- Hirdetés -

Erre érdemes most figyelniük a márkáknak

|

Érdemes-e kommunikálni a járvány alatt és ha igen, akkor hogyan, mi várható a krízis lecsengését követően és hogyan lehet ezekre márkakommunikációs szempontból felkészülni – többek között ezekre a kérdésekre keresték a választ a szakértők a Republic Group által összeállított Trendriport különszámban. A jelenlegi helyzetben kiemelten fontos, hogy elnyerjék a fogyasztók bizalmát a márkák és előfordulhat az is, hogy tartósan megemelkedik majd a digitális hirdetések költsége.

A koronavírus okozta helyzet olyan töréspont, amilyenre talán a második világháború óta nem volt példa. A jelenlegi pánik és szorongás gyors alkalmazkodási stratégiák kidolgozására késztet mindenkit: országok vezetését, fogyasztókat és márkákat egyaránt. Az emberek hihetetlen gyorsasággal adaptálódtak a megváltozott helyzethez. Olyan viselkedésbeli mintázatok változtak meg egyik napról a másikra, amelyek alapjaiban változtatnak meg nem csak fogyasztási szokásokat, de élethez való hozzáállást, értékrendet is. Abban már gyakorlatilag minden elemzés egyetért, hogy a kényszerű társadalmi távolságtartás hatásai még jóval a járvány lezajlását követően is, hosszú távon velünk maradnak.

„Nehéz megjósolni, hogy hosszú távon milyen következményei lesznek a koronavírusnak a reklámszakmára. Az biztos, a reklámpiac visszaesést fog produkálni, amit többek között a korábbiaknál még hatékonyabb kommunikációs stratégiákkal, eszközökkel kell a jövőben kezelni. Ezeket gyűjtöttük össze az ügyfeleink és a szakma számára“ – mondta a riportról Furák András, Republic Group portfólió igazgatója.

Márkakommunikációs szempontból nem csak az jelenti a kihívást, hogy ebben a kiélezett helyzetben hogyan érdemes megszólítani a szorongó fogyasztókat, hanem az is, hogy hogyan lehet jól felkészülni a járvány utáni időszakra. Fontos látni, hogy minden vállalati döntésnek erőteljes hatása van jelenleg a reputációra, ami hosszú távon hathat a márkák megítélésére. Az adekvát kérdés most az, hogy hogyan lehet már most, minden egyes lépéssel elkezdeni a márkákat erősíteni úgy, hogy nyertesként kerüljünk ki a krízisből? Hogyan tudjuk minimum konzerválni, de még jobb, ha erősíteni a márka értékét ezekben a kiszámíthatatlan, baljós időkben?

A Trendriport szerint a jelenlegi fogyasztói döntéseket a későbbiekben egy konszolidáltabb, átgondoltabb fogyasztói magatartás váltja fel. Az igények alapszükségletek irányába való elmozdulása a járvány lecsengését követően is várhatóan tartani fogja magát, azzal együtt, hogy a rövid távú fellélegzés valószínűleg ideiglenesen az élmények és kényeztetés iránti keresletet is fellendíti.

A márkák kommunikációja kapcsán a tanulmány készítői hangsúlyozták, hogy kiemelten fontos, hogy a bizonytalan helyzetben elnyerjék a brandek a fogyasztók bizalmát – akár jótékonysággal, akár megnyugtató üzenetekkel, vagy a fogyasztóknak nyújtott közvetlen segítséggel. Fontos tehát a folyamatos kommunikáció, azonban ilyenkor nem szerencsés direkt sales üzeneteket használni. A mostani helyzetben érdemes gyors, azonnal alkalmazkodásra készülni, amiben a reaktív, real-time marketing eszköztára segíthet.

Az elemzés szerint a megváltozott helyzetben jelentős mértékben nőtt az idő, amit online töltenek az emberek. Ha az első sokkot követően ezt megpróbálja lekövetni a hirdetői oldal, az akár tartós növekedést is hozhat a digitális hirdetések költségében. Ez ugyanakkor több tényezőtől is függ, részben a felhasználói magatartástól, vagyis hogy a járvány után is ennyire aktív marad-e az online jelenlét, attól, hogy a nagy hirdetők mennyire csoportosítják át költéseiket a digitális platformokra, mit lépnek a Facebookhoz és Google-höz hasonló nagy szereplők, illetve hogyan alakulnak a vásárlói szokások, maradnak-e például sokan az online vásárlásnál a járvány után is.

A Republic Groupnál úgy látják, hogy bár sok nehézséget tartogat a mostani, átmeneti időszak, ami egy új világ kezdetét jelenti, de ebből az átrendeződésből is lehet profitálni. A járvány vissza nem térő lehetőséget teremt arra, hogy a fogyasztóikkal való kapcsolatukat új, magasabb szintre emeljék a márkák, így a járványt követően is könnyebben megmaradjanak a figyelmi terükben.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...