A BMW Group a 2018 januárja és márciusa között eltelt három hónapban világszerte 604 629 darab új BMW, MINI és Rolls-Royce modellt adott át ügyfeleinek, amellyel beállította a vállalatcsoport történetének eddigi legjobb első negyedéves értékesítési eredményét.
Százkét éve íródó sikertörténete legjobb első negyedéves értékesítési mutatóját érte el idén a BMW Group: a Münchenben székelő vállalatcsoport 2018 januárja és márciusa között világszerte 604 629 darab új BMW, MINI és Rolls-Royce modellt adott át ügyfeleinek, amellyel az első negyedéves eredmény – 3,0 százalékos abszolút eladási javulás mellett – most először lépte át a hatszázezres darabszámot. Sőt mi több, az idei esztendő harmadik hónapjában értékesített 256 162 darab új autó a BMW Group fennállásának eddigi legeredményesebb márciusi mutatóját is jelenti, amely 0,5 százalékkal szárnyalja túl az előző márciusi teljesítményt. A vállalatcsoport ráadásul annak ellenére állította be vadonatúj értékesítési rekordját, hogy a németországi Cuxhaven város kikötőjében hajókra pakolt mintegy 5 000 darab gépkocsi egy homokvihar miatt csupán késleltetve tudott útnak indulni. A csúszás előreláthatólag az áprilisi újautó-átadási adatokra is hatással lesz.
„Az első negyedévben elért értékesítési rekord csupán a kezdete egy újabb sikeres évnek, amelynek idén várható vadonatúj modelljeink újabb lendületet adnak majd” – nyilatkozta Pieter Nota, a BMW AG igazgatótanácsának BMW-értékesítésért és márkamarketingért felelős tagja. „Az első negyedévet mindegyik értékesítési régiónk emelkedéssel zárta, még az egyes piacokon tapasztalható gazdasági nehézségek ellenére is. Büszkék vagyunk arra, hogy hálózatról tölthető modellpalettánk tagjai iránt is világszerte egyre intenzívebb kereslet mutatkozik: a BMW Group tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt gépkocsijai 38,3 százalékos eladási fejlődést mutattak az idei év első három hónapjában, amely egy ennyire gyorsan növekvő szegmensben magával ragadó eredmény” – tette hozzá Pieter Nota.
2018 januárja és márciusa között a BMW Group globális szinten 26 858 darab hálózatról tölthető BMW és MINI modellt értékesített, amely azon túl, hogy megszilárdítja a vállalatcsoport vezető pozícióját a prémium minőségű elektromos modellek mezőnyében, a gyártó idei évre kitűzött, 140 000 darabos újautó-átadási célját is elérhető közelségbe hozza. A BMW i3 tisztán elektromos prémium kompaktot, a vadonatúj BMW i3s modellt, a BMW i8 plug-in hibrid sportautót, a plug-in hibrid hajtáslánccal felszerelt MINI Cooper S E Countryman ALL4 modellt és a BMW iPerformance paletta tagjait egyesítő, hálózatról tölthető portfólió iránt az elmúlt három hónapban csak az Egyesült Államokban 78,0 százalékkal nőtt a kereslet, amellyel a tengerentúli régió a tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellek mezőnyének legnagyobb önálló piacává lépett elő. 2018 első három hónapjában a BMW Group összesen 5 743 darab hálózatról tölthető BMW és MINI modellt adott el az Egyesült Államokban, amely azt jelenti, hogy a tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellek már a vállalatcsoport tengerentúli abszolút értékesítésének 6,8 százalékát teszik ki. Ugyancsak kiugró eladási arányt produkált Nagy-Britannia és Írország is, ahol a 4 148 darab hálózatról tölthető modell 23,3 százalékos értékesítési növekedéssel zárt a tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellek piacán. Skandinávia térségében eközben minden negyedik új BMW és MINI modellt hálózatról tölthető hajtáslánccal rendelnek meg a BMW Group ügyfelei.
A BMW világszerte 517 447 darab új gépkocsit értékesített az idei év első három hónapjában, amellyel 2,8 százalékkal múlta felül az előző esztendő megegyező időszakának teljesítményét és új első negyedéves eladási rekordot állított be. A jelentős mértékű fejlődéshez a bajor prémiummárka mindegyik piaca és modellsorozata hozzájárult. A BMW 1-es sorozat modellváltozatait a január és március közötti időszakban világszerte 53 727 ügyfél rendelte meg, amely a 2017 első negyedévében regisztrált mutató tükrében 27,8 százalékos eladási gyarapodást jelent. A BMW X1 ez idő alatt 77 296 ügyfél tetszését nyerte el, amely 17,0 százalékos fejlődés. A BMW 5-ös sorozat beállította története legeredményesebb első negyedéves értékesítési mutatóját: a világ legnépszerűbb prémium üzleti modelljét az idei esztendő első három hónapjában világszerte 94 733 ügyfél vásárolta meg, amely 13,5 százalékkal több, mint egy évvel korábban.
A 2018-as évet a MINI is kimagasló eladási eredményekkel indította, amelynek köszönhetően a január és március közötti időszakra vetítve fennállása eddigi legsikeresebb értékesítési mutatóját könyvelhette el. A 86 375 darab új négykerekű 4,0 százalékos abszolút növekedésnek felel meg. „A MINI ismét kiváló fejlődést produkált az esztendő első negyedévében, az új MINI és az új MINI Cabrio márciusi piaci premierjét követően pedig további kereslet-növekedést várunk” – fogalmazott Peter Schwarzenbauer, a BMW AG igazgatótanácsának MINI, Rolls-Royce és BMW Motorrad márkákért felelős tagja. „Az új MINI bemutatkozásával ügyfeleinknek mostantól egy minden korábbinál kiforrottabb modellel kedveskedünk, amely a márka hamisítatlan értékeinek még intenzívebb élményével kecsegtet. A háromajtós MINI és a MINI Cabrio a gyártó abszolút értékesítési mutatóinak csaknem kétharmadát teszi ki” – zárta gondolatait Peter Schwarzenbauer.
A Rolls-Royce Motor Cars első negyedéves értékesítési eredménye az előző esztendő mutatóihoz képest idén 10,1 százalékkal emelkedett. A brit luxusautó-gyártó termékeit a világ minden táján osztatlan népszerűség övezi, miközben az egyik legfontosabb régiónak számító Közel-Kelet piaci körülményei továbbra is rendezetlenek. A Rolls-Royce idén januárban kezdte meg az új Phantom értékesítését, a zászlóshajóra érkező nagymennyiségű megrendelés teljesítése pedig már most lefoglalja a luxusautó-gyártó egész éves termelési kapacitását. A vállalat eközben a vadonatúj Rolls-Royce Cullinan piaci premierjét is előkészíti.
A BMW Motorrad világszerte 35 858 darab robogót és motorkerékpárt adott át ügyfeleinek az idei év első három hónapjában, amely 0,6 százalékkal múlja felül az előző esztendő első negyedéves eredményét és új eladási rekordot jelent.
A BMW Group abszolút eladási növekedéséhez a vállalatcsoport mindhárom főbb értékesítési régiója hozzájárult, az egyes piacokon tapasztalható gazdasági nehézségek ellenére is.