- Hirdetés -

Erre figyelnek a fiatal szülők

|

Kiemelt hangsúlyt fektetnek a fiatal szülők a gyermekükkel közös minőségi időtöltésre – többek között ez a következtetés vonható le a POME megbízásából a Free Association által készített reprezentatív kutatásból.

A kutatásból kiderül, hogy a játszóház a fiatal családok egyik legkedveltebb helye, amely 20%-kal lekörözi az állatkertet, és 74%-kal a színházakat is, és majdnem felveszi a versenyt a tévénézéssel töltött idővel.

Szeretünk játszóházba járni

Az első nagy játszóházi kutatás során gyerekszínházzal, vidámparkkal, mozival vagy egyéb, gyerekbarát minősítéssel rendelkező helyekkel hasonlították össze a játszóházakat. Kiderült: a megkérdezettek 63%-a jár rendszeresen játszóházba gyermekeivel, legalább negyedévente egyszer. Ez az arány a többi szabadidős tevékenységhez képest viszonylag nagy, a játszóház mellett az állatkert van dobogós helyen a kedvenc időtöltések listáján (79%). A szülők a változatosságot is kedvelik, hiszen a megkérdezettek háromnegyede több játszóházban is járt már csemetéjével (73%).

Szülők és gyermekeik átlagosan 2 órát töltenek el a játszóházban, ez az idő majdhogynem felveszi a versenyt a tévézéssel töltött idővel. Ezt erősíti meg a Nielsen 2019-es évről készített TV piaci beszámolója, miszerint a 18-49-es korosztály – ahová a játszóházi kutatásban megkérdezett szülők is tartoznak – 3-3,5 órát tölt tévénézéssel. Ez azt jelenti, hogy a fiatal szülők hangsúlyt fektetnek a gyermekükkel közös minőségi időtöltésre.

A szülők új generációja

A kutatásból pontos képet kapunk a gyermekükkel játszóházba járó szülőkről, akikről bátran kijelenthetjük, hogy a szülők új generációját képviselik. Ők azok, akik – bár gyermekük van -, folytatják régi életüket: aktívak (50% kerékpározik, 28% síel a családdal), kulturálisan nyitottak (55% színházba jár), és zenei fesztiválokon is megfordulnak (32%). Az aktív kikapcsolódás híveként a játszóház tehát ideális választás számukra.

A játszóházban megforduló fiatal szülők a 31-41-es korosztály képviselői, többségük edukált (45%-a felsőfokú végzettségű) és tehetős, leginkább a fővárosban (25%), megyeszékhelyen (27%) és nagyobb városokban (27%) élnek. Szívesen használják a modern eszközöket mindennapi életük megkönnyítésére: sokat vásárolnak interneten (80%) és szívesen fizetnek mobillal (24%). Szívesen fogadnak szolgáltatás- vagy termékismertetőket (58%), ami jó hír a cégeknek, hiszen a játszóházakon keresztül egy igen jó vásárlóerővel bíró célcsoportot érhetnek el könnyedén.

Korai szoktatás, nagyobb siker

A kutatás szerint leginkább a 2 és 7 éves kor közötti gyermekeket találjuk a játszóházakban, ami azt jelenti, hogy a fiatal szülőket érhetjük el itt. A gyerekek korán megismerkednek a játszóház műfajjal, hiszen a válaszadók egyharmada már 1 éves kortól játszóházba viszi a gyereket (29%), így 2 éves korára a gyereknek természetessé válik a közösség és a közös játék. Kovács Andrea, a Budai Tanácsadó pszichológusa szerint ez egy jó gyakorlat, mert a gyermek egészséges fejlődése a mozgásfejlődésétől elválaszthatatlan. „A játszóházak jó lehetőséget kínálnak, hogy gyerekeink a fejlődésükhöz szükséges és a koruknak megfelelő optimális ingereket megkapják. A játszóházak – softplay, indoor playground – biztonságos keretek között kicsiknek és nagyoknak olyan mozgásformák kipróbálását és gyakorlását teszik lehetővé, amelyekre a mai gyerekeknek a természetes környezetben már csak nagyon korlátozottan van lehetősége. A változatos mozgásformák gyakorlása mellett próbára tehetik társas alkalmazkodásukat és kooperációs képességüket is” – összegzett a szakember.

A POME, a youth és young families marketing specialistája országosan 27 játszóházzal működik együtt, ahol havonta közel 150 000 látogatót érnek el.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...

Ügynökséget választott a KÖKI Bevásárlóközpont

A hazai gyakorlatban nem túl gyakori, hogy egy ügyfél visszatér a korábbi ügynökségéhez. Márpedig a KÖKI Bevásárlóközpont esetében pontosan ez történt: 2020 és 2022 között az Insomnia egyszer már ellátta a KÖKI full service...

Keveset tesznek a cégek a globális felmelegedés lassításáért

A vállalatok még mindig nem fordítanak elegendő figyelmet a Párizsi Megállapodás kulcsfontosságú céljainak teljesítésére, amivel 1,5 Celsius-fok alatt maradhatna a globális felmelegedés mértéke – derül ki az EY nemzetközi klímaaktivitási barométeréből. Tízből csupán négy...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...