- Hirdetés -

Erős évet zárt a REGIO Játék

|

2022-ben elérte a 20 milliárd forint nettó árbevételt a REGIO Játékkereskedelmi Kft., az átlagos kosárérték mellett növekedett az eladott játékok darabszáma is, közben az áruházai fejlesztésével sem állt le. Továbbra is a karácsonyi szezonban tetőzik játékpiac, a társasjátékok megőrizték első helyüket, az építőkockákat azonban tavaly megelőzték a kreatív és fejlesztő játékok a képzeletbeli dobogón. Az idei játéktrendeket a fenntarthatóság, a sokszínűség és a digitalizáció fogja meghatározni.

A vállalat becslése szerint a teljes magyar játékpiac forgalma elérte tavaly a 100 milliárd forintot, melyből a REGIO Játékkereskedelmi Kft. 20 milliárd forintot értékesített. A teljes 2022-es évet tekintve az online kosárérték 8,3 százalékos növekedéssel 13.000 forintra emelkedett, míg az áruházi kosárérték 13,8 százalékkal volt magasabb - átlagosan 9.000 Ft - a megelőző évhez képest. A játékpiac forgalmának tetőpontja a karácsonyt megelőző 1 hónap, az ünnepi szezonban az átlagos kosárértékek online 15.500 forintra, áruházban 11.900 forintra nőttek. „Az év legforgalmasabb napjai is ebben az időszakban voltak, webáruházunkba a november 18-ai Black Friday vonzotta a legtöbb embert, áruházainkban pedig december 22-én vásároltak a legtöbben. A teljes évet tekintve idén 5-8%-os forgalom-növekedéssel számolunk” - mondta el Gyaraki Dávid, a REGIO JÁTÉK marketingvezetője.

Fenntarthatóság, sokszínűség és digitalizáció a 2023-as játéktrendekben

2022-ben összesen 7,3 millió játékot értékesített a REGIO JÁTÉK, melyből az évek óta töretlen népszerűségnek örvendő társasjátékok voltak a legkelendőbbek, a dobogó másik két fokára pedig a kreatív, fejlesztő készletek és LEGO építőkockák értek fel. „Rendszeresen végzett felméréseink is alátámasztják, hogy a magyarok sok időt töltenek társasozással, valamint évről évre egyre több figyelmet fordítanak arra a szülők, hogy olyan játékkal játsszon gyermekük, ami fejleszti a logikát, a kreativitást és a különböző készségeket” - avatott be a részletekbe Gyaraki Dávid. „Az idei játéktrendekben nagy szerepet kap a fenntarthatóság mind anyaghasználatban, mind a játékok témájában, érkeznek az elektromos traktorok és napelemmel működő farmok. A másik fő törekvés a sztereotípiák ledöntése, a sokszínűség hangsúlyozása és a különbözőségek elfogadása, gondolunk itt például egy kerekesszékes LEGO-figurára, többféle bőrszínben elérhető Barbie-babákra vagy a foglalkozások nemtelenítésére. Továbbá a digitalizáció térnyerése miatt egyre több a programozásra tanító és programozható játék.”

Megújulás és fejlesztések a növekedés fenntartásáért

Ugyan a játékkereskedőnek is számos gazdasági kihívással kellett szembenéznie az előző évben, elég csak a drasztikus és kiszámíthatatlan árfolyam-emelkedésre, a dráguló tengeri és szárazföldi fuvardíjakra vagy a meghosszabbodott szállítási időre gondolni, a nyitott, folyamatos megújulásra és tanulásra törekvő szemléletével a vállalatnak sikerült megőriznie piacvezető szerepét. Áruházaiban, melyeket folyamatosan korszerűsít és bővít, rendre megújuló árukészlettel várja vásárlóit.

2022 őszén befejeződött a vállalat 2 éve induló szegedi projektje, melynek keretében a város egyik ikonikus, helyi védettség alatt álló 136 éves épületét, a Tisza-parti Sóházat újította fel, ahol 2014 óta üzemel játékboltja. Az újjáépítés alatt a műemléki jelleg megtartása mellett a fenntarthatóságra is figyeltek, például a napelemrendszer és a geotermikus energia használatával az épületnek gyakorlatilag nincs károsanyag-kibocsátása.

A fejlesztések 2023-ban is folytatódnak: az áruházak arculati, energetikai és világítástechnikai megújítása mellett fontos irány az épületei energiahatékonyságának növelésére irányuló beruházások elindítása. Az online forgalom folyamatos növekedése miatt cél az interneten elérhető termékkínálat bővítése, továbbá a már folyamatban lévő raktárautomatizálási projekt befejezése.

Új irányok a HR tevékenységben

A növekedési tervekkel összhangban a vállalat új HR stratégiát is kidolgozott, mely magában foglalja például a piaci viszonyokhoz jobban illő javadalmazási csomagot, a munkaerőpiachoz és a munkavállalók igényeihez jobban illeszkedő munkarendek bevezetését, amibe az atipikus foglalkoztatást is sikerült integrálni. Vezetői képzési programot, kommunikációs készségeket, proaktivitást és hatékony stresszkezelési módszereket fejlesztő szakmai programokat indított, melyek mind hozzájárultak ahhoz, hogy 2022-ben felére csökkent a fluktuáció, ráadásul forgalmi adatokkal bizonyítható, hogy a munkavállalók magasabb szakmai színvonalon tudják végezni munkájukat.

TOP 5 játékkategória online

Társasjáték

Kreatív játék

LEGO

Autó, jármű

Bébijáték

TOP 5 játékkategória az áruházakban

Társasjáték

LEGO

Autó, jármű

Kreatív játék

Plüssjáték

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...