- Hirdetés -

Erős évet zárt a K&H

|

A K&H Bank108 milliárd forint, a K&H Biztosító 1 milliárd forint nettó nyereséggel zárta a 2023-as évet.

Guy Libot, a K&H Csoport vezérigazgatója elmondta: „2023-ban stabil teljesítményt nyújtottunk, adózás utáni nyereségünk elérte a 108 milliárd forintot. Az eredményeket a növekvő ügyfélkör és hitelállomány táplálta. A lakossági hitelkereslet jelentősen felélénkült a második félévben, és sikeresek voltunk a vállalati hitelezésben is. Ezt a jó eredményt a kormányzati intézkedések 56 milliárd forintos negatív hatása ellenére értük el. 2023-ban az ügyfélszámunk elérte a 962 ezret, ami 5 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. A rendszeres jövedelem-átutalással rendelkező ügyfelek száma 589 ezer, ami 7 százalékos bővülést jelent éves szinten. Új mobilbankunk a magyar pénzügyi szektorban elsőként vezette be a hangutasításra történő digitális forintátutalást. Amellett, hogy 2023-ban elnyertük a Magyarország legjobb digitális bankja címet, megtiszteltetés számunkra, hogy az év során a Euromoney a Magyarország legjobb ESG bankja címmel is elismerte erőfeszítéseinket. Nagyon büszke vagyok arra is, hogy a Euromoney értékelése szerint a vállalati és társadalmi felelősségvállalás (CSR) valamint a digitális megoldások terén piacvezetőnek, a vállalati banki szolgáltatások terén pedig kiemelten elismertnek minősültünk 2023-ban."

A 2023-as év pénzügyi eredményei

A K&H Bank 108 milliárd forint adózás utáni nyereséget ért el. A bővülő ügyfélkör és a javuló hitelezés miatt a bevételek 12,6 százalékkal, míg a költségek 14,5 százalékkal nőttek az extraprofit adó, az egyéb banki adók és az inflációs nyomás miatt. Az említett adók nélkül a bank működési költségei 11 százalékkal nőttek az előző évhez képest. A teljes hitelállomány éves szinten 10 százalékkal, 2829 milliárd forintra bővült, az új vállalati és lakossági hitelek volumene 2023-ban elérte a 630 milliárd forintot.

„A vállalati hitelezés dinamikusan, 13 százalékkal bővült éves szinten, meghaladva a piac egészének növekedési ütemét. Továbbra is aktívan részt veszünk a vállalkozások napi működését, valamint fejlesztési projektjeit elősegítő, államilag támogatott finanszírozási konstrukciókban: 2023 végére a K&H Széchenyi Kártya Programban a teljes szerződött állomány elérte a 230 milliárd forintot, a Baross Gábor Programban pedig a 125 milliárd forintot. Az Agrár Széchenyi Kártya 2023 decemberében indult – a programban való aktív részvétel első hónapjában igényelt állomány 3,8 milliárd forintot tett ki. A harmadik negyedévtől elindítottuk az InvestEU garanciaprogramot kkv-k számára, valamint a Start garanciaprogramot is.” – fejtette ki Gombás Attila, a K&H Csoport pénzügyi vezetője.

“A K&H lakossági hitelállománya 4 százalékkal nőtt az előző évhez képest, míg az új folyósítás 33 százalékkal alacsonyabb volt 2023-ban, mint 2022-ben. 2023 második félévében azonban 71 százalékos fellendülés volt tapasztalható a gyenge kereslet által különösen sújtott első félévhez képest. Az új lakáscélú hitelek értéke 2023-ban elérte a 123 milliárd forintot a K&H-nál,” -tette hozzá Gombás Attila. „Erős ügyfélérdeklődést tapasztaltunk a befektetések iránt, így a befektetési alapok kiváló évet zártak, a kezelt vagyon soha nem látott szintre, 1349 milliárd forintra nőtt, 247 milliárdos rekord nettó értékesítéssel és kiváló hozamokkal 2023-ban. Az év során az ügyfelek a rövid kötvény- és pénzpiaci alapokra összpontosítottak forintban és devizában egyaránt. Továbbra is élen járunk a felelős befektetések értékesítésében: a negyedik negyedévben az új értékesítések 18 százalékát, az év egészében pedig 16 százalékát tették ki ezek a termékek. December folyamán elindítottuk az első magyar kötvényalapot felelős befektetésként, így az általunk felelős befektetésekben kezelt vagyon meghaladja az 500 milliárd forintot."

Nik Vincke, a K&H Biztosító vezérigazgatója elmondta: „A 2023-as üzleti évben a nettó nyereség mindössze 1,1 milliárd forintot ért el az extraprofit adó és az anyagi kárköltségek jelentős növekedése miatt. A nem-életbiztosítási terület díjbevétele 16 százalékkal emelkedett éves szinten, elérve a 68 milliárd forintot, és minden üzletág kétszámjegyű növekedést mutatott az előző évhez képest, biztosítva a piacot meghaladó bővülést. Az életbiztosítási terület szintén erős üzleti teljesítményt nyújtott, 17 százalékos éves szintű növekedéssel, amelynek motorja a rendszeres díjfizetésű, befektetési egységekhez kötött (unit-linked) nyugdíjbiztosítási üzletág, valamint az egyszeri díjas unit-linked termékcsalád volt. A biztosítási back office folyamatok hatékonysága tovább nőtt: 2023 negyedik negyedévében az új lakásbiztosítási szerződések több mint 70 százalékát teljesen automatizáltan dolgoztuk fel."

Digitális átalakulás és innováció

A K&H tavaly mutatta be Kate nevű mesterséges intelligencia alapú digitális pénzügyi asszisztensét, amelyet már ügyfeleinek több mint 65 százaléka használ és több mint 200 funkcióval rendelkezik. Az ügyfelek a K&H mobilbankban – Magyarországon elsőként - hangutasítással kezdeményezhetnek forintátutalásokat, ami jelentősen megkönnyíti számukra pénzügyeik intézését.

„A hangutasításos forint átutalás mérföldkő a mesterséges intelligencia alapú digitális pénzügyi asszisztensek hazai alkalmazásában. Tavaly szeptember óta 500 ezer felhasználó lépett kapcsolatba Kate-tel mobilbankunkon keresztül, és havonta 223 ezer beszélgetés indult." – mondta Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője. „A K&H visszapénz szolgáltatás november elején indult. Már több mint 70 ezer regisztrációnk van, és hétezer ügyfelünk kapott már jóváírást vásárlásai után.”

A K&H több mint 700 ezer digitálisan aktív lakossági ügyféllel rendelkezik. Az új lakossági számlák mintegy 55 százalékát online nyitják (ami éves szinten 50 százalékos növekedést jelent). A digitális átutalások száma 2023-ban elérte a havi 5 milliót. A személyi kölcsönök 68 százaléka digitális (26 százalékos bővülés éves szinten), a KGFB szerződéseknek pedig 73 százalékát kötik digitálisan (32 százalékos növekedés éves szinten).

„A digitalizáció tekintetében szolgáltatásunk folyamatosan bővül, a biztosítási és a vállalati szolgáltatások terén egyaránt. Több mint 250 ezer felhasználó ellenőrizte biztosításainak állapotát mobilbankunkban, tavaly az ügyfelek több mint 30 ezer alkalommal és több mint 700 millió forint értékben fizették be biztosítási díjaikat applikációnkon keresztül. Egy új innovációnak köszönhetően az ügyfelek a banki termékekhez kötött biztosításokat (hitelfedezeti biztosítás, bankszámlához kötött kockázati élet- és bankkártyához kötött utazási biztosítás) is megtalálják mobilbankunkban. Digitális kockázati életbiztosítások, valamint nem-életbiztosítási kárbejelentés és állapotkövetés is elérhető mobilbankunkban. A vállalati üzletágban is új digitális szolgáltatásokat vezettünk be az ügyfélélmény javítása érdekében, hiszen a treasury ügyletek visszaigazolása digitálissá vált, így évente több mint 100 ezer papíralapú dokumentumot lehet kiküszöbölni, a hitelesített elektronikus aláírással rendelkező vállalati ügyfelek pedig felhasználóbarát, papírmentes megoldást használhatnak a mindennapi banki szolgáltatási szerződések megkötésekor" – tette hozzá Németh Balázs.

Fenntarthatóság

„Innovatív pénzügyi termékeink, mint például a zöld lakáscélú jelzáloghitelek, a zöld autólízing, az elektromos és hibrid autókra vonatkozó kedvezményes kötelező gépjármű felelősségbiztosítás, valamint a felelős befektetések segíthetnek ügyfeleinknek hozzájárulni a klímacélok eléréséhez. Tavaly indítottuk el weboldalunkon lakossági ügyfelek számára lakás energiafogyasztási kalkulátorunkat, amely néhány egyszerű lépés után megbecsüli az ingatlan jelenlegi energiahatékonysági besorolását, és útmutatást ad a jövőbeli energetikai felújítások optimális tervezéséhez. Eddig több mint háromezer számítást végeztek a weboldalunkon. Hitelezési politikánkkal hozzájárulunk a fenntarthatóbb gazdasághoz, és nagy hangsúlyt fektetünk a megújuló energiatermelés támogatására. Tavaly több mint 70 milliárd forint összegű új vállalati zöldhitelre kötöttünk szerződést. Mezőgazdasági ügyfeleinknek saját fejlesztésű mezőgazdasági CO2 kalkulátort kínálunk weboldalunkon, növénytermesztők és állattenyésztők számára egyaránt” - mondta Guy Libot, a K&H Csoport vezérigazgatója. „Az új casco szerződéseknél 22 százalékos volt az elektromos autók aránya, és ugyancsak 22 százalékot ért el az elektromos autók részesedése az új K&H zöld autólízing szerződéseknél."

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...