- Hirdetés -

Erős negyedévet zárt a Toyota

|

A tavalyi évben és az idei év első két hónapjában a teljes magyarországi személyautó és kishaszongépjármű piacon is első helyet szerző Toyota az első negyedévet a teljes piacon minimális lemaradással, 5.067 új autó értékesítésével, 13,5%-os piaci részesedéssel a második helyen zárta. A Magyarországon forgalomban maradó autókról reális képet mutató kivonásokkal tisztított újautó piacon azonban 4.917 új autó értékesítésével, 16%-os piaci részesedéssel toronymagasan az első végzett a környezettudatos japán autómárka. Jól illusztrálja, hogy a kivonások mennyit torzítanak a piaci képen az, hogy a teljes piacon március végével második Toyota a kivonásokkal tisztított piacon legközelebbi versenytársához képest mintegy 47,4%-al több új autót értékesítve áll az első helyen. Mindeközben a vállalat prémium márkája, a Lexus történelmi, 7,1%-os részesedéssel zárta az első negyedével a kivonásokkal tisztított prémium piacon.

Az általános ellátottság és szállítókészség javulásával visszatért a részben a re-export tevékenység által indukált, a piaci képet nem ritkán drámaian torzító kivonások gyakorlata is a magyarországi újautópacra: a hazánkban január és március között regisztrált 37.506 új autó mintegy 22%-a került kivonásra, és mindössze 30.766 darab maradt a magyarországi utakon. A TOP10-ben szereplő márkák közül a Toyota esetében mindössze 3%-ot tesznek ki a kivonások, de több márka esetében a 35%-ot közelíti vagy akár meg is haladja ez az arány. Ez kétségkívül megtévesztő lehet a piaci folyamatok értelmezésekor, ezért a kivonásokkal tisztított adatok vizsgálata elengedhetetlen a valódi piaci mozgások megértéséhez.

A Toyota az első helyet szerezte meg a kivonásokkal tisztított személyautó és haszongépjármű piacon egyaránt

2024 első negyedévében a Toyota történelmi eredményt elérve nem csupán a kivonásokkal tisztított személyautó és kishaszongépjármű piacon, de a személyautók és a haszongépjárművek piacát külön-külön vizsgálva is az első helyet szerezte meg.

A kivonásokkal tisztított személyautópiacon 3785 új autó értékesítésével, 14,5%-os piaci részesedéssel, a kivonásokkal tisztított kishaszongépjármű piacon pedig 1132 új autó értékesítésével, 24,7%-os piaci részesedéssel végzett az első helyen a márka, így a kivonásokkal tisztított összevont piacon 4917 új autó értékesítésével, 16%-os piaci részesedéssel, legközelebbi versenytársához képest 47%-al több autót eladva szerezte meg az elsőséget.

A teljes piacon egyébiránt (amelyben még szerepelnek a később kivonásra került autók is) a Toyota a személyautóértékesítések tekintetében 3850 új autó eladásával, 12,2%-os részesedéssel, a haszongépjárművek tekintetében 1217 új autó eladásával, 20,9%-os részesedéssel, az összevont piacon pedig 5067 új autó értékesítésével, az első helyről minimálisan lemaradva szerezte meg a második helyet.

A kivonások elsősorban a flottapiac adatait torzítják, a Toyota azonban így is stabilan első

Érdekes megjegyezni, hogy a kivonások elsősorban a flottapiaci tisztánlátást nehezítik, míg a magánvásárlók részére történő eladásoknak csupán 0,3%-ot tesznek ki, addig a vállalatok számára történő értékesítések tekintetében elérik a 33,6%-ot, a két részpiacot összevonva pedig arányuk a korábban említett 22%.

A Toyota eredményét ugyanakkor a márka elképesztően erős flottapiaci pozíciójának köszönhetően e tekintetben nem befolyásolják: a flottapiacon megkérdőjelezhetetlen az elsősége, a kivonásokkal tisztított piacon 15,5%-os, a teljes piacon pedig 12,2%-al áll az első helyen. A magánvásárlók körében az első negyedévben a Toyota a kivonásokkal tisztított piacon és a teljes piacon egyaránt a második legkedveltebb márka volt, 16,8%-os részesedéssel.

„A személyautó piacon a Toyota stabilan hozta az elmúlt években tőle megszokott teljesítményt, ami a magyarországi forgalomban maradó autók tekintetében valós képet mutató kivonásokkal tisztított piacon ismét az első helyet jelentette a márka számára, a teljes piacon pedig a második helyre volt elegendő – tekintettel arra hogy a TOP3 piaci szereplő egyike esetében a kivonások aránya meghaladta a 35%-ot (a jogi személyek, azaz vállalatok részére történő értékesítés esetén pedig a 60%-ot, ami jellemzően a kimagasló arányú re-export tevékenység egyik jele). Az igazán izgalmas ugyanakkor a Toyota teljesítménye a kishaszongépjármű piacon: itt ugyanis az előző év azonos időszakához képest több, mint 75%-al tudtuk növelni értékesítéseinket, ezzel a kivonásokkal tisztított piacon a márka hazai történetében az első, a teljes piacon pedig a második helyet megszerezve. Ez jól illusztrálja a Toyota Professional offenzíva sikerét, pedig ennek java még hátravan: idén ugyanis a teljes haszongépjármű kínálatunk megújul, beleértve az immáron akkumulátoros elektromos kivitelben is elérhető Proace City/Proace City Verso és Proace/Proace Verso modelleket, valamint az év második felétől hibrid hajtással is kínált Hiluxot, ezen felül pedig a vadonatúj Proace MAX érkezésével egy olyan, a haszongépjármű piac jelentős részét, több, mint 30%-át kitevő szegmensben is bemutatkozunk, ahol eddig nem voltunk jelen.” – avat be Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációs vezetője.

A továbbra is megállíthatatlan Lexus történelmi részesedést ér el a prémium piacon

A prémium autók piacát a re-export tevékenység hagyományosan kevésbé érinti, így volt ez az idei év első három hónapjában is: gyakorlatilag 3% alatt maradt. Ennek megfelelően a Toyota prémium márkája, a Lexus eladásait és pozícióját sem torzították érdemben (a márka esetében mindössze 0,5% volt a kivonási arány). A Lexus az első negyedévben mintegy 56,4%-al növelte értékesítéseit az előző év azonos időszakához képest, így piaci részesedése elérte a 6,9%-ot (a kivonásokkal tisztított piacon a 7,1%-ot)

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...