttatásokkal és változatos képzésekkel járul hozzá a munkavállalók jólétéhez. A 2020-ra 14 ezer főt elérő munkatársi létszám egyre növekvő felelősséget jelent a cégcsoport számára. A SPAR 2017 és 2019 között 33,5 milliárd forint értékű bérfejlesztést hajtott végre és ez a szám 2020-ban közel 7 milliárd forinttal egészült ki. A vállalat a minimálbér jogszabályban rögzített mértékéhez képest magasabb bért biztosít munkatársai számára, melyet továbbra is kiegészít saját hűségprogramja juttatásaival, valamint a kiemelt teljesítményt elérő áruházak számára az alapbéren felüli kiegészítő jövedelmet is kínál. A SPAR Magyarország kiemelten fontosnak tartja munkatársai személyes és szakmai kompetenciáinak fejlesztését. Ennek köszönhetően a munkavállalók, dolgozzanak akár a központban, akár az üzlethálózatban, logisztikai területen vagy a termelőüzemekben, számos területen aktualizálhatják tudásukat.

Jótékonyság az élet számos területén

A hazai társadalmi életben való tevékeny részvétel és felelősségvállalás egyik bizonyítéka, hogy a vállalat tavaly több mint 186 millió forinttal támogatott változatos ügyeket. A 2020-as év a társadalmi szerepvállalás szempontjából is különleges volt: más formában valósult meg többek között az Adni Öröm! karácsonyi jótékonysági akció is, amivel a SPAR több mint húsz éve segíti a nehéz körülmények között élőket. A Magyar Máltai Szeretetszolgálat koordinálásával létrejött adománygyűjtés során decemberben adománykártyák vásárlásával tudták támogatni a nélkülözésben élőket a vásárlók. A SPAR az akció végén rendhagyó hozzájárulással növelte az összegyűlt összeget: megduplázta a vásárlói adományok értékét, így a 2020-as Adni Öröm! összesen 36 millió forint adománnyal zárult.

A járványhelyzet ellenére is rengeteg sportolni vágyót mozgatott meg a 35. SPAR Budapest Maraton Fesztivál, ahol a vállalat ezúttal is főtámogatóként volt jelen. A sportos nap a jótékonyságot sem nélkülözhette: a Regnum húsüzem standjának teljes bevételét az elmúlt évekhez hasonlóan a Magyar Máltai Szeretetszolgálatnak ajánlotta fel az üzletlánc. Emellett számos kisebb partnert is támogat minden évben a vállalat, valamint lehetőséget biztosít a civil szervezeteknek a pályázatra is, így segítve helyi célokat.

A vállalat az esélyegyenegyenlőség iránt is elkötelezett. Öt éve működik együtt a tótvázsonyi Janka Tanyával, az ott tevékenykedő autista fiatalokat heti 2-3 alkalommal fogadja a veszprémi INTERSPAR, itt árufeltöltői, raktározási feladatokat látnak el. A közös munkáról film is készült, amit több hazai televíziós csatorna is bemutatott.

Bár nem tekinthető klasszikus jótékonysági akciónak, a hazai kereskedelemben mégis egyedülálló az az Agrármarketing Centrum szakmai együttműködésével megvalósult kezdeményezés, amelynek fő célkitűzése a magyar termékinnovációk támogatása. A Hungaricool by SPAR versenyben a szervezők a fenntarthatóságot is szem előtt tartó, kreatív élelmiszereket kerestek. Az eredeti ízkombinációjú, újszerű és ötletes termékek pedig 2020. március végétől elérhetővé váltak az INTERSPAR áruházak, illetve a SPAR online shop kínálatában. A vállalat idén folytatja a versenyt: csatlakozott az RTL Klub Cápák között című, népszerű üzleti show-műsorához, ahol nemzetközileg elismert befektetők értékelik majd a fejlesztéseket.

SPAR a környezetért – Fenntartható fejlesztések és újdonságok

A vállalat számára elengedhetetlen a felelősen gondolkodó vásárlók igényeinek kielégítése, valamint a társadalom edukációja a vásárlások során bevezetett „zöld” megoldásokkal. Fenntarthatósági törekvései egyikeként folyamatosan csökkenti a műanyaghulladék mennyiségét. Stratégiájával az évek során számtalan lépéssel járult hozzá, hogy érzékelhetően kevesebb eldobható műanyaghulladék keletkezzen. Ezt a mennyiséget most a cégcsoport egyes saját márkás tejeknél és tejfölöknél a kupakok és fedelek, illetve bizonyos zöldségek és gyümölcsök esetében a plasztikcsomagolás mellőzésével, valamint a saját márkás SPAR étolaj flakonjának cseréjével még tovább csökkentette. A működés során alkalmazott anyagok, technológiák és munkafolyamatok fenntarthatóbbá tétele mellett vásárlóit is környezettudatosabb magatartásra bátorítja a SPAR. Egyre több szó esik a fenntartható életmódról, fenntartható közlekedésről, így a cég is arra buzdítja a fogyasztókat, hogy gondolják át, valójában mekkora is lehet a saját háztartásuk ökológiai lábnyoma. Emiatt is készítette el a Nestlé-vel karöltve a Hogyan legyek környezettudatos vásárló? című kisokost 2020-ban, amelyben hasznos tanácsokkal és útmutatókkal segítette a vásárlókat a környezettudatos döntések meghozatalában.

20 éves a SuperShop

Már több mint 20 éve, hogy 2000-ben útjára indult Magyarország legnépszerűbb többpartneres hűségprogramja, a SuperShop. Egész éven át tartó jubileumi aktivitásokkal, nyereményjátékokkal ünnepelte kerek évfordulóját a SPAR közkedvelt pontgyűjtő programja. Népszerűségét mutatja, hogy ma már több mint 3 millió kártyabirtokos alkotja a SuperShop-családot, akik 16 szerződött partner 800-nál is több elfogadóhelyén és számos partneri webshopban gyűjthetik és válthatják be SuperShop-pontjaikat.

Fotó: spar.hu

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kommunikációs királynők

Úgy tűnik, a marketinges és kommunikációs szakma igazán fekszik a nőknek, mivel huszonhárom hölgy képviselteti magát aMarketing&Media magazin idei TOP50-es listáján. A dobogón két hölgyet is találhatunk, a tavaly szintén második Bánhegyi Zsófia, a...

Reklámpiac: szebb képet festenek az adatok

Az idei reklámköltési adatok sokkal szebb képet festenek, mint az egy évvel ezelőttiek. A 2020. tavaszi pánikot követően a hirdetők láthatóan megtanultak együtt élni a járványhelyzettel. Sok hirdetői szektornál még a 2019-es év hasonló...

Nem csökken a magyarok utazási kedve

A főszezon lezárultával sem csökken a magyarok utazási kedve – derül ki a Reacty Digital nyár végi felméréséből. Idén a hazai célpontok kerültek előtérbe, elsősorban pihenésre vágytak a nyaralni indulók és kocsival vágtak neki...

Egymásra talált a LifeMax és az Armadillo

Számos idős ember életét mentheti meg a LifeMax kis készüléke, amivel segítséget hívhatnak baj esetén. A szolgáltatás kapcsán az arculat kialakítása mellett a brand felépítése, a kampány tervezése és kivitelezése is a Római-parton található...

A Bátor Tábornak gyűjt a Fókusz Plusz

Adománygyűjtő különkiadással jelentkezik szeptember 18-án az RTL Klub Fókusz Plusz című műsora a Bátor Tábor 20 éves születésnapja alkalmából. Az élő adás két házigazdája Barabás Évi és Tokár Tamás lesz. A műsorban – melynek során...

Eredménytelen lett a gyöngyösi pályázat

A Budapest 105,9 MHz-es frekvencia pályázata hiánypótlással folytatódik, a gyöngyösi kisközösségi rádiós tender viszont eredménytelenül zárult. A Médiatanács a Budapest 105,9 MHz körzeti médiaszolgáltatási lehetőség közösségi jellegű használatára kiírt pályázati eljárásában a beérkezett egyedüli...

Ilyen lesz a megújult Budapesti Őszi Fesztivál

Több mint százötven programmal, harminc helyszínen várja a közönséget a Budapesti Őszi Fesztivál. A fővárosi rendezvény megújult formában valósul meg szeptember 26. és október 10. között. A fesztiválon a "Kik vagyunk mi, budapestiek?" kérdésre sűrű...

Jubilál a Magna Global Hungary

Idén 20 éves a Magna Global Hungary, az Interpublic Group of Companies (IPG) magyarországi ügynökségei 2001-ben alapították meg a céget, ami az IPG hazai médiavásárló szervezete. Az Interpublic a világ egyik legnagyobb ügynökségi csoportosulása. 1902-ben...

Taxis projektben a Positive Adamsky

A Főtaxi és a Budapest Taxi közösségi médiás csatornáinak kezelésére kapott megbízást a Positive Adamsky digital&social tagügynöksége. Budapest legrégebbi taxitársasága a márkaarculat fiatalítását tűzte ki célul.A Stelius Befektető Zrt. mindkét taxis tagvállalata, a Főtaxi...

Itt a legújabb TOP50, Szabó Béla vezeti a marketingesek rangsorát

A Marketing&Media magazin idei, a legsikeresebb hazai marketingszakembereket bemutató listáján szereplők több mint a harmada cserélődött 2020-hoz képest, nagyon sok esetben személyi változások mozgatták a Top 50 összetételét. Évről évre igazolódik, hogy messze nem...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Marketinges állócsillagok

Az idei Top 50-ben szereplők 24 százaléka az eddigi összes rangsorban szerepelt. Ráadásul ennek a „kemény magnak” a többsége már a 2016-os első toplistánk összeállításakor is ugyanannál a cégnél és ugyanabban a pozícióban dolgozott,...

Kommunikációs királynők

Úgy tűnik, a marketinges és kommunikációs szakma igazán fekszik a nőknek, mivel huszonhárom hölgy képviselteti magát aMarketing&Media magazin idei TOP50-es listáján. A dobogón két hölgyet is találhatunk, a tavaly szintén második Bánhegyi Zsófia, a...

Reklámpiac: szebb képet festenek az adatok

Az idei reklámköltési adatok sokkal szebb képet festenek, mint az egy évvel ezelőttiek. A 2020. tavaszi pánikot követően a hirdetők láthatóan megtanultak együtt élni a járványhelyzettel. Sok hirdetői szektornál még a 2019-es év hasonló...

Nem csökken a magyarok utazási kedve

A főszezon lezárultával sem csökken a magyarok utazási kedve – derül ki a Reacty Digital nyár végi felméréséből. Idén a hazai célpontok kerültek előtérbe, elsősorban pihenésre vágytak a nyaralni indulók és kocsival vágtak neki...

Egymásra talált a LifeMax és az Armadillo

Számos idős ember életét mentheti meg a LifeMax kis készüléke, amivel segítséget hívhatnak baj esetén. A szolgáltatás kapcsán az arculat kialakítása mellett a brand felépítése, a kampány tervezése és kivitelezése is a Római-parton található...
- Hirdetés -

CMO

Szabó Béla

Növekvő stratégiai tudás

Szabó Béla Magyar Telekom, márka- és lakossági kommunikációs igazgató – Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? – Rengeteg mindenre: a purpose alapú működésünk és stratégiánk mind üzletileg, mind márkaépítés szempontjából kiemelkedően teljesített. Olyannyira, hogy több márkát...