- Hirdetés -

Vicces reklámfilmmel hódított a Super Bowlon a Toyota

|

- Hirdetés -

A Super Bowl valóságos nemzeti ünnep az Egyesült Államokban. A mérkőzés szünetében aranyárban mért reklámperceket (idén 7 millió dollárt, azaz nagyságrendileg 2,5 milliárd forintot kellett fizetniük a hirdetőknek egy 30 másodperces blokkért) a legnagyobb vállalatok az év legütősebbnek szánt reklámjaival igyekeznek kitölteni, több hétre témát adva az azokat kielemző portáloknak. Rendszeresen jelennek meg ilyenkor a reklámokat rangsoroló listák, hosszabb-rövidebb elemzések, nem túlzás tehát kijelenteni, hogy mára a döntő nem csupán a sportrajongók, de a reklámrajongók és marketing szakemberek ünnepe is. A Toyota, amely tavaly október óta az NFL mobilitási partnere, az elmúlt évekhez hasonlóan idén is emlékezetes reklámfilmmel készült a döntőre, amelynek nézettségéről végleges adatok nincsenek, ám az előzetes becslések történelmi rekordot jelentő 127,5 milliós adatot prognosztizáltak.

A magyar idő szerint tegnap éjjel Las Vegasban megrendezésre került 2024-es Super Bowl, a Kansas City Chiefs és a San Francisco 49ers közötti rangadó az előbbi győzelmével ért véget, a csapat így története során negyedszer, az elmúlt öt évben harmadszor, sorozatban pedig második egymást követő alkalommal hódította el a bajnoki címet. Az NFL történetében egyébiránt 19 év után ez volt az első, összesen pedig a kilencedik címvédés. A rajongók és a szaksajtó által minden idők legdrámaibb döntőjeként aposztrofált, a hosszabbítás legvégén eldőlő mérkőzés egyben az NFL történetének legnagyobb nézettséget produkáló eseménye is lehet, végleges adat ugyan még nincs, ám az előzetes előrejelzések a 127,5 millió nézőt sem tartották lehetetlennek. Ez egyébként még annak ismeretében is látványos növekedés, hogy minden idők 10 legnézettebb televíziós közvetítéséből 8, a TOP25-ből pedig 18 volt Super Bowl döntő, a legnézettebb ezek közül éppen a tavalyi volt, 115,1 millió nézővel.  Ennél többen már csak az Apollo 11 Holdraszállását követték előben a televíziózás történetében, ez 125 millió, egyes becslések szerint pedig 150 millió nézőt vonzott.

Csökkent a hirdető autógyártók száma

A Super Bowlt az amerikai futball rajongóknál talán csak a reklámszakemberek várják jobban minden évben, az általában itt először bemutatott filmek igazi csemegének számítanak a reklámrajongók számára. A legjobban várt és legnagyobbra értékelt hirdetések között rendre helyet kapnak a jellemzően magukat nagy számban képviseltető autógyártók eredeti reklámfilmjei, ezért talán sokak számára meglepő, hogy idén viszonylag kevés, mindössze négy autógyártó döntött úgy, hogy részt vesz az eseményen. Ezek egyike a világ legnagyobb, legzöldebb és legnyereségesebb autógyártója, a tavaly október óta az NFL mobilitási partnerének számító Toyota volt, amely a tavalyi évben történelmi rekordot felállítva 11,2 millió (ebből 3,7 millió elektrfikált) új autót értékesített világszerte, profitvárakozásait pedig a napokban javította ugyancsak történelmi magasságú, 32,8 milliárd dolláros szintre. Érdekesség, hogy az idei év visszatérést jelent a Toyota számára, hiszen 2023-ban, 2017 óta első alkalommal nem mutattak be hirdetést a Super Bowlon.

Vidám hangulatú reklámsorozat, amely a Super Bowlon csúcsosodott ki

A Toyota tavaly októberben kötött több évre szóló mobilitási partneri megállapodást az NFL-el, de márkakereskedőin keresztül a bajnokságban szereplú 32-ből 11 csapatot közvetlenül is támogat. A világelső autógyártó a Super Bowl előtt egy sor reklámot bemutatott, a korábbi NFL-irányító sztár Eli Manning főszereplésével. A 2004 óta, azaz idén 20 éve a Toyota márkanagyköveteként szereplő Manning két Super Bowl bajnoki címet szerzett a New York Giants csapatával (2008 és 2012). Az egyik fimben Manning megtudja, hogy a Tundra 1794 limitált szériát róla nevezték el: Eli Manning Meets the Tundra 1794 Edition | Toyota x NFL (youtube.com)

A másikban Manning egy amerikai YouTuber Land Cruiser videóját trollkodja meg:

When Eli Manning Fumbles Your Land Cruiser Review | Toyota x NFL (youtube.com)

A harmadikban egy Toyotás kolléga kíméletlenül savazza a magához illő Toyotát kereső Manninget:

Eli Manning’s Toyota Chemistry Check | Toyota x NFL - YouTube

A várva várt, a CBS által közvetített 58. Super Bowl-on a bemutatott vidám hangulatú Toyota hirdetés főszereplője a pedig a vadonatúj Tacoma (a világ elsőszámú pickupja, a 2022/2023-as Év Pickupja díjas Hilux amerikai nagytestvére) volt. A „Dareful Handle” című reklámfilmben a vadonatúj Tacoma izgalmas, akciódús terepjárós kalandok sorát mutatja be, a „képes vagy kezelni?” kérdésre válaszul. (Az amerikaiak itt egy nehezen fordítható szóviccel is éltek, hiszen a ’handle’ egyszerre jelenti a kapaszkodó fogantyút is, és jelenti azt, hogy kezelni valamit.) Az adrenalinnal teli reklámfilm rávilágít az utasok által átélt érzelmek skálájára, miközben az életükért kapaszkodnak az utasoldali fogantyúba. Az izgalmas utazás során olyan kiáltások hangzanak el, mint a „csukd be az első ajtót”, a „woah, woah, woah, woah, woah” és a „no me gusta”, amelyeket aztán mintegy elnevezésként használ a narrátor arra, hogy milyen módokon lehet reagálni a Tacoma képességeire: “Dareful Handle” | The all-new 2024 Tacoma | Toyota Super Bowl LVIII Commercial - YouTube

All New Tacoma | Undisclosed | Toyota Super Bowl LVIII (youtube.com)

A rekmlámfilmet Toyota megbízott ügynöksége, a Saatchi & Saatchi készítette a Le Truc-kal együttműködésben, rendezője pedig Tarsem Singh volt.

„Azt hittem, hogy sok színészi játékra lesz szükségünk, de a Tacoma olyan szinten teljesített, hogy minden reakció valós.” – árulta el a reklám díjnyertes rendezője, Tarsem Singh. „A Tacoma ereje és teljesítménye minden várakozásomat felülmúlta, és izgatottan várom, hogy a nézők láthassák ezt az autót akcióban.” Singh számos Super Bowl-reklámot rendezett, köztük a Toyota sokak által ünnepelt 2021-es, 55. Super Bowlra készült reklámját, az „Upstream”-et, amelynek főszereplője a paralimpikon Jessica Long:  Start Your Impossible | Upstream | Toyota (youtube.com)

Az Univision csatornára a Toyota a spanyol ajkú közönségnek külön reklámfilmet készített, „Undisclosed” címmel, amelyben szintén a vadonatúj Tacoma látható, és amelyet Conill készített és Goh Iromoto rendezett. A kreatív alkotás a latin-amerikaiak kalandjai előtt tiszteleg, amikor a Tacomával úton – és persze terepen – vannak: All New Tacoma | Undisclosed | Toyota Super Bowl LVIII - YouTube

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Hollywoodi hangulattal ünnepel a filmcsatorna

Tíz évvel ezelőtt indult útjára a Paramount Network magyarországi adója, így idén március 1-től egy teljes hónapot szentel mindannak, amely a csatorna esszenciáját képezi, és tisztelettel hódol a hetedik művészeti ág előtt. Az alkalomból...

Így bukhat havonta 15 ezret, ha nem választ jól

A két-háromszoros különbség sem ritka a hasonló tartalmú lakásbiztosítások díjai között itthon, emiatt egy adott kategórián belül a legdrágább terméket választó ügyfelek jóval többet fizethetnek otthonuk biztosítására. Egy 120 négyzetméteres budai sorház tulajdonosa például...

Ezek a városok voltak a magyarok téli kedvencei

A Szallas.hu foglalási darabszámait összesítve a főváros vonzotta a legtöbb utazót a téli időszakban. Budapestet Eger és Pécs követte a dobogón, vendégéjszakákból viszont Pécs helyett Gyula lett a bronzérmes. A téli kikapcsolódások során a...

Ingatlant venne? – Erre lesz érdemes figyelni

A két éve indult fordulat 2023-ban leginkább korrekciót hozott a lakáspiacon, amiből már most látszanak a kilábalás jelei. Az OTP csoport szakértői szerint a javuló gazdasági, hitelezési környezetnek és a régi-új állami támogatásoknak köszönhetően...

Megvan a Gyermelyi tehetségkutatójának győztese

Eredményt hirdetett a Gyermelyi, Molnár Virág lett az idei Recept Rulett influencer tehetségkutató győztese. A feltörekvő gasztro tartalomgyártó a 2 millió forintos fődíj mellett, 1 évre elegendő Gyermelyi termékeket, és Braun konyhai kisgépeket vihetett...

Új vezetővel folytatja az Antenna Hungária

Március 1-től Papp-Gerlei Gyöngyvér az Antenna Hungária Zrt. vezérigazgatója. A szakember az elmúlt egy évben a vállalat operatív vezérigazgató-helyetteseként részt vett a társaság irányításában, és közvetlenül vezette az Antenna Hungária média divízióját. Az új vezérigazgató...

Itt a Blikk nagy dobása

A Blikk első száma 1994. március 1-jén jelent meg Magyarországon a Ringier kiadó gondozásában. Egyenesen az égből szállt alá, hiszen este 19 órakor egy katonai helikopterről raklapnyi kiadványt eresztettek a tömegbe a Városligeti Műjégpálya...

Tudatosabb építkezés

A nagyobb zajban ma tudatosabb márkaépítésre van szükségük a celebeknek, mint néhány évtizeddel ezelőtt, az önazonosság és a közvetlenség azonban soha nem megy ki a divatból. Schiwert-Takács Lászlót, az RTL Magyarország talent relations managerét...

Kiderült, kik a TikTok hazai sztárjai

Töretlen népszerűségnek örvendenek a rövid videós tartalmak, a TikTokon jelen lévő márkák száma pedig folyamatosan növekszik. A hazai influenszerek közül egyre többen érik el az egymilliós követőszámot, és a fenntarthatóság is mind nagyobb hangsúlyt...

A digitális üzletágat is Csikesz Erika vezeti majd a TV2-nél

Március 7-től Csikesz Erika feladatköre bővül, a TV2 Média Csoport Értékesítési és Digitális Igazgatójaként folytatja munkáját a cégcsoportnál. Új feladatkörében Csikesz Erika felügyeli a digitális üzletágat is, és minden részleg támogatásával a TV2 Csoport...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Fontos változás az ALDI-nál

Az ALDI valamennyi áruházában üzembe álltak a visszaváltó automaták. A vásárlók már megtalálhatják a polcokon az első visszaváltási díjas termékeket. A 2024-ben induló üvegvisszaváltási rendszer bevezetése miatt a visszaváltási díjjal forgalomba hozott egyszer használatos PET,...

Hollywoodi hangulattal ünnepel a filmcsatorna

Tíz évvel ezelőtt indult útjára a Paramount Network magyarországi adója, így idén március 1-től egy teljes hónapot szentel mindannak, amely a csatorna esszenciáját képezi, és tisztelettel hódol a hetedik művészeti ág előtt. Az alkalomból...

Így bukhat havonta 15 ezret, ha nem választ jól

A két-háromszoros különbség sem ritka a hasonló tartalmú lakásbiztosítások díjai között itthon, emiatt egy adott kategórián belül a legdrágább terméket választó ügyfelek jóval többet fizethetnek otthonuk biztosítására. Egy 120 négyzetméteres budai sorház tulajdonosa például...

Ezek a városok voltak a magyarok téli kedvencei

A Szallas.hu foglalási darabszámait összesítve a főváros vonzotta a legtöbb utazót a téli időszakban. Budapestet Eger és Pécs követte a dobogón, vendégéjszakákból viszont Pécs helyett Gyula lett a bronzérmes. A téli kikapcsolódások során a...

Ingatlant venne? – Erre lesz érdemes figyelni

A két éve indult fordulat 2023-ban leginkább korrekciót hozott a lakáspiacon, amiből már most látszanak a kilábalás jelei. Az OTP csoport szakértői szerint a javuló gazdasági, hitelezési környezetnek és a régi-új állami támogatásoknak köszönhetően...
- Hirdetés -

Podcast

2023 a nemzetközi trendektől eltérő év volt itthon

Kezdjük jóslással az évet! Milyen trendek várhatóak 2024-ben a médiapiacon, a reklámköltések vonalán és merre tart a rendezvénypiac? A február 14-ei Business Lounge műsorvezetői és meghívottjai - Bacsa Gábor, a Dentsu Magyarország ügyfélkapcsolati vezetője...

A rádió a fantáziát indítja be

A rádió értelméről, jelenéről és jövőjéről folyt a diskurzus a Business Lounge december 19-ei adásának első felében, méghozzá a MiértRádió iparági összefogás vezetője, Nagy Marcell segítségével. Majd pedig Guzsaly Péter, a Skool partnerkapcsolati vezetője...

Az emberek érzik, milyen értékkel bír az élelmiszer

A pazarlás és az adományozás témaköre karácsonykor kéz a kézben jár az élelmiszervállalatoknál, erről mesélt a Business Lounge december 6-ai adásában Kazatsay Eszter, a Penny Magyarország kommunikációs vezetője és Nagygyörgy András, a Magyar Élelmiszerbank...

Don't Miss

Tudatosabb építkezés

A nagyobb zajban ma tudatosabb márkaépítésre van szükségük a celebeknek, mint néhány évtizeddel ezelőtt, az önazonosság és a közvetlenség azonban soha nem megy ki a divatból. Schiwert-Takács Lászlót, az RTL Magyarország talent relations managerét...

Fokozódó verseny

A közösségi média használata a különböző médiatípusokat vizsgálva is az elsők között van, ha a rá szánt időt nézzük – mondta el Novák Péter. Az Aleph Hungary ügyvezető igazgatója a lapunknak adott interjúban beszélt...

Továbbvisszük, amit megálmodtunk

A függetlenné válással együtt szervezetileg is komoly változások történnek a FleishmanHillard Cafénál, többek között új üzletágakat indítanak – mondta el Balaton Anita. A FleishmanHillard régi-új ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy...

Sokba kerülhet a márkaépítés a mesterséges intelligenciával

Ma már szinte a mindennapok része a mesterséges intelligencia (MI), amelyet egyre szélesebb körben alkalmaznak. Ezzel párhuzamosan azonban mind hangosabban kongatják a vészharangokat is, miszerint nem árt vigyázni az új technológiával. Utánajártunk, milyen hátulütői...

Állandó trendkövetési kényszer

A technológiai fejlődéssel és a folyton változó fogyasztói környezettel állandó a trendkövetési kényszer – többek között ez derült ki a hazai és külföldi reklámokhoz és filmekhez gyártási, tervezési és fejlesztési szolgáltatásokat nyújtó 235 Productions...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Az agglomerációban is erősít a GreenGo

Az autómegosztók sikerének és népszerűségének egyik kulcsa, hogy a felhasználók számára elérhető-e a szolgáltatás mindennapi életük fontos helyszínei közelében. A szolgáltatási terület bővíthetőségének korlátait a GreenGo most Külső Zónák megnyitásával bontotta le, megnyitva a...

Több mint egy tonna műanyag flakont gyűjtöttek össze

A Henkel és a Rossman tavaly már a 7. alkalommal rendezte meg a népszerű „Játék egy zöldebb jövőért” fenntarthatósági promócióját. A kezdeményezés a Trade Magazin Év promóciója versenyén második helyezést érdemelt ki Non food...

Zöldre vált az Erste ingatlanalapja

A magyarországi ingatlanalapok közül elsőként működik ESG-alapként az Erste Nyíltvégű Ingatlan Befektetési Alap. Az ingatlanalap tulajdonában lévő épületek – értékalapon számítva – több mint fele „A” kategóriás irodaház, amelyek mindegyike rendelkezik legalább egy zöld...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....