- Hirdetés -

Erre kattintottak tavaly a magyar netezők

|

Pápalátogatás, törökországi földrengés, a Wagner-csoport zendülése, izraeli—palesztin háború, Suhajda Szilárd halála – egyebek között ezek a témák kötötték le leginkább a hírolvasók figyelmét 2023-ban. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) online média használatáról készült éves elemzéséből az is kiderült, hogy kevesebbet neteztünk tavaly, mint 2022-ben.

A magyar online média kínálatát 2022-ben naponta átlagosan 4,2 millióan keresték fel, ez a szám 2023-ra 3,9 millióra csökkent. Napi szinten 64 millió oldalt nyitottak meg – egy olvasó körülbelül 16 hírt, blogbejegyzést, időjárás-jelentést, menetrend-információt vagy éppen szórakoztató tartalmat keresett fel 24 óra alatt. Az applikációkkal és a külföldi oldalakkal együtt a teljes netes választékra napi 5,5 millióan voltak kíváncsiak. Megközelítőleg 23 milliárdszor kattintottak magyar oldalakra, ez 11 százalékkal marad el a megelőző év 26 milliárdjától. Ennek egyrészt az az oka, hogy 2022-höz képest kevesebbet neteztek a magyarok, azaz a teljes internetes forgalom visszaesett. A másik – kevésbé jelentős – ok, hogy számos felhasználó átvándorolt külföldi oldalakra.

A legfontosabb események

A kifejezetten hazai hírekkel foglalkozó rovatoknál nagyjából napi másfél millió oldalletöltés volt jellemző. 2023. március 11-én egy tragikus esemény 3,2 millióra tornázta fel az értéket: az M1-es autópályán történt balesetben negyvennél több gépjármű ütközött össze. Április végén Ferenc pápa három napot töltött hazánkban, az esemény első napja 2,8 millió kattintást generált. Szeptemberben újból egy tragikus esemény foglalkoztatta a netes olvasókat: egy esztergomi robbantás Kónya Gábor Lajos főhadnagy és az elkövető halálához, valamint nyolc rendőr és három tűzoltó sérüléséhez vezetett. A hírhez 3,3 millió oldalletöltés kapcsolódott.

A nagyvilág eseményei iránti figyelem február 6-tól vett lendületet. Ezen a napon a hajnali órákban földrengések sújtották Törökországot és Szíriát. A későbbi események – mentés, holttestek felfedezése, magyar csapatok részvétele, részvétnyilvánítások – több mint egy hétig irányították az olvasók figyelmét a külföldi hírekre. A Wagner-csoport június 23-án kezdődött lázadása az átlagos napi 1,9 milliós megtekintést 5,9 millióra növelte. Október 7-én az izraeli—palesztin háború került a hírcentrumba, a megrendítő történések körülbelül másfél héten keresztül fenntartották az érdeklődést.

A sporteseményeket tekintve a magyar labdarúgó-válogatott győzelmeit felkapta a média, azonban az év legtöbb érdeklődőjét vonzó beszámoló sajnos egészen másról szólt: Suhajda Szilárd hegymászó a Csomolungma megmászási kísérletekor életét vesztette. Az augusztus 19-től 27-ig Budapesten megrendezett atlétikai világbajnokság eseményei és a magyar sportsikerek szinte a verseny teljes ideje alatt fenntartották a sport iránt lelkesedők olvasási kedvét.

Ezek voltak a hívószavak a közösségi médiában

A hírportálok, valamint a nézettebb tévék, hallgatottabb rádiók és olvasottabb újságok hivatalos Facebook-oldalainak posztjait más szemszögből is vizsgálta az NMHH. Minden hónap száz legnépszerűbb bejegyzésének szövegelemzése megmutatja, hogy milyen szavakat preferálnak az újságírók. Toronymagasan vezet a magyar, de az élet, a sport, a válogatott, a család és Európa is felkerült a listára.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...