- Hirdetés -

Erős évet zárt a BMW Group

|

- Hirdetés -

A BMW Group kiemelkedő értékesítési mutatókkal zárta a 2021-es évet: a világszerte eladott 2 521 525 darab új BMW, MINI és Rolls-Royce modell 8,4 százalékkal haladja meg a 2020-ban értékesített új autók eladási mutatóját. A BMW márka modelljei iránt eközben minden korábbinál intenzívebb ügyfél-érdeklődés mutatkozott: a bajor prémiumgyártó a január és december között eltelt 12 hónapban 9,1 százalékkal több, 2 213 795 darab új autót adott át ügyfeleinek, amellyel globális szinten is a prémium szegmens legkeresettebb márkájává emelkedett. A vállalatcsoport 2021-ben több mint megkétszerezte tisztán elektromos meghajtású modelljei értékesítési mutatóját: a 103 855 darab új autó az egy évvel korábban produkált számok 133,2 százalékának felel meg.

„2021-ben a beszállítói hálózatban jelentkező nehézségek és a koronavírus-járvány ellenére is erős értékesítési teljesítményt értünk el, hatékony működési modellünknek és magával ragadó modellpalettánknak köszönhetően. Márkáink világszerte rekordokat jelentő értékesítési mutatókról számoltak be, élen a BMW-vel, amely abszolút elsőséget szerzett a globális prémium szegmensben” – fogalmazott Pieter Nota, a BMW AG igazgatótanácsának ügyfélélmény, márka és értékesítésért felelős tagja. „Az elektromos mobilitás térnyerésére központi tényezőként tekintünk, a tavalyi évben több mint 100 000 darab tisztán elektromos meghajtású új modellt adtunk át ügyfeleinknek” – tette hozzá.

A vállalatcsoport bizakodva tekint a 2022-es évre. „2022-ben folytatni kívánjuk nyereséges növekedésünket és módszeresen bővítjük tovább tisztán elektromos meghajtású modelljeink portfólióját. E tekintetben kiváltképp ambiciózus célokat tűztünk ki magunk elé: azon dolgozunk, hogy ismét több mint megduplázzuk tisztán elektromos meghajtású modelljeink értékesítési mennyiségét” – mondta Pieter Nota.

A BMW iX és a BMW i4 bevezetésével párhuzamosan a BMW Group jelentős mértékben bővítette ügyfélfelületei digitalizáltságát is. Az új My BMW és My MINI okosalkalmazások még több funkciót tartogatnak, számtalan digitális szolgáltatáshoz és innovatív járműtöltési megoldáshoz kínálva hozzáférést.

A BMW értékesítési mutatói a koronavírus-járvány előtti rekordteljesítményt is felülmúlták

2021 januárja és decembere között a BMW márka világszerte 2 213 795 darab új autót adott át ügyfeleinek, amely 9,1 százalékkal szárnyalja túl az egy évvel korábbi teljesítményt. Fiatal és vonzó modellpalettájának köszönhetően ezzel a bajor prémiummárka fennállása eddigi legeredményesebb értékesítési eredményét nyújtotta.

A 2021-es évet az elektromos mobilitás térnyerése határozta meg

A hálózatról tölthető modellek 2021-ben a BMW és a MINI globális értékesítéseinek 13 százalékát tették ki. Szám szerint ez 328 316 darab új autót jelent, amely 70,4 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Európában ez az arány már 23 százalék, amely 225 415 darab új modellben érhető tetten.

A bajor prémiumgyártó 2021-ben világszerte 37 939 darab BMW iX3 modellt adott el, amely azt jelenti, hogy a világszerte értékesített összes BMW X3 modell közül minden tizediket tisztán elektromos meghajtással rendelték meg az ügyfelek. Eközben minden harmadik ügyfél, aki háromajtós MINI modellt vásárolt, a MINI Cooper SE modellt választotta. A zéró emissziójú újdonság 34 851 példányban talált gazdára 2021-ben. Sőt mi több, a prémium kompakt szegmens egyetlen tisztán elektromos meghajtású úttörője, a BMW i3 immár sorozatban kilencedik éve örvend töretlen népszerűségnek: a 2021-ben elkelt 28 216 darab új modell 5,4 százalékkal múlja felül a BMW i3 2020-ban produkált értékesítési teljesítményét.

A tavalyi esztendő utolsó negyedévében a BMW Group két technológiai innovációját, a BMW iX és a BMW i4 modellt is kigurította a világ útjaira. 2022-ben a vállalatcsoport tovább bővíti hálózatról tölthető portfólióját: érkezik a BMW 7-es sorozat és a BMW X1 tisztán elektromos meghajtású változata, majd 2023-ban a zéró emissziójú BMW 5-ös sorozat is. Hozzájuk csatlakozik a MINI Countryman utódja és a tisztán elektromos meghajtású Rolls-Royce Spectre.

2023-tól a BMW Group összes járműkategóriája 90 százalékában legalább egy tisztán elektromos meghajtású modellel képviseltetni fogja magát, és mint ilyen, az elkövetkező tíz évben tervei szerint legalább tízmillió darab tisztán elektromos meghajtású új autót gurít ki a világ útjaira.

Az évtized közepén debütál a kompromisszumoktól mentes tisztán elektromos meghajtás szempontjai szerint fejlesztett Neue Klasse modellgeneráció, amely jelentős mértékben hozzájárul majd a zéró emissziójú mobilitás világméretű térnyeréséhez.

A 2030-as évek elejétől a MINI modellpalettáján kizárólag tisztán elektromos meghajtású modellek sorakoznak majd, a Rolls-Royce pedig 2030-tól tisztán elektromos márkává fejlődik. A nagyvárosi mobilitást megkönnyítő modellek kategóriájában a BMW Motorrad a jövőben szintén kizárólag tisztán elektromos meghajtású modelleket kínál.

Újabb mérföldkő a BMW M GmbH sikertörténetében

A vérpezsdítő sportautókat építő BMW M GmbH a 2021 januárja és decembere között eltelt 12 hónapban világszerte 13,4 százalékkal több, szám szerint 163 542 darab új autót adott el, amellyel mind a teljesítményre optimalizált modellek, mind pedig a nagyteljesítményű sportautók tekintetében ötvenéves fennállása legeredményesebb értékesítési mutatóját állította fel. Az új BMW M3 és az új BMW M4 kiváltképp jól teljesített. A BMW X5 M és BMW X6 M modellpáros iránt ugyancsak évről évre nagyobb érdeklődés mutatkozik. A teljesítményre optimalizált modellek mezőnyében az értékesítési növekedés elsősorban az új BMW 4-es sorozat, azon belül is leginkább az új BMW 4-es Coupé számlájára írható. A BMW X3 M40i és a BMW X7 M50i a bajor prémiummárka ügyfeleinek osztatlan rajongását élvezi. A divízió értékesítési sikertörténetét idén a tisztán elektromos meghajtású BMW iX M60 modellek írják tovább.

Világszerte már minden tizedik MINI-ügyfél tisztán elektromos meghajtású modellt vezet

A MINI 302 144 darab új autót értékesített tavaly – 3,3 százalékkal többet, mint 2020-ban. A brit prémiumgyártó az összes eladott újdonság mintegy 17 százalékát hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiával értékesítette, az új autókra érkezett megrendelések több mint 10 százalékát pedig a zéró emissziójú MINI Cooper SE zsebelte be. Szám szerint 34 851 darabot. A károsanyag-kibocsátás nélkül közlekedő egyéniség így a MINI modellcsaládjának legnagyobb darabszámban értékesített típusává érett, egy éven belül teljesített 98,2 százalékos eladási fejlődésével egyértelműen a márka értékesítési zászlóshajójává fejlődve. Modellpalettája tervezett újragondolására, gyártási kapacitása bővítésére, valamint új célcsoportok és piacok megszólítására összpontosító vállalati stratégiájával a MINI hosszú távon sikeres, nyereséges növekedési pályán halad tovább.

A Rolls-Royce Motor Cars fennállása eddigi legsikeresebb évét zárta

A Rolls-Royce Motor Cars 117 éves történelme legmagasabb értékesítési mutatójáról számolt be: a brit luxusautó-gyártó 2021-ben világszerte 5 586 darab új modellt adott át ügyfeleinek, amely a 2020-as számok tükrében 48,7 százalékos növekedésnek felel meg. Eme kimagasló mutató egyúttal azt is jelenti, hogy a Rolls-Royce Motor Cars a legtöbb értékesítési régiójában, így többek között Kínában, az amerikai kontinensen és az APAC-régióban is új, abszolút éves eladási rekordot könyvelhetett el. Az elmúlt esztendőben a fejedelmi luxusautókat készítő vállalat összes modelljét osztatlan ügyfél-érdeklődés övezte, a Ghost modelltől kezdve, a Cullinan luxusterepjárón keresztül, egészen a Black Badge különkiadásokig. A Rolls-Royce Motor Cars előrendelési listája már most 2022 harmadik negyedévéig ér. Az egyedi megrendelések rekordszintet értek el tavaly, így a vállalat a Rolls-Royce Boat Tail bemutatásával párhuzamosan bejelentette, hogy az egyedi megrendelésekre szakosodott Rolls-Royce Coachbuild a jövőben a luxusautó-portfólió állandó elemévé válik. A brit márka hamisítatlan, vérbeli luxusvállalatként fejlődik tovább, gőzerővel készülve első tisztán elektromos meghajtású modellje világpremierjére: a Rolls-Royce Spectre történelmi jelentőségű bemutatkozása 2023 utolsó negyedévében várható.

2021: a BMW Motorrad eddigi legsikeresebb éve

A 2021-es évet a BMW Group kétkerekű divíziója is fennállása legsikeresebb esztendejeként könyvelheti el, hiszen a január és december között eltelt 12 hónapban világszerte 14,8 százalékkal több robogót és motorkerékpárt adott át ügyfeleinek, mint egy évvel korábban. Ez szám szerint 194 261 darab új modellt jelent. Miként 2019-ben és 2020-ban, úgy a BMW Motorrad kimagasló értékesítési fejlődéséből tavaly is oroszlánrészt vállalt a BMW 1250 GS modell, hozzávetőlegesen 60 000 darabos megrendelésével. A vadonatúj BMW R 1250 RT kiváló rajtot vett a piacon, akárcsak az egyelőre négy tagot számláló, nagyméretű R 18 modellcsalád is. Az új BMW S 1000 R ugyancsak rendkívüli fogadtatásban részesült: a nóvum a BMW Motorrad első BMW M modelljével karöltve friss lendületet adott a négyhengeres motorkerékpárok szegmensének és a BMW Motorrad technológiai iránymutatóként betöltött szerepét nyomatékosítja.

A BMW és a MINI értékesítési eredményei a főbb régiókban

Kínában a BMW Group 2021-ben is új értékesítési rekordot ért el, továbbra is vezetve a prémium kategóriát. A január és december között eltelt 12 hónapban a müncheni központú vállalatcsoport összesen 846 237 darab új BMW és MINI modellt adott el Kínában, amely 8,9 százalékkal múlja felül a 2020-as mutatót. A hálózatról tölthető modellek kínai értékesítése 69,6 százalékkal szárnyalta túl az egy évvel korábbi számokat, miközben itt csak a BMW iX3 tisztán elektromos meghajtású Sports Activity Vehicle modellből több mint 21 000 példány talált gazdára. A vállalatcsoport ötödik legnagyobb piacának számító Dél-Koreában a BMW Group 11,0 százalékos értékesítési növekedést regisztrált, amely szám szerint 77 592 darab új autóban érhető tetten.

Az Egyesült Államokban a BMW márka értékesítési mutatói 20,8 százalékkal növekedtek az egy évvel korábbi számokhoz képest. A 336 644 darab új autó a koronavírus-járvány betörése előtti, 2019-es mutatót idézi. A MINI márka a tengerentúlon 29 930 darab újdonságot adott el 2021-ben, amely 6,4 százalékos fejlődést jelent. Tavaly a BMW Group egyesült államokbeli értékesítési mutatójának mintegy 60 százalékát a BMW X modellcsalád tagjai tették ki.

Európában az új BMW és MINI modellek eladási mutatói 3,9 százalékkal magasabban, összesen 948 087 darabon zártak. Belgium történelmi elsőséget ért el a vállalat történetében, hiszen 2021-ben a BMW márka az ország abszolút újautó-értékesítési rangsorának élén végzett, először Európában. Hollandiában ugyancsak rekordszintű érdeklődést mutattak az ügyfelek: a BMW iX3 a prémium szegmens legnagyobb darabszámban értékesített elektromos modelljeként zárta az évet, összesen 2 733 megrendeléssel.

Hazai piacán, Németországban a BMW Group tovább növelte piaci részesedését 2021-ben. A 267 917 darab új autó 6,8 százalékkal marad el az egy évvel korábbi mutatótól, több mint 35 százalékos piaci részesedésével azonban a bajor prémiumgyártó magabiztosan vezet a prémium szegmensben. A tisztán elektromos meghajtású új modellek iránt mutatkozó kereslet több mint megkétszereződött, a január és december között eltelt 12 hónapban érkezett összesen 27 248 darab megrendeléssel. 2021-ben Németországban 43 842 darab plug-in hibrid BMW és MINI modellt vásároltak meg a BMW Group ügyfelei, amely a tisztán elektromos meghajtású modellek értékesítési mutatójával együtt azt jelenti, hogy a vállalatcsoport hazai piacán már minden negyedik új autót hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiával rendelték meg az ügyfelek.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jelentős változások a HVG-nél

Távozik a hvg.hu felelős szerkesztője, Nagy Iván Zsolt, illetve Windisch Judit és Rovó Attila rovatvezetők is elhagyják a portált, a szerkesztőségtől elköszönők között van Dezső András is. A HVG vezetősége a napokban döntött a...

Kiáll a nők mellett a Maltesers

Az ínycsiklandó csokoládégolyóiról híres Maltesers márka idén is megújítja elkötelezettségét a nők támogatására. Büszkén áll azon törekvések előterében, melyek célja a nők társadalmi helyzetének javítása és erősítése. Évek óta kiáll a nők hangjának nemzetközi...

Újra a hazai utakat járják a Google autói

A Google Utcakép autói idén tavasszal újra visszatérnek a magyar utakra. A következő hónapokban az ország számos pontját érintik majd, hogy frissítsék a városok, utak és autópályák nézetét a Google Térképen. A Google Utcaképnek köszönhetően...

Cannes – animációs filmstúdió kap tiszteletbeli Arany Pálma-díjat

Tiszteletbeli Arany Pálma-díjat kap az Oscar-díjas japán animációs filmrendező, forgatókönyvíró Hajao Mijazaki által alapított Ghibli amimációs filmstúdió a 77. Cannes-i Nemzetközi Filmfesztiválon májusban. A japán rendező az 1979-ben bemutatott Cagliostro vára című egészestés animációs filmmel...

Digitalizáció: nincs érdemi változás a kkv-szektorban

A Digiméter idén már negyedik alkalommal mérte fel a hazai kis- és középvállalkozások (kkv-k) digitalizációjának szintjét. A főindex értéke százas skálán mérve 40 lett – ugyanez az érték 2020-ban és 2021-ben is 40 volt,...

5G-s újdonságok Barcelonából és videós trendek a BrandManiában

Elrajtol ma az RTL-en a BrandMania 24. évada, a 314. adásban az 5G-s fejlesztések kerülnek terítékre. A stáb Barcelonában, az MWC-n járt utána, hogy hol tartunk most és mit hoz a jövő a mobilhálózatok...

Közel félmilliárd forintnyi támogatást osztanak ki

A testület döntései nyomán az MTVA az idei év első negyedévében 4, a Médiatanács által meghirdetett pályázati eljárásban 82 támogatási szerződést kötött, melyeknek köszönhetően összesen 473 694 208 forintot oszt szét a nyertes pályázók...

Különleges bankkártyák a párizsi olimpia alkalmából

Mostantól a párizsi olimpiai játékok szellemiségét megidéző, egyedi Visa bankkártyákat igényelhetnek az MBH Bank ügyfelei, és nagyszabású, a két vállalat által támogatott kvízjáték kezdődik, amelynek győztesei párizsi utazást és olimpiai belépőt nyerhetnek. A kezdeményezés...

Új trendek a használtautó-piacon

A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. A COVID-időszak kezdetben érthető módon...

Tovább erősödött a BioTechUSA

Emelkedő pályán maradt a nehéz gazdasági környezetben is a BioTechUSA-cégcsoport, amely tavaly az egy évvel korábbi rekordév magas bázisához képest is csaknem 15 százalékkal, 90,49 milliárd forintra növelte az árbevételét. Közel 5 milliárd forintot...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Együttműködik az NVIDIA és a Schneider Electric

Együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és az NVIDIA, a két cég összefogásának köszönhetően megnyílik az út a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat még jobban támogató, ugyanakkor energiahatékonyan működő adatközpontok kialakítása előtt. A megállapodás részeként...

Jelentős változások a HVG-nél

Távozik a hvg.hu felelős szerkesztője, Nagy Iván Zsolt, illetve Windisch Judit és Rovó Attila rovatvezetők is elhagyják a portált, a szerkesztőségtől elköszönők között van Dezső András is. A HVG vezetősége a napokban döntött a...

Kiáll a nők mellett a Maltesers

Az ínycsiklandó csokoládégolyóiról híres Maltesers márka idén is megújítja elkötelezettségét a nők támogatására. Büszkén áll azon törekvések előterében, melyek célja a nők társadalmi helyzetének javítása és erősítése. Évek óta kiáll a nők hangjának nemzetközi...

Újra a hazai utakat járják a Google autói

A Google Utcakép autói idén tavasszal újra visszatérnek a magyar utakra. A következő hónapokban az ország számos pontját érintik majd, hogy frissítsék a városok, utak és autópályák nézetét a Google Térképen. A Google Utcaképnek köszönhetően...

Cannes – animációs filmstúdió kap tiszteletbeli Arany Pálma-díjat

Tiszteletbeli Arany Pálma-díjat kap az Oscar-díjas japán animációs filmrendező, forgatókönyvíró Hajao Mijazaki által alapított Ghibli amimációs filmstúdió a 77. Cannes-i Nemzetközi Filmfesztiválon májusban. A japán rendező az 1979-ben bemutatott Cagliostro vára című egészestés animációs filmmel...

Don't Miss

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...

Csobot Adél: Boldogan forgatnék egy jó napi sorozatban

Amit leginkább a szemem előtt tartok, hogy mindig önazonos legyek – vallja az influenszerkedés kapcsán Csobot Adél. Az mmonline.hu-nak adott interjúban a tavalyi évből a Sztárbox műsorvezetését és egy autentikus tangó-estben való közreműködését emelte...